Jumătăți

From WikiCarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Halflings and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română
Mostră de cartonașe triunghiulare: spiralele arată cartonașele din Jumătăți I (stânga) și cartonașele din Jumătăți II (dreapta)

Informații generale și comentarii

Cartonașele celor două miniextensii
Simbolul Jumătăți I
Simbolul Jumătăți II

Miniextensia Jumătăți a fost lansată original în anul 2020 de Hans im Glück. A fost lansată în ediție veche în anul 2014.

Această miniextensie include cartonașele ale două miniextensii publicate în anul 2014. În timp ce cartonașele marcate cu Symbol Halflings1 C2.png se potrivesc cu cele din versiunea care a fost publicată în revista SpielBox (www.spielboxshop.de), cartonașele marcate cu Symbol Halflings2 C2.png provin din altă versiune care a fost original disponibilă exclusiv la www.cundco.de.

Această miniextensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne. Toate regulile jocului de bază încă se aplică în adiție cu regulile miniextensiei de mai jos. O poți combina cu alte (mini)extensii - dar pe riscul propriu – asta înseamnă că (în general) nu vor exista reguli oficiale pentru aceste combinații.

Conținut

  • 24 cartonașe de teren triunghiulare de „jumătate de mărime” noi
Exemple cartonașe de teren triunghiulare de jumătate de mărime noi cu teritorii variate
Această miniextensie include 4 cartonașe cu simboluri din (mini)extensiile Ext. 9 - Oi și dealuri și Mini #7 - Cercuri în lan

Reguli

Pregătire

Pentru primul vostru joc, amestecați cu fața în jos toate cartonașele triunghiulare (cu excepția celor cu simboluri din alte miniextensii/extensii). Fiecare jucător trage 3 cartonașe triunghiulare, se uită la ele și își pune cartonașele sale în fața sa cu fața în jos.

Dacă deja ați jucat înainte cu Jumătăți, puteți juca următoarea versiune: La începutul jocului, pune toate cartonașele triunghiulare cu fața în sus. Determină care este primul jucător. Jucătorul al cărui tură este ultima alege un cartonaș și îl plasează în fașa sa cu fața în jos. Jucătorii rămași continuă să facă același lucru contra-acelor de ceasornic până ce toată lumea a tras 3 cartonașe. Cartonașele triunghiulare rămase sunt puse înapoi în cutie. Dacă vă place să jucați utilizând mai multe cartonașe triunghiulare, puteți face așa (în funcție de numărul de jucători).

Desfășurarea jocului

1. Atașarea unui cartonaș de teren

În loc de a trage și plasa un cartonaș de teren normal, poți alege să plasezi în schimb unul dintre cartonașele tale triunghiulare. Cartonașele de jumătate de mărime (triunghiulare) sunt plasate în conformitate cu regulile jocului de bază Carcassonne, ceea ce înseamnă că cel puțin o latură a cartonașului tău trebuie să continue peisajul a unui sau mai multor. Latura lungă a unui cartonaș triunghiular nu poate fi niciodată atașată de un cartonaș normal, în așa fel încât să îi continue peisajul. Însă poți să atașezi un cartonaș de jumătate de mărime cu latura sa lungă de cea a unui alt cartonaș de jumătate de mărime.

Exemplul 1: Două exemple despre cum să plasezi un cartonaș de jumătate de mărime.
Exemplul 2: Un cartonaș de jumătate de mărime nu poate fi atașat în acest fel.

Sfârșitul jocului[1]

Jocul se termină imediat la sfârșitul turei în care ultimul cartonaș normal (nu de jumătate de mărime) este atașat (plasat). Dacă vreun (oricare) jucător încă are în fața sa oricare cartonașe de jumătate de mărime pe care încă nu le-a plasat, nu le mai poate plasa.

2. Plasarea unui meeple

După ce ai plasat un cartonaș de jumătate de mărime, acum ai posibilitatea de a plasa un meeple pe cartonașul tău în conformitate cu regulile jocului de bază.

Ai posibilitatea de a plasa un meeple chiar dacă este deja un meeple pe un cartonaș de jumătate de mărime adiacent. [2][3]

Exemplu: Doi meepleși pot sta pe două cartonașe triunghiulare adiacente.

3. Declanșarea unei evaluări

Dacă finalizezi un teritoriu cu cartonașe de jumătate de mărime, este evaluat în conformitate cu regulile normale.[4][5][6][7]

Mănăstire

Un cartonaș triunghiular în imediata vecinătate a unei mănăstiri este numărat exact ca un cartonaș de teren normal (are valoarea de 1 punct și poate finaliza mănăstirea). Cartonașul triunghiular nu trebuie să se atingă de cartonașul cu mănăstirea însuși pentru a finaliza mănăstirea.

Dacă două cartonașe triunghiulare au fost plasate în locul unui cartonaș normal, încă valorează doar un 1 punct pentru acest spațiu ocupat.[8]

Exemplu: În toate aceste trei exemple, mănăstirea este finalizată și îți aduce ție 9 puncte.

Cartonașe cu simboluri din alte (mini)extensii

Următoarele trei cartonașe prezintă simboluri din a noua extensie Oi și dealuri, a cărei reguli se aplică aici. Regulile cartonașelor 1 și 2 can pot fi aplicate fără material de joc suplimentar. Pentru a folosi oile de pe cartonașul 3, ai nevoie de material inclus în a noua extensie.

Halflings C2 Tile Features Hills And Sheep.png

1 Vie | Dacă o mănăstire urmează să fie finalizată și evaluată, proprietarul său primește 3 puncte extra pentru fiecare vie reprezentată pe cartonașele din vecinătatea mănăstirii (spațiul pătrat cu mănăstirea și 8 spații care o înconjoară și sunt adiacente).[9]

2 Deal | Dacă plasezi cartonașul triunghiular care prezintă dealul, tragi un cartonaș normal în conformitate cu regulile celei de a noua extensie și îl plasezi sub deal. Spațiul triunghiular liber poate fi ocupat mai târziu prin plasarea altui cartonaș de jumătate de mărime. Dealul are efect asupra întregului spațiu, și prin urmare și asupra unui potențial al doilea cartonaș triunghiular. Dacă ai un meeple pe un cartonaș cu deal al unui teritoriu, situațiile de egalitate a majorității pentru evaluarea acelui teritoriu sunt înclinate în favoarea ta.

