Prințesa și dragonul

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Princess & the Dragon and the translation is 100% complete.
Other languages:
Princess And Dragon C2 Tile M.jpg Citești regulile pentru acest design al cartonașelor.
Princess And Dragon C1 Tile 17.jpgDeschide următoarele reguli dacă cartonașele tale arată precum acest cartonaș.
Prințesa și dragonul Prințesa și dragonul
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege jocul din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Intră într-un tărâm al cavaleriei și vrăjitoriei cu această extensie Carcassonne. Prințesa trimite cavaleri afară pentru a efectua acte de cavalerie; între timp, un dragon de temut amenință meepleșii neprotejați de magia zânelor! Extensia Prințesa și dragonul introduce prințese, dragoni, zâne și alte elemente din cărțile de povești care adaugă inovații surprinzătoare partidei tale de Carcassonne. Poți utiliza treizeci de cartonașe de teren noi pentru a dezlănțui un dragon care devorează pe oricine îi iese în cale, invoca o zână pentru a îți proteja meepleșii sau elimina cavaleri rivali din oraș. Nu contează ce cartonaș tragi, vei avea o mulțime de opțiuni pentru a perturba planurile adversarilor tăi și revendica mai multe puncte pentru tine.

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Extensia Prințesa și dragonul a fost lansată în ediția nouă în 2016 de Hans im Glück. A fost lansată de Lineart cu reguli traduse în limba română.

Această extensie a fost original lansată pentru prima ediție, cunoscută pe scurt ca C1, în 2003.

Această extensie te introduce în lumea fanteziei, pe tărâmul basmelor și acolo unde cavalerii se luptă cu dragoni mari cu următoarele elemente:

  • Dragonul, un pion neutru care se mută de-a lungul suprafeței de joc mâncând meepleși și alți pioni.
  • Zâna, un pion neutru care oferă protecție în fața dragonului și asigură de asemenea puncte adiționale.
  • Prințesa, care permite jucătorilor să elimine cavaleri din orașe.
  • Coridoare fermecate,[1] care permit jucătorilor să plaseze meepleși pe aproape oricare cartonaș de pe suprafața de joc.

Conținut

  • 30 de cartonașe de teren (identificate cu un simbol al zânei)
Cartonașe prezentând diferite elemente ale acestei extensii
  • 1 dragon
Figure Dragon.png
  • 1 zână
Figure Fairy.png

Noile cartonașe de teren

Noile cartonașe de teren sunt jucate la fel ca cele din jocul de bază.

Princess And Dragon C2 Tile O.jpg
Mănăstire într-un oraș: Dacă alegi să plasezi un meeple pe acest cartonaș, trebuie să alegi dacă îl plasezi fie în oraș, pe mănăstire sau pe câmp. Dacă dorești, poți plasa meepleul în poziție culcată pe mănăstire pentru a diferenția un călugăr de un cavaler[2] dinăuntrul orașului. Mănăstirea este finalizată atunci când este înconjurată de cartonașe, chiar dacă orașul încă este în curs de construire. Ai posibilitatea de a plasa un călugăr în această mănăstire chiar și atunci când sunt deja prezenți cavaleri în oraș. La fel, un călugăr plasat pe această mănăstire nu împiedică un jucător să plaseze un cavaler în același oraș.
Princess And Dragon C2 Tile Q.jpg
Tunel: Cele două segmente de drum care trec prin tunel fac parte dintr-un singur drum conectat. Câmpul de jos nu este întrerupt și nici câmpul de sus nu este întrerupt.[3][4]

Cartonașele de teren ilustrează 4 simboluri noi (explicate în secțiuni ulterioare):

Vulcan
(Dragonul apare.)
Dragon
(Dragonul se mută.)
Prințesă
(Un cavaler părăsește orașul.)
Coridor fermecat
(Un meeple apare.)

Reguli

Pregătire

Amestecă noile cartonașe de teren între cele din jocul de bază și stivuiește-le ca în mod normal. Depune deocamdată deoparte dragonul și zâna – aceștia nu aparțin niciunui jucător

Dragonul: simbolurile vulcanului și dragonului[5]

Feature Volcano C2.png Figure Dragon.png Feature Dragon C2.png

Cartonașele cu vulcan

1. Atașarea unui cartonaș de teren
Dragon C2 dragon place.png
Vulcanul (6 cartonașe): Cartonașele cu vulcan sunt plasate exact ca cele din jocul de bază. Plasează dragonul pe cartonașul cu vulcan tocmai plasat.
2. Plasarea unui meeple

Nu ai posibilitatea de a plasa un meeple pe un cartonaș cu vulcan. Ai, totuși, posibilitatea de a muta zâna după ce plasarea unui cartonaș cu vulcan (vezi mai jos).[6]

Notă: Niciun meeple (sau pion din meniul dragonului - vezi mai jos) nu poate împărți un cartonaș cu dragonul.[7]

3. Declanșarea unei evaluări

Simbolul vulcanului nu are niciun efect asupra evaluării.

Cartonașele cu simbolul dragonului

1. Atașarea unui cartonaș de teren
Feature Dragon C2.png
Dragonul (12 cartonașe): Cartonașele cu simbolul dragonului sunt plasate exact ca cele din jocul de bază. Acestea vor declanșa mutarea dragonului, așa cum este explicat mai jos.
2. Plasarea unui meeple

Ai posibilitatea de a plasa un meeple pe un cartonaș cu simbolul dragonului, spre deosebire de cele cu vulcan.[8] Apoi se mută dragonul.

2b. Dragonul se mută

Începând cu jucătorul activ și continuând în sensul acelor de ceasornic, jucătorii execută ture de mutare a dragonului cu 1 cartonaș deodată (vertical sau orizontal) până ce dragonul s-a mutat 6 spații sau este incapabil să se mute.

Dragonul nu se poate muta pe un cartonaș pe care l-a vizitat deja în această tură. De asemenea, nu se poate muta pe cartonașul pe care îl ocupă zâna (vezi mai jos). De fiecare dată când dragonul se mută pe un cartonaș ocupat de unul sau mai mulți meepleși (sau alți pioni), mănâncă acei meepleși (sau pioni), care sunt înapoiați jucătorilor respectivi acestora. După ce dragonul a încetat să se mute, rămâne unde este pe tablă până ce este jucat următorul cartonaș cu vulcan sau simbolul dragonului, iar jocul continuă ca în mod normal. O listă a pionilor pe care dragonul îi mănâncă și pe care nu îi mănâncă poate fi găsită mai jos.

