Depeșe

From Wikicarpedia
(Redirected from Depeșe)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Messages and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română • ‎čeština

Informații generale și comentarii

Simbolul miniextensiei

Miniextensia Depeșe (Mini #2) a fost lansată în ediție nouă în anul 2017 de HiG, inclusă ca parte a Big Box 6.

Regele trimite depeșe supușilor săi fideli din tărâm. Bogăția și prestigiul așteaptă pe oricine folosește înțelept mesagerii.

Conținut

  • 8 cartonașe cu depeșă
Fața unui cartonaș cu depeșă
Versoul unui cartonaș cu depeșă
  • 6 meepleșițe în 6 culori
Figure Messengers C2.png

Reguli

Pregătire

Amestecă cartonașele cu depeșă și așază-le cu fața în jos într-un teanc în așa fel încât toți jucătorii să ajungă cu ușurință la acesta. Fiecare jucător își plasează meepleșița de culoarea sa pe spațiul 0 de pe tabla de scor. Fiecare jucător trebuie să aibă acum un meeple și o meepleșiță pe tabla de scor.

Desfășurarea jocului

1. Atașarea unui cartonaș de teren

Nu există cartonașe de teren specifice acestei miniextensii.

2. Plasarea meeple

Pionii din această miniextensie nu sunt plasați pe cartonașele de teren standard ca parte a jocului (a suprafeței de joc).

3. Declanșarea unei evaluări

De fiecare dată când obții puncte, trebuie să avansezi pe tabla de scor fie cu meepleul de scor, fie cu meepleșița. Dacă în timpul turei tale (și doar în timpul turei tale) meepleul tău de scor sau meepleșița ta se mută și se oprește pe unul dintre spațiile închise (0, 5, 10, 15 etc.),[1] trage și rezolvă imediat o depeșă. Pentru a rezolva o depeșă, trebuie fie:

  • Să execuți acțiunea indicată de depeșă.
  • Să primești 2 puncte (așa cum este arătat în partea dreaptă de jos a cartonașului cu depeșă)

În ambele cazuri, cartonașul cu depeșă este apoi plasat cu fața în jos la baza teancului (sub teanc).

Cartonașele cu depeșă
Messages C2 Dispatch 1.png (1) Cel mai mic drum: Alege un drum pe care ai plasat un tâlhar de-al tău (nu trebuie să deții majoritatea drumului). Dacă ai un tâlhar pe mai mult de un singur drum, tu trebuie să alegi drumul care ar valora cele mai puține puncte.[2] Determină punctajul drumului ales așa cum ai face în timpul evaluării finale și primește tot atât de multe puncte; primește numărul de puncte pe care l-ai primi pentru drumul ales în timpul evaluării finale. Tâlharul tău (sau tâlharii tăi, dacă sunt mai mulți pe acel drum) rămâne pe drum.
 
Messages C2 Dispatch 2.png (2) Cel mai mic oraș: La fel ca Depeșa 1, dar pentru orașe, în schimbul drumurilor.[2]
 
Messages C2 Dispatch 3.png (3) Cea mai mică mănăstire: La fel ca Depeșa 1, dar pentru mănăstiri,[3][4] în schimbul drumurilor.[2]
 
Messages C2 Dispatch 4.png (4) Adaugă un cartonaș de teren: Trage un cartonaș de teren și atașează-l, utilizând regulile normale. De asemenea, ai posibilitatea de a plasa un meeple (sau un pion special) pe acesta, utilizând regulile normale.[5]
 
Messages C2 Dispatch 5.png (5) Câte 2 puncte pentru fiecare blazon: Primești câte 2 puncte pentru fiecare blazon din fiecare oraș în care staționează cel puțin un cavaler de-al tău (nu trebuie să deții majoritatea orașului).
 