3 Oi | Primești 3 puncte pentru aceste oi de pe acest cartonaș dacă îți mâni oile în satul.[10] Un lup nu poate alunga aceste oi.[11]

Cartonașul care prezintă un cerc în lan este jucat diferit față de cartonașele normale cu cerc în lan (vezi Cercuri în lan).

Halflings C2 Tile Features Crop Circles.png

4 Cerc în lan | Joci o tură normală cu cartonașul cu cerc în lan.[12] După aceea, tu determini un tip de meeple (cavaler, tâlhar sau țăran) și alegi una dintre următoarele acțiuni pe care toți jucătorii (inclusiv tu) trebuie să o efectueze, începând cu jucătorul din stânga ta:

Fiecare jucător...[13]

A) ... are posibilitatea de a lua un meeple din rezerva sa și să-l plaseze lângă altul dintre meepleșii săi de acest fel pe același cartonaș de teren. [14]

SAU

B) ... trebuie să elimine unul dintre meepleșii săi de felul determinat de pe un cartonaș de teren și să-l pună înapoi în rezerva sa.

Dacă un jucător nu are niciun meeple de felul determinat, nu poate efectua nici acțiunea A, nci acțiunea B.

Schimbări ale regulilor

Regulile miniextensiei Jumătăți au devenit o sursă de mare controversă din cauza multelor lipsuri și concluzii rămase cititorului.

Regulile se concentrează pentru a explica doar cazul special pentru mănăstiri: regulile din anul 2014 nu au menționat nici măcar cum sunt evaluate drumurile și orașele iar regulile din anul 2020 indică doar că drumurile și orașele finalizate cu cartonașe triunghiulare sunt evaluate în conformitate cu regulile normale.

În anul 2014, lipsa de informație despre despre evaluarea drumurilor și orașelor a dus la interpretarea că acestea trebuie evaluate în conformitate cu principiul oferit pentru mănăstiri că două cartonașe triunghiulare într-un singur spațiu pătrat trebuie considerate ca un singur cartonaș. Această presupunere ar avea unele consecințe atunci când se iau în considerare interacțiunile cu alte (mini)extensii, deoarece cartonașele triunghiulare nu ar fi considerate cartonașe individuale în unele cazuri.

  • Evaluarea teritoriilor cu regulile din anul 2014:
    • Drumurile și orașele sunt evaluate în conformitate cu numărul de cartonașe pătrate (2 cartonașe triunghiulare sunt considerate 1 cartonaș pătrat)
    • Mănăstirile sunt evaluate în conformitate cu spațiile pătrate cu cartonașe (2 cartonașe triunghiulare sunt considerate 1 cartonaș) - mănăstirile pot valora până la 9 puncte

Clarificările din 10/2015 au adus câtăva lumină asupra evaluării drumurilor și orașelor (fiecare cartonaș triunghular va fi considerat individual din acest moment), dar schimbă felul în care sunt evaluate mănăstirile, din moment ce, de asemenea, fiecare cartonaș va fi considerat individual și pentru mănăstiri. Așa că mănăstirile pot valora până la 18 puncte din moment ce poi introduce atât de multe cartonașe triunghiulare în spațiul pătrat ocupat de mănăstire și cele 8 cartonașe adiacente. Aceste clarificări au acoperit unele interacțiuni cu alte (mini)extensii, nu pe toate dintre ele, dar au oferit unele sugestii pentru a se adresa unora dintre ele prin analogie (cu unele reguli neoficiale, dacă este necesar). Acestea ar reprezenta o mulțime de consecințe când se iau în considerare interacțiunile cu alte (mini)extensii, din moment ce acum cartonașele triunghiulare ar fi considerate drept cartonașe individuale. (Cartonașele de mărime dublă sunt considerate, de asemenea, cartonașe individuale, așa că acest lucru a adăugat, de asemenea, distorsiuni adiționale modului în care au interacționat unele extensii/miniextensii).

  • Evaluarea teritoriilor cu clarificările din 10/2015:
    • Drumurile și orașele sunt evaluate în conformitate cu numărul de cartonașe individuale (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă)
    • Mănăstirile sunt evaluate în conformitate cu numărul de cartonașe individuale (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă) - mănăstirile pot valora până la 18 puncte

Mai târziu în anul 2020, relansarea miniextensiei Jumătăți pentru Carcassonne II a inclus reguli similare cu cele din anul 2014. A fost o indicație scurtă despre cum trebuie evaluate drumurile și orașele iar ergulile pentru mănăstiri au fost un pas în spate de la clarificările din 10/2015, întorcându-se la cele originale din anul 2014. Se poate asuma că clarificările din 10/2015 încă se aplică cu excepția celor pentru evaluarea mănăstirilor (și prin urmare castelelor germane dintr-o miniextensie).

  • Evaluarea teritoriilor cu regulile din anul 2020 + clarificările din 10/2015:
    • Drumurile și orașele sunt evaluate în conformitate cu numărul de cartonașe individuale (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă)
    • MonMănăstirile sunt evaluate în conformitate cu spațiile pătrate cu cartonașe (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă) - mănăstirile pot valora până la 9 puncte

Următorul tabel rezumă evoluția regulilor și consecințele acestora.

