Games Quarterly 11 (První edice)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Games Quarterly 11 (1st edition) and the translation is 100% complete.

Hlavní strana  > Carcassonne  > Games Quarterly 11 (První edice)


Úvod

GQ č.11

Toto rozšíření z časopisu Games Quarterly číslo 11 neobsahuje žádná pravidla.

Více informací o samotném rozšíření naleznete v Carcapedii Carcassonne CZ fóra (pro zobrazení obsahu se prosím zaregistrujte).

Součástí bylo „do té doby neviděné rozložení kartiček“, s výjimkou kartičky s řekou a dvěma částmi města, která byla dříve k dispozici v řece I. Většina těchto „nových konfigurací“ je dostatečně triviálních, například odstraněním erbu nebo symbolu zboží nebo zrcadlové obrácení jiné kartičky. Dvě z kartiček si však zaslouží více objasnění.

Kartička s pramenem je zřejmě určena jako náhrada za podobnou kartičku obsaženou v řece I a řece II. Jednou z častých výtek vůči těmto dvěma rozšířením je, že vznikají příliš velké louky a částečně je to způsobeno právě tím, že louka obklopuje celý pramen. [1] Kartička s pramenem zahrnutá v tomto rozšíření má právě cestu vedoucí od pramene a louka je tak na ni rozdělena. [2]

Nezáleží na tom, kolik máte kartiček s pramenem - přesto byste k vytvoření jedné řeky měli použít pouze jeden. [3]

Je třeba poznamenat, že na kartičce s loukou není oficiálně stádo prasat (viz Řeka II). Toto objasnění potvrdil Jay Tummelson ze společnosti Rio Grande Games, která je výrobcem tohoto rozšíření. [4] [5] [6] [7] [8] Kartičku je možné použít, jako by na ni bylo stádo prasat, ale bylo by to tak spíše domácí pravidlo než pravidlo oficiální.

Herní materiál

  • 12 nových kartiček krajiny

Seznam kartiček

Celkem kartiček: 12
GC11 C1 Tile 01.jpg1x
GC11 C1 Tile 02.jpg1x
GC11 C1 Tile 03.jpg1x
GC11 C1 Tile 04.jpg1x
GC11 C1 Tile 05.jpg1x
GC11 C1 Tile 06.jpg1x
GC11 C1 Tile 07.jpg1x
GC11 C1 Tile 08.jpg1x
GC11 C1 Tile 09.jpg1x
GC11 C1 Tile 10.jpg1x
GC11 C1 Tile 11.jpg1x
GC11 C1 Tile 12.jpg1x

Poznámky pod čarou

Vysvětlení ikonek najdete na této stránce.

  1. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Viz poznámky v řece I a řece II.
  2. Výklad pravidel komunitou Cesta končí něčím, co vypadá jako hostinec - není zde však žádné jezero - tento prvek tak nesplňuje požadavky hostince při hodnocení.
  3. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: Když spojíme dvě sady řek (Řeka I a Řeka II), máme vytvořit dvě řeky (s použitím dvou pramenů), nebo jeden pramen a jedno jezero zahodit a vytvořit jen jednu řeku? Odpověď: Jeden pramen a jedno jezero odložte stranou.
  4. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: Máte nějaké oficiální rozhodnutí? Od Hans im Glück jsme pochopily, že se jedná o vaše kartičky, nikoliv o jejich, takže předpokládáme, že jste konečným distributorem vy! Odpověď: Ano, jsme - a tohle je jen louka - žádné zvláštní body za prasata a krávy na ni nejsou - promiňte.
  5. Domácí pravidla nebo varianty Kartička FFFF s loukou a stádem prasat může být při hodnocení statku počítána jako kartička se stádem prasat (tj. poskytuje body navíc za město). Může být takto započítána, i když se nehraje s figurkou prasátka z (Kupci a stavitelé).
  6. Výklad pravidel komunitou Není žádné oficiální pravidlo při použití dvou kartiček stádem prasat, stejně tak nejsou pravidla pro použití dvou kopií řeky II, a podobná kartička GQ11 není oficiálně se stádem prasat. Pokud však má jedna louka víc kartiček se stádem prasat, zdá se, že by se neměly stohovat; jinými slovy, body navíc by měly být uděleny pouze jednou, v souladu s hodnocením ostatních prvků, jako jsou např. hostince.
  7. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: Získáme za kartičku se stádem prasat body navíc, když je na louce statek (statek = 4 body, statek+stádo prasat = 5 bodů za město)? Odpověď: Kartička se stádem prasat se počítá pouze ve spojení se sedláky, nikoliv se statkem.
  8. Domácí pravidla nebo varianty Kartička se stádem prasat může přinést bod navíc za město, pokud je na louce statek.