Messages C2 Dispatch 6.png (6) Câte 2 puncte pentru fiecare cavaler de-al tău: Primești câte 2 puncte pentru fiecare cavaler de-al tău. Cavalerii tăi rămân în orașele în care se află.[6]
 
Messages C2 Dispatch 7.png (7) Câte 2 puncte pentru fiecare țăran de-al tău: Primești câte 2 puncte pentru fiecare țăran de-al tău. Țăranii tăi rămân pe câmpurile pe care se află.
 
Messages C2 Dispatch 8.png (8) Evaluează un meeple de-al tău și retrage-l în rezerva ta personală: Alege unul dintre meepleșii tăi de pe suprafața de joc. Dacă deții majoritatea teritoriului (Dacă deții majoritatea în teritoriul) pe care este plasat meepleul,[7] evaluează teritoriul așa cum ai face-o la sfârșitul jocului (așa cum ai face-o în timpul evaluării finale), dar numai tu obții puncte. Apoi retrage în rezerva ta doar meepleul tău care era plasat pe teritoriu, chiar și dacă nu ai primit niciun punct pentru meeple (chiar și dacă acel meeple nu a primit niciun punct).[8][9][10]

Alte reguli

  • Când primești puncte, tu trebuie trebuie să muți în modul corespunzător fie meepleul de scor, fie meepleșița.[11][12]
  • Poți trage doar o singură depeșă în urma unei runde de scor.[13][14][15] Chiar dacă atât meepleul tău de scor, cât și meepleșița ta ajung în timpul aceleiași ture pe un spațiu închis (de exemplu, prin evaluarea a două teritorii), încă tragi doar o singură depeșă.
  • De fiecare dată când marchezi punctele primite de la un cartonaș cu depeșă mai devreme în această tură, dacă fie meepleul tău de scor sau meepleșița ta ajunge pe un spațiu închis, poți trage și rezolva o a doua depeșă.[16]

ATENȚIE: Doar jucătorul activ (al cărei tură este) poate trage depeșe, prin urmare oricare alt jucător al cărei tură nu este nu primește nicio depeșă dacă un pion de scor de-al său ajunge pe un spațiu închis în timpul turei unui alt jucător.

Evaluarea finală

La sfârșitul jocului dar înainte de evaluarea finală, fiecare jucător adaugă scorurile pionilor lor de scor (meepleul de scor și meeepleșița). Apoi fiecare utilizator plasează unul dintre cei doi pioni de scor pe totalul lor obținut (și ia cartonașele de 50 de puncte și 100 de puncte obținute, dacă se folosesc)[17][18] și pune celălalt pion de scor înapoi în cutie.[19] În timpul evaluării finale nu se trag cartonașe cu depeșă.

Interacțiuni cu alte (mini)extensii

Dacă se joacă cu alte (mini)extensii, ia în considerare următoarele note:

Symbol InnsCathedrals C1C2.png Hanuri și catedrale

Interacțiuni cu depeșe:

  • Hanuri și catedrale:
    • Depeșa 1: Un drum cu un han valorează 0 puncte dacă este nefinalizat.
    • Depeșa 2: Un oraș cu o catedrală valorează 0 puncte dacă este nefinalizat.
    • Depeșa 6 și 7:[20] Meepleul mare are valoare doar unui singur cavaler sau țăran.

Symbol TradersBuilders C2.png Negustori și constructori

Primirea unei ture duble prin intermediul constructorului: Poți trage un cartonaș cu depeșă după oricare acțiune 3. Evaluarea unui teritoriu, de fiecare dată atât timp cât fie meepleul tău de scor, fie meepleșița ta se mută și se oprește pe un spațiu închis.

