Oslava (původní edice)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Festival (1st edition) and the translation is 100% complete.
Festival10 C1-10.png Na této stránce najdete pravidla pro takto ilustrované kartičky.
Festival C3 Tile 04.pngPokud se vaše kartičky podobají těmto, přejděte na jiná pravidla:
Oslava Oslava
Festival15-05.png
Pokud grafika na vašich kartičkách vypadá úplně jinak, bude mít jinou spin-off hru Carcassonne.Rule selection by design Spin-offs.png


Úvod

Symbol Festival 10.png
WICA symbol rozšíření
Logo Festival10.png
symbol rozšíření

Následující česká pravidla pro rozšíření  Oslava v edici C1, vycházejí z oficiálního překladu do češtiny. Nejnovější pravidla publikovalo vydavatelství Mindok roku 2011 jako součást Symbol CarcassonneC.png Jubilejní edice. Na této stránce je uveden jejich přepis s korekčními úpravami popsanými na souhrnné stránce: Notes on the Czech translation logo.png Poznámky k čekému překladu.

Více informací o samotném rozšíření naleznete v Carcapedii Carcassonne CZ fóra (pro zobrazení obsahu se prosím zaregistrujte).

Rozšíření je hratelné pouze se základní sadou CARCASSONNE nebo kterýmkoli jiným rozšířením. Všechna pravidla hry zůstávají stejná. Zde jsou popsána pouze dodatečná pravidla k tomuto rozšíření.

Herní materiál

  • 10 nových kartiček krajiny s oslavou

Samostatná verze navíc obsahuje:

  • 2 speciální kartičky s pravidly v němčině a angličtině (v samotné hře se nepoužijí)

Pravidla

Příprava hry  

Kartičky s oslavou zamíchejte mezi ostatní kartičky hry.

Přiložení kartičky  

Když si hráč vytáhne kartičku se symbolem oslavy, přiloží ji obvyklým způsobem do krajiny.

Umístění družiníka  

Poté se může rozhodnout pro jednu z následujících dvou možností:

  • Buď umístí běžným způsobem figurku na právě přiloženou kartičku,
NEBO
  • si vezme jednu svoji již umístěnou figurku [1] [2] [3] z krajiny [4] zpět do své zásoby. [5] [6] [7]

Hráč se může rozhodnout nevyužít ani jednu z těchto možností.

Uvězněné figurky, (Hrajete-li se 4. Rozšířením Věž), si hráč tímto způsobem vzít zpět nemůže. [8]

Započítání bodů  

Když dokončíte jedno nebo více území (např. cestu, město nebo klášter) přiložením kartičky s oslavou, získáte body podle obvyklých pravidel.

Závěrečné vyhodnocení

Na konci hry kartičky s oslavou žádné další body nepřináší. Popis nových kartiček krajiny

Nové kartičky krajiny  

Rozšíření obsahuje některé kartičky se speciálními vlastnostmi. Celý přehled kartiček z tohoto rozšíření nalezete v části: Seznam kartiček.

Festival10 C1-06.png
Na krátké části cest nemůžete umístit lupiče. Cesty pouze oddělují louky. Křižovatka se slavností (není vesnice) dělí cestu na dvě části.
Festival10 C1-08.png
Kartičky mají 2 oddělené části města. Na louku uprostřed je možné umístit sedláka.

