Abația și primarul (prima ediție)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Abbey and the Mayor (1st edition) and the translation is 100% complete.
Abbey And Mayor C1 Tile Abbey.jpg Citești regulile pentru acest design al cartonașelor.
Abbey And Mayor C2 Tile A.jpgDeschide următoarele reguli dacă cartonașele tale arată precum acest cartonaș.
Abația și primarul Abația și primarul
Rule selection by design Spin-offs.png Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege jocul din Spin-off-uri .

Pagina principală  > Carcassonne  > Abația și primarul (prima ediție)


Box AbbeyMayor C1 HiG.png

HiG

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Abația și primarul (Extensia majoră #5) a fost lansată original de Hans im Glück în anul 2007

Conținut

  • 12 cartonașe de teren noi
  • 6 cartonașe cu abație
  • 6 moșii
Figure Barns C1.png
  • 6 căruțe
Figure Wagons C1.png
  • 6 primari
Figure Mayors C1.png

Comentarii asupra câtorva caracteristici prezente pe cartonașele din această extensie:

Abbey And Mayor C1 Tile Feature 01.jpg

Acest oraș are două segmente separate. Orașul cu blazonul se termină în câmp. Asta este important în special atunci când se evaluează câmpul.

Abbey And Mayor C1 Tile Feature 02.jpg

Drumul nu este întrerupt. Pe o parte, drumul desparte câmpul; pe cealaltă parte, nu îl desparte. Asta este important în special atunci când se evaluează câmpurile.

Abbey And Mayor C1 Tile Feature 03.jpg

Drumul atinge orașul, așa că pe aceste cartonașe există trei segmente de câmp separate.

Abbey And Mayor C1 Tile Feature 04.jpg

Acest cartonaș are două segmente de oraș separate.

Abbey And Mayor C1 Tile Feature 05.jpg

Drumul se termină la casă.

Abbey And Mayor C1 Tile Feature 06.jpg

Drumul nu se sfârșește, ci în schimb continuă în toate cele trei direcții.

Reguli

Pregătire

La începutul jocului, fiecare jucător primește câte un cartonaș cu abație, un primar, o moșie și o căruță de culoare aleasă de către jucătorul respectiv și îi plasează în rezerva sa.[1] Cu excepția următoarelor schimbări, regulile elementare ale jocului Carcassonne rămân neschimbate.

Atașează un cartonaș

Noile cartonașe de teren sunt plasate ca în mod obișnuit.[2][3][4]

Abația

Abbey And Mayor C1 Tile Abbey.jpg

Pregătire

Fiecare jucător trebuie să aibă la începutul jocului un cartonaș cu abație în fața sa.

Atașează un cartonaș

În loc de a trage și plasa un cartonaș de teren, un jucător are posibilitatea de a plasa în schimb cartonașul său cu abație.[5] Abația poate fi plasată în orice loc unde se potrivește exact un singur cartonaș de teren: adică poate fi plasată numai într-o „gaură” în care toate cele patru laturi sunt deja mărginite de cartonașe de teren.[6][7] Dacă nu este disponibilă nicio astfel de „gaură”, atunci abația nu poate fi plasată. Nu contează ce teritorii nefinalizate apar pe cele patru cartonașe ce înconjoară „gaura”.

Dacă unul sau mai mulți jucători nu și-au plasat încă abația când a fost tras și plasat ultimul cartonaș de teren, atunci încă o mai pot plasa, în ordinea acelor de ceasornic începând din stânga celui care a plasat ultimul cartonaș, atât timp cât este în conformitate cu regulile. Apoi, jocul se sfârșește.[8][9]

Plasează un supus

Jucătorul are posibilitatea de a plasa un supus ca călugăr pe abație.[10][11][12]

Atunci când un jucător a plasat o abație (și posibil plasat un supus), toate cele patru cartonașe de pe laturile alăturate sunt închise pe acele laturi.[13][14][15] Toate drumurile, orașele și mănăstirile finalizate sunt după aceea evaluate ca de obicei.[16][17]

Evaluare

Călugării în abație sunt evaluați la fel ca în mănăstiri.

ALBASTRU plasează abația finalizând drumul cu supusul ROȘU. Jucătorul ROȘU primește 1 punct și își ia supusul înapoi în rezervă. Orașul de sub abație și drumul din dreapta încă sunt deschise.
Evaluarea finală

Călugării din abații nefinalizate sunt evaluați în același mod ca cei din mănăstiri nefinalizate la sfârșitul jocului.