Fundătură: Dacă dragonul este incapabil să se mute (este adiacent numai cu cartonașe pe care s-a mutat deja), mutarea sa se termină prematur.

Exemplu cu 4 jucători:
Dragonul pornește din dreapta jos.
1. Jucătorul A mută dragonul în sus,
2. Jucătorul B mută dragonul către stânga,
3. Jucătorul C mută dragonul în jos,
4. P4. Jucătorul D trebuie să mute dragonul către stânga. Dragonul a vizitat deja celelalte cartonașe.
5. Jucătorul A trebuie să mute dragonul în sus.
6. Jucătorul B trebuie să mute dragonul în sus.
Meepleșii de culoare albastră și roșie sunt înapoiați jucătorilor respectivi acestora.

Important: Dragonul nu este adăugat jocului până ce a fost tras și plasat primul cartonaș cu vulcan. Dacă tragi un cartonaș cu simbolul dragonului înaintea unui astfel de moment, pune-l deoparte și trage un nou cartonaș. Imediat ce primul cartonaș cu vulcan este plasat, iar dragonul este adăugat jocului, înainte de a continua, reamestecă cu rezerva cartonașele cu simbolul dragonului trase anterior.

Listele următoare ilustrează ceea ce mănâncă sau nu mănâncă dragonul.[9] Ești liber să le omiți deocamdată și să le consulți atunci când este nevoie.

2b. Protecție împotriva dragonului
3. Declanșarea unei evaluări

Simbolul dragonului nu are niciun efect asupra evaluării.

Clarificări adiționale

Interpretare din partea comunității Următorul tabel ilustrează acțiunile care afectează dragonul, ce sunt declanșate de plasarea de cartonașe cu vulcan și cu simbolul dragonului. Ia în vedere că dragonul nu este în joc la începutul jocului. Nu va fi plasat pe tablă până ce primul cartonaș cu vulcan va fi plasat și oricare cartonaș cu simbolul dragonului tras înaintea acelui moment va fi pus deoparte și amestecat cu cartonașele rămase. Odată ce dragonul este în joc, plasarea unui nou cartonaș cu vulcan va schimba poziția dragonului, iar plasarea unui cartonaș cu simbolul dragonului va declanșa mutarea dragonului din poziția sa actuală. Odată ce dragonul încetează să se mute, va rămâne pe același cartonaș până ce un nou cartonaș cu vulcan sau simbolul dragonului decide următoarea sa acțiune.

  Ultimul cartonaș cu vulcan sau simbolul dragonului plasat
Cartonaș tocmai plasat Niciun cartonaș
(Dragonul nu este în joc)
Cartonaș cu vulcan Cartonaș cu simbolul dragonului
Cartonaș cu vulcan
  • Dragonul este pus în joc pentru prima oară pe cartonașul cu vulcan
  • Oricare cartonaș cu simbolul dragonului pus deoparte este acum amestecat cu cartonașele rămase
  • Dragonul zboară din locația sa de la cartonaș anterior cu vulcan la cel nou
  • Dragonul zboară din poziția sa actuală la noul cartonaș cu vulcan
Cartonaș cu simbolul dragonului
  • Cartonașul cu simbolul dragonului este pus deoparte pentru uz ulterior
  • Alt cartonaș este tras
  • Dragonul începe să se mute de la vulcanul pe care este plasat
  • După ce se mută, dragonul rămâne unde a sfârșit
  • Dragonul începe să se mute de la ultima sa poziție
  • După ce se mută, dragonul rămâne unde a sfârșit


Interpretare din partea comunității Fiecare cartonaș plasat cu vulcan face dragonul să zboare pe el. Fiecare cartonaș plasat cu simbolul dragonului face dragonul să se mute din locația sa actuală.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Ce se întâmplă cu dragonul după ce a terminat să se mute?

Răspuns: Dragonul rămâne pe cartonaș până ce un nou cartonaș cu dragon este plasat și se mută pe el sau alt cartonaș cu simbolul dragonului este plasat și dragonul începe să se mute din nou din locația sa actuală.


Interpretare din partea comunității Plasarea unui nou cartonaș cu vulcan forțează dragonul să zboare pe acesta, chiar dacă mutarea sa anterioară a fost sărirea la alt cartonaș cu vulcan.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Dragonul este plasat pe primul cartonaș cu vulcan și cât de curând este plasat un cartonaș cu simbolul dragonului, se mută. Dar dacă este plasat un nou cartonaș cu vulcan, dragonul trebuie să fie mutat pe noul cartonaș cu vulcan sau rămâne unde s-a terminat ultima sa mișcare?

Răspuns: Dragonul se mută la noul vulcan.


Interpretare din partea comunității Zâna poate fi mutată când se plasează un cartonaș cu vulcan.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Când se plasează un cartonaș cu vulcan, zâna poate fi mutată chiar dacă nu este permisă nicio plasare de meeple prin definiție?

Răspuns: Când se plasează un cartonaș cu vulcan, zâna are voie să se mute, dar asta este o acțiune opțională.


Interpretare din partea comunității Zâna poate fi mutată când se plasează un cartonaș cu simbolul dragonului și nu este plasat niciun meeple.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Are un jucător care plasează un cartonaș cu simbolul dragonului și nu plasează un meeple posibilitatea de a muta zâna la unul dintre meepleșii săi înainte ca dragonul să se mute?

Răspuns: Da! Este un avantaj mare, dar regulile îl permit.


Interpretare din partea comunității Dragonul se mută între fazele 2. Plasarea unui meeple și 3. declanșarea unei evaluări.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Un cartonaș cu simbolul dragonului declanșează mutarea dragonului. Când se întâmplă în secvența turei?

Răspuns: Dragonul se va muta exact înainte de evaluare.