Actualizări ale regulilor
Teritoriu Cartonaș ocupând un spațiu Reguli Carcassonne I din anul 2014 Clarificări din 10/2015 Reguli Carcassonne II din anul 2020
Drum / Oraș   Evaluat per cartonaș Evaluat per cartonaș Evaluat per cartonaș
1 cartonaș pătrat 1 cartonaș 1 cartonaș 1 cartonaș
1 cartonaș triunghiular 1 cartonaș(1) 1 cartonaș 1 cartonaș
2 cartonașe triunghiulare 2 cartonașe → numărate ca 1 cartonaș(1) 2 cartonașe 2 cartonașe
1 parte a unui cartonaș de mărime dublă N/A(2) 1 cartonaș 1 cartonaș(3)
Mănăstire   Evaluată per spațiu ocupat Evaluată per cartonaș Evaluată per spațiu ocupat
1 cartonaș pătrat 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat 1 cartonaș 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat
1 cartonaș triunghiular 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat 1 cartonaș(4) 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat
2 cartonașe triunghiulare 2 cartonașe → 1 spațiu ocupat 2 cartonașe(4) 2 cartonașe → 1 spațiu ocupat
1 parte a unui cartonaș de mărime dublă N/A(2) 1 cartonaș(4) 1 cartonaș → 1 sau 2 spații ocupate(5)
  • Note:
    • (1) Nu există nicio regulă explicită. Se presupunea că cartonașele triunghiulare de pe același spațiu erau considerate numărate ca 1 cartonaș ca o adaptare a regulilor de evaluare ale mănăstirilor. Acest lucru este posibil să fe rezultatul unei interpretări greșite.
    • (2) Cartonașele de mărime dublă au fost lansate în anul 2015, așa că nu este făcută nicio prevedere în regulile din anul 2014.
    • (3) Acest aspect nu este acoperit în reguli, ci este aliniat cu interpretările regulilor din anul 2020 și clarificările din 10/2015.
    • (4) Cartonașele triunghiulare și de mărime dublă erau numărate drept cartonașe individuale pentru mănăstiri.
    • (5) Acest aspect nu este acoperit în reguli, ci schimbat în concordanță cu evaluarea mănăstirilor pentru fiecare spațiu ocupat din anul 2020. Ar anula clarificările oferite în 10/2015.

Alte (mini)extensii

>> Considerații generale

  • Când un cartonaș triunghiular se atinge de o gaură triunghiulară, cartonaș triunghiular are valoarea unui sinur cartonaș. Când două cartonașe triunghiulare sunt plasate latură-cu-latură, au fiecare valoarea unui singur cartonaș. Acest lucru este relevant când se ia în considerare evaluarea orașelor, evaluarea drumurilor, protecția oferită de zână, mutarea dragononului, plasarea jetoanelor de ciumă, plasarea cu aparatele de zbor etc. (10/2014; actualizat 10/2015; actualizat 04/2020)
  • Finalizarea mănăstirilor ia în considerare spațiile adiacente: toate cele adiacente cu ele trebuie să fie ocupate, indiferent indiferent dacă de un spațiu pătrat sau de unul sau două cartonașe triunghiulare. Așa că nu poate fi un spațiu adiacent neocupat.
  • Evaluarea mănăstirilor, pe de altă parte, nu va lua în considerare cartonașele individuale ci spațiile ocupate (cel de mănăstire și toate spațiile adiacente). Aceasta este o schimbare a clarificărilor din 10/2015 și o revenire la spiritul regulilor originale din anul 2014. Această schimbare afectează, de asemenea, toate acele teritorii cu mecanici similare mănăstirilor în funcție de (mini)extensie: toate construcțiile mănăstirești (abații, lăcașuri de cult, construcții japoneze, mănăstiri germane, mănăstiri olandeze și belgiene și biserici Darmstadt), grădini și castele germane.
  • Această schimbare de geometrie a cartonașelor implică o schimbare și oricând se iau în considerare cartonașele adiacente din jurul unui teritoriu, trebuie să se ia în considerare toate catrtonașele incluse în spațiile adiacente din jurul teritoriului. Acest lucru ar cuprinde, de exemplu, evaluarea cortului de circ, plasarea artiștilor, evaluarea turnurilor de observație, finalizarea caselor cu baie, prinderea în capcană a meepleșilor de cartonașul Vodyanoy, evaluarea colibei Babei Yaga (deși deja a considerat spațiile goale), bonusul bisericilor Darmstadt în adiție cu ariile cetăților.
  • În prezent, HiG nu va oferi clarificări despre interacțiunile cu miniextensia Jumărăți. Combinarea miniextensia Jumărăți cu alte (mini)extensii se va întâmpla atunci „pe riscul propriu al jucătorilor”. În astfel de cazuri, vor trebui acceptate și aplicate reguli neoficiale.


>> Prințesa și dragonul - Protecția oferită de zână

  • Nu există nicio clarificare oficială cu privire la cum se comportă zâna când este plasată pe un cartonaș triunghiular dincolo de considerațiile generale de mai sus. Ca un rezultat, se poate considera că zâna protejează doar cartonașul triunghiular pe care se află, din moment ce este un singur cartonaș.


>> Prințesa și dragonul - Mutarea dragonului

  • Nu există nicio clarificare oficială privitoare la cum se mută dragonul pe cartonașe triunghiulare dincolo de considerațiile generale de mai sus.
  • Note:
    • Clarificare de regulă: Când se mută dragonul, cartonașele triunghiulare sunt considerate cartonașe individuale.
    • Întrebare deschisă: Se poate presupune că dragonul se poate muta peste o gaură triunghiulară? Clarificări pentru alte (mini)extensii precum Ciuma (vezi mai sus) pot duce la o concluzie pozitivă dar nu există nicio confirmare oficială.
Exemplu: Dragonul se mută considerând cartonașele triunghiulare ca independente (ca în pașii 2, 3 și 5) și trece peste oricare gauă triunghiulară din drumul său (ca în pasul 5). Trecerea peste găurile triunghiulare nu este confirmată oficial într-un mod explicit.