Primarul

Figure Mayor red.png

Pregătire

Fiecare jucător trebuie să înceapă jocul cu un primar de culoarea aleasă de el/ea.

Atașează un cartonaș

Nu există cartonașe specifice primarului, deși ar trebui notat că cartonașele de oraș cu blazoane sunt de importanță pentru supusul primar.

Plasează un supus

Primarul poate fi plasat în schimbul plasării unui supus. Poate fi plasat numai într-un oraș în care actualmente nu se află niciun cavaler;[18][19][20][21][22] încă se aplică regulile obișnuite pentru plasarea meepleșilor.[23][24]

Puterea primarului, când se determină majoritatea într-un oraș finalizat, este aceeași cu numărul de blazoane în oraș, sau 0 dacă nu este niciunul.

Evaluare

Când se evaluează un oraș finalizat, următoarele sunt adevărateː

Puterea primarului este aceeași cu numărul de blazoane din oraș.[25] Dacă orașul nu are niciun blazon, atunci primarul are puterea zero și nu primește niciun punct pentru oraș.[26][27][28] Evaluarea orașului nu este schimbată de primar. După evaluare, primarul se întoarce în rezerva jucătorului.

Primarul are puterea 3 (pentru 3 blazoane). Prin urmare, jucătorul ALBASTRU primește 18 puncte pentru oraș.

Căruța

Pregătire

Fiecare jucător trebuie să înceapă jocul cu o căruță de culoarea aleasă de el/ea.

Atașează un cartonaș

Nu există niciun cartonaș specific căruței.

Plasează un supus

Figure Wagon red.png

Căruța poate fi plasată în schimbul plasării unui supus normal. Poate fi plasat pe un drum, oraș sau mănăstire pe care nu se află niciun alt pion.[29][30][23][24] Căruța nu poate niciodată să fie plasată pe un segment de câmp.

Dacă un teritoriu ocupat de o căruță este evaluat, căruța valorează ca un supus normal.

Evaluare

Dacă un teritoriu ocupat de o căruță este evaluat, căruța valorează ca un supus normal. După evaluare, jucătorul poate lua căruța înapoi la el în propria rezervă, sau poate muta căruța pe un drum, oraș sau mănăstire direct adiacent(ă).[31][32][33][34][35]


Jucătorul ALBASTRU primește 4 puncte pentru drum și are posibilitatea de a muta imediat căruța pe mănăstirea sau segmentul de drum de jos. Nu poate fi mutată pe segmentul de drum ocupat de jucătorul ROȘU, și în mod natural nu pe câmp.
Jucătorul ALBASTRU primește 14 puncte pentru oraș și are posibilitatea de a muta imediat căruța pe segmentul din dreapta. Căruța nu poate fi mutată pe segmentul de drum finalizat.
Căruței nu îi este permis să se mute dintr-un oraș în celălalt prin intermediul „drumurilor mici”.

Teritoriul pe care căruța este mutată[36] trebuie să fie nefinalizat și neocupat.[37] Dacă niciunul dintre teritoriile învecinate nu este nefinalizat și neocupat, jucătorul trebuie să ia căruța înapoi în rezervă.[38] Dacă câteva căruțe sunt implicate în evaluare, atunci fiecare jucător decide dacă își recuperează sau mută căruța sa, începând cu jucătorul al cărui tură este și continuând în sensul acelor de ceasornic.


Jucătorul ALBASTRU primește 2 puncte pentru drum și are posibilitatea de a muta imediat căruța în orașul nefinalizat. Căruța nu poate fi mutată pe segmentul de drum ocupat de jucătorul ROȘU, nici pe segmentul de drum finalizat.
Aceasta nu este o mutare legală pentru căruță, căci orașele care au ziduri ce se ating la un singur punct nu sunt considerate a fi conectate. Imagine de la Carcassonne-Forum.
Cu plasarea cartonașului cu margine roșie, căruța nu se poate muta pe noul segment de oraș sau oricare segment de drum de pe acel cartonaș, căci ar trebui să treacă prin intersecție. pentru a se muta pe unul dintre drumuri, ar fi trebuit să înceapă de pe un segment de drum. O căruță nu poate fi niciodată mutată pe sau mutată printr-o intersecție. Amândouă „drumuri mici” sunt ilegale pentru plasarea supușilor. Prin urmare, singura mutare posibilă este pe segmentul de drum din partea de jos a imaginii (presupunând că acesta nu este revendicat sau finalizat). Imagine de la Carcassonne Central.