Prințesa

Feature Princess C2.png
1. Atașarea unui cartonaș de teren

Există 6 cartonașe cu prințesă. Cartonașele cu prințesă sunt plasate exact ca cele din jocul de bază. Dacă un cartonaș cu prințesă continuă un oraș ocupat de unul sau mai mulți cavaleri, ai posibilitatea de a îndepărta 1 cavaler la alegerea ta (inclusiv unul de-al tău) din orașul continuat și să îl pui înapoi în rezerva jucătorului său.[18]

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Simbolul prințesei afectează ambele segmente de oraș de pe acest cartonaș sau numai cel cu simbolul?

Răspuns:
Princess And Dragon C2 Tile F.jpg
Acest cartonaș are două segmente de oraș diferite, adică 2 orașe separate. Numai segmentul de oraș cu simbolul prințesei va permite unui jucător să îndepărteze un cavaler.

În cazul în care acest cartonaș este plasat în așa fel încât conectează ambele segmente de oraș diferite de un singur oraș mai mare, prințesa are posibilitatea de a îndepărta oricare cavaler din orașul rezultat.

2. Plasarea unui meeple

Dacă ai ales să îndepărtezi un cavaler în timpul pasului 1, nu ai posibilitatea de a plasa un meeple în această tură (nici măcar pe un segment diferit de-al cartonașului). Dacă nu ai îndepărtat niciun meeple în timpul pasului 1, ai posibilitatea de a plasa un meeple ca în mod normal.[19]

Exemplu: Plasezi un cartonaș cu prințesă și îndepărtezi din oraș cavalerul albastru. Nu poți să plasezi un meeple în această tură.
3. Declanșarea unei evaluări

Prințesa nu afectează evaluarea.

Coridorul fermecat

Feature MagicPortal C2.png
1. Atașarea unui cartonaș de teren

Există 6 cartonașe cu simbolul coridorului fermecat. Plasează un cartonaș cu un coridor fermecat în maniera obișnuită.

2. Plasarea unui meeple

După ce ai plasat un cartonaș cu coridor fermecat, ai posibilitatea de a plasa un meeple pe acel cartonaș sau pe oricare cartonaș plasat anterior. Când faci asta, trebuie să respecți toate celelalte reguli de plasare. De exemplu, nu ai posibilitatea de a plasa un meeple într-un teritoriu deja ocupat sau finalizat.[20][21]

Exemplu: Plasezi în stânga un cartonaș cu coridor fermecat, însă plasezi un meeple în orașul neocupat din dreapta.

Toți pionii care sunt utilizați ca meepleși (meepleși normali, abate, meeple mare, primar, căruță, director de circ, meepleși de veghe și fantomă)[22] pot fi plasați prin intermediul coridorului fermecat.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă plasezi un cartonaș cu coridor fermecat, ai putea să îl utilizezi pentru a plasa un meeple ca țăran pe un câmp închis?

Răspuns: Din moment ce câmpurile nu sunt niciodată închise, poți utiliza alte mecanici pentru a plasa un meeple într-un câmp (coridoare fermecate, cercuri în lan...). (1/2021)

3. Declanșarea unei evaluări

Coridorul fermecat nu afectează evaluarea.

Clarificări adiționale

Interpretare din partea comunității Poți utiliza un coridor fermecat numai pentru a plasa un meeple pe un teritoriu încă nefinalizat după plasarea cartonașului.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Dacă există un teritoriu finalizat pentru care nimeni nu a primit puncte, de exemplu o mănăstire care nu a fost niciodată ocupată sau un oraș în care toți cavalerii au fost mâncați de dragon înainte de a apuca să primească puncte, atunci pot utiliza un coridor fermecat pentru a îl ocupa și primi puncte pentru el?

Răspuns: Nu. Regulile coridorului fermecat spun că nu poți plasa un meeple pe un teritoriu finalizat. Asta se aplică chiar dacă nimeni nu a primit puncte pentru el.


Interpretare din partea comunității Poți plasa cu un coridor fermecat un meeple pe un cartonaș cu vulcan dacă dragonul nu este pe cartonaș.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Pot utiliza un coridor fermecat pentru a plasa un meeple pe un cartonaș cu vulcan?

Răspuns: dacă dragonul a părăsit cartonașul: Da.


Interpretare din partea comunității Nu poți utiliza un coridor fermecat pentru a plasa un meeple pe cartonașul cu dragonul.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Pot utiliza un coridor fermecat pentru a plasa un meeple pe cartonașul pe care este dragonul?

Răspuns: Nu, dragonul se ospătează cu toți meepleșii de pe cartonaș. Apetitul său este insațiabil. Acesta este motivul pentru care un jucător nu are voie să plaseze un meeple la plasarea unui cartonaș cu vulcan.


Zâna

Figure Fairy.png

Zâna este un pion neutru care nu aparține niciunui jucător. Începe jocul în rezervă.

2. Plasarea unui meeple

Zâna se mută

În orice tură în care nu plasezi (sau muți) un meeple, ai posibilitatea de a atribui zâna unuia dintre meepleșii tăi plasând zâna direct lângă acesta.[23]

Când zâna este stă lângă unul dintre meepleșii tăi, poate ajuta acel meeple în 3 moduri diferite:

1. Atașarea unui cartonaș de teren
  • 1 punct la începutul turei tale
Dacă zâna încă este atribuită meepleului tău la începutul turei tale, încasezi imediat 1 punct.
2b. Dragonul se mută
  • Protecție în fața dragonului

Dragonul nu se poate muta pe un cartonaș ocupat de zână. Toți pionii de pe cartonașul zânei sunt protejați în fața foamei dragonului.

Exemplul 1: Dragonul se mută. Deoarece zâna ocupă cartonașul din stânga, dragonul nu se poate muta acolo și se mută în schimb în sus.
3. Declanșarea unei evaluări
  • 3 puncte pentru evaluarea unui teritoriu[24]

Când se evaluează un teritoriu (oraș, drum, mănăstire, câmp etc.) unde zâna este atribuită unuia dintre meepleși tăi, încasezi 3 puncte, indiferent dacă încasezi sau nu puncte pentru teritoriul evaluat.[25][26] Meepleul tău se întoarce în rezerva ta, ca în mod normal, dar zâna rămâne pe cartonașul său.

Exemplul 2: Jucătorul albastru plasează un cartonaș și finalizează orașul. Jucătorul albastru încasează 8 puncte. Și tu încasezi 8 puncte, plus 3 puncte bonus pentru zână, pentru un total de 11 puncte.