>> Turnul - Area turnului

  • Nu există nicio clarificare oficială privitoare la cum este calculată area turnului când este implicată miniextensia Jumătăți dincolo de considerațiile generale de mai sus.
  • Note:
    • Clarificare de regulă: Când se calculează cartonașele afectate de area unui turn, cartonașele triunghiulare sunt numărate ca cartonașe individuale.
    • Întrebare deschisă: Se poate presupune că găurile triunghiulare, dacă este prezentă una, sunt ignorate în calcularea ariei turnului? Clarificări pentru alte (mini)extensii precum Mănăstiri din Germania și Construcții japoneze (vezi mai sus) pot duce la o concluzie pozitivă dar nu există nicio confirmare oficială.
Exemplu: Imaginea arată cartonașle afectate de turn folosind diferite nuanțe de verde pentru a identifica cartonașele incluse în aria 1 și aria 2. Întinderea ariei ia în considerare cartonașele triunghiulare independent și trece pe oricare gaură triunghiulară din drum. Trecerea peste găurile triunghiulare nu este confirmată oficial într-un mod explicit.


>> Abația și primarul - Partea 1: Plasarea abației și evaluarea

  • O abație poate fi plasată dacă un cartonaș triunghiular este una dintre margini, chiar dacă se află un cartonaș triunghiular la una dintre margini. Vezi imaginile de clarificare de mai jos. (3/2015)
Exemplul 1: Abația poate fi plasată aici, învecinându-se cu o latură a cartonașului triunghiular
Exemplul 2: Abația poate fi plasată și aici, chiar dacă se învecinează cu gaura lăsată de cartonașul triunghiular
Notă pentru Exemplul 2: plasarea abației este permisă din moment ce cartonașul triunghiular ocupă „locul” unui cartonaș de teren normal, iar gaura existentă, marcată ca o zonă cu benzi, nu este luată în considerare
  • Nu există nicio confirmare explicită oficială privitoare la modul în care sunt evaluate abațiile când interacționează cu miniextensia Jumătăți dincolo de regulile pentru mănăstiri.
  • Note:
    • Regulă neoficială: Evaluarea unei abații urmează regulile oficiale definite pentru mănăstiri.


>> Abația și primarul - Partea 2: Plasarea unei moșii

  • O moșie poate fi plasată atât timp cât 4 cartonașe se ating la intersecție, chiar dacă printre acestea se numără unul sau mai multe cartonașe triunghiulare. (10/2015)
Exemple cu cartonașe pătrate și triunghiulare:
  • A: Moșia poate fi plasată în aceste cazuri
  • B: Moșia nu poate fi plasată în acest caz/li>
  • Adițional, regulile de plasarea a moșiei au fost actualizate după cum urmează: Terenul de bază al moșiei trebuie să fie stabil, deci nu se poate clătina. Asta înseamnă că sub moșie:
    • toate cartonașele trebuie să se atingă în mijloc unul pe fiecare;
    • niciun sfert nu este gol în mijloc; și
    • toate cartonașele au câmp în mijloc pentru plasarea moșiei.
Vezi următoarele exemple care implică cartonașe triunghiulare și cartonașe de mărime dublă (vezi Castele din Germania și Piețele din Leipzig). (04/2016)
Exemple cu cartonașe triunghiulare și de mărime dublă (latura sa lungă):
  • A: Moșia poate fi plasată în aceste cazuri
  • B: Moșia nu poate fi plasată în aceste cazuri
Exemple cu cartonașe triunghiulare și de mărime dublă (latura sa scurtă):
  • A: Moșia poate fi plasată în aceste cazuri
  • B: Moșia nu poate fi plasată în aceste cazuri
  • Notă: Actualizarea regulilor din 10/2015 înlocuiește, în anumite cazuri, intersecția originală de 4 cartonașe necesare pentru plasarea moșiei definită original pentru cartonașe pătrate. Acest lucru se întâmplă în favoarea oferirii de stabilitate moșiei când sunt luate în considerate cartonașe cu altă geometrie, așa cum se poate vedea în exemplele care implică cartonașe de mărime dublă și/sau cartonașe triunghiulare.


>> Abația și primarul - Partea 3: Evaluarea unei moșii

  • Nu există reguli oficiale privitoare la modul în care interacționează moșiile cu discontinuitățile care pot fi provocate de miniextensia 'Jumătăți.
  • Note:
    • Întrebare deschisă: Pot găurile triunghiulare să fie considerate drept găuri în peisajul câmpului? Dacă da, anumite configurații ale cartonașelor pot duce la crearea de câmpuri separate care converg la o intersecție, unele dintre ele eligibile pentru plasarea unei moșii. Nu există nicio regulă sau clarificare oficială care să stabilească cum afectează găurile triunghiulare câmpurile.
    • Întrebare deschisă: Când este plasată pe o intersecție de convergență de câmp, moșia conectează aceste câmpuri formând un singur câmp? Nu există nicio regulă sau clarificare oficială pentru acest punct, dar regulile oficiale pentru plasarea moșiei au fost concepute pentru a se asigura că este plasată întotdeauna pe un singur câmp.
    • Regulă neoficială 1: Găurile triunghiulare pot fi considerate drept limite ale peisajului (la fel ca găurile pătrate), așa că mai multe câmpuri pot converge la o intersecție cartoaș și să fie deconectate.
    • Regulă neoficială 2: Moșia, când este plasată (legal) la un punct unde se unesc mai multe câmpuri, acestea trebuie să fie considerate unite într-un singur câmp. Acest lucru pare rezonabil din moment ce plasarea de cartonașe triunghiulare adiționale care umplu gaura nu ar altera situația anterioară, ci ar rezolva materializarea continuitatea presupusă a peisajului. Adițional, toate rgulile de evaluare a moșiei s-ar aplica ca în mod obișnuit.


>> Contele, regele și vasalii - Evaluarea unui lăcaș de cult

  • Nu există nicio confirmare explicită oficială privitoare la modul în care sunt evaluate lăcașurile de cult când interacționează cu miniextensia Jumătăți dincolo de regulile pentru mănăstiri.
  • Note:
    • Regulă neoficială: Evaluarea unui lăcaș de cult urmează regulile oficiale definite pentru mănăstiri.


