Contele, regele și vasalii

From WikiCarpedia
(Redirected from Contele, regele și vasalii)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Count, King and Robber and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română


Box CountKingRobber C2 RO.png

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Extensia Contele, regele și vasalii este a șasea extensie majoră a jocului Carcassonne și a fost lansată în ediție nouă în anul 2017 de Hans im Glück.

Prima ediție a Contele, regele și vasalii a fost lansată în anul 2008. Original, această extensie a reunit o colecție de câteva miniextensii care au fost lansate independent în ediție veche la timpuri diferite (2003-2008). Totuși, aceste miniextensii sunt disponibile în ediție nouă doar reunite.

Această pagină conține informații despre această extensie, dar miniextensia Râul II este descrisă pe la această pagină.

Conținut

  • 2 cartonașe mari cu oraș (cartonașe 2x3, fiecare cu fețe diferite). Când sunt plasate împreună în mod corespunzător formează Orașul Carcassonne.
Cartonașele Orașului Carcassonne
  • 1 pion din lemn - contele
Figure Count.png
  • 1 jeton rege și 1 jeton cavaler brigand (plus încă 2 jetoane suplimentare drept rezervă)
Jetoanele cu rege și cavaler brigand
  • 1 cartonaș rege și 1 cartonaș cavalerul brigand
Cartonașele cu rege și cavaler brigand
  • 22 de cartonaşe de teren cuprinzând:
    • 5 cartonașe cu lăcașuri de cult
    • 5 cartonașe de teren obișnuite
    • 12 cartonașe pentru Râul II
Cartonaș cu lăcaș de cult
Alt cartonaș nou
Cartonaș din Râul II

Reguli

Pregătire

Această extensie oferă două opţiuni pentru deschiderea partidei: în locul cartonaşului de pornire din jocul de bază sau din Râul I puteţi utiliza fie cele două cartonaşe mari cu oraș ale Oraşului Carcassonne, fie cartonașul de pornire din Râul II. În afară de a schimba care este/sunt cartonașul/cartonașele de pornire, aceste opțiuni pot să nu schimbe desfășurarea jocului. În niciuna dintre cele două situaţii nu veţi mai avea nevoie de cartonaşul de pornire. Aşezaţi-l înapoi în cutie.

Nu utilizați împreună în aceeași partidă miniextensiile „Râul II” și „Contele din Carcassonne”. Se pot ivi situaţii în care să nu mai puteţi ataşa toate cartonaşele râului.[1]

Râul II

River II C2 Feature River Fork Tile.png


Regulile acestei miniextensii sunt prezente pe o această pagină separată. Totuși, câteva informații au fost incluse aici pentru completitudine.

Oraşul Carcassonne şi contele

Figure Count.png


Pregătire

Alăturaţi cele 2 cartonaşe care formează Orașul Carcassonne în mod corespunzător în mijlocul mesei. Pe una dintre feţe puteţi vedea oraşul cu steaguri, pe faţa opusă fără steaguri. Dacă doriţi să folosiţi oraşul doar ca un mare cartonaş de pornire puteţi utiliza faţa fără steaguri.

Pregătirea Orașului Carcassonne folosind fața cu steaguri și pionul conte. Imaginea evidențiază diferitele zone ale orașului

Steagurile sunt folosite pentru a identifica cartierele orașului:

  1. Castelul
  2. Piața
  3. Fierăria
  4. Catedrala

Plasează contele în castel.

1. Ataşarea unui cartonaş de teren

Când ataşezi un cartonaş de teren de Oraşul Carcassonne, acesta trebuie să se potrivească în modul cunoscut. În afară de aceasta, trebuie să se alinieze cu una dintre muchii, respectiv cu liniile albe de pe cartonaşul mare.

2. Plasarea unui meeple în Oraşul Carcassonne

De fiecare dată când declanșezi o fază de evaluare în timpul pasului 3. Declanşarea unei evaluări[2] în cursul căreia cel puţin un adversar de-al tău obţine puncte iar tu primești zero puncte,[3] ai posibilitatea să plasezi 1 meeple din rezerva ta într-una dintre cartierele Orașului Carcassonne la libera ta alegere (chiar dacă contele se află în cartierul în care vrei să-l plasezi). Apoi ai posibilitatea de a muta contele în oricare cartier al orașului.

Exemplul 1: Tu (jucătorul roșu) ai finalizat acest oraş. Albastru primeşte 4 puncte și tu nu primeşti niciun punct. Tu decizi să-ţi plasezi un meeple în catedrala din Orașul Carcassonne.

Dacă declanşezi în paralel mai multe evaluări, nu ai voie să obţii puncte la niciuna dintre acestea pentru a putea beneficia de această opţiune. Într-un tur ai posibilitatea de a îți plasa cel mult 1 meeple în Oraşul Carcassonne.[4]

Abatele poate fi plasat în Orașul Carcassonne numai în catedrală.

3. Declanşarea unei evaluări - Mutarea unui meeple din Oraşul Carcassonne

Când pe parcursul partidei un jucător finalizează un teritoriu (oraş, drum, mănăstire, lăcaş de cult etc.), toţi jucătorii aveţi posibilitatea să vă mutaţi meepleşii din Orașul Carcassonne din cartierul corespunzător în teritoriul tocmai finalizat, chiar înainte de a îl evalua, chiar dacă acest lucru poate încălca numărul maxim de 1 meeple pe teritoriu.[5][6]

Meepleşii pot fi mutaţi după cum urmează:

Din castel într-un oraș.
Din fierărie pe un drum.
Din catedrală într-o mănăstire sau într-un lăcaș de cult (sau oricare altă construcție mănăstirească).