Exemple adiționale

Dacă o căruță este plasată într-un oraș finalizat și evaluat, căruța se poate muta numai pe un drum, dacă acest drum (nefinalizat și neocupat) este adiacent direct cu acest oraș (conectat de zidurile orașului printr-o poartă). Din moment ce și un câmp (fermă) este un teritoriu, trebuie să nu existe niciun câmp (fermă) între drum și oraș. Nu contează unde este plasată căruța în interiorul teritoriului finalizat și evaluat (de ex. oraș) înainte de a se muta. Teritoriile ce împart o suprafață precum o abație adiacentă sau o mănăstire dinăuntrul unui oraș pot fi de asemenea considerate ca o destinație validă pentru căruță.

Mutarea căruței depinde în întregime de adiacența teritoriului, nu de poziția inițială a căruței dinăuntrul teritoriului finalizat și evaluat. La fel, căruța se poate muta pe oricare cartonaș al teritoriului adiacent (numărul de cartonașe care se mută căruța este irelevant).

Următoarele exemple ilustrează mutarea căruței în scenarii variate.

Exemplul 1. Mutarea dintr-un oraș finalizat

După ce orașul este finalizat și evaluat, căruța se mută pe un teritoriu adiacent finalizat care trebuie să fie nefinalizat și neocupat.

Orașul este finalizat de zidurile înconjurătoare și de abație. Orașul este adiacent cu cele câteva câmpuri, un drum nefinalizat, un drum scurt și o abație nefinalizată. În plus, înăuntrul orașului este și o mănăstire nefinalizată.

Căruța se poate muta peː

  • Drumul nefinalizat (oricare dintre cartonașele sale)
  • Abația nefinalizată
  • Mănăstirea nefinalizată dinăuntrul orașului

Căruța nu se poate muta peː

  • Oricare câmp adiacent cu orașul
  • Oricare drum neconectat de oraș printr-o poartă
  • Drumul scurt conectat de oraș sau oricare drum conectat de el la joncțiune
  • Drumul nefinalizat conectat de abație, căci nu este conectat direct de oraș
  • Mănăstirea cu drumul finalizat conectat de abația
  • Orașul nefinalizat conectat prin drumuri scurte și o joncțiune
Exemplul C1-1. Marginea galbenă arată perimetrul orașului.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe acest drum.
  • 2 Căruța se poate muta pe această abație.
  • 3 Căruța se poate muta pe mănăstirea dinăuntrul orașului.
  • 4 Căruța nu se poate muta pe drumul scurt ce se termină la oraș sau pe oricare drum conectat de el prin joncțiune.
  • 5 Căruța nu se poate muta în acest oraș pentru că este conectat prin drumuri scurte și o joncțiune de orașul finalizat.
  • 6 Căruța nu se poate muta pe acest drum nefinalizat pentru că este conectat de abație, nu de orașul finalizat.
  • 7 Căruța nu se poate muta pe acest drum pentru că este finalizat și conectat de abație, nu de orașul finalizat.
  • 8 Căruța nu se poate muta pe această mănăstire pentru că este conectată direct de orașul finalizat; este conectată de un drum finalizat ce duce la abație.
Exemplul 2. Mutarea dintr-un oraș finalizat

După ce orașul este finalizat și evaluat, căruța se mută pe un teritoriu adiacent finalizat care trebuie să fie nefinalizat și neocupat.

Orașul este finalizat de zidurile înconjurătoare. Orașul este adiacent cu cele câteva câmpuri și cele 3 drumuri. Două drumuri sunt finalizate, așa că căruța se poate muta numai pe drumul nefinalizat de sus.

Cartonașul pe care este plasată căruța este plasată în oraș nu afectează opțiunile posibile. Rezultatul este mereu acelașiː un teritoriu neocupat nefinalizat adiacent cu orașul.

La fel, dacă căruța este mutată pe drumul nefinalizat poate fi plasată pe oricare dintre cartonașele sale.