>> Poduri, cetăți și bazaruri - Plasarea unui pod

  • Nu există nicio clarificare oficială privitoare la modul în care pot interacționa podurile cu miniextensia Jumătăți.
  • Note:
    • Întrebare deschisă: Poate un pod să fie plasat pe un spațiu pătrat ocupat doar de unul sau două cartonașe triunghiulare?
    • Regulă neoficială: O regulă neoficială ar putea permite plasarea unui pod doar dacă stă pe o bază de teren stabilă urmând clarificările pentru moșia din Abația și primarul (vezi mai sus). Acest lucru ar însemna că podurile ar putea fi plasate pe un spațiu pătrat ocupat de un cartonaș pătrat sau două cartonașe triunghiulare, dar nu dacă este ocupat doar de un singur cartonaș triunghiular.


>> Aparate de zbor - Distanța de zbor și plasarea

  • Nu există nicio clarificare oficială privitoare la modul în care distanța zborului și cazurile de aterizare sunt tratate când este implicată miniextensia Jumătăți dincolo de considerațiile generale de mai sus.
  • Note:
    • Clarificare de regulă: Când se calculează distanța zborului, cartonașele triunghiulare sunt numărate ca cartonașe individuale.
    • Întrebare deschisă: Se poate presupune că cartonașele triunghiulare, dacă există, sunt ignorate și doar cartonașele triunghiulare sunt luate în considerare când? Clarificări pentru alte miniextensii precum Mănăstiri din Olanda și Belgia sau Mănăstiri din Germania (vezi mai jos)pot duce la o concluzie pozitivă, dar nu există nicio confirmare oficială. Vezi exemplele de mai jos care urmează această presupunere.
Exemplul 1: Această imagine arată cum sunt luate în considerare cartonașele pătrate și găurile pătrate când se calculează distanța zborului pentru o traiectorie orizontală. Acest exemplu urmează regulile oficiale.
Exemplul 2: Această imagine arată cum sunt luate în considerare cartonașele triunghiulare (ignorând găurile triunghiulare) când se calculează distanța zborului pentru o traiectorie orizontală. Trecerea peste găuri triunghiulare nu este confirmată oficial într-un mod explicit.
Exemplul 3: Această imagine arată cum sunt luate în considerare cartonașele triunghiulare când se calculează distanța zborului pentru o traiectorie orizontală.
Exemplil 4: Această imagine arată cum sunt luate în considerare cartonașele triunghiulare (ignorând găurile triunghiulare) când se calculează distanța zborului pentru o traiectorie diagonală. Aceeași distanță a zborului ar rezulta indiferent de direcția cartonașului triunghiular cu distanța 1. Trecerea peste găuri triunghiulare nu este confirmată oficial într-un mod explicit.
  • Întrebare deschisă: Cum se procedează dacă meepleul care a zburat, urmând o traiectorie diagonală, trebuie să aterizeze pe un spațiu pătrat ocupat de două cartonașe triunghiulare al căror latură lungă este aliniată cu o astfel de traiectorie? Nu există nicio clarificare oficială cu privire la acest aspect. O regulă neoficială poate dicta că jucătorul poate alege un teritoriu de pe oricare dintre aceste două cartonașe.
Exemplul 5: Această imagine arată cum sunt luate în considerare cartonașele triunghiulare când se calculează distanța de zbor pentru o traiectorie diagonală. Acest caz particular, datorită direcților cartonașelor triunghiulare, are două cartonașe posibile cu distanța 1. O regulă neoficială ar putea determina că dacă un meeple care zboară (care utilizează un aparat de zbor) ar trebui să aterizeze la o astfel de distanță, acesta ar putea alege ca cartonaș de aterizare pe oricare dintre aceste cartonașe.
  • Regulă neoficială: O regulă neoficială ar putea defini că distanța de zbor este calculată luând în considerare cartonașele pătrate, găurile pătrate și cartonașele triunghiulare. Dacă locul de aterizare conține două cartonașe triunghiulare cu aceeași distanță, jucătorul în cauză va alege oricare dintre acestea la alegerea sa.


>> Ciuma - Răspândirea ciumei

  • O singură gaură triunghiulară nu împiedică ciuma să se răspândească în acea direcție. (10/2015)
Exemplu: Această imagine arată în verde o zonă contiguă de epidemie. Găurile triunghiulare nu împiedică continuitatea sa, conform clarificării regulilor


>> Mănăstiri din Germania și Construcții japoneze / Mănăstiri din Germania/Olanda și Belgia - Evaluarea starețului

  • Un cartonaș triunghiular înlocuiește un cartonaș de teren normal. Prin urmare, o singură gaură triunghiulară în hartă nu oprește rândul sau coloana pentru evaluarea starețului dintr-o mănăstire germană sau olandeză/belgiană. Doar gaura unui cartonaș de teren obișnuit complet întrerupe un rândul sau o coloană. (3/2015)
  • Imaginea următoare arată cum cartonașele triunghiulare sunt luate în considerare individual când se evaluează un stareț plasat pe o mănăstire germană. Se poate observa că găurile triunghiulare sunt ignorate.
Exemplu: Jucătorul roșu va primi 1 + 2 + 2 + 3 + 1 = 9 puncte pentru evaluarea starețului său:
  • 1 punct de la cartonașul cu mănăstirea
  • 2 puncte de la coloana verticală de sus a cartonașului cu mănăstirea (1 punct venind de la un cartonaș triunghiular)
  • 2 puncte de la coloana verticală de jos a cartonașului cu mănăstirea (1 punct venind de la un cartonaș triunghiular)
  • 3 puncte de la rândul de la stânga al cartonașului cu mănăstirea (2 puncte venind de la un cartonaș triunghiular)
  • 1 punct de la rândul de la dreapta al cartonașului cu mănăstirea format dintr-un singur cartonaș triunghiular


>> Castele din Germania - Finalizarea unui castele german

  • Nu există nicio clarificare oficială privitoare la cum interacționează castelele germane cu miniextensia Jumătăți dincolo de considerațiile generale de mai sus.
  • Note:
    • Regulă neoficială: Un castel german poate fi considerat finalizat dacă este complet înconjurat de cartonașe pătrate și/sau spații ocupate de unul sau mai multe cartonașe triunghiulare, urmând regulile oficiale pentru mănăstiri.
    • Regulă neoficială: Evaluarea unui castel german ar putea fi 2 puncte pentru cartonașul cu castelul german plus 1 punct pentru fiecare spațiu ocupat înconjurător și adiacent (indiferent dacă de cartonașe pătrate sau triunghiulare), luând în considerare regulile oficiale pentru mănăstiri.
Exemplu: Acest castel german va valora 12 puncte:
  • 2 puncte de la castelul german
  • 1 punct de la fiecare spațiu adiacent ocupat
Finalizarea și evaluarea castelului german nu este confirmată oficial într-un mod explicit.