Nu poți muta meepleși dintr-un cartier în care se află contele. Chiar dacă un teritoriu finalizat i-ar lăsa să fie mutați, meepleșii din acel cartier trebuie să stea acolo până când contele este mutat în alt cartier. Contele este întotdeauna în exact un cartier și nu părăsește niciodată Orașul Carcassonne.

Când finalizezi un teritoriu, jucătorul din stânga ta are posibilitatea să mute din cartierul corespunzător cât de mulți meepleși vrea și să îi plaseze pe teritoriul tocmai finalizat (despre care se vorbește acum). Mergând în sensul acelor de ceasornic și sfârșind cu tine, fiecare jucător repetă procesul. Apoi teritoriul este evaluat ca în mod obișnuit[7][8] iar toți jucătorii își retrag toți meepleșii de pe acel teritoriu în rezerva personală corespunzătoare.

Exemplul 2: Tu finalizezi drumul. Albastru decide să nu își mute niciun meeple din fierărie. Tu îți muți 2 meepleși pe drum, obținând astfel majoritatea. Tu primești 3 puncte iar jucătorul albastru nu primește niciun punct.

 Icon Open Book.png Întrebare: Până acum era imposibil să plasezi al doilea călugăr într-o mănăstire...

Răspuns: Exact aceasta este ideea. Nu exista nici o regulă care să spună că un singur călugăr poate ocupa o mănăstire. Era pur și simplu imposibil din cauza regulilor de plasare a cartonașelor. Aceasta este prima oportunitate de acum încolo de a fura o mănăstire unui jucător.[9] Și plasarea unui meeple mare într-o mănăstire are putea acum de asemenea să merite.

Meepleşii pe care nu i-ai utilizat și i-ai plasat în Orașul Carcassonne rămân în continuare în Oraşul Carcassonne. Îţi poţi plasa meepleşi în Oraşul Carcassonne numai în cursul acţiunii 2. Plasarea unui meeple. Niciodată nu-ţi poţi retrage voluntar meepleşii în rezervă, meepleșii plasați într-un cartier rămân acolo până ce sunt mutați pe un teritoriu corespunzător cu cartierul.

Evaluarea finală
Din piaţă pe un câmp.
Când atașezi ultimul cartonaș de teren (finalizând jocul), jucătorul din stânga ta trebuie să își mute un meeple propriu din piaţă pe unul dintre câmpuri. Toţi jucătorii execută rând pe rând în ordinea turei această acţiune, până când meepleşii tuturor ajung să fie mutaţi din piaţă pe un câmp. Dacă contele este în piață la sfârșitul jocului, atunci niciun meeple nu este mutat.

Restul meepleșilor care au rămas în oraşul Carcassonne nu vor mai aduce niciun beneficiu.[10] La evaluarea câmpurilor Orașul Carcassonne valorează ca un oraș ce valorează 3 puncte; ca oricare oraș obișnuit.

Variante oficiale[11]

Chiar și aristocrația este supusă anumitor reguli și nu poate face pur și simplu ceea ce își dorește. Următoarele variante iau în considerare acest lucru și constrâng libertatea contelui. Utilizarea acestor variante va oferi și mai multe posibilități tactice. În ambele variante, contele nu mai poate fi mutat liber, dar în schimb:

  1. de fiecare dată când este plasat un nou meeple în Orașul Carcassonne, contele este mutat în sensul acelor de ceasornic în următorul cartier al orașului, sau
  2. contele este mutat în cartierul orașului în care este plasat noul meeple.

Regele şi cavalerul brigand

King And Robber C2 Section Banner.png


Pregătire

Plasează cartonaşul regelui şi cel al cavalerului brigand, precum şi jetonul aferent pentru fiecare în rezerva generală pentru a fi accesibile fiecărui jucător.

3. Declanşarea unei evaluări

Regele
În momentul în care finalizezi primul oraş (exceptând Orașul Carcassonne dacă jucați cu acele cartonașe și Orașul Leipzig dacă jucați cu Piețele din Leipzig) din partidă iei cartonaşul cu regele, îl depui în fașa ta și apoi depui jetonul regelui pe oraşul finalizat. Nu este relevant dacă tu primeşti puncte pentru acel oraş sau nu. Primeşti oricum cartonaşul cu regele. Dacă pe parcursul jocului un jucător finalizează un oraş mai mare (adică un oraş constând din mai multe cartonaşe),[12] atunci acel jucător primeşte (sau îşi păstrează) cartonaşul regelui şi marchează acel oraş mai mare cu jetonul. Astfel jetonul se află întotdeauna pe cel mai mare oraș din partidă (exceptând Orașul Carcassonne dacă jucați cu acele cartonașe și Orașul Leipzig dacă jucați cu Piețele din Leipzig).

Cavalerul brigand
Cartonașul cu cavalerul brigand funcționează la fel ca cartonașul cu regele, dar pentru drumuri în schimbul orașelor.[13]

Evaluarea finală

Dacă la sfârşitul partidei cartonașul cu regele este la tine, primeşti câte 1 punct pentru fiecare oraş finalizat de pe suprafața joc (incluzând Orașul Carcassonne dacă jucați cu acele cartonașe și Orașul Leipzig dacă jucați cu Piețele din Leipzig).

Dacă la sfârşitul partidei cartonașul cu cavalerul brigand este la tine, primeşti câte 1 punct pentru fiecare drum finalizat de pe suprafața joc.