Exemplul C1-2. Marginea galbenă arată perimetrul orașului.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe acest drum. Poate fi plasată pe oricare dintre cartonașele sale.
  • 2 Aceste drumuri sunt conectate de oraș, dar sunt finalizate
  • 3 Acest drum nu se învecinează direct la zidul de oraș pentru că începe la joncțiune.
  • 4 Acest drum nu se învecinează direct la zidul de oraș pentru că există un câmp (fermă) între acest drum și orașul finalizat.
  • 5 Acest drum nu se învecinează direct la zidul orașului pentru că începe la joncțiune și este ocupat.
  • 6 Această mănăstire nu este adiacentă direct cu orașul finalizat pentru că există un drum finalizat între mănăstire și orașul finalizat.
  • 7 Această mănăstire nu este adiacentă direct cu orașul finalizat pentru că este înconjurată de un câmp.
Exemplul 3. Mutarea de pe un drum finalizat

După ce drumul este finalizat și evaluat, căruța se mută pe un teritoriu adiacent finalizat care trebuie să fie nefinalizat și neocupat.

Căruța se poate muta pe un teritoriu adiacent pe oricare dintre capetele drumului. Numărul de cartonașe care se mută căruța este irelevant. Este important doar faptul că teritoriul este direct adiacent cu drumul finalizat.

Example C1-3. Marginea galbenă arată perimetrul orașului.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare cartonaș al acestor drumuri adiacente direct pentru că sunt nefinalizate și neocupate.
  • 2 Căruța se poate muta pe oricare dintre cartonașele din oraș pentru că este adiacent direct cu drumul finalizat (orașul își închide capătul stâng) și este nefinalizat și neocupat.

Moșia

Pregătire

Fiecare jucător trebuie să înceapă jocul cu o moșie de culoarea aleasă de el/ea.

Atașează un cartonaș

Nu există niciun cartonaș specific moșiei.

Plasează un supus

Figure Barn red.png

Moșia poate fi plasată în schimbul plasării unui supus. Poate fi plasată numai la punctul intersecției a patru cartonașe de teren, unul dintre ele tocmai să fi fost plasat de jucător. Cele patru cartonașe de teren trebuie să conste numai din câmpuri la acest punct de intersectare.[39][24][40][41]


Plasare corectă a moșiei
În poza din partea dreaptă, moșia nu poate fi plasată. Orașul din partea de jos se află la punctul de intersectare

Moșia poate fi de asemenea plasată pe un câmp pe care se află deja află deja alți țărani, deși nu pe unul pe care este deja o altă moșie.[42]

Moșia va rămâne acolo unde este până la sfârșitul jocului.[43]

O moșie nu poate fi eliminată de dragon (din Ext. 3 - Prințesa și dragonul), nici luată drept prizonier de către un turn (din Ext. 4 - Turnul).

Evaluare

Evaluare la plasarea moșiei

Orice țăran deja aflat pe câmp este evaluat imediat, în același fel ca la sfârșitul jocului.[44][45] Cu alte cuvinte, jucătorul sau jucătorii ce dețin majoritatea țăranilor primesc obișnuitele câte 3 puncte pentru fiecare oraș finalizat.[46] Nu provoacă nicio diferență dacă proprietarul moșiei este implicat sau nu în evaluare.[47]

Moșia ALBASTRĂ este plasată; jucătorul GALBEN primește 6 puncte pentru cele două orașe finalizate și înapoiază țăranul rezervei.

Apoi jucătorii își recuperează țăranii în rezervele lor.[48]

Rezumat de utilizare cu alte (mini)extensii:
În cazul majorității țăranilor –

  • Câte 3 puncte pentru fiecare oraș finalizat adiacent cu câmpul
  • Câte 4 puncte pentru fiecare cetate adiacentă cu câmpul
  • +1 punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu porc (apoi înapoiază porcul în rezerva proprietarului)
  • +1 punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu cartonaș cu turmă de porci
Evaluare când este conectat un câmp

Niciun țăran nu poate fi plasat pe un câmp cu o moșie.[49] Dacă plasarea unui cartonaș face ca un câmp cu țărani să fie conectat cu un câmp cu o moșie, țăranii sunt evaluați imediat.[44][50] Totuși, jucătorul ce deține majoritatea țăranilor primește numai câte 1 punct pentru fiecare oraș finalizat (cu un porc: câte 2 puncte în loc de 1).[51] Acești țărani sunt apoi de asemenea înapoiați proprietarilor lor după evaluare.

Prin plasarea noului cartonaș, țăranul ROȘU este conectat de câmpul ce aparține moșiei ALBASTRE. Jucătorul ROȘU primește 2 puncte pentru cele două orașe finalizate și își recuperează țăranul.