>> Construcții mici - Area afectată de o construcție mică

  • Nu există nicio clarificare oficială privitoare la cum interacționează cconstrucțiile mici cu miniextensia Jumătăți dincolo de considerațiile generale de mai sus.
  • Note:
    • Regulă neoficială: O construcție mică afectează doar cartonașul triunghiular pe care este plasată, nu afectează celălalt cartonaș triunghiular, dacă există, care împarte același spațiu pătrat. Această considerație vine de la faptul că un cartonaș triunghiular este considerat un singur cartonaș și o construcție mică afectează un cartonaș întreg.

Reguli de la comunitate

>> Introducere

Această secțiune oferă un set de bază neoficial de reguli de la comunitate pentru a naviga prin capcanele găsite când se joacă cu Jumătăți. Nu sunt oficiale dar pot ajuta prin rezolvarea câtorva dintre probleme derivate din lipsa de reguli pentru miniextensie însăși și interacțiuni cu alte (mini)extensii.

Regulile de bază ale Carcassonne definesc comportamentul și interacțiunile bazate pe o grilă de pătrate ocupate de cartonașe sau găuri. Problemele cu miniextensia Jumătăți apar din lipsa unui set complet de reguli care acoperă toate cazurile când un spațiu pătrat este ocupat de un singur cartonaș triunghiular (care lasă o gaură triunghiulară) sau de două cartonașe triunghiulare.

Cartonașele triunghiulare sunt considerate drept cartonașe individuale, iar acest lucru afectează câteva aspecte ale mecanismelor jocului de bază. În orice caz, găurile triunghiulare devin un generator serios de conflict continuu. Clarificările incomplete pentru regulile miniextensiei Jumătăți lasă în urmă un câmp plin de capcane și puține indici pe care unii jucători încearcă se le strângă și să le analizeze urmărind răspunsuri care (probabil) nu vor fi niciodată confirmate oficial de HiG.

În acest context, după ce s-au detaliat în secțiunea precedentă regulile, clarificările, întrebările deschise și unele reguli neoficiale pentru interacțiunile din miniextensia Halflings și alte (mini)extensii, mai jos se să pun la dispoziție câteva observații de bază care ar putea servi ca un scurt ghid care „distilează” materialul menționat mai sus.


>> Argumentare

Două principii servesc ca o piatră de temelie:

  • Cartonașele triunghiulare sunt luate în considerare ca cartonașe individuale
  • Găurile triunghiulare prezintă două comportamente diferite în funcție de context:
    • O gaură triunghiulară se poate comporta ca o gaură, de exemplu, într-un teritoriu
    • O gaură triunghiulară poate fi ignoreată, de exemplu, când se mută un pion

Tabelul de mai jos rezumă diferite contexte unde apar probleme și oferă reguli corespunzătoare. Dar mai întâi se enumără contextele luate în considerare:

  • Continuitatea peisajului: cum afectează cartonașele triunghiulare sau găurile triunghiulare variate teritorii, precum un câmp sau un oraș
  • Plasarea teritoriilor: cum afectează cartonașele triunghiulare sau găurile triunghiulare plasarea unui teritoriu, precum o abație
  • Finalizarea teritoriilor: cum afectează cartonașele triunghiulare sau găurile triunghiulare considerarea unui teritoriu ca finalizat, precum un oraș sau o mănăstire
  • Evaluarea teritoriilor: cum afectează cartonașele triunghiulare sau găurile triunghiulare evaluarea unui teritoriu, precum o mănăstire (care ignoră faptul că există 2 cartonașe triunghiulare într-un singur spațiu pătrat; ia în considerare doar faptul că acel spațiu pătrat este ocupat)
  • Mutarea/Plasarea pionilor: cum mecanici specifice pionilor sunt afectate de cartonașe triunghiulare sau găuri triunghiulare; de exemplu, dragonul
  • Arie de acțiune / Calcularea traiectoriei: cum sunt afectate aria de acțiune a unui turn sau traiectoria unui aparat de zbor de cartonașe triunghiulare sau găuri triunghiulare


>> Cum să faci față găurilor triunghiulare și cartonașelor triunghiulare

Memento important: Cartonașele triunghiulare sunt considerate ca cartonașe individuale. Ține asta în minte când plasezi meepleși sau alți pioni și când evaluezi teritorii.

Următorul tabel rezumă regulile de la comunitate pentru scenarii contradictorii.