Reguli neoficiale

  • La sfârșitul jocului, folosește o mulțime de zaruri și așează-le pe tablă pe măsură ce se găsesc teritoriile completate. Apoi colectează-le, numărând câte sunt. (Mulțumită lui viberunner)
  • Plasează piese nefolosite (sau alte obiecte) pe tabla de scor pentru a reprezenta mărimea celui mai mare drum și celui mai lung drum. (Mulțumită lui RationalLemming)
  • Plasează jetoanele cu regele și cavalerul brigand pe tabla de scor pentru a reprezenta mărimea celui mai mare oraș și celui mai lung drum. (Mulțumită lui Meepledrone)
  • Jucătorul care deține la sfârșitul jocului cartonașul cu regele sau cavalerul brigand primește 10 puncte pentru fiecare dintre aceste cartonașe. Acest lucru se potrivește cu punctele pentru jetoanele cu mărfuri, și evită numărarea numărului de drumuri și orașe finalizate. (Mulțumită lui Joff)
  • Jucătorul care deține la sfârșitul jocului cartonașul cu regele sau cavalerul brigand primește 15 puncte pentru fiecare dintre aceste cartonașe sau 40 de puncte dacă deține ambele cartonașe. (Mulțumită lui PreGy)
  • Jucătorul care finalizează primul drum primește cartonașul cu cavalerul brigand pe care îl păstrează până ce un alt jucător finalizează un drum mai mare. Până atunci, acel jucător primește 1 punct de fiecare dată când este terminat un drum. Aceleași reguli se aplică cartonașului cu regele și orașelor. (Mulțumită lui dustyu)

Lăcașurile de cult

Heretics C2 Feature Shrine Tile.png


Pregătire

Amestecă cele 5 cartonaşe cu lăcaşuri de cult împreună cu celelalte cartonaşe.

1. Ataşarea unui cartonaş de teren

Cartonașele cu lăcaș de cult nu pot fi plasate direct (în direcţie orizontală, verticală sau diagonală) în vecinătatea a mai mult de o mănăstire iar cartonașele cu mănăstire nu pot fi plasate direct (în direcţie orizontală, verticală sau diagonală) în vecinătatea a mai mult de un lăcaș de cult. Exceptând aspectul de mai sus, cartonașele cu lăcaș de cult sunt plasate ca în mod obișnuit.

2. Plasarea unui meeple

Când ataşezi un cartonaş cu lăcaş de cult, poţi plasa un meeple în modul cunoscut ( pe câmp, pe drum sau în oraş) sau în lăcașul de cult drept eretic. Dacă ţi-ai ataşat un eretic într-un lăcaș de cult aflat în vecinătatea unei mănăstiri în care se află un călugăr, atunci ambii meepleși îl provoacă la duel pe celălalt meeple (provocările sunt descrise la 3. Declanşarea unei evaluări). Acest lucru se întâmplă şi invers dacă ataşezi un călugăr într-o mănăstire aflată în vecinătatea unui lăcaş de cult în care se află un eretic. Este desigur posibil ca un jucător să-şi provoace la duel propriul călugăr, respectiv propriul eretic.

În rest, lăcaşul de cult are caracteristici identice cu cele ale unei mănăstiri. Îți poți plasa abatele într-un lăcaș de cult.

3. Declanşarea unei evaluări

Îţi evaluezi lăcaşul de cult ca şi o mănăstire, după ce toate cele 8 locuri din jurul acestuia sunt ocupate de cartonaşe. În cazul unui duel, primul teritoriu finalizat valorează 9 puncte. Dacă tu finalizezi primul edificiul, primeşti 9 puncte iar adversarul tău nu primeşte nimic. Dacă ambele clădiri sunt finalizate simultan, fiecare edificiu primeşte 9 puncte. În orice caz, ambii jucători îşi primesc meepleşii înapoi. Meepleșii din catedrala din Orașul Carcassonne pot fi mutați într-un lăcaș de cult, atunci când este finalizat și se evaluează.

Exemplu: Tu (jucătorul roșu) ataşezi cartonaşul din stânga sus şi-ţi finalizezi astfel lăcaşul de cult. Tu tu primeşti 9 puncte iar jucătorul albastru nu primeşte niciun punct pentru mănăstirea lui (și nici nu va primi, din moment ce nu va mai avea niciun meeple pe ea atunci când se va finaliza). Amândoi meepleşi sunt retrași în rezervele corespunzătoare.

 Icon Open Book.png Întrebare: Să spunem că am un eretic care se află în duel cu un călugăr al altui jucător și atașez un cartonaș care completează mănăstirea călugărului, așa că călugărul primește 9 puncte iar eu 0 puncte. Încă pot să plasez un meeple în Orașul Carcassonne?

Răspuns: Da; s-a declanșat o evaluare în pasul 3. Declanșarea unuei evaluări, este tura ta și nu ai primit niciun punct în pasul 3. Declanșarea unuei evaluări: condiții îndeplinite.

Evaluarea la sfârşitul jocului

Dacă niciunul dintre teritorii nu este finalizat până la sfârşitul partidei, ambii jucători primesc numărul de puncte obişnuit pentru mănăstirea sau lăcașul de cult nefinalizat; cu alte cuvinte, la sfârșitul jocului sunt ignorate toate provocările nerezolvate.

Reguli neoficiale

  • Se poate permite plasarea a câtorva lăcașuri de cult sau mănăstiri într-o arie atât timp cât nu sunt plasați meepleși pe acele lăcașuri de cult sau mănăstiri (i.e. nu vor fi alte viitoare provocări). Un călugăr sau eretic nu poate fi implicat în același timp în mai mult de o provocare.