Clarificări adiționale

Interpretare din partea comunității Ai posibilitatea de a muta zâna pentru a îi primi bonusul în aceeași tură când finalizezi un teritoriu.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Dacă finalizez un teritoriu pe care îl dețin deja și nu plasez un meeple, pot să îmi mut zâna la meepleul meu existent și să primesc cele 3 puncte de la zână în aceeași tură?

Răspuns: Da, mutarea zânei are loc înaintea evaluării.
Notă: Ai primi bonusul de la zână chiar dacă nu ai deține majoritatea în teritoriu.


Interpretare din partea comunității Zâna poate fi mutată când se plasează un cartonaș cu vulcan.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Când se plasează un cartonaș cu vulcan, zâna poate fi mutată chiar dacă nu este permisă nicio plasare de meeple prin definiție?

Răspuns: Când se plasează un cartonaș cu vulcan, zâna are voie să se mute, dar asta este o acțiune opțională.


Interpretare din partea comunității Zâna poate fi mutată când se plasează un cartonaș cu simbolul dragonului și nu este plasat niciun meeple.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Are un jucător care plasează un cartonaș cu simbolul dragonului și nu plasează un meeple posibilitatea de a muta zâna la unul dintre meepleșii săi înainte ca dragonul să se mute?

Răspuns: Da! Este un avantaj mare, dar regulile îl permit.


Interpretare din partea comunității Zâna nu oferă nicio protecție în fața cartonașului cu prințesă.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Dacă zâna este lângă un cavaler (un meeple plasat într-un oraș), oferă vreo protecție împotriva cartonașului cu prințesă?

Răspuns: Zâna nu oferă nicio protecție în fața cartonașului cu prințesă.


Interpretare din partea comunității Un meeple eliminat de un cartonaș cu prințesă nu va fi îndreptățit să primească niciun punct pentru orașul care îl ocupa sau bonusul de la zână.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Dacă un cartonaș cu prințesă finalizează un oraș cu un meeple anterior plasat în el cu zâna, jucătorul primește bonusul de 3 puncte de la zână pentru orașul finalizat?

Răspuns: Nu, ai necesita un meeple în oraș pentru a îl evalua (pentru a primi punctele) sau să primești bonusul de evaluare de la zână.


Interpretare din partea comunității Zâna poate fi mutată dacă un jucător nu elimină un meeple cu un cartonaș cu prințesă și niciun meeple nu este plasat pe el.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Dacă jucătorul care plasează cartonașul cu prințesă decide să nu plaseze un meeple pe cartonaș, are voie acest jucător să mute zâna lângă unul dintre meepleșii săi?

Răspuns: Când se plasează un cartonaș cu prințesă, zâna poate fi mutată dacă nu este eliminat niciun cavaler și nu este plasat niciun meeple pe cartonaș.


Alte extensii

Această secțiune conține informații adiționale despre interacțiunile cu alte extensii Carcassonne.

Comentarii generale:

Interpretare din partea comunității Atunci când atașează un cartonaș cu vulcan, jucătorul are posibilitatea de a efectua una dintre următoarele acțiuni:

  • Plasarea unui meeple (pe teritorii nu pe cartonașul tocmai plasat):
  • Plasarea unui pion special (pe teritorii nu pe cartonașul tocmai plasat):
    • O moșie (Ext. 5 - Abația și primarul) - Un vulcan nu împiedică plasarea obișnuită a unei moșii, din moment ce nu se află în totalitate pe cartonaș.
  • Plasarea unui pion neutru (pe teritorii nu pe cartonașul tocmai plasat):
    • O piesă de turn (Exp. 4 - Ext. 4 - Turnul)
    • Zâna (sau mutarea ei)
  • Plasarea unui jeton (pe cartonașul tocmai plasat):
    • O construcție mică, din moment ce o construcție mică nu este un pion (Construcții mici)
  • Alte acțiuni posibile:
    • Retragerea abatele său (Jocul de bază - Abatele)
    • Declanșarea evaluării unei piramide de artiști (Ext. 10 - În arena circului)
    • Protejarea de răscoalele țăranilor a unui meeple plasat pe un cartonaș (Răscoalele țăranilor)
    • Retragerea unui meeple prins sau pion special prins de Vodyanoy sau Solovei Razboynik (Promo-uri rusești)

Adițional, dacă cartonașul cu vulcan extinde...

  • Un drum cu bacuri conectat la el, atunci jucătorul le poate muta ca în mod obișnuit (Mini #3 - Bacuri)
  • Un câmp cu oierul jucătorului, atunci jucătorul va efectua o acțiune de turmă (Ext. 9 - Oi și dealuri).

Interpretare din partea comunității Atunci când atașează un cartonaș cu vulcan, un jucătorul nu poate să plaseze oricare dintre următorii pioni pe acel cartonaș:

Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruriExt. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri

Interpretare din partea comunității Un pod poate fi plasat pe un cartonaș cu vulcan.

Comentarii generale:

Interpretare din partea comunității Dragonul mănâncă toți meepleșii de pe un cartonaș:

Interpretare din partea comunității Dragonul mănâncă următorii pioni speciali de pe un cartonaș:

Interpretare din partea comunității Dragonul mănâncă următorii pioni neutri de pe un cartonaș:

Interpretare din partea comunității Dragonul nu poate mânca următorii pioni din moment ce nu sunt plasați pe un singur cartonaș:

  • Moșie (Ext. 5 - Abația și primarul): pion special plasat la intersecția a patru cartonașe
  • Un meeple dintr-o cetate (Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri): meeple plasat de-a lungul a două cartonașe
  • Profesor (Școala): pion neutru plasat de-a lungul a două cartonașe -as per the additional clarifications (4/2015)

Interpretare din partea comunității Dacă dragonul vizitează un cartonaș cu mai mulți pioni, atunci va mânca toți meepleșii, pionii speciali și pionii neutri din meniul dragonului.

 Interpretare din partea comunității Întrebare: Dacă am mai mult de un meeple pe un cartonaș (unul poate să fi fost adăugat unui turn sau plasat pe un teritoriu diferit pe același cartonaș prin intermediul unui coridor fermecat), atunci dragonul îi mănâncă pe toți dacă vizitează acel cartonaș?

Răspuns: Da. Este un dragon mare!