Comportamentul cartonașelor triunghiulare și găurilor triunghiulare
Comportamentul găurii Continuitatea peisajului Plasarea teritoriilor Finalizarea teritoriilor Evaluarea teritoriilor Mutarea/Plasarea unui pion/piese de lemn Arie de acțiune / Calcularea traiectoriei
O gaură Câmp(1) Câmp Pod
Oraș, drum Oraș, drum Oraș, drum
Ignorat Abație(2) Mănăstire, Lăcaș de cult, Abație, Grădină, Mănăstire germană (călugăr)/ Mănăstire olandeză (călugăr) / Mănăstire belgiană (călugăr) / Construcție japoneză (călugăr), Biserică Darmstadt, castel german Mănăstire, Lăcaș de cult, Abație, Grădină, Mănăstire germană (călugăr) / Mănăstire olandeză (călugăr) / Mănăstire belgiană (călugăr) / Construcție japoneză (călugăr), Biserică Darmstadt, castel german(3) Dragon Turn, Aparat de zbor(4)
Mănăstire germană (stareț) / Mănăstire olandeză (stareț) / Mănăstire belgiană (stareț) / Construcție japoneză (stareț)
Jeton cu purice (ciumă)
  • Note:
    • (1) - Continuitatea câmpului: Plasarea moșiei poate altera continuitatea câmpului dacă conectează câmpuri separate care se ating la intersecția la care este plasată.
    • (2) - Plasarea abației: Un loc eligibil pentru o abație necesită la cele 4 laturi ale sale să nu fie găuri pătrate.
    • (3) - Evaluarea mănăstirii (și teritoriile analoge): aceste teritorii ignoră găurile triunghiulare și sunt evaluate în conformitate cu spațiile pătrate ocupate (cel pentru teritoriu și cele adiacente). Un spațiu pătrat poate fi ocupat de un cartonaș pătrat, de un cartonaș triunghiular, de două cartonașe triunghiulare sau de o parte a unui cartonaș de mărime dublă, în funcție de (mini)extensii.
    • (4) - Aterizarea meepleului care zboară: dacă meepleul care zboară (care utilizează un aparat de zbor) trebuie să aterizeze pe un spațiu pătrat ocupat de două cartonașe triunghiulare plasate latură cu latură când urmează o traiectorie diagonală (i.e., amândouă împart aceeași distanță), jucătorul în cauză trebuie să aleagă la alegerea sa unul dintre cele două cartonașe triunghiulare ca cartonaș de aterizare.


>> Cum să faci față moșiei

Adițional, acestea sunt regulile comunității pentru moșie:

  • Reguli de plasare: Este plasată pe intersecția a patru colțuri pătrate unde totate colțurile sunt parțial sau total ocupate și întâlnite în mijloc. Asta înseamnă că moșia este plasată întotdeauna pe o bază de teren stabilă. La o intersecție se pot întâlni de la 3 (implicând un cartonaș de mărime dublă) până la 8 cartonașe (toate dintre ele cartonașe triunghiulare), iar toate dintre ele trebuie să aibă la colțul de la intersecție doar câmp pentru a permite plasarea unei moșii.
  • Continuitatea peisajului: Moșia unește oricare câmp care se atinge de intersecția unde este plasată moșia. Prin urmare, evaluarea câmpului se întâmplă ca în mod normal. Oricare cartonaș triunghiular plasat în oricare gaură rămasă de sub moșie trebuie să materializeze continuarea asumată a câmpului.


>> Cum să faci față podurilor

Un pod poate fi plasat peste două jumătăți care ocupă un singur spațiu pătrat dacă ambele capete se termină în câmp. Podul va trebui să respecte, de asemenea, celelalte reguli obișnuite de plasare.

Următoarele considerații sunt de asemenea importante, din moment ce un pod este plasat de-a lungul a două cartonașe:

  • Plasarea unui meeple: Oricare meeple plasat pe un pod trebuie să fie în mod clar pe una dintre jumătățile sale, adică asociat unuia dintre cartonașele triunghiulare de dedesubt. Acest lucru este necesar, de exemplu, dacă se joacă cu dragonul sau ciuma pentru a ști când un meeple de pe un pod poate fi afectat.
  • Evaluarea: Podul va valora ca un singur segment de drum pentru fiecare cartonaș triunghiular de dedesubt, adică două cartonașe în acest caz.[15]


>> Cum să faci față construcțiilor mici

O construcție mică plasată pe un cartonaș triunghiular afectează doar acel cartonaș triunghiular. Dacă alt cartonaș triunghiular împarte același spațiu pătrat, nu va fi afectat.[16]

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 24 de jumătăți

Jumătăți I

Numărul total de jumătăți: 12 jumătăți


Halfling 1 C2 Tile 01.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 02.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 03.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 04.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 05.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 06.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 07.png x1
(T)
Halfling 1 C2 Tile 08.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 09.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 10.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 11.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 12.png x1
 

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă

Jumătăți II

Numărul total de cartonașe: 12 jumătăți


Halfling 2 C2 Tile 01.png x1
Vie
Halfling 2 C2 Tile 02.png x1
Oi
Halfling 2 C2 Tile 03.png x1
Deal
Halfling 2 C2 Tile 04.png x1
Cerc în lan
Halfling 2 C2 Tile 05.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 06.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 07.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 08.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 09.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 10.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 11.png x1
(T)
Halfling 2 C2 Tile 12.png x1
 