Noile cartonașe de teren

King Robber C2 Feature Land Tile.png


Pregătire

Amestecă cele cinci noi cartonașe de teren cu celelalte din jocul de bază (și din alte extensii și/sau miniextensii dacă este cazul) și așază-le într-un teanc ca în mod obișnuit.

King Robber C2 Feature City Bridges Tile.png
Cartonașul din dreapta prezintă două segmente de oraș: unul pornește din partea de sus a cartonașului și ajunge până în partea de jos, în timp ce celălalt merge de la stânga la dreapta, fiind format din două segmente de oraș unite prin intermediul podului.

Alte (mini)extensii

Oraşul Carcassonne şi contele

  • Ext. 2 - Negustori și constructori:
    • Dacă efectuezi o tură dublă cu ajutorul constructorului poți plasa un meeple în Orașul Carcassonne atât în prima parte a turei, cât și în a doua parte a turei.
    • Închiderea unui oraș cu simbol(uri) cu marfă nu te oprește să plasezi un meeple în Orașul Carcassonne.

 Icon Open Book.png Întrebare: Dacă finalizez un oraș cu simboluri cu marfă, pot să îmi plasez un meeple în Orașul Carcassonne?

Răspuns: Da, este permis. Doar punctele primite imediat contează. Nu contează dacă jetoanele cu mărfuri îți pot aduce puncte la sfârșitul jocului.

  • Ext. 3 - Prințesa și dragonul:
    • Nu poți muta dragonul sau zâna în Orașul Carcassonne.
    • Dragonul poate zbura în jurul și în afara Orașului Carcassonne, tratând zonele cu teren ca cartonașe normale și mâncând orice meeple de pe acele cartonașe. Meepleșii și contele din Orașul Carcassonne nu sunt afectați. (10/2012)
    • Nu poți plasa prin intermediul unui coridor fermecat un meeple în Orașul Carcassonne.[14]
    • Pot fi plasați meepleși pe teritorii de pe cartonașele Orașului Carcassonne aflate în exteriorul Orașului Carcassonne, de exemplu prin utilizarea unui coridor fermecat. (1/2013)
  • Ext. 4 - Turnul: Nu poți captura cu turnul meepleși plasați în Orașul Carcassonne.
  • Ext. 6 - Contele, regele și vasalii:
    • Poți muta meepleși din catedrala din Orașul Carcassonne pe o abație, din moment ce abația este o construcție mănăstirească.
    • Orașul Carcassonne are valoarea unui oraș pentru o moșie.
    • O moșie nu poate fi plasată în Orașul Carcassonne.
    • Dacă plasezi moșia sau conectezi un câmp cu o moșie/moșii, declanșând o evaluare la care alt/ați jucători primesc puncte și tu nu, iar în întregul pas „3. Declanșarea unei evaluări” nu primești puncte, dar cel puțin alt jucător primește, îți poți plasa un meeple în Orașul Carcassonne.

 Icon Open Book.png Întrebare: Dacă plasez moșia pe un câmp pe care alt jucător are țărani, iar eu nu pimesc puncte în pasul „3. Declanșarea unei evaluări”, dar celălalt jucător primește, îmi pot plasa un meeple în Orașul Carcassonne?

Răspuns: Da, este permis. Doar punctele obținute imediat contează. Nu contează dacă moșia sigur (excepție: Festivalul) va primi puncte la sfârșitul jocului.

  • Dacă plasarea unei moșii sau conectarea unui câmp cu o moșie/moșii declanșează evaluarea unui câmp, poți muta meepleși din piața din Orașul Carcassonne pe câmpul respectiv. Evaluează câmpul ca în mod normal, apoi returnează toți țăranii în rezervele corespunzătoare. (Nu contează dacă moșia sigur - excepție: Festivalul - va primi puncte la sfârșitul jocului.)

 Icon Open Book.png Întrebare: Meepleșii din piață sunt folosiți doar la sfârșitul jocului?

Răspuns: Acest lucru nu mai este adevărat. Plasarea unei moșii și declanșarea unei evaluări a câmpului este o ocazie de a îți muta meepleși din Orașul Carcassonne. Acum acele câmpuri pot fi evaluate în timpul jocului iar meepleșii din piață pot pleca pe câmpuri mai devreme în joc. Acest lucru are loc imediat după plasarea moșiei și înainte de a evalua câmpul. [Conectarea unui câmp ocupat de cel puțin un țăran cu un câmp cu moșie ar fi logic, de asemenea, o altă ocazie – Chris O.]

  • Poți muta meepleși din piață pe un câmp cu o moșie/moșii (și să-i evaluezi) dacă o evaluare a câmpului este declanșată. Acest lucru se poate întâmpla în următoarele cazuri:
    • Plasarea unei moșii cu o evaluare a cel puțin unui țăran: fiecare oraș finalizat valorează 3 puncte
    • Conectarea unui câmp cu moșie cu un câmp fără moșie: fiecare oraș finalizat valorează 1 punct
    • la sfârșitul jocului, când se pregătește pentru evaluarea finală: fiecare oraș finalizat valorează 1 punct (este considerat un caz special de conectare a câmpurilor)
Vedeți rezumatul întreg de evaluare aici (Ext. 5 - Abația și primarul).

 Icon Open Book.png Întrebare: Poate un meeple din piață să fie mutat pe un câmp cu o moșie?

Răspuns: Da, țăranul va fi evaluat imediat și ar primi doar 1 punct pentru oraș și nu este (important) pe câmp în timp ce are loc propriu-zis evaluarea finală. [Evident, plasarea unui meeple prin această metodă încă are nevoie de o declanșare a unei evaluări a unui câmp, conform regulilor fundamental - acest lucru se poate întâmpla la sfârșitul jocului, la plasarea unei moșii sau la conectarea unui câmp cu cel puțin un țăran cu un câmp cu cel puțin o moșie – Chris O.]

  • Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri: Meepleșii din castelul din Orașul carcassonne nu pot fi mutați într-o cetate din moment ce aceasta nu mai este un oraș, ci în schimb un tip de teritoriu nou.
  • Ext. 9 - Oi și dealuri: Nu-ţi poţi plasa oierul în Oraşul Carcassonne.
  • Abatele: Grădinile nu sunt menționate ca posibile destinații plecând din catedrala din Orașul Carcassonne. Această omisiune duce la concluzia că nu pot fi mutați abați din catedrala din Orașul Carcassonne într-o grădină.
  • Mini #1 - Aparate de zbor:
    • Nu poți plasa un meeple în Orașul Carcassonne prin intermediul unui aparat de zbor.
    • Pot fi plasați meepleși pe teritorii de pe cartonașele Orașului Carcassonne aflate în exteriorul Orașului Carcassonne, de exemplu prin utilizarea unui aparat de zbor. (1/2013)
  • Asediatori - Catari - Asediu:
    • Un cavaler nu poate evada dintr-un oraș asediat și să fie trimis în Orașul Carcassonne în aceeași tură. Secvența turei nu permite asta pentru că meepleșii sunt trimiși în Orașul Carcassonne înainte ca un cavaler să poată evada.

 Icon Open Book.png Întrebare: Poate un jucător să permită unui meeple să evadeze dintr-un oraș asediat prin intermediul unei mănăstiri și să plaseze același meeple în Orașul Carcassonne în aceeași tură? (Când se întâmplă evadarea meepleului)?

Răspuns: Cavalerul poate evada la sfârșitul turei, așa că nu poate fi plasat din nou în aceeași tură. (5/2007)

  • Ciuma: Conform interpretărilor privitoare la plasarea dragonului și a meepleșilor pe teritorii de pe cartonașele Orașului Carcassonne dar din afara Orașului Carcassonne, pare că ciuma ar trebui lăsată pe cartonașele Orașului Carcassonne dar doar în exteriorul orașului și doar pe marginile acestor cartonașe. Totuși, acest aspect nu este oficial. (1/2013)
  • Mănăstiri din Germania - Clădiri japoneze - Mănăstiri din Germania / Olanda & Belgia (ediția veche):
    • Un meeple poate fi mutat din catedrala Orașului Carcassonne într-o mănăstire germană (sau alt teritoriu echivalent) și să fie plasat drept călugăr (nu drept stareț) deoarece teritoriul a fost finalizat doar pentru a fi evaluat ca o mănăstire obișnuită. Un meeple nu poate fi mutat din catedrala Orașului Carcassonne într-o mănăstire germană (sau alt teritoriu echivalent) și să fie plasat drept stareț (adică o mănăstire cu funcția specială a unei mănăstiri germane ș.a.m.d. care este evaluată doar la sfârșitul jocului). (6 & 10/2014)
      • În acest caz, mănăstirea trebuie să fie neocupată sau ocupată de cel puțin un călugăr (indiferent de prezența altor meepleși plasați ca un stareț). O mănăstire nu poate fi finalizată dacă este ocupat doar de unul sau mai mulți meepleși plasați ca un stareț.
    • Un meeple nu poate fi mutat din districtul (cartierul) catedrală într-o mănăstire germană (sau alt teritoriu echivalent) și să fie plasat drept stareț (adică o mănăstire cu funcția specială a unei mănăstiri germane care este evaluată doar la sfârșitul jocului). (6 & 10/2014)

Regele

  • Ext. 1 - Hanuri și catedrale: Regele nu primeşte niciun punct bonus pentru o catedrală situată într-un oraş finalizat.

Cavalerul brigand

  • Ext. 1 - Hanuri și catedrale:
    • Cavalerul brigand nu primeşte niciun punct bonus pentru un han care afectează un drum finalizat.
    • Drumurile scurte de pe unul dintre cartonașele acestei extensii (cartonașul la care se face referire este de felul ODOD) nu trebuie luate în considerare pentru bonusul asigurat de cavalerul brigand din moment ce nu pot fi ocupate și nici evaluate.
Cartonaș de felul ODOD din extensia Hanuri și catedrale cu drumuri scurte
  • Ext. 5 - Abația și primarul: Lungimea unui drum cu cartonașul cu trei ramuri este numărul total de cartonașe al drumului, nu pur și simplu cea mai lungă distanță dintre două capete. Drumul are trei capete care trebuie închise, dar rezultatul este că probabil va fi mai mare.
  • Festivalul: Drumurile scurte de pe unul dintre cartonașele acestei miniextensii (cartonașul la care se face referire este de felul ODOD) nu trebuie luate în considerare pentru bonusul asigurat de cavalerul brigand din moment ce nu pot fi ocupate și nici evaluate.
Cartonaș de felul ODOD din miniextensia Festivalul cu drumuri scurte
  • Labirinturile: Lungimea unui drum cu cartonașul cu patru ramuri este numărul total de cartonașe al drumului, nu pur și simplu cea mai lungă distanță dintre două capete. Drumul are patru capete care trebuie închise, dar rezultatul este că probabil va fi mai mare.