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori

Interpretare din partea comunității Dacă dragonul mănâncă ultimul cavaler al unui jucător dintr-un oraș unde este prezent constructorul jucătorului, constructorul se întoarce automat în rezerva jucătorului. (Motivul: constructorii nu sunt meepleși.)
Interpretare din partea comunității Dacă dragonul mănâncă ultimul tâlhar[27] al unui jucător de pe un drum unde este prezent constructorul jucătorului, constructorul se întoarce automat în rezerva jucătorului. (Motivul: constructorii nu sunt meepleși.)
Interpretare din partea comunității Dacă dragonul mănâncă ultimul țăran al unui jucător de pe un câmp unde este prezent porcul jucătorului, porcul se întoarce automat în rezerva jucătorului. (Motivul: porcii nu sunt meepleși.)

Ext. 4 - TurnulExt. 4 - Turnul

Clarificare oficială din partea publicatorului Plasarea unei piese de turn se întâmplă înaintea mutării dragonului.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă plasezi un cartonaș cu simbolul dragonului și adaugi o piesă de turn, ce se întâmplă prima oară: capturarea meeple-ului de către turn sau mutarea dragonului?

Răspuns: Mai întâi sunt luați prizonierii; plasarea unei piese de turn este o alternativă la plasarea unui meeple, așa că are loc după mutarea dragonului.

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii

Interpretare din partea comunității Dragonul nu poate intra în orașul Carcassonne.
Interpretare din partea comunității Observă că dragonul poate să se mute pe cartonașe care alcătuiesc Orașul Carcassonne, tratând zonele cu teren ca pe cartonașele normale, dar trebuie să stea în afara orașului însuși. În consecință, doar pionii din afara orașului sunt mâncate, iar cei din interiorul (incluzând contele) sunt în siguranță. (12/2013)

Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruriExt. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri

Clarificare oficială din partea publicatorului Dragonul nu poate mânca meepleși plasați în cetăți. O cetate este între două cartonașe, iar dragonul vizitează până la 6 cartonașe când se mută, afectând cartonașele însele, nu spațiile dintre cartonașe.

Ext. 9 - Oi și dealuriExt. 9 - Oi și dealuri

Interpretare din partea comunității Dacă este plasat un cartonaș cu pictograma dragonului extinzând câmpul cu oierul jucătorului activ, jucătorul poate efectua acțiunea de oier (extinderea sau mânarea turmei) înainte ca dragonul să se mute.

Ext. 11 - Spirite, castele și cimitireExt. 11 - Spirite, castele și cimitire

Interpretare din partea comunității Dacă dragonul mănâncă un meeple, oricare spirit alocat meepleului va fi de asemenea îndepărtat și pus la loc în rezerva de spirite.

Roata DestinuluiRoata Destinului

Interpretare din partea comunității Dragonul nu poate merge pe Roata Destinului.
Interpretare din partea comunității Dragonul poate zbura în jurul exteriorului Roții Destinului, tratând zonele cu teren ca pe cartonașe normale și mâncând orice meeple din acele zone. Meepleșii de pe Roata Destinului însăși nu sunt afectați. Asta reprezintă o schimbare notabilă din FAQ-uri anterioare. (10/2012)

Castele din GermaniaCastele din Germania

Interpretare din partea comunității Castelele germane nu protejează niciun meeple din ele sau oricare teritoriu de pe cartonaș. (10/2015)

Piețele din LeipzigPiețele din Leipzig

Interpretare din partea comunității Dragonul nu poate intra în orașul Leipzig, datorită asemănării sale cu orașul Carcassonne (vezi Contele, regele și vasalii), dar acest lucru nu este confirmat oficial.

ȘcoalaȘcoala

Interpretare din partea comunității Dragonului îi este permis pe cartonașele cu școlii, dar nu poate mânca pionul neutru profesor, din moment ce este plasat pe școală, un teritoriu ce se întinde pe două cartonașe. (4/2015)

Comentarii generale:

Interpretare din partea comunității Dacă un jucător utilizează prințesa pentru a îndepărta un cavaler dintr-un oraș, jucătorul nu are posibilitatea de a efectua oricare dintre următoarele acțiuni:

Totuși, dacă cartonașul cu prințesă extinde...

  • Un drum cu bacuri conectat la el, atunci jucătorul le poate muta ca în mod obișnuit (Mini #3 - Bacuri)
  • Un câmp cu oierul jucătorului, atunci jucătorul va efectua o acțiune de turmă (Ext. 9 - Oi și dealuri).

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori

Interpretare din partea comunității Dacă prințesa îndepărtează ultimul cavaler al unui jucător dintr-un oraș unde este prezent constructorul jucătorului, constructorul se întoarce automat în rezerva jucătorului.
Interpretare din partea comunității Constructorii nu pot fi îndepărtați în mod direct de către prințesă, din moment ce constructorii nu sunt meepleși.

Ext. 4 - TurnulExt. 4 - Turnul

Interpretare din partea comunității Prințesa nu poate seduce un supus de pe un turn situat într-un oraș.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă dragonul poate mânca un meeple plasat pe un turn, atunci prințesa poate îndepărta un meeple plasat pe un turn?

Răspuns: Nu. Turnul nu face parte din oraș: sunt două zone diferite.

FantomaFantoma

Interpretare din partea comunității Plasarea unui cartonaș cu prințesă urmată imediat de îndepărtarea unui cavaler nu poate fi folosită ca prima „mutare a meepleului” și urmată de plasarea fantomei (de ex. în orașul acum părăsit). Conform regulilor prințesei, „dacă un cavaler este îndepărtat din oraș, jucătorul nu poate plasa sau muta oricare alt pion.” [Această combinație ar fi prea puternică în permiterea furării unui oraș. –ed.]

Comentarii generale:

Interpretare din partea comunității Un coridor fermecat poate fi utilizat pentru a plasa oricare meeple:

Interpretare din partea comunității Un coridor fermecat nu poate fi utilizat pentru a plasa acești pioni, din moment ce nu sunt meepleși (actualizat la 3/2015):

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii

Interpretare din partea comunității Meepleșii pot utiliza coridorul fermecat pentru a se plasa pe teritorii de pe cartonașele Orașului Carcassonne aflate în exteriorul Orașului Carcassonne. (1/2013)
Interpretare din partea comunității Meepleșii nu pot[28] utiliza coridorul fermecat pentru a se plasa în orașul Carcassonne, din ce nu poate fi ocupat utilizând regulile de plasare obișnuite. (confirmat la 5/2013)

Ext. 10 - În arena circuluiExt. 10 - În arena circului

Interpretare din partea comunității Poți utiliza coridorul fermecat pentru a îți plasa unul dintre meepleșii tăi normali într-o piramidă de artiști.

