Jumătăți

From Wikicarpedia
(Redirected from Jumatati)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Halflings and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română
Mostră de cartonașe triunghiulare: spiralele arată cartonașele din Jumătăți I (stânga) și cartonașele din Jumătăți II (dreapta)

Informații generale și comentarii

Cartonașele celor două miniextensii
Simbolul Jumătăți I
Simbolul Jumătăți II

Miniextensia Jumătăți a fost lansată original în anul 2020 de Hans im Glück. A fost lansată în ediție veche în anul 2014.

Această miniextensie include cartonașele ale două miniextensii publicate în anul 2014. În timp ce cartonașele marcate cu Symbol Halflings1 C2.png se potrivesc cu cele din versiunea care a fost publicată în revista SpielBox (www.spielboxshop.de), cartonașele marcate cu Symbol Halflings2 C2.png provin din altă versiune care a fost original disponibilă exclusiv la www.cundco.de.

Această miniextensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne. Toate regulile jocului de bază încă se aplică în adiție cu regulile miniextensiei de mai jos. O poți combina cu alte (mini)extensii - dar pe riscul propriu – asta înseamnă că (în general) nu vor exista reguli oficiale pentru aceste combinații.

Conținut

  • 24 cartonașe de teren triunghiulare de „jumătate de mărime” noi
Exemple cartonașe de teren triunghiulare de jumătate de mărime noi cu teritorii variate
Această miniextensie include 4 cartonașe cu simboluri din (mini)extensiile Ext. 9 - Oi și dealuri și Mini #7 - Cercuri în lan

Reguli

Pregătire

Pentru primul vostru joc, amestecați cu fața în jos toate cartonașele triunghiulare (cu excepția celor cu simboluri din alte miniextensii/extensii). Fiecare jucător trage 3 cartonașe triunghiulare, se uită la ele și își pune cartonașele sale în fața sa cu fața în jos.

Dacă deja ați jucat înainte cu Jumătăți, puteți juca următoarea versiune: La începutul jocului, pune toate cartonașele triunghiulare cu fața în sus. Determină care este primul jucător. Jucătorul al cărui tură este ultima alege un cartonaș și îl plasează în fașa sa cu fața în jos. Jucătorii rămași continuă să facă același lucru contra-acelor de ceasornic până ce toată lumea a tras 3 cartonașe. Cartonașele triunghiulare rămase sunt puse înapoi în cutie. Dacă vă place să jucați utilizând mai multe cartonașe triunghiulare, puteți face așa (în funcție de numărul de jucători).

Desfășurarea jocului

1. Atașarea unui cartonaș de teren

În loc de a trage și plasa un cartonaș de teren normal, poți alege să plasezi în schimb unul dintre cartonașele tale triunghiulare. Cartonașele de jumătate de mărime (triunghiulare) sunt plasate în conformitate cu regulile jocului de bază Carcassonne, ceea ce înseamnă că cel puțin o latură a cartonașului tău trebuie să continue peisajul a unui sau mai multor. Latura lungă a unui cartonaș triunghiular nu poate fi niciodată atașată de un cartonaș normal, în așa fel încât să îi continue peisajul. Însă poți să atașezi un cartonaș de jumătate de mărime cu latura sa lungă de cea a unui alt cartonaș de jumătate de mărime.

Exemplul 1: Două exemple despre cum să plasezi un cartonaș de jumătate de mărime.
Exemplul 2: Un cartonaș de jumătate de mărime nu poate fi atașat în acest fel.

Sfârșitul jocului[1]

Jocul se termină imediat la sfârșitul turei în care ultimul cartonaș normal (nu de jumătate de mărime) este atașat (plasat). Dacă vreun (oricare) jucător încă are în fața sa oricare cartonașe de jumătate de mărime pe care încă nu le-a plasat, nu le mai poate plasa.

2. Plasarea unui meeple

După ce ai plasat un cartonaș de jumătate de mărime, acum ai posibilitatea de a plasa un meeple pe cartonașul tău în conformitate cu regulile jocului de bază.

Ai posibilitatea de a plasa un meeple chiar dacă este deja un meeple pe un cartonaș de jumătate de mărime adiacent. [2][3]

Exemplu: Doi meepleși pot sta pe două cartonașe triunghiulare adiacente.