Lăcașurile de cult

  • O provocare la duel dintre un călugăr și un eretic pot fi declanșate de alte tipuri de plasări în afară de plasarea directă pe teritoriu:
    • Plasarea unui călugăr sau eretic prin intermediul unui coridor fermecat (Ext. 3 - Prințesa și dragonul)
    • Plasarea unui călugăr sau eretic prin intermediul unui aparat de zbor (Mini #1 - Aparate de zbor)
  • O provocare la duel dintre un călugăr și un eretic se termină dacă unul dintre meepleși este eliminat din teritoriul său din cauza interacțiunilor cu alte (mini)extensii:
    • Dragonul mănâncă pe unul dintre meepleși sau pe amândoi (Exp. 3 - Prințesa și dragonul)
    • Un turn capturează pe unul dintre meepleși (Exp. 4 - Turnul)
    • Unul dintre meepleși este dat afară de către catapultă (Exp. 7 - Catapulta)
    • Acțiunea ciumei de la Roata Destinului elimină unul dintre meepleși sau pe ambii (Roata Destinului)
    • Unul dintre meepleși este retras în contextul îndeplinirii depeșei 8 (Mini #2 - Depeșe)
    • Un cartonaș cu festival elimină unul dintre meepleși (Festivalul)
    • Cartonașul cu Vodyanoy prinde în capcană unul dintre meepleși sau ambii (Russian Promos)
    • Unul dintre meepleși este un abate și este retras și evaluat (Jocul de bază - Abatele)
  • Ext. 3 - Prințesa și dragonul:
    • Plasarea unui cartonaș cu un coridor fermecat care finalizează două teritorii implicate într-un duel nu îți permite să îți plasezi un meeple pe unul dintre ele dacă sunt neocupate.

 Icon Open Book.png Întrebare: Să zicem că am o mănăstire nefinalizată lângă un lăcaș de cult nefinalizat. Plasez un cartonaș cu un coridor fermecat care finalizează ambele teritorii și decid să utilizez coridorul fermecat pentru a plasa un călugăr pe mănăstire. Acest lucru provoacă un duel și dacă da, cine câștigă?

Răspuns: Momentan, aceasta este o plasare invalidă a unui meeple – coridorul magic nu poate fi utilizat pentru a plasa un meeple pe un teritoriu finalizat (iar mănăstirea este considerată finalizată înainte de pasul 2. Plasarea unui meeple). Totuși, în acest caz nu poate fi provocat un duel iar ereticul primește 9 puncte. (actualizat 7/2014)


  • Poți utiliza un coridor fermecat pentru a ocupa un eritoriu nefinalizat care a devenit neocupat după ce a pierdut un duel.

 Icon Open Book.png Întrebare: Atunci când este rezolvat un duel, atât călugărul, cât și ereticul sunt eliminați de pe suprafața de joc. Dacă în felul acesta unul dintre meepleși lasă unul dintre teritorii incomplet, acesta poate fi ocupat din nou?

Răspuns: Da, poate fi ocupat din nou prin utilizarea unui meeple din Orașul Carcassonne.

  • În timpul unui duel, dacă este finalizat unul dintre teritorii dar meepleul corespunzător este mâncat de dragon nu va exista nicio evaluare pentru acea mănăstire sau lăcaș de cult. Prin „dispariția” călugărului sau ereticului, provocarea se termină iar celălalt meeple rămâne pe suprafața de joc până ce mănăstirea sau lăcașul de cult pe care se află este finalizat sau până ce meepleul este eliminat de pe suprafața de joc.
  • Un coridor fermecat îți permite, de asemenea, să provoci un duel deoarece un lăcaș de cult sau o mănăstire sunt teritorii de pe cartonașe ale suprafeței de joc care au fost fiecare plasate de un jucător în timpul jocului și pe care un meeple ar putea fi, de asemenea, așezat în mod normal.
  • Zâna poate fi atribuită unui eretic.
  • Ext. 5 - Abația și primarul:
    • Un călugăr dintr-o abaţie poate provoca la duel pe un eretic dintr-un lăcaş de cult (și invers).
    • Regulile care interzic plasarea mănăstirilor lângă lăcașurile de cult deja plasate (și invers) interzic de asemenea și plasarea abațiilor.
  • Ext. 6 - Contele, regele și vasalii:
    • Într-o tură, dacă pierzi un duel și nu primești niciun punct în pasul 3. Declanșarea unei evaluări poți să îți plasezi un meeple în Orașul Carcassonne.

 Icon Open Book.png Întrebare: Să spunem că am un eretic care se află în duel cu un călugăr al altui jucător și atașez un cartonaș care completează mănăstirea călugărului, așa că călugărul primește 9 puncte iar eu 0 puncte. Încă pot să plasez un meeple în Orașul Carcassonne?

Răspuns: Da; s-a declanșat o evaluare în pasul 3. Declanșarea unuei evaluări, este tura ta și nu ai primit niciun punct în pasul 3. Declanșarea unuei evaluări: condiții îndeplinite.