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon Open Book.png Această secțiune a fost inclusă în regulile din anul 2014 dar omisă în regulile din anul 2020.
  2. Icon Double Arrow Black.png Această parte este o traducere a regulilor germane. Traducerea engleză a HiG are un înțeles diferit, probabil din greșeală: „De asemenea, ai posibilitatea de a plasa un meeple pe un cartonaș triunghiular dacă deja este unul.”
  3. Icon World Black.png Acest comentariu indică că cartonașele triunghiulare sunt independente, chiar dacă pot ocupa același spațiu pătrat.
  4. Icon Double Arrow Black.png Această parte este bazată pe formularea germană. Versiunea engleză are un înțeles diferit, probabil din greșeală: „Dacă finalizezi un teritoriu prin plasarea unui cartonaș de jumătate de mărime, acesta este evaluat în conformitate cu regulile jocului de bază.”
  5. Icon World Black.png Conform regulilor jocului de bază, orașele finalizate nu pot conține găuri. În acest caz, înseamnă că acestea nu pot conține găuri pătrate sau triunghiulare. Drumurile urmează aceeași regulă: Un drum cu o gaură triunghiulară sau pătrată este considerat, de asemenea, nefinalizat.
    Exemplul 1: Acest oraș care conține cartonașe triunghiulare este finalizat și poate fi evaluat. Nu conține nicio gaură triunghiulară (sau pătrată).
    Exemplul 2: Acest „oraș” care conține o gaură triunghiulară este considerat nefinalizat, din moment ce un oraș nu este finalizat dacă conține o gaură. De fapt, această imagine prezintă 3 orașe separate și nefinalizate.
  6. Icon World Black.png Evaluarea unui oraș finalizat urmează regulile normale și oricare cartonaș triunghiular este numărat ca fiind un cartonaș normal.
    Exemplul 1: Jucătorul roșu atașează acest cartonaș triunghiular, finalizându-și orașul său. Primește 10 puncte, (2 puncte pentru fiecare cartonaș triunghiular, 2 puncte pentru fiecare dintre celelalte cartonașe și 2 puncte pentru blazon).
    Exemplul 2: Jucătorul albastru atașează acest cartonaș triunghiular, finalizându-și drumul său. Primește 5 puncte (1 punct pentru fiecare cartonaș triunghiular și 1 punct pentru fiecare dintre celelalte cartonașe).
  7. Icon World Black.png Evaluarea câmpurilor este afectată de găurile triunghiulare din peisaj. Țăranii nu sunt acoperiți explicit în acest caz de reguli sau clarficări ulterioare. Dacă se aplică principiul că alte teritorii cu excepția mănăstirilor sunt evaluate conform regulilor obișnuite, găurile triunghiulare ar trebui să întrerupă continuitatea câmpurilor și să definească limite.
    Exemplu: Conform interpretării regulilor, cartonașul triunghiular din imagine întrerupe câmpul. Prin urmare...
    • Jucătorul roșu și jucătorul albastru împart câmpul din stânga și fiecare dintre cei doi jucător va primi 3 puncte pentru acesta.
    • Jucătorul roșu este singur pe câmpul din dreapta și va primi 3 puncte pentru acesta.
  8. Icon World Black.png Prin urmare, mănăstirile sunt evaluate luând în considerare spațiile ocupate de cartonașul cu mănăstirea și de cartonașele (1 sau 2) din spațiile adiacente. Numărul de cartonașe care ocupă aceste spații este irelevant. Asta înseamnă că:
    • O mănăstire valorează întotdeauna 9 puncte (fără a lua în considerare eventualele vii) în timpul jocului;
    • La sfârșitul jocului, o mănăstire nefinalizată primește 1 punct pentru spațiul ocupat de cartonașul cu mănăstirea și 1 punct pentru fiecare spațiu adiacent ocupat.
    Exemplu de evaluare finală: Jucătorul albastru primește 6 puncte pentru mănăstirea sa:
    • 1 punct pentru spațiul ocupat de mănăstire, chiar dacă este ocupat de două cartonașe triunghiulare
    • 1 punct pentru fiecare spațiu ocupat de cartonașe pătrate adiacente
    Jucătorul roșu primește 5 puncte pentru mănăstirea sa:
    • 1 punct pentru spațiul ocupat de mănăstire
    • 1 punct pentru fiecare spațiu adiacent ocupat, indiferent dacă acestea au 1 sau 2 cartonașe triunghiulare sau cartonașe pătrate
  9. Icon World Black.png Formularea a fost actualizată pentru a acoperi cazurile derivate de la introducere miniextensiei Jumătăți. Formularea originală menționează doar cele 8 spații adiacente, luând în considerare doar regulile doar pentru cartonașele pătrate: „Dacă o mănăstire urmează să fie finalizată și evaluată, proprietarul său primește 3 puncte extra pentru fiecare vie reprezentată pe cele 8 cartonașe care înconjoară mănăstirea.” Cu miniextensia Jumătăți, pot fi până la 16 cartonașe adiacente. Adițional, din moment ce există un cartonaș de jumătate de mărime și altul cu o vie care pot fi plasate împreună în același spațiu pătrat, asta înseamnă că pot fi vii nu doar pe cartonașele din spațiile pătrate adiacente, ci și pe același spațiu pătrat ca și mănăstirea. Regulile ar trebui să ia în considerare toate aceste cazuri.
    Exemplul 1: Jucătorul albastru evaluează această mănăstire de pe un cartonaș triunghiular care își împarte spațiul său pătrat cu un alt cartonaș triunghiular, care are o vie. Jucătorul albastru primește 12 puncte (9 pentru mănăstire și 3 pentru vie).
    Exemplul 2: Jucătorul albastru evaluează această mănăstire de pe un cartonaș triunghiular cu o vie pe un cartonaș de pe un spațiu pătrat adiacent. Jucătorul albastru primește 12 puncte (9 pentru mănăstire și 3 pentru vie).
  10. Icon Open Book.png Oile de pe acest cartonaș au valoarea unui jeton cu oi „permanent” de fiecare dată când un oier de pe câmpul asociat își evaluează oile. (11/2014)
  11. Icon Double Arrow Black.png S-a înlocuit această propoziție cu o traducere a versiunii germane. Formularea engleză este oarecum eronată: „Un lup nu poate alunga turma ta.”
  12. Icon World Black.png S-a folosit o traducere a regulilor germane pentru claritate. Formularea engleză este asta: „Plasează cartonașul triunghiular cu cerc în lan în conformitate cu regulile.”
  13. Icon Double Arrow Black.png S-a folosit o traducere a regulilor germane. Regulile engleze conțin o traducere greșită care spun că:
    "Fiecare jucător trebuie fie...
    A) ... să ia un meeple din rezerva sa și să-l plaseze lângă altul dintre meepleșii săi de acest fel pe același cartonaș de teren.
    OR
    B) ... să elimine unul dintre meepleșii săi de felul determinat de pe un cartonaș de teren și să-l pună înapoi în rezerva sa."
  14. Icon World Black.png Meepleul trebuie plasat lângă unul dintre meepleșii tăi, asta însemnând pe același teritoriu pe același cartonaș.
  15. Icon World Black.png Acest lucru este necesar pentru consistență. Dacă drumul conectat la pod (dacă există un astfel de drum) se va întoarce și va trece pe sub același pod, drumul de dedesubt ar valora ca două cartonașe și cel care trece peste ar trebui, de asemenea, să aibă același număr de cartonașe. Pe scurt, numărul de cartonașe reprezentate de un pod trebuie aliniat cu numărul de cartonașe pe care îl ocupă din moment ce fiecare cartonaș este numărat o dată când se evaluează un drum.
  16. Icon World Black.png În conformitate cu interpretarea regulilor din anul 2014, o construcție mică ar fi afectat ambele cartonașe triunghiulare, din moment ce pentru evaluare erau numărate ca un singur cartonaș.