Roata DestinuluiRoata Destinului

Interpretare din partea comunității Meepleșii pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe teritorii din exteriorul Roții Destinului. (1/2013)
Interpretare din partea comunității Meepleșii nu pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe Roata Destinului, din ce nu poate fi ocupată utilizând regulile de plasare obișnuite. (confirmat la 5/2013)

Mini #1 - Aparate de zborMini #1 - Aparate de zbor

Interpretare din partea comunității Un meeple care utilizează un coridor fermecat nu poate ateriza pe un aparat de zbor.
Interpretare din partea comunității Un meeple care utilizează un aparat de zbor nu poate ateriza pe un coridor fermecat. (2/2013)

Piețele din LeipzigPiețele din Leipzig

Interpretare din partea comunității Meepleșii pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe teritorii din exteriorul Orașului Leipzig. (1/2019)
Interpretare din partea comunității Meepleșii nu pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați în Orașul Leipzig, din ce nu poate fi ocupat utilizând regulile de plasare obișnuite. (1/2019)

ȘcoalaȘcoala

Interpretare din partea comunității Meepleșii pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe teritorii din exterior pe cartonașele școlii (în afara școlii însăși). (1/2013)
Interpretare din partea comunității Meepleșii nu pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe școală însăși, din ce nu poate fi ocupată utilizând regulile de plasare obișnuite. (confirmat la 5/2013)

Comentarii generale:

Interpretare din partea comunității Zâna poate fi atribuită numai meepleșilor:

Interpretare din partea comunității Zâna nu poate fi atribuită pionilor speciali:

Interpretare din partea comunității Dacă un jucător mută sau plasează zâna, jucătorul nu poate plasa niciunul dintre următorii pioni (12/2013, actualizat la 1/2019, actualizat la 5/2023):

Interpretare din partea comunității Dacă un jucător mută sau plasează zâna, jucătorul are posibilitatea, de asemenea, de a plasa următorul pion:

  • Fantomă (Fantoma) - conform clarificărilor adiționale. (12/2014)

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori

Interpretare din partea comunității Dacă un jucător a primit 1 punct pentru zână la începutul turei nu poate primi încă o dată 1 punct pentru a doua parte a turei garantate de constructor.
Interpretare din partea comunității Deoarece constructorii și porcii nu sunt meepleși, nu este posibil să atribui zâna unui porc sau unui constructor, din moment ce zâna poate fi atribuită doar unui meeple.

Ext. 4 - TurnulExt. 4 - Turnul

Interpretare din partea comunității Zâna poate fi atribuită unui meeple de pe un turn. În acest caz, zâna stă lângă turn.
Interpretare din partea comunității Zâna nu protejează un meeple ca să nu fie capturat de turn.

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii

Interpretare din partea comunității Dacă zâna este lângă un meeple de pe teritoriul pierzător atunci când se rezolvă o provocare, aceasta nu oferă cele 3 puncte bonus acelui meeple, căci teritoriul este nefinalizat.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă zâna este pe același cartonaș ca ereticul sau călugărul pierzător într-o provocare, jucătorul care pierde provocarea mai încasează cele 3 puncte bonus?

Răspuns: Când este rezolvată o provocare (adică atunci când cineva câștigă), ambii meepleși sunt înapoiați jucătorilor lor, așa că niciunul nu stă lângă zână. [În punctul în care este rezolvată o provocare și un participant „încasează” zero, clădirea în care se află acel participant va fi nefinalizată. Prin urmare, vorbind la modul strict, acel participant nu ia parte de fapt la „evaluare” —să zicem, în felul în care o face un jucător fără majoritatea într-un oraș—iar astfel nu încasează punctele bonus— ed.]

Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruriExt. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri

Interpretare din partea comunității Poți plasa zâna lângă un meeple dintr-o cetate și să încasezi punctele obișnuite ale zânei.[29]

Ext. 10 - În arena circuluiExt. 10 - În arena circului

Interpretare din partea comunității Poți atribui zâna unui artist, iar în acest caz valorează pentru toți artiștii din piramidă (indiferent de culoare). Dacă zâna este încă acolo la începutul turei tale, primești 1 punct pentru fiecare artist de-al tău din piramidă - acest caz este o excepție de la regula care spune că doar un meeple poate primi la începutul turei un punct bonus asigurat de zână.[30]

Interpretare din partea comunității Cele 3 puncte bonus de la zână nu se aplică piramidei de artiști.[31]

AbateleAbatele

Interpretare din partea comunității Cele 3 puncte bonus de la zână nu se aplică abatelui dacă este retras în pasul 2. Plasarea unui meeple.

Mini #1 - Aparate de zborMini #1 - Aparate de zbor

Interpretare din partea comunității Doar un singur meeple poate fi „lângă” (sau conectată cu) zâna. Prin urmare, doar un meeple va primi punctul bonus de la zână. Chiar dacă un alt meeple este plasat pe același teritoriu și cartonaș (datorită aparatului de zbor), acesta nu va fi considerat „lângă” zână. Aterizarea unui meeple într-o piramidă de artiști ar fi excepția pentru această regulă.

Cercuri în lanCercuri în lan

Interpretare din partea comunității Doar un singur meeple poate fi „lângă” (sau conectată cu) zâna. Prin urmare, doar un meeple va primi punctul bonus de la zână. Chiar dacă un alt meeple este plasat pe același teritoriu și cartonaș (datorită cercului în lan), acesta nu va fi considerat „lângă” zână.

FestivalulFestivalul

Interpretare din partea comunității Dacă un festival este folosit pentru a îndepărta un pion, zâna nu poate fi mutată/plasată, din moment ce o acțiune numai ce a avut loc în pasul 2. Plasarea unui meeple. (5/2014)

Noile cartonașe

TunelulTunelul

Interpretare din partea comunității Dacă utilizați jetoanele cu tunel din Tunelul, atunci drumul prezentat pe cartonașul cu tunel este într-adevăr întrerupt, și este posibil ca segmentele să nu se unească niciodată.

