Zvěd

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Hunters and Gatherers Scout and the translation is 100% complete.
Other languages:


Úvod

Krabička
Rub kartiček

Pravidla pro rozšíření zvěd byly přeloženy vydavatelstvím Albi do češtiny v roce 2003 a vydány jako součást hry Carcassonne Hrad. Na této stránce je uveden jejich přepis s korekcemi podle této stránky.

Více informací o samotném rozšíření naleznete v Carcapedii Carcassonne CZ fóra (pro zobrazení obsahu se prosím zaregistrujte).

Herní materiál

  • 4 nové kartičky krajiny [1]
  • 1 kartička šamana

Cíl hry

S příchodem šamana přišli do lesů také noví lovci.

Pravidla přikládání

Všechna pravidla základní hry zůstávají stejná.

Příprava hry  

Zamíchejte těchto 5 kartiček. Každý hráč si jednu vytáhne a vyloží ji před sebe. Pokud hrají 2 hráči, vezmou si oba po dvou kartičkách. Přebytečné kartičky vyřaďte ze hry.

Tile Scout 05.png

Šaman opravňuje svého hráče k tomu, aby si při každém tahu [2] mohl vzít zpět do zásoby jednoho kmenového příslušníka (figurku) z neuzavřené řeky, lesa nebo louky.


Přiložení kartičky  

Ostatní 4 kartičky lze použít místo normální kartičky do hry. Hráč tedy pak netáhne zakrytou kartičku z hromádky, nýbrž umístí tuto svou kartičku na hrací plochu. Musí pak na ni postavit figurku (nebo chýši [3]). Jinak tuto kartičku nesmí vyložit. Figurka pak zůstává na místě až do konce hry.

Tile Scout 01.png

Zvěd umožní hráči první taženou kartičku v každém tahu odmítnout (i bonusovou). Pokud se tak rozhodne, vmíchá kartičku zpět mezi ostatní a táhne novou. Tuto pak již použít musí.

Při umísťování figurky: v lese nesmí být žádný jiný sběrač. Pokud je les uzavřen, počítá se zvěd jako sběrač, avšak zůstává po vyhodnocení na ploše.


Tile Scout 02.png

Lovec na lávce se započítává pro obě louky po stranách lávky. Lávka však louky nespojuje.

Při umísťování figurky: nesmí být na žádné s těchto obou luk jiný lovec. Medvěd na spodní louce se počítá za 2 body.


Tile Scout 04.png

Převozník vždy, když je dokončen říční systém (a není rozhodující kým), dostane majitel převozníka tolik bodů, kolik je ryb ve větším jezeře. [4]

Při umísťování figurky: pouze na tomto úseku řeky nesmí být žádný rybář. Pokud bude tento úsek dokončen, počítá se převozník jako rybář, ale zůstává po vyhodnocení na ploše.


Tile Scout 03.png

Zúrodnění dá svému hráči na konci hry, nezávisle na ostatních hodnoceních lovců, po 1 bodě za každou kartu louky. [5]

Při umísťování figurky: na louce nesmí být žádný lovec. [6] Poté nesmí na tuto louku rovněž být umístěn žádný lovec. [7]


Seznam kartiček

Celkem kartiček: 4

Tile Scout 01.png 1x
Tile Scout 02.png 1x
Tile Scout 03.png 1x
Tile Scout 04.png 1x

1 kartička šamana:

Tile Scout 05.png 1x

Poznámky pod čarou

Vysvětlení ikonek najdete na této stránce.

  1. Kartičky rozšíření se od běžných kartiček hry Lovci a sběrači liší obrázkem šamana na zadní straně.
  2. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: Pokud mám šamana, vracím člena kmene do zásoby na začátku nebo na konci svého tahu? To znamená, mohu odstranit člověka a zahrát ho ve stejném tahu? Odpověď: Ano. Pravidla tomu nebrání, takže kmenového příslušníka můžete vzít zpět kdykoli ve svém tahu. Pokud jej vezmete zpět na začátku svého tahu, můžete jej zahrát ještě v tomtéž tahu.
  3. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: Mohu si vybrat, zda na kartičku Zúrodnění zahraji chýši nebo lovce? Odpověď: Ne. Musíte umístit pouze chýši.
  4. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: V anglickém překladu se píše "tolik bodů, kolik má největší jezero na této řece ryb". V německém originále se zdá, že se píše jen "tolik bodů, kolik má největší jezero ryb". Je to největší jezero na řece nebo největší jezero na říčním systému? Odpověď: Záměrem bylo, aby to bylo největší jezero na říčním systému.
  5. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: Pokud na kartičku Zúrodnění umístím chýši, získám díky ni body za zvířata na louce? Odpověď: Ne. Body za zvířata získávají pouze lovci.
  6. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: Mohu umístit chýši na kartičku Zúrodnění, pokud je na louce již lovec. Odpověď: Ne. Umístění chýše na kartičku Zúrodnění se řídí pravidly pro umístění lovce. Kartičku Zúrodnění musíte přiložit k prázdné louce.
  7. Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Otázka: Jakmile umístím chýši na kartičku Zúrodnění, může na tuto louku někdo umístit lovce? Odpověď: Ne. Ale samozřejmě můžete později ve hře spojit dvě (nebo více) luk, jako obvykle. Pak byste mohli mít chýši, která dostává body za velikost louky a lovce, který boduje za zvířata.