3. Declanșarea unei evaluări

Dacă finalizezi un teritoriu cu cartonașe de jumătate de mărime, este evaluat în conformitate cu regulile normale dar luând în considerare spațiile ocupate (ariile) și nu cartonașele individuale.[4]

 Icon Open Book.png Question: Când se evaluează un oraș sau un drum, cum ar trebui să luăm în considerare două cartonașe triunghiulare din același spațiu?

Answer: Cartonașele triunghiulare valorează ca un singur spațiu ocupat (arie). [Ia în vedere că spațiile ocupate de unul sau două cartonașe triunghiulare sunt considerate echivalente unui cartonaș obișnuit. -ed.] (1/2021)

> Drumuri și orașe

Conform regulilor din jocul de bază, orașele finalizate nu pot conține găuri. În acest caz, asta înseamnă că nu pot conține găuri pătrate sau triunghiulare. Drumurile vor urma aceeași regulă: Un drum cu o gaură triunghiulară va fi considerat de asemenea nefinalizat.

Exemplul 1: Acest „oraș” care conține o gaură triunghiulară este considerat nefinalizat, din moment ce un oraș nu este finalizat dacă conține o gaură. De fapt, imaginea prezintă 3 orașe separate și nefinalizate.
Exemplul 2: Acest oraș care conține cartonașe triunghiulare este finalizat și poate fi evaluat. Nu conține nicio gaură triunghiulară (sau pătrată).

Evaluarea unui oraș sau drum va urma regulile normale, dar unul sau două cartonașe triunghiulare dintr-un spațiu pătrat va fi numărat ca un singur cartonaș obișnuit.

Exemplul 3: Jucătorul roșu atașează acest cartonaș triunghiular, finalizându-și orașul său. Primește 8 puncte, din moment ce cele două cartonașe triunghiulare sunt calculate ca un singur cartonaș obișnuit. Evaluarea ia în considerare un oraș cu 3 cartonașe obișnuite și 1 blazon.
Exemplul 4: Jucătorul albastru atașează acest cartonaș triunghiular, finalizându-și drumul său. Primește 4 puncte, din moment ce cele două cartonașe triunghiulare sunt calculate ca un singur cartonaș obișnuit. Evaluarea ia în considerare un drum cu 3 cartonașe obișnuite.

> Mănăstiri

Un cartonaș triunghiular în imediata vecinătate a unei mănăstiri este numărat exact ca un cartonaș de teren normal (are valoarea de 1 punct și poate finaliza mănăstirea). Cartonașul triunghiular nu trebuie să se atingă de cartonașul cu mănăstirea însuși pentru a finaliza mănăstirea.

Dacă două cartonașe triunghiulare au fost plasate în locul unui cartonaș normal, încă valorează doar un 1 punct pentru acest spațiu ocupat.[5]

Exemplul 5: În toate aceste trei exemple, mănăstirea este finalizată și îți aduce ție 9 puncte.
Evaluarea finală

> Mănăstiri

La sfârșitul jocului, o mănăstire nefinalizată va valora 1 punct pentru spațiul ocupat cu mănăstirea și 1 punct pentru fiecare spațiu ocupat adiacent.

Exemplul de evaluare finală 1: Jucătorul albastru primește 6 puncte pentru mănăstirea sa:
  • 1 punct pentru spațiul ocupat de mănăstire, chiar dacă este ocupat de două cartonașe triunghiulare
  • 1 punct pentru fiecare spațiu ocupat de cartonașe pătrate adiacente
Jucătorul roșu primește 5 puncte pentru mănăstirea sa:
  • 1 punct pentru spațiul ocupat de mănăstire
  • 1 punct pentru fiecare spațiu adiacent ocupat, indiferent dacă acestea au 1 sau 2 cartonașe triunghiulare sau cartonașe pătrate

> Câmpuri

Evaluarea câmpurilor este afectată de găurile triunghiulare din peisaj. Găurile triunghiulare întrerup continuitatea câmpului și definește margini.

Exemplul de evaluare finală 2: Meepleșii ocupă două câmpuri separate:
  • Jucătorul roșu și jucătorul albastru împart câmpul din stânga și fiecare dintre cei doi jucător va primi 3 puncte pentru acesta.
  • Jucătorul roșu este singur pe câmpul din dreapta și va primi 3 puncte pentru acesta.

Cartonașe cu simboluri din alte (mini)extensii

Următoarele trei cartonașe prezintă simboluri din a noua extensie Oi și dealuri, a cărei reguli se aplică aici. Regulile cartonașelor 1 și 2 can pot fi aplicate fără material de joc suplimentar. Pentru a folosi oile de pe cartonașul 3, ai nevoie de material inclus în a noua extensie.