Seznam kartiček

Celkem kartiček: 10
Festival10 C1-01.png 1×
 
Festival10 C1-02.png 1×
 + Symbol CarcassonneC.png 
Festival10 C1-03.png 1×
 
Festival10 C1-04.png 1×
 + Feature Shed C1.png 
Festival10 C1-05.png 1×
 
Festival10 C1-06.png 1×
 + Popis
Festival10 C1-07.png 1×
 + Popis
Festival10 C1-08.png 1×
 + Popis
Festival10 C1-09.png 1×
 
Festival10 C1-10.png 1×
 
Vysvětlivky
  •  - označuje kartičky s novou ilustrací tohoto rozšíření: Logo Festival10.png | symbol oslavy
  • Symbol CarcassonneC.png - označuje kartičku s vyobrazeným klášterem: Feat Cloister C1.png
  • Některé kartičky obsahují dodatečné ilustrace, které mohou mít význam v kombinaci s některým z dalších rozšíření:
Celkem speciálních kartiček: 2 (pouze samostatná verze) 
Festival10 C1-11 Front.png
Festival10 C1-11 Back.png 1×
Přední a zadní strana kartičky s německými pravidly
Festival10 C1-12 Front.png
Festival10 C1-12 Back.png 1×
Přední a zadní strana kartičky s anglickými pravidly

Poznámky pod čarou

Vysvětlení ikonek najdete na této stránce.

  1. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Tato akce platí pro všechny družiníky a speciální figurky, včetně základního družiníka, velkého družiníka, vozu, starosty, stavitele, prasátka, statku, pastýře, fantoma, opata (C2), ředitele (C2) a strážného družiníka. (5/2015; aktualizováno 12/2018; aktualizováno 2/2023)
  2. Výklad pravidel komunitou Včetně opata (C2) a pastýře nedostanete za žádného družiníka ani speciální figurku při odebrání z jakéhokoliv území žádné body. Uvědomte si že:
    • Bylo by divné použít toto rozšíření k odebrání opata, protože má svůj vlastní mechanismus, umožňující hodnocení při odebrání.
    • Pokud byste odebraly pastýře, nebude vyvoláno žádné „zahnání ovcí do salaše“ a nebude provedeno žádné vyhodnocení stáda. Oficiální objasnění toho, co se v tomto případě děje se stádem, nemáme. Mohou nastat následující dvě možnosti:
      • Jakmile je pastýř odstraněn z hrací plochy, vrátí se stádo bez vyhodnocení do sáčku.
      • Stádo zůstává na herním plánu. Pokud s odstraněným pastýřem sdílejí stádo další pastýři, nebudou touto akcí ovlivněni; v opačném případě by stádo mohlo být přivlastněno novým pastýřem. Byl by to podobný případ jako s ovcemi nacházejícími se na kartičkách rozšíření  Řeka III nebo  Půlky II.
    Hráči by se na začátku hry měli dohodnout, kterou možnost zvolí.
  3. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Hráč nemůže odebrat figurku jiného hráče. A nemůže vrátit neutrální figurky (například vílu nebo draka).
  4. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Uvedením - „z krajiny“ - je myšlena možnost odstranění družiníka z města Carcassonne - i když je hrabě ve stejné oblasti ( Hrabě z Carcassonne), z políček s korunami na výsečích kola osudu ( Kolo osudu), města Lipska ( Trhy v Lipsku) a lázeňského domu ( Lázně). (aktualizováno 12/2018)
  5. Rozdílná pravidla mezi jednotlivými edicemi nebo vydavatelstvími V pravidlech od RGG k 10. výročí je použit termín „družiník“ pro obě odrážky. Nová verze kartiček s oslavou prodávaná samostatně na CundCo také používá termín „družiníci“. Oficiální HiG znění však zůstává „figurky“. (updated 5/2014)
  6. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Pokud je oslava použita k odebraní družiníka, může být stále v tomto tahu umístěn fantom. (11/2013)
  7. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Pokud je oslava použita k odebrání družiníka, nelze přesunout vílu, protože akce byla provedena ve fázi „Přesun dřeva“. (5/2014)
  8. Rozdílná pravidla mezi jednotlivými edicemi nebo vydavatelstvími V pravidlech k 10. výročí od Mindoku je uvedeno že nelze tímto způsobem vrátit figurky na věžích. Toto pravidlo dnes již neplatí, figurky na věžích lze pomocí oslavy vrátit zpět do zásoby hráče.