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 8

Messages C2 Tile A.jpg x1
Messages C2 Tile B.jpg x1
Messages C2 Tile C.jpg x1
Messages C2 Tile D.jpg x1
Messages C2 Tile E.jpg x1
Messages C2 Tile F.jpg x1
Messages C2 Tile G.jpg x1
Messages C2 Tile H.jpg x1

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG includ o constrângere adițională care nu este inclusă în regulile origginale HiG: Poți lua un cartonaș cu depeșă când meepleul tău de scor și meepleșița sunt singuri. Dacă meepleul de scor sau meepleșița altui jucător se află pe un spațiu închis atunci când ajungi acolo, tu nu tragi un cartonaș cu depeșă.
  2. 2.0 2.1 2.2 Icon World Black.png Evaluarea pentru depeșele 1, 2 și 3 ia în considerare doar acele puncte care au legătură cu teritoriul. Niciun bonus asociat altor meepleși de pe acel teritoriu nu este luat în considerare, din moment ce scopul depeșei este evaluarea teritoriului. Aceste puncte bonus pentru meepleși vor fi evaluate atunci când teritoriul va fi evaluat propriu-zis.
  3. Icon World Black.png Această depeșă se aplică tuturor teritoriilor considerate mănăstiri propriu-zise:
    • Mănăstiri
    • Lăcașuri de cult
    • Abații
    • Mănăstiri germane
    • Mănăstiri belgiene/olandeze
    • Construcții japoneze
    • Biserici Darmstadt
  4. Icon World Black.png Nu există nicio clarificare oficială care să stabilească dacă această depeșă ar trebui să ia în considerare mănăstirile speciale (Mănăstiri germane, mănăstiri belgiene & olandeze și construcții japoneze) cu un meeple plasat ca un stareț. Regulile originale au fost create înaintea lansării mănăstirilor speciale, așa că acest caz nu este luat în considerare. Totuși, regulile nu conțin nicio limitare care să împiedice un jucător să ia în considerare meepleși plasați ca stareț din mănăstiri speciale. În acest caz, se va aplica regula generală oferită de Georg Wild: „Dacă o extensie mai veche utilizează doar cuvântul călugăr, acest lucru nu exclude meepleșii plasați ca abate pe o mănăstire germană.” (7/2014) Acest lucru se va aplica, de asemenea, construcțiilor japoneze și mănăstirilor olandeze și belgiene. Vezi: http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=781.msg9971#msg9971
  5. Icon World Black.png Plasarea acestui cartonaș urmează o tură normală cu toate fazele sale. Așa cum este indicat în altă clarificare, plasarea acestui cartonaș extra poate deveni chiar o tură dublă. Jucătorul poate, de asemenea, să primească depeșe adiționale.
    La fel ca într-o tură normală, jucătorii pot decide să utilizeze un cartonaș din rezerva lor în loc de a trage unul nou, precum:
  6. Icon World Black.png Pentru depeșa 6 vei lua în considerare numărul de meeplși plasați în orașe (cavaleri): meepleși obișnuit, meeple mare, primar, căruță, director de circ, fantomă. Puterea lor (voturile la majoritate) este irelevantă.
    Ia în vedere că abații nu pot fi cavaleri. Orice meeple plasat pe o mănăstire dinăuntrul unui oraș va fi călugăr și nu fa vi calculat ca cavaler. Acestea sunt exemple de mănăstiri dinăuntrul unui oraș din Ext. 3 și Ext. 8 unde un călugăr poate fi plasat înăuntrul unui oraș:
    Princess And Dragon C2 Tile O.jpgBridges Castles Bazaars C2 Tile G.jpg
  7. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG au permis jucătorului activ să evalueze un teritoriu chiar și fără să dețină majoritatea. Acest lucru este probabil cauzat de o traducere greșită a regulilor germane.
  8. Icon World Black.png Reține că poți primi 0 puncte. Acest scenariu poate acoperi:
    • Un tâlhar pe un drum cu han
    • Un cavaler într-un oraș cu catedrală
    • Un cavaler într-un oraș asediat
    • Un țăran pe un câmp fără orașe finalizate
    • Un primar într-un oraș fără nici măcar un singur blazon
    • Un primar pe un jeton cetate
    • Un meeple pe un jeton cetate
    • Lipsa majorității (nu deții majoritatea)
    Desigur, a face asta în loc de a lua cele 2 puncte din sigiliu ar fi o decizie tactică ciudată...
  9. Icon World Black.png Oricare puncte bonus asociate meepleșilor de pe acel teritoriu care urmează să fie eliminați vor fi primite, precum bonusul de 3 puncte de la zână sau punctele bonus de la directorul de circ.
  10. Icon Open Book.png Oricare alți meepleși care aparțin ție sau altor jucători rămân pe teritoriu, din moment ce acesta încă este nefinalizat.
  11. Icon World Black.png Cu alte cuvinte, ambii pioni de scor sunt considerați egali, fără diferențe între aceștia.
  12. Icon Open Book.png Dacă, de exemplu, un oraș și un drum sunt finalizate și evaluate de jucătorul activ (al cărui tură este), un pion de scor diferit (meepleul de scor sau meepleșița) poate fi mutat pentru fiecare teritoriu. Totuși, toate punctele obținute pentru acel oraș trebuie marcate de un singur pion de scor, iar toate punctele obținute pentru acel drum trebuie marcate de un singur pion de scor.
  13. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG spun „Poți trage doar o singură depeșă când se evaluează teritorii”, ceea ce este mai puțin particular decât ceea ce spune original HiG.
  14. Icon World Black.png Asta înseamnă că depeșele sunt primite după 3. Declanșarea unei evaluări. Runda de scor ia în considerare toate evaluările care au avut loc în timpul turei unui jucător. Ia în vedere că în timpul unei ture duble, există câte o singură rundă de scor pentru fiecare parte de tură.
  15. Icon Open Book.png Prima ediție a acestei miniextensii considerau o abordare mai complexă a depeșelor cu câteva runde de scor conform clarificărilor furnizate în 5/2014 și 10/2014, acum considerate învechite. A doua ediție consideră numai o rundă de scor după 3. Declanșarea unei evaluări.