Halflings C2 Tile Features Hills And Sheep.png

1 Vie | Dacă o mănăstire urmează să fie finalizată și evaluată, proprietarul său primește 3 puncte extra pentru fiecare vie reprezentată pe cartonașele din vecinătatea mănăstirii (spațiul pătrat cu mănăstirea și 8 spații care o înconjoară și sunt adiacente).[6]

2 Deal | Dacă plasezi cartonașul triunghiular care prezintă dealul, tragi un cartonaș normal în conformitate cu regulile celei de a noua extensie și îl plasezi sub deal. Spațiul triunghiular liber poate fi ocupat mai târziu prin plasarea altui cartonaș de jumătate de mărime. Dealul are efect asupra întregului spațiu, și prin urmare și asupra unui potențial al doilea cartonaș triunghiular. Dacă ai un meeple pe un cartonaș cu deal al unui teritoriu, situațiile de egalitate a majorității pentru evaluarea acelui teritoriu sunt înclinate în favoarea ta.

3 Oi | Primești 3 puncte pentru aceste oi de pe acest cartonaș dacă îți mâni oile în satul.[7] Un lup nu poate alunga aceste oi.[8]

Cartonașul care prezintă un cerc în lan este jucat diferit față de cartonașele normale cu cerc în lan (vezi Cercuri în lan).

Halflings C2 Tile Features Crop Circles.png

4 Cerc în lan | Joci o tură normală cu cartonașul cu cerc în lan.[9] După aceea, tu determini un tip de meeple (cavaler, tâlhar sau țăran) și alegi una dintre următoarele acțiuni pe care toți jucătorii (inclusiv tu) trebuie să o efectueze, începând cu jucătorul din stânga ta:

Fiecare jucător...[10]

A) ... are posibilitatea de a lua un meeple din rezerva sa și să-l plaseze lângă altul dintre meepleșii săi de acest fel pe același cartonaș de teren. [11]

SAU

B) ... trebuie să elimine unul dintre meepleșii săi de felul determinat de pe un cartonaș de teren și să-l pună înapoi în rezerva sa.

Dacă un jucător nu are niciun meeple de felul determinat, nu poate efectua nici acțiunea A, nci acțiunea B.

Schimbări ale regulilor

Regulile miniextensiei Jumătăți au devenit o sursă de mare controversă din cauza multelor lipsuri și concluzii rămase cititorului.

Regulile se concentrează pentru a explica doar cazul special pentru mănăstiri: regulile din anul 2014 nu au menționat nici măcar cum sunt evaluate drumurile și orașele iar regulile din anul 2020 indică doar că drumurile și orașele finalizate cu cartonașe triunghiulare sunt evaluate în conformitate cu regulile normale.

În anul 2014, lipsa de informație despre despre evaluarea drumurilor și orașelor a dus la interpretarea că acestea trebuie evaluate în conformitate cu principiul oferit pentru mănăstiri că două cartonașe triunghiulare într-un singur spațiu pătrat trebuie considerate ca un singur cartonaș. Această presupunere ar avea unele consecințe atunci când se iau în considerare interacțiunile cu alte (mini)extensii, deoarece cartonașele triunghiulare nu ar fi considerate cartonașe individuale în unele cazuri.

  • Evaluarea teritoriilor cu regulile din anul 2014:
    • Drumurile și orașele sunt evaluate în conformitate cu numărul de cartonașe pătrate (2 cartonașe triunghiulare sunt considerate 1 cartonaș pătrat)
    • Mănăstirile sunt evaluate în conformitate cu spațiile pătrate cu cartonașe (2 cartonașe triunghiulare sunt considerate 1 cartonaș) - mănăstirile pot valora până la 9 puncte

Clarificările din 10/2015 a afectat evaluarea drumurilor și orașelor (fiecare cartonaș triunghiular ar fi considerat individual din acest moment), dar schimbă felul în care sunt evaluate mănăstirile, din moment ce, de asemenea, fiecare cartonaș va fi considerat individual și pentru mănăstiri. Așa că mănăstirile pot valora până la 18 puncte din moment ce poi introduce atât de multe cartonașe triunghiulare în spațiul pătrat ocupat de mănăstire și cele 8 cartonașe adiacente. Aceste clarificări au acoperit unele interacțiuni cu alte (mini)extensii, nu pe toate dintre ele, dar au oferit unele sugestii pentru a se adresa unora dintre ele prin analogie (cu unele reguli neoficiale, dacă este necesar). Acestea ar reprezenta o mulțime de consecințe când se iau în considerare interacțiunile cu alte (mini)extensii, din moment ce acum cartonașele triunghiulare ar fi considerate drept cartonașe individuale. (Cartonașele de mărime dublă sunt considerate, de asemenea, cartonașe individuale, așa că acest lucru a adăugat, de asemenea, distorsiuni adiționale modului în care au interacționat unele extensii/miniextensii).