Princess And Dragon C2 Tile Q.jpg

Reguli ale casei

Regulă sau variantă comună a casei Dacă dragonul nu este încă pe suprafața de joc, repune cartonașele cu simbolul dragonului înapoi în sac și trage imediat din nou un cartonaș. (Mulțumiri lui dwhitworth)

Regulă sau variantă comună a casei Jucătorilor le este permis să revendice un punctul zână până ce sacul este înmânat următorului jucător, dar după aceea asta este dacă uită! (Mulțumiri lui dwhitworth)

Regulă sau variantă comună a casei Abandonează de tot bonus de 1 punct pentru zână, în schimb acordând 5 puncte pentru un meeple protejat finalizând un teritoriu. (Mulțumiri lui viberunner)

Regulă sau variantă comună a casei Zâna nu împiedică dragonul să se mute pe un cartonaș, dar împiedică să mănânce oricare pion de pe acel cartonaș. (Mulțumiri lui jrizos)

Ansamblul cartonașelor

Cartonașe totale: 30
Princess And Dragon C2 Tile B.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile C.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile E.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile G.jpg ×2
Dragon + (W;W)
Princess And Dragon C2 Tile H.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile I.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile J.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile K.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile L.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile M.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile N.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile X.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile Y.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile Z.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile 1.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile 2.jpg ×1
Princess And Dragon C2 Tile 3.jpg ×1
Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:Notă: Ilustrațiile mici ale unor grajduri pentru vaci, grajduri pentru porci și grajduri pentru măgari sunt numite în comun grajduri.