Rezumat de utilizare cu alte (mini)extensii:
În cazul majorității țăranilor –

  • Câte 1 punct pentru fiecare oraș finalizat adiacent cu câmpul
  • Câte 2 puncte pentru fiecare cetate adiacentă cu câmpul
  • +1 punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu porc
  • +1 punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu cartonaș cu turmă de porci
Evaluarea finală

La sfârșitul jocului, proprietarul unei moșii primește câte 4 puncte pentru fiecare oraș finalizat adiacent cu câmpul[52] și câte 5 puncte pentru fiecare cetate adiacentă cu câmpul. Dacă câteva moșii se află pe același câmp în urma plasării unor cartonașe conectoare, atunci fiecare jucător primește întregul punctaj. Cartonașul cu turmă de porci (din Râul II) nu furnizează niciun punct adițional moșiei.[53][54]

Reguli ale casei

  • Căruțele au voie să fie folosite pe mănăstiri (și lăcașuri de cult) numai dacă cartonașul conține și un drum. Asta înseamnă că căruța nu poate fi folosită într-o abație. (Mulțumită lui dwhitworth)
  • Căruța poate să se mute către următorul sau necontestatul și nefinalizatul teritoriu. Acest lucru îi permite să se mute de-a lungul suprafeței de joc către teritorii necontestate. (Mulțumită lui viberunner)
  • Primarul nu poate fi capturat de turn. (Mulțumită lui viberunner)
  • Căruța nu poate fi mâncată de dragon sau capturată de turn. (Mulțumită lui viberunner)
  • Căruța poate fi folosită pe teritorii lipsite de drum. Se poate muta din abație într-un oraș sau drum tangent (o mișcare, o tură), dar nu poate face așa ceva dintr-o mănăstire care atinge numai o fermă. (Mulțumită lui viberunner)
  • Primarul este plasat în poziție culcată ca țăranii pentru a permite identificarea mai ușoară a orașelor care conțin primari. (Mulțumită lui Joff)

Referință pentru cartonașe

Cartonașe totale: 12
Abbey And Mayor C1 Tile 01.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 02.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 03.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 04.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 05.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 06.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 07.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 09.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 10.jpg ×1
Abbey And Mayor C1 Tile 11.jpg ×1