  • Ext. 9 - Oi și dealuri: Regulile viilor sunt aceleași pentru lăcașurile de cult ca și pentru mănăstiri.
  • Mini #1 - Aparate de zbor:
    • Plasarea unui cartonaș cu un aparat de zbor care finalizează două teritorii implicate într-un duel nu îți permite să îți plasezi un meeple pe unul dintre ele dacă sunt neocupate.
    • Poți utiliza un aparat de zbor pentru a ocupa un teritoriu nefinalizat care a devenit neocupat după ce a pierdut un duel.
    • Un aparat de zbor îți permite, de asemenea, să provoci un duel deoarece un lăcaș de cult sau o mănăstire sunt teritorii de pe cartonașe ale suprafeței de joc care au fost fiecare plasate de un jucător în timpul jocului și pe care un meeple ar putea fi, de asemenea, așezat în mod normal.
  • Asediatorii - Catarii - Asediu: Un cavaler dintr-un oraș asediat poate evada prin intermediul unui lăcaș de cult, ca în cazul unei mănăstiri. Lăcașurile de cult sunt în majoritatea cazurilor identice cu mănăstirile. Acest lucru se aplică și evadării.
  • Mănăstiri din Germania - Clădiri japoneze - Mănăstiri din Germania / The Olanda & Belgia (ediția veche):
    • Un meeple plasat într-o mănăstire germană (sau alt teritoriu echivalent) drept călugăr poate fi implicat într-un duel cu un eretic.
    • Un meeple plasat într-o mănăstire germană (sau alt teritoriu echivalent) drept stareț nu poate fi implicat într-un duel cu un eretic din moment ce cele douămecanisme de evaluare sunt total diferite (teritoriul starețului nu este niciodată finalizat, așa că ereticul are câștiga mereu, exceptând cazul în care acesta este eliminat sau lăcașul de cult nu apucă să fie terminat din cauza faptului că se termină partida.) (5/2014)

Referință pentru cartonașe

Râul II

Numărul total de cartonașe: 12

River II C2 Tile A.jpg x1
Izvor
River II C2 Tile B.jpg x1
(G)
River II C2 Tile C.jpg x1
 
River II C2 Tile D.jpg x1
Han
River II C2 Tile E.jpg x1
 
River II C2 Tile F.jpg x1
Turmă de porci
River II C2 Tile G.jpg x1
(W)
River II C2 Tile H.jpg x1
 
River II C2 Tile I.jpg x1
(F) - Bifurcație
River II C2 Tile J.jpg x1
 
River II C2 Tile K.jpg x1
 
River II C2 Tile L.jpg x1
Lac + Vulcan

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature Garden C2.png
G | Grădină

Feature Farmhouse C2.png
B | Gospodărie
țărănească
Feature Highwayman C2.png
W | Tâlhari

Suplimentar, unele cartonașe conțin concepte adiționale indicate în bold, unele proprii pentru Râul II (izvor, bifurcație și lac), unele dintre ele provenind din alte extensii (han, turmă de porci și vulcan).


Contele din Carcassonne

Numărul total de cartonașe: 2 (cartonașe 2x3)

City Of Carcassonne C2 Tile A.jpg x1 (față)
City Of Carcassonne C2 Tile B.jpg x1 (față)
City Of Carcassonne C2 Tile A Back.jpg x1 (verso)
City Of Carcassonne C2 Tile B Back.jpg x1 (verso)


Regele şi cavalerul brigand

Numărul total de cartonașe: 2

King Robber C2 Tile King.jpg x1
King Robber C2 Tile Robber Baron.jpg x1

Numărul total de jetoane marcatoare: 2

Token King C2.png x1
Token RobberBaron C2.png x1

Sunt incluse două jetoane marcatoare de rezervă.


Lăcașurile de cult

Numărul total de cartonașe: 5

Heretics C2 Tile A.jpg x1
 
Heretics C2 Tile B.jpg x1
(W)
Heretics C2 Tile C.jpg x1
 
Heretics C2 Tile D.jpg x1
 
Heretics C2 Tile E.jpg x1
(S)

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature Highwayman C2.png
W | Tâlhari

Feature Pigsty C2.png
S | Grajd pentru
porci


Cartonașe noi de teren[15]

Numărul total de cartonașe: 5

King Robber C2 Tile A.jpg x1
(T)
King Robber C2 Tile B.jpg x1
(G)
King Robber C2 Tile C.jpg x1
 
King Robber C2 Tile D.jpg x1
(B)
King Robber C2 Tile E.jpg x1
 

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature Garden C2.png
G | Grădină

Feature Farmhouse C2.png
B | Gospodărie
țărănească
Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă


Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon World Black.png Spre deosebire de regulile din ediția nouă, ultimele reguli din ediția veche ale miniextensiei Râul II au stabilit că „dacă decizi să folosești „Contele din Carcassonne” și „Râul II” ca cartonașe de pornire pentru joc, este posibil să nu poată fi utilizate toate cartonașele cu râu dacă sunt plasate prea aproape de Orașul Carcassonne. Cartonașele cu râu care nu pot fi plasate trebuie să fie eliminate din joc, conform regulilor din jocul de bază. Chiar dacă râul nu poate fi plasat în întregime, jocul trebuie să continue în modul obișnuit.” Vezi comentariile din pagina pentru râu din ediția veche pentru mai multe informații.
  2. Icon World Black.png Regulile ZMG omit această referință despre faza în care are loc evaluarea. Această condiție excludea alte evaluări care se întâmplă în alte faze.
  3. Icon World Black.png Este clar din formulare că doar o evaluare provocată de plasarea unui cartonaș poate declanșa posibilitatea plasării unui meeple în Orașul Carcassonne. Totuși, evaluările cauzate de evenimente nelegate direct de plasarea de cartonașe de teren (precum primirea unei depeșe -Depeșe- sau răscumpărarea unui prizonier -Turnul-) nu declanșează plasarea unui meeple în Orașul Carcassonne. Deși, interesant, plasarea unei moșii (Abația și primarul) poate poate declanșa posibilitatea plasării unui meeple în Orașul Carcassonne, dar doar dacă tu nu primești niciun punct iar în schimb altcineva primește (în pasul 3. Declanşarea unei evaluări).
  4. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG omit restricția despre a nu primi puncte de la alte evaluări. Acest lucru ar permite jucătorilor să plaseze un meeple în Orașul Carcassonne când nu primesc puncte pentru cel puțin un teritoriu, deși în tura respectivă ar fi evaluate mai multe teritorii în pasul 3. Declanșarea unei evaluări.
  5. Icon Open Book.png Meepleșii din Orașul Carcasonne pot fi plasați pe drumuri, orașe, mănăstiri și câmpuri neocupate. Atunci când un drum, oraș sau mănăstire neocupată este finalizată, meepleșii din cartierul corespunzător al orașului [meepleșii din castel pot fi mutați doar în orașe ș.a.m.d.] pot fi mutați și apoi evaluați imediat. În general, orașele, drumurile și mănăstirile neocupate nu valorează multe puncte, așa că această opțiune este utilă în mare parte pentru a retrage meepleșii din Orașul Carcassonne înapoi în rezerva personală.
  6. Icon Open Book.png Un jucător care finalizează un drum, oraș sau mănăstire, dar fără să primească puncte, nu poate plasa un meeple în Orașul Carcassonne și plasa din nou un altul înainte ca teritoriul să fie evaluat. Evaluarea are loc prima oară și apoi, dacă se ivește ocazia, un meeple poate fi mutat în Orașul Carcassonne. Dacă un jucător utilizează un meeple care se află deja în Orașul Carcassonne iar apoi primește puncte în urma evaluării nu poate muta alt meeple în Orașul Carcassonne.
  7. Icon World Black.png Acest lucru implică faptul că majoritatea este calculată luând în considerare meepleșii tocmai mutați din Orașul Carcassonne, dacă există.
  8. Icon Open Book.png Meepleșii din Orașul Carcassonne nu sunt evaluați. Totuși, meepleșii pot influența evaluarea obișnuită, din moment ce jucătorii pot muta din Orașul Carcassonne orice meeple pe oricare drum, oraș, mănăstire sau câmp care este evaluat în prezent.
  9. Icon World Black.png O mănăstire cu mai mulți călugări de la diverși jucători va fi evaluată luând în considerare majoritatea, la fel c un oraș sau un drum. Acest lucru se aplică de asemenea tuturor construcților mănăstirești: mănăstiri, abații, lăcașuri de cult, mănăstiri germane, mănăstiri olandeze/belgiene, construcții japoneze și biserici Darmstadt.
    Când ai de a face cu mănăstiri speciale (mănăstiri germane, mănăstiri olandeze/belgiene și construcții japoneze), ai posibilitatea de a plasa meepleși adiționali ca stareți prin intermediul unui aparat de zbor. Nu îți este permis să muți meepleși din Orașul Carcassonne ca stareți.
    Meepleșii plasați ca stareți sunt ignorați daccă teritoriul este finalizat și evaluat de oricare meeplși plasați ca călugări pe teritoriu. Totuși, acei meepleșii plasați ca stareț vor fi evaluați la sfârșitul jocului, luând în considerare majoritatea dacă unul sau mai mulți jucători au meepleși pe teritoriu.
  10. Icon Double Arrow Black.png Această limitare nu există în ediția veche. Acest lucru înlocuiește ultimele clarificări privitoare la acest punct:
    Întrebare: Cum funcționează plasarea meepleșilor în timpul evaluării finale? Răspuns: În principiu foarte similar cu modul în care funcționează în timpul jocului. 'Declanșarea' pentru evaluarea finală este jucătorul care a plasat ultimul cartonaș de teren iar în acest fel a terminat jocul. Începând cu jucătorul din stânga jucătorului 'declanșator', fiecare jucător își mută din Orașul Carcassonne unul dintre meepleșii săi [meepleșii din castel pot fi mutați numai în castel ș.a.m.d.] pe suprafața de joc. Meepleșii pot fi de asemenea mutați pe drumuri, orașe, mănăstiri sau câmpuri incomplete, întrucât acestea vor fi evaluate la sfârșitul jocului. Acest proces continuă până ce niciun jucător nu mai poate muta niciun meeple din Orașul Carcassonne. Contele încă blochează cartierul în care se află. În mod normal, jucătorul cu cei mai mulți meepleși în Orașul Carcassonne va fi jucătorul care va muta ultimul meeple.
  11. Icon Open Book.png Aceste variante au fost publicate pe site-ul HiG, așa cum este indicat de Matthew Harper în această postare pe BGG în anul 2005: https://boardgamegeek.com/thread/73808/official-variants-hans-im-gluck
  12. Icon Open Book.png Jucătorul care finalizează în timpul jocului cel mai mare oraș, acesta fiind orașul care constă în cele mai multe cartonașe de teren, primește cartonașul cu regele. Totuși, orașul cu cel mai mare punctaj nu este neapărat să câștige cartonașul cu regele, precum un oraș mai mic care valorează mai mult cu ajutorul blazoanelor sau a unei catedrale.
  13. Icon Open Book.png Jucătorul care finalizează în timpul jocului cel mai mare drum, acesta fiind drumul care constă în cele mai multe cartonașe de teren, primește cartonașul cu cavalerul brigand. Totuși, drumul cu cel mai mare punctaj nu este neapărat să câștige cartonașul cu cavalerul brigand, precum un drum mai mic care valorează mai mult cu ajutorul unui han.
  14. Icon Double Arrow Black.png În varainta tradusă în română publicată de cutia.ro (oxygame), în regulile extensiei 6 „Contele, regele și vasalii” scrie „Poţi aduce un pion de-al tău în oraşul Carcassonne utilizând coridorul magic”. Acest lucru este probabil o traducere greșită.
  15. Icon World Black.png Aceste 5 cartonașe de teren făceau parte din miniextensia Regele şi cavalerul brigand din ediția veche a jocului Carcassonne.