Fantoma (prima ediție)

From Wikicarpedia
(Redirected from Fantoma (prima ediție))
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Phantom (1st edition) and the translation is 100% complete.

Pagina principală  > Carcassonne  > Fantoma (prima ediție)


Informații generale și comentarii

Lansată original de Hans im Glück în 2011.[1]

Fantoma este singura extensie până în ziua de azi care este complet independentă de ediție, în faptul că poate fi folosită atât cu prima ediție a Carcassonne, cât și cu a doua (și a treia) ediție.

Această extensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne. Toate regulile jocului de bază încă se aplică pe lângă regulile extensiei de mai jos.

Conținut

Phantom figure.png
  • 6 supuși translucizi noi în șase culori[2]
Figure Phantoms C1.png

Reguli

Pregătire

Fiecare jucător primește fantoma de culoarea sa - fantoma violet aparține jucătorului gri (prima ediție) sau jucătorului roz (a doua și a treia ediție).

Atașează un cartonaș

Nu există niciun cartonaș încorporat cu această extensie.

Plasează un meeple

După plasarea unui cartonaș, jucătorul are posibilitatea de a plasa o fantomă pe el ca un al doilea supus (pe un al doilea teritoriu).[3] Prin urmare, într-o singură tură, jucătorul are posibilitatea de a plasa doi supuși pe două teritorii diferite de pe cartonașul pe care tocmai ce l-a plasat. Atunci când supusul fantomă se întoarce în rezerva jucătorului, poate fi plasat din nou în același mod într-o tură ulterioară.

Phantoms with box.png

La fel cum este cu un supus normal, fantoma poate fi plasată și ca singurul supus dintr-o tură, iar supusul fantomă valorează întotdeauna ca un supus normal.

Evaluează un teritoriu

Supusul fantomă este evaluat ca și cum ar fi un meeple normal.

Evaluarea finală

Supusul fantomă este evaluat ca și cum ar fi un meeple normal.

Alte extensii

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Fantoma trebuie să fie a doua pentru un supus de lemn, sau poate fi plasată în adiție unei piese care nu este supus?

Răspuns: Fantoma poate fi de asemenea plasată ca o a doua piesă în adiție pentru constructor, porc, sau oricare piesă din „Mută lemn” precum mutarea zânei sau plasarea unei piese de turn.

  • Ext. 2 - Negustori și constructori (prima ediție) / Negustori și constructori (a doua și a treia ediție):
    • Clarificare oficială din partea publicatorului Fantoma nu poate fi plasată, apoi urmată de un constructor sau porc pe același teritoriu în aceeași tură. Constructorul [sau porcul] trebuie plasat ca un al doilea pion dintr-un teritoriu [adică plasat după un supus], dar fantoma este întotdeauna ultima piesă plasată într-o tură. Dacă fantoma este prima piesă plasată într-o tură, atunci nu poate fi plasat alt pion. Prin urmare, dacă este plasată o fantomă [ca supusul primar] pe un teritoriu, constructorul ar putea cel mai devreme să fie plasat tura următoare.
    • Clarificare oficială din partea publicatorului Fantoma poate fi plasată ca un al doilea pion pentru pioni speciali precum porcul și constructorul.
  • Ext. 3 - Prințesa și dragonul (prima ediție) / Prințesa și dragonul (a doua ediție):
    • Clarificare oficială din partea publicatorului Fantoma poate fi plasat ca un al doilea pion pentru un pion neutru precum zâna. (12/2014)
    • Clarificare oficială din partea publicatorului Plasarea unui cartonaș cu prințesă cu îndepărtarea unui cavaler din oraș nu poate fi utilizată ca o primă „mișcare de supus” și să fie urmată de plasarea fantomei (adică în orașul acum pustiu). După cum spun regulile pentru prințesă, „dacă un cavaler este îndepărtat din oraș, jucătorul nu are posibilitatea de a plasa sau muta niciun alt pion.”. [Această combinație ar fi mult prea puternică în permiterea furtuli de orașe – ed.]
    • Clarificare oficială din partea publicatorului O fantomă poate utiliza un coridor fermecat. Totuși, atât un supus de lemn, cât ȘI fantoma nu pot merge prin coridorul fermecat – trebuie să îl alegi pe unul sau pe celălalt. Asta pentru că coridorul fermecat este tratat drept teritoriu, iar fantoma este efectiv un supus normal. Dacă primul supus este plasat pe coridorul fermecat, atunci revendică acel coridor (apoi este mutat pe un teritoriu de pe alt cartonaș). Fantoma nu poate fi plasată pe acel coridor deoarece este un teritoriu revendicat. (1/2013)
    • Interpretare din partea comunității Un supus și o fantomă pot fi plasați pe cartonașe diferite dacă unul dintre ei folosește un coridor fermecat.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Atunci când este jucat un cartonaș cu un coridor fermecat, poate primul jucător să meargă pe cartonașul însuși, iar fantoma să meargă prin coridorul fermecat (sau vice versa)? Cu alte cuvinte, pot pionii să fie plasați pe 2 teritorii separate (unul pe un coridor și unul pe un teritoriu primar) și să sfârșească pe cartonașe diferite?

Răspuns: Da. Ai o a doua fază separată de plasare, independentă de prima fază de plasare, ce se desfășoară imediat după prima fază de plasare. Poți face orice poți face un supus. Poți alege o țintă/acțiune diferită, desigur.

  • Ext. 4 - Turnul (prima ediție) / Turnul (a doua ediție):
    • Clarificare oficială din partea publicatorului Fantoma poate fi plasată ca un al doilea pion pentru pioni neutri precum o piesă de turn.
    • Clarificare oficială din partea publicatorului O fantomă poate fi plasată de asemenea pe zone precum un turn – fantoma nu este restricționată la plasarea pe cartonașul care tocmai ce a fost plasat. (11/2013)
    • Clarificare oficială din partea publicatorului Poți plasa un supus pe un turn deschis pentru a îl închide, iar apoi plasa fantoma într-o zonă care acum este sigură pentru că acum turnul este închis.
  • Ext. 10 - În arena circului (a doua ediție):
    • Clarificare oficială din partea publicatorului Chiar dacă fantomă este considerată drept meeple normal, încă este tot o fantomă. Regulile spun limpede că niciun alt meeple nu poate fi plasat într-o piramidă de artiști, fără nicio excepție. (6/2021)
  • Roata Destinului (prima ediție):
    • Clarificare oficială din partea publicatorului O fantomă poate fi jucată pe zone precum Roata Destinului – fantoma nu este restricționată la plasarea pe cartonașul tocmai plasat. (11/2013)
  • Mini #1 - Aparate de zbor (prima ediție) / Aparate de zbor (a doua și a treia ediție):
    • Clarificare oficială din partea publicatorului O fantomă poate folosi un aparat de zbor. Totuși, dacă mai întâi folosești un supus normal pentru a zbura, atunci cel de-al doilea pion (fantoma) nu poate folosi aparatul de zbor. Aparatul de zbor este un teritoriu, așa că revendicarea aparatului de zbor cu primul pion oprește fantoma din a îl revendica și ea. Prin urmare, în această situație fantoma poate fi plasată numai pe un drum sau pe câmp.

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Titlul original în limba germană pentru această extensie s-ar traduce ca „Antruajul”.
  2. Cei 6 meepleși fantomă sunt adunați laolaltă într-o cutie de plastic mare, translucidă și în formă de meeple, care este și ea disponibilă în șase culori diferite.
  3. Clarificare oficială din partea publicatorului Exact ca un supus normal, fantoma poate fi plasată numai pe un teritoriu nefinalizat.