Cartonașe cu abație totale: 6

Abbey And Mayor C1 Tile Abbey.jpg ×6
Abație

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Clarificare oficială din partea publicatorului Statut oficial: Primarul și căruța sunt supuși, subiect al regulilor obișnuite de plasare și afectând majoritatea. Moșia este un pion special, nu un supus.
  2. Clarificare oficială din partea publicatorului În cazul cartonașului cu fântâna și cele trei drumuri, toate drumurile trebuie finalizate înainte de evaluare.
  3. Clarificare oficială din partea publicatorului Cu cartonașul cu trei căi din Abația și primarul, lungimea drumului (de ex. pentru scopul Cavalerului brigand) este numărul total de cartonașe al drumului, nu pur și simplu cea mai lungă distanță dintre două capete. Drumul are trei capete ce trebuie finalizate, dar rezultatul este că probabil drumul va fi mai mare.
  4. Interpretare din partea comunității În exemplele pentru această extensie, drumul cu un tunel se numără bineînțeles ca fiind „întrerupt” dacă se folosește miniextensia Tunelul, caz în care cartonașul conține două intrări de tunel drept neconectate încă.
  5. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă un jucător are rămasă o abație, trage exact ultimul cartonaș și îl joacă la un teritoriu unde el/ea are un constructor, atunci abația poate fi plasată în a doua parte a turei duble (de ex. înaintea rundei finale de plasare a abației).
  6. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG clarifică această propoziție adăugând „(not the diagonals)” „(nu diagonalele)”.
  7. Clarificare oficială din partea publicatorului Regulile ce restricționează plasarea mănăstirilor lângă lăcașuri de cult deja plasate restricționează și plasarea abațiilor.
  8. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Acest paragraf a fost adăugat în versiunile HiG și RGG ale Big Box 2, și actualmente contrazice un FAQ mai timpuriu (care afirma că cartonașele cu abație nu puteau fi plasate odată ce a fost tras ultimul cartonaș de teren).
  9. Clarificare oficială din partea publicatorului Atunci când o abație este jucată pe această cale, există posibilitatea de a plasa un supus pe abație ca în mod obișnuit. Dacă abația este complet înconjurată și prin urmare imediat finalizată, abația este evaluată ca într-o tură normală. Apoi are loc evaluarea finală. (5/2013)
  10. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG are o schimbare ușoară aici, care constă în faptul că propoziția finală a acestei secțiuni este mutată aici.
  11. Clarificare oficială din partea publicatorului Atunci când este plasat un cartonaș cu abație, un supus nu poate fi plasat lângă abație (ca cavaler, de exemplu), căci abația acoperă întregul cartonaș. Împrejurimile nu sunt un oraș. Prin urmare, un supus de pe acest cartonaș este un călugăr.
  12. Clarificare oficială din partea publicatorului Un lăcaș de cult poate provoca la duel o abație și vice versa, deoarece abația este de asemenea o mănăstire
  13. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă un jucător finalizează un teritoriu cu un cartonaș cu abație, iar constructorul său este pe teritoriu, teritoriu nu ajunge „extins” de abație (căci abația este un teritoriu separat), așa că jucătorul nu primește alt cartonaș.
  14. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă sunt finalizate orașe cu simboluri de mărfuri prin plasarea unui cartonaș cu abație, jetoanele cu mărfuri sunt acordate ca în mod obișnuit jucătorului care a plasat cartonașul cu abație? Răspuns: Da, căci că jucătorul a finalizat orașul.
  15. Interpretare din partea comunității Abația creează de asemenea granița unui câmp.
  16. Clarificare oficială din partea publicatorului Un cavaler dintr-un oraș asediat poate scăpa prin intermediul unei abații la fel de bine ca prin intermediul unei mănăstiri, căci abația are toate caracteristicile unei mănăstiri.
  17. Clarificare oficială din partea publicatorului Primarii și căruțele pot scăpa și ei dintr-un oraș asediat prin intermediul mănăstirilor și abațiilor (deși ar fi destul de amuzant dacă primarul ar rămâne, ca un căpitan care se scufundă cu nava).
  18. Clarificare oficială din partea publicatorului Orice supus, incluzând primarul, care este plasat într-un oraș este considerat a fi un cavaler.
  19. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG a Big Box 2 spune în schimb „no knight or follower” („niciun cavaler sau supus”). Unele versiuni ale regulilor spun „no knight or mayor” („niciun cavaler sau primar”), dar asta este confuzionant, căci primarul este un cavaler (așa cum este orice supus dintr-un oraș). (actualizat 1/2015)
  20. Clarificare oficială din partea publicatorului Primarul nu poate fi plasat într-un oraș care conține deja o căruță. Ambii sunt supuși (potrivit definiției din reguli), așa că orașul este deja ocupat de căruță.
  21. Clarificare oficială din partea publicatorului Primarul poate utiliza un aparat de zbor. Totuși, primarul poate ateriza numai pe un oraș nefinalizat. Dacă un oraș nefinalizat nu este disponibil pe cartonașul pe care aterizează primarul, primarul se întoarce în rezerva jucătorului. (2/2013)