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității Lineart a tradus acest concept ca „coridor fermecat” (este întâlnită și forma „coridor magic”), dar o traducere fidelă ar fi „portal”.
  2. Clarificare oficială din partea publicatorului Oricare meeple dintr-un oraș este un cavaler. Asta include meepleșii normali, meepleșii mari, primarii, căruțele, directorii de circ, meepleșii de veghe și fantomele. (01/2015, actualizat la 1/2019, actualizat la 5/2023)
  3. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile ZMG oferă o formulare alternativă pentru această formulare: „Câmpurile sunt, totuși, separate.” („The fields, however, are separate.”). Asta înseamnă că vor să spună că câmpurile nu sunt conectate prin intermediul tunelului, în loc să spună că fiecare câmp este neîntrerupt din moment ce acestea trec în jurul intrărilor de tunel.
  4. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă se utilizează Tunelul, drumul prezentat pe acest cartonaș poate fi afectat (vezi Alte extensii pentru mai multe detalii).
  5. Interpretare din partea comunității Această secțiune a fost rearanjată pentru a simplifica înțelegerea succesiunii turei cu cartonașele de teren cu vulcan și simbolul dragonului. Pașii 1b din regulile originale au fost, de asemenea, redenumiți 2b pentru a se conforma cu secvența efectivă a turei.
  6. Interpretare din partea comunității Când joci cu alte extensii, vei avea, de asemenea, posibilitatea să efectuezi alte acțiuni care nu au legătură cu plasarea unui meeple. Așa că nu poți plasa meepleși sau unii pioni speciali (porc, constructor, oier), însă ai posibilitatea de a efectua una dintre aceste acțiuni:
    • Acțiuni de turn (Ext. 4 - Turnul): plasează o piesă de turn, plasează un meeple pe vârful unui turn.
    • Acțiuni de moșie (Ext. 5 - Abația și primarul): plasează-ți moșia pe unul dintre colțurile cartonașului cu vulcan.
    • Acțiuni de oier (Ext. 9 - Oi și dealuri): crește turma, mână oile în staul.
    • Acțiuni de artiști (Ext. 10 - În arena circului): plasează un artist, evaluează o piramidă de artiști.
    • Acțiuni de la Roata Destinului (Roata Destinului): plasează un meeple pe Roata Destinului.
    • Acțiuni de abate (Abatele): retrage-ți abatele și evaluează-i punctele.
    • Acțiuni de bac (Mini #3 - Bacuri): mută bacuri care duc la drumuri extinse de cartonașul cu vulcan.
    • Acțiuni de construcții mici (Construcții mici): plasează o construcție mică pe cartonașul tocmai plasat.
    • Acțiuni din Promo-uri rusești (Promo-uri rusești): recuperează 1 meeple prins sau un pion special prins de Vodyanoy sau Solovei Razboynik, mută tâlhari către cartonașul Solovei Razboynik.
    • Acțiuni de protejare ale meepleșilor (Răscoalele țăranilor): protejează în fața răscoalelor țăranilor 1 meeple deja plasat.
  7. Clarificare oficială din partea publicatorului Asta înseamnă că niciunul dintre pionii cuprinși în meniul dragonului nu se pot afla pe același cartonaș cu dragonul în orice moment. În consecință, meepleșii nu pot fi plasați pe cartonașul cu dragon prin orice căi, incluzând un coridor fermecat, un aparat de zbor sau o ieșire din Orașul Carcassonne. Nici cercurile în lan nu pot fi folosite, din moment ce acest lucru presupune plasarea unui meeple pe un cartonaș pe care se află deja un meeple, condiție ce nu poate fi îndeplinită.
    Notă: Această clarificare inclusă în regulile Carcassonne I (așa cum este arătat în Big Box 1, Big Box 2 și Big Box 3) a fost omisă în Carcassonne II.
  8. Interpretare din partea comunității În loc de a plasa un meeple, ai de asemenea posibilitatea de a plasa sau muta zâna.
  9. Interpretare din partea comunității Tabelele au foste extinse pentru a include toate informațiile disponibile în documentul FAQ pentru planul meniului dragonului de HiG, alături de cele mai noi cazuri apărute de atunci. Acest FAQ oficial din 2015 nu este în prezent disponibil la locația sa originală:
    http://www.hans-im-glueck.de/fileadmin/data_archive/Regeln/Carc_3Erw_Drache_FAQ.pdf
    Totuși, o versiune arhivată poate fi găsită aici:
    https://web.archive.org/web/20151121062431/http://www.hans-im-glueck.de/fileadmin/data_archive/Regeln/Carc_3Erw_Drache_FAQ.pdf
  10. Interpretare din partea comunității Spiritele sunt eliminate laolaltă cu meepleul mâncat la care erau alocate.
  11. Clarificare oficială din partea publicatorului Magicianul a fost inclus în lista pionilor neutri care pot fi mâncați de dragon. (3/2015)
  12. Clarificare oficială din partea publicatorului Vrăjitoarea a fost inclusă în lista pionilor neutri care pot fi mâncați de dragon. (3/2015)
  13. Clarificare oficială din partea publicatorului Omul de turtă dulce (când este jucată versiunea pentru iOS) poate fi, de asemenea, mâncat de dragon. (12/2014)
  14. Interpretare din partea comunității Asta înseamnă că dragonul nu afectează niciun element printat de pe un cartonaș, căci nu poate mânca cartonașul însuși. Așa că gospodăriile țărănești, hanurile, catedralele, oile printate sau oricare alt lucru reprezentat pe un cartonaș ar fi neperturbat de către prezența dragonului. Prin urmare, toate evaluările ar fi efectuate ca în mod obișnuit chiar dacă oricare dintre aceste elemente este reprezentat pe un cartonaș cu dragonul.
  15. Clarificare oficială din partea publicatorului Moșia nu poate fi mâncată de dragon, din moment ce moșia se află la intersecția a 4 cartonașe, iar dragonul afectează doar pioni aflați pe un singur cartonaș.
  16. Interpretare din partea comunității Deoarece regulile nu specifică faptul că dragonul poate mânca cortul de circ, este inclus în meniul dragonului împreună cu alte construcții și elemente de construcție: moșie, pod, piese de turn etc.
  17. Clarificare oficială din partea publicatorului Dragonului îi este permis pe cartonașele cu școlii, dar nu poate mânca pionul neutru profesor plasat pe școală, care se întinde pe două cartonașe (4/2015)
  18. Interpretare din partea comunității Simbolul prințesei afectează numai segmentul de oraș care îl include.
  19. Interpretare din partea comunității Dacă decizi să îndepărtezi un meeple cu cartonașul cu prințesă, nu ai posibilitatea de a plasa un meeple sau de a muta zâna. Dacă nu îndepărtezi un meeple, ai posibilitatea de a plasa un meeple sau de a muta zâna.
  20. Clarificare oficială din partea publicatorului Observă că dacă plasarea cartonașului cu coridor fermecat provoacă finalizarea unui teritoriu, precum a unei mănăstiri, nu poți plasa un meeple pe acel teritoriu utilizând coridorul fermecat, deoarece este considerat finalizat înainte de pasul 2. Plasarea unui meeple. (7/2014, updated 1/2019)
  21. Interpretare din partea comunității Asta înseamnă că un meeple care utilizează un coridor fermecat poate fi plasat doar pe un teritoriu neocupat și nefinalizat de pe oricare cartonaș din suprafața de joc. Prin urmare, teritoriul de destinație trebuie să poată fi ocupat. În consecință, meepleul nu poate ateriza pe alt coridor fermecat.
  22. Clarificare oficială din partea publicatorului Această listă a fost extinsă pentru a include toți meepleșii existenți de dragul completitudinii: au fost incluși meepleșii normali, directorul de circ (adăugat mai târziu în Ext. 10 - În arena circului), meepleșii de veghe (adăugat mai târziu în Spirite, castele și cimitire) și fantoma (din extensia din prima ediție Fantoma). (1/2019, actualizat la 5/2023)
  23. Interpretare din partea comunității Se pare că un jucător fără nici măcar un meeple nu poate muta zâna, chiar dacă în acea tură nu a plasat un meeple deoarece nu există un cartonaș pe care să fie plasată în mod regulamentar.
  24. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Formularea ZMG tratează acest bonus drept puncte adiționale când se evaluează teritoriul. Se folosește o formulare mai apropiată de intenția inițială, în care evaluarea teritoriului este independentă de bonusul asigurat de zână.
  25. Interpretare din partea comunității Zâna asigură 3 puncte atunci când este atribuită unui meeple plasat pe un teritoriu care este evaluat în timpul jocului (oricare teritoriu evaluat în faza 3. Declanșarea unei evaluări) sau după joc (oricare teritoriu evaluat în timpul evaluării finale).
  26. Interpretare din partea comunității Ia în vedere că evaluarea celor 3 puncte bonus este independentă de punctele normale evaluate pentru un teritoriu. Jucătorul care primește cele 3 puncte pentru zână va primi punctele pentru bonus ca o evaluare separată de oricare puncte primite pentru teritoriul în curs de evaluare, dacă există.
  27. Clarificare oficială din partea publicatorului Un tâlhar este oricare meeple plasat pe un drum.
  28. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori În varianta tradusă în română publicată de Lineart, în regulile extensiei 6 „Contele, regele și vasalii” scrie „Poți aduce un pion de-al tău în orașul Carcassonne utilizând coridorul magic”. Acest lucru este probabil o traducere greșită.
  29. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori În ultimele clarificări din prima ediție, zâna nu avea voie să fie plasată într-o cetate, deși înainte era permis în regulile din Big Box 3.
  30. Interpretare din partea comunității Ia în vedere că tu primești punctele bonus pentru artiștii tăi dintr-o dată. Nu este o evaluare individuală pentru fiecare meeple.
  31. Interpretare din partea comunității Această restricție nu este inclusă în mod explicit în reguli (este menționat doar punctul bonus asigurat de zână), ci provine din interpretarea regulilor:
    • În timpul jocului, artiștii sunt evaluați în faza 2. Plasarea unui meeple, iar jucătorii primesc cele 3 puncte bonus atunci când evaluează un teritoriu în faza 3. Declanșarea unei evaluări. Din moment ce ambele acțiuni au loc în faze diferite, artiștii nu pot primi aceste 3 puncte bonus asigurate de zână.
    • După joc, artiștii nu ar trebui să primească cele 3 puncte bonus de la zână din motive de consecvență. O piramidă de artiști nu este un teritoriu bazat pe cartonașe, ci unul bazat pe meepleși, așa că în acest caz nu este evaluat niciun teritoriu nici la sfârșitul jocului și nu ar trebui aplicat niciun bonus de la zână. (4/2020; actualizat la 7/2020)