     Icon Open Book.png Întrebare: Primești o depeșă numai dacă meepleșița ta sau meepleul tău de scor se opresc pe un spațiu închis după evaluarea tuturor punctelor tale, nu-i așa? Vrea să spun, nu iei în considerare oricare evaluare intermediară din cauza unor teritorii finalizate, ci numai ultima mutare a pionilor tăi de scor.

    Răspuns: Da, iei depeșe numai cu ultima ta mutare pe tabla de scor. Dar există un caz limită: dacă primești puncte de la depeșe care îți dau altă depeșă, le vei primi și pe acelea. Asta este menționat în regulile Big Box 6. (1/2021)

    Mecanicile asociate „rundelor de scor” în ediția anterioară sunt detaliate aici.

  16. Icon Open Book.png Prima ediție indica că dacă primești puncte de la o depeșă, este posibil să muți un pion de scor și să primești altă depeșă, jucând-o în aceeași tură. Lanțuri de evaluare pot continua astfel la nesfârșit.
  17. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG omit această clarificare.
  18. Cartonașele de puncte sunt incluse în Ext. 1 - Hanuri și catedrale, dar regulile Big Box 6 presupun că aceste cartonașe fac parte din jocul de bază. Acesta este motivul pentru care sunt menționate aici.
  19. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG instruiesc jucătorii să folosească meepleul lor de scor pentru evaluarrea finală și să elimine meepleșița lor. Regulile originale HiG permit jucătorilor să aleagă oricare dintre acești doi pioni de scor (fie meepleul de scor, fie meepleșița) pentru evaluarea finală și să îl elimine pe celălalt.
  20. Icon Double Arrow Black.png Această clarificare se referea în regulile PDF disponibile probabil din greșeală la depeșele 5 și 6. Regulile HiG au corectat această eroare. De fapt:
    • Depeșa 5 se referă la blazoane.
    • Depeșele 5 și 6 only se referă doar la orașe, așa că referirea la țărani nu are sens pentru niciuna dintre ele.
    • Depeșa 7 include țăranii.