  22. Clarificare oficială din partea publicatorului Primarulpoate merge prin coridorul fermecat. Totuși, primarul poate fi plasat numai într-un oraș nefinalizat și nerevendicat. (2/2013)
  23. 23.0 23.1 Clarificare oficială din partea publicatorului Primarul și căruța pot fi mâncați de dragon, capturați de turn sau alungați de prințesă. Primarul și căruța pot fi plasați în cartierul adecvat al Orașului Carcassonne. Primarul și căruța pot folosi un coridor fermecat.
  24. 24.0 24.1 24.2 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Poate primarul, căruța sau moșia să fie plasat(ă) în vârful unui turn? Răspuns: Nu, plasarea acestor pioni este limitată la teritoriile descrise în reguli.
  25. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG inserează următoarea clarificare: „For example, if the city has 3 pennants, the mayor counts as 3 followers.” („De exemplu, dacă orașul are 3 blazoane, primarul valorează drept 3 supuși.”).
  26. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Aptitudinea de a nu primi niciun punct este nouă în Big Box 2 al HiG, și confirmă un FAQ anterior.
  27. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Jucătorul albastru are un primar într-un oraș cu niciun blazon. Orașul valorează ca fiind ocupat? Și dacă da, atunci când orașul este ocupat, va primi jucătorul albastru puncte? Răspuns: Orașul este ocupat. Primarul nu are nicio „putere”, așa că el valorează ca și cum nu ar fi niciun supus, și nu primește niciun punct.
  28. Interpretare din partea comunității Un primar poate sfârși într-o cetate, iar cetatea ar fi considerată a fi ocupată. Cu toate acestea, căci cetățile nu au niciun blazon (similar cu nota de subsol deasupra), jucătorul nu ar primi niciun punct atunci când cetatea este finalizată, căci puterea supușilor din cetate ar fi 0.
  29. Clarificare oficială din partea publicatorului În loc de „niciun alt pion”, asta ar trebui scris ca „niciun alt supus”.
  30. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG schimbă „pion” cu „nicio altă căruță sau supus”. Asta evită confuzia legată de termenul „supus”, dar adaugă o distincție între „supus” și „căruță” care nu este validă.
  31. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Care este definiția de [conectat/adiacent/învecinat] pentru căruță? Dacă două ziduri de oraș se ating (poate numai la un punct), pot să îmi duc căruța de la unul la altul? Răspuns: „Conectat” înseamnă drumuri ce duc la intersecții și drumuri ce se îndreaptă direct „într-un/într-o” oraș sau mănăstire. Două orașe nu se conectează niciodată unul de celălalt (la cartonașele de teren actuale). Zidurile de oraș care se ating la un punct (precum colțul cartonașelor) nu aunt considerate conectate, așa că căruța nu poate călători de la unul la celălalt. Prin urmare, căruța trebuie să folosească drumuri pentru a se muta. [În plus, un drum care atinge un oraș la un punct, dar nu la o poartă de la un zid nu est conectat de oraș. De asemenea, un drum ce traversează un oraș prin intermediul unui tunel nu este conectat de oraș. – Chris O.] (confirmat 5/2013)
  32. Clarificare oficială din partea publicatorului Căruța nu se poate muta direct dintr-un oraș în celălalt pe cartonașul afișat mai sus. Există o intersecție între cele două orașe, iar intersecțiile aparțin drumurilor. Prin urmare, pentru ca căruța să se mute prin intersecție, ar fi trebuit să fi început pe drum. Orașele nu sunt conectate direct din zid în zid. Căruța nu se poate muta nici pe unul dintre „drumurile mici”, căci regulile spun clar că acolo nu pot fi plasați supuși. (8/2013)
  33. Clarificare oficială din partea publicatorului Căruța nu poate merge prin niciun teritoriu pentru a ajunge pe alt teritoriu. Teritoriile sunt orice aspect al cartonașului care poate fi revendicat de un supus sau care declanșează o funcție, incluzând mănăstiri, bazaruri, cercuri în lan, târguri etc. [Notă: asta reprezintă o inversare a unei clarificări anterioare. Anterior, structurile nerevendicabile precum târgurile nu erau considerate teritorii și puteau fi traversate printr-un drum pe partea cealaltă.] (5/2013)
    Interpretare din partea comunității Asta înseamnă că căruța nu poate merge prin niciun lucru special de pe un cartonaș, incluzând școala.
  34. Clarificare oficială din partea publicatorului O căruță poate fi plasată pe o abație. În plus, o căruță poate merge pe un oraș sau drum conectat direct după evaluare (iar asta se aplică și invers, de la oraș/drum la abație), atât timp cât teritoriul țintă nu a fost încă finalizat. (confirmat 5/2013)
  35. Clarificare oficială din partea publicatorului Căruța poate fi mutată dintr-un oraș pe o mănăstire care este în interiorul acelui oraș (sau vice versa), căci nu sunt necesare drumuri pentru o „conexiune”, ci doar un/o zid/latură/suprafață conectat(ă). (confirmat 5/2013)
  36. Clarificare oficială din partea publicatorului Când se mută o căruță pe un teritoriu nou, jucătorul poate alege pe care cartonaș să o pună. De exemplu, dacă se mută căruța dintr-un oraș pe un drum care până acum constă din cinci cartonașe, căruța poate fi plasată pe oricare dintre acele cartonașe, nu doar primul cartonaș la care ajunge. Pentru evaluare asta nu contează, dar dacă se întâmplă ca un dragon sau ciuma să vină prin apropiere, plasarea exactă va produce o diferență mare.
  37. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Versiunea RGG adaugă următoarea clarificare: „O căruță întotdeauna valorează ca și cum ar fi un supus în timpul evaluării”.
  38. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Poți plasa o căruță pe un oraș, să o evaluezi, iar apoi să muți căruța pe alt teritoriu, totul într-o singură tură. Sau poți muta căruța numai în schimbul plasării unui supus normal? Răspuns: Căruța poate fi plasată în schimbul unui supus normal. Dacă orașul este finalizat imediat, atunci este evaluat (căruță sau supus „normal”). După evaluare, căruța poate fi mutată. Toate acestea sunt posibile într-o singură tură. [Mutarea căruței nu este în locul plasării.].
  39. Clarificare oficială din partea publicatorului Moșia nu poate fi plasată în Orașul Carcassonne. Moșia nu poate folosi un coridor fermecat.
  40. Clarificare oficială din partea publicatorului Moșia poate fi plasată pe un cartonaș cu un vulcan.
  41. Clarificare oficială din partea publicatorului Zâna nu poate fi plasată tura următoare lângă moșie, căci moșia nu este un supus.
  42. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG omite această ultimă propoziție despre alte moșii.
  43. Clarificare oficială din partea publicatorului Moșia poate, totuși, să fie îndepărtată de un cartonaș cu festival. (12/2014)
  44. 44.0 44.1 Clarificare oficială din partea publicatorului Cuvântul „imediat” înseamnă aici că țăranii sunt evaluați și apoi îndepărtați în timpul fazei normale de evaluare a acestei ture (adică contrar statului pe câmp până la sfârșitul jocului). Plasarea moșiei nu oprește cursul jocului pentru o fază de evaluare separată pentru țărani. Prin urmare, porțiunea normală „mută lemn” a turei are loc înainte ca țăranii să fie evaluați. (10/2012)
  45. Clarificare oficială din partea publicatorului Plasarea moșiei, și evaluarea ulterioară a câmpului, valorează ca o oportunitate de a elimina un meeple din Orașul Carcassonne. Acum că câmpurile pot fi evaluate altcândva decât la sfârșitul jocului, supușii din piață pot fi mutați pe câmpuri mai devreme în joc. Asta are loc imediat după plasarea moșiei și înainte ca țăranii să fie evaluați. [Alăturarea unui câmp ce conține un supus unui câmp cu o moșie ar fi logic o altă oportunitate – Chris O.]
  46. Clarificare oficială din partea publicatorului Un oraș asediat continuă încă să aducă puncte duble dacă se află pe un câmp cu o moșie.
  47. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă plasez o moșie pe un câmp pe care alt jucător are țărani, făcându-l să primească puncte pe când eu primesc nimic, pot muta un supus în Orașul Carcassonne? (Deși pentru mine nu are deocamdată loc nicio evaluare, moșia va primi cu siguranță puncte la sfârșitul jocului). Răspuns: Da, asta este permis. Numai punctele primite imediat contează.
  48. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG adaugă că „moșia, totuși, rămâne".
  49. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Versiunea RGG clarifică asta mai departe după cum urmează: "There may only be one barn on each farm. Of course, connecting two farms, each with a barn, is quite legal." („Poate exista numai o singură moșie pe fiecare câmp. Desigur, conectarea a două câmpuri, fiecare cu câte o moșie, este destul de legală.”).
  50. Clarificare oficială din partea publicatorului Deoarece această alăturare a câmpurilor este o situație de evaluare, un supus poate fi mutat din Orașul Carcassonne pe câmpul cu o moșie. Țăranul va fi evaluat imediat, așa că primește numai câte 1 punct pentru fiecare oraș și (important) nu este pe câmp în timpul evaluării finale propriu-zise.
  51. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Poate un porc fi plasat pe un câmp care tocmai ce a fost conectat de un câmp cu o moșite, adică pe cartonașul nou plasat (imediat înainte de evaluare)? Răspuns: Da, porcul poate fi plasat pe teritorii deja ocupate [și, ca mai sus, faza normală „mută lemn” continuă să se întâmple].
  52. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG adaugă „indiferent față de distanța lor față de moșie”. Asta probabil pentru a introduce jucătorii către evaluarea din a treia ediție.
  53. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Această ultimă propoziție este nouă pentru Big Box 2 și confirmă un FAQ de mai devreme. Această afirmație nu este prezentă în Big Box 3, probabil pentru că Râul II nu este inclus în această colecție.
  54. Regulă sau variantă comună a casei Turma de porci poate aduce câte un punct extra pentru fiecare oraș atunci când este o moșie pe câmp.