  • Evaluarea teritoriilor cu clarificările din 10/2015:
    • Drumurile și orașele sunt evaluate în conformitate cu numărul de cartonașe individuale (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă)
    • Mănăstirile sunt evaluate în conformitate cu numărul de cartonașe individuale (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă) - mănăstirile pot valora până la 18 puncte

Mai târziu în anul 2020, relansarea miniextensiei Jumătăți pentru Carcassonne II a inclus reguli similare cu cele din anul 2014. A fost o indicație scurtă despre cum trebuie evaluate drumurile și orașele iar regulile pentru mănăstiri au fost un pas în spate de la clarificările din 10/2015, întorcându-se la cele originale din anul 2014. Clarificările din 10/2015 încă erau aplicate cu excepția celor pentru evaluarea mănăstirilor (și prin urmare castelelor germane dintr-o miniextensie).

  • Evaluarea teritoriilor cu regulile din anul 2020 + clarificările din 10/2015:
    • Drumurile și orașele sunt evaluate în conformitate cu numărul de cartonașe individuale (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă)
    • MonMănăstirile sunt evaluate în conformitate cu spațiile pătrate cu cartonașe (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă) - mănăstirile pot valora până la 9 puncte

Un nou set de clarificări a fost oferit în 1/2021. Aceste clarificări au confirmat că clarificările anterioare din 10/2015 erau inactuale și că aceleași erau aplicate la evaluarea drumurilor, orașelor și mănăstirilor. Prin urmare, principiile stabilite în 2014 trebuiau să fie aplicate universal.

  • Evaluarea teritoriilor cu clarificările din 1/2021:
    • Drumurile și orașele sunt evaluate în conformitate cu numărul de spații ocupate (2 cartonașe triunghiulare sunt considerate ca 1 spațiu ocupat)
    • Mănăstirile sunt evaluate în conformitate cu spațiile pătrate cu cartonașe (pătrate, triunghiulare sau de mărime dublă) - Mănăstirile pot valora până la 9 puncte (fără a lua în considerare eventualele vii)
    • Adițional, toate (mini)extensiile ar trebui să ia în considerare spațiile ocupate pentru mecanicile lor: mutarea dragonului, aria turnului, meepleși care zboară, castele germane...

Următorul tabel rezumă evoluția regulilor și consecințele acestora.

Actualizări ale regulilor
Teritoriu Cartonașe ocupând un spațiu Reguli Carcassonne I din anul 2014 Clarificări din 10/2015 Reguli Carcassonne II din anul 2020 Clarificări din 1/2021
Drum / Oraș   Evaluat per cartonaș Evaluat per cartonaș Evaluat per cartonaș Evaluat per spațiu ocupat
1 cartonaș pătrat 1 cartonaș 1 cartonaș 1 cartonaș 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat
1 cartonaș triunghiular 1 cartonaș(1) 1 cartonaș 1 cartonaș 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat
2 cartonașe triunghiulare 2 cartonașe → numărate ca 1 cartonaș(1) 2 cartonașe 2 cartonașe 2 cartonașe → 1 spațiu ocupat
1 parte a unui cartonaș de mărime dublă N/A(2) 1 cartonaș 1 cartonaș(3) 1 parte de cartonaș → 1 spațiu ocupat(6)
Mănăstire   Evaluată per spațiu ocupat Evaluată per cartonaș Evaluată per spațiu ocupat Evaluată per spațiu ocupat
1 cartonaș pătrat 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat 1 cartonaș 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat
1 cartonaș triunghiular 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat 1 cartonaș(4) 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat
2 cartonașe triunghiulare 2 cartonașe → 1 spațiu ocupat 2 cartonașe(4) 2 cartonașe → 1 spațiu ocupat 2 cartonașe → 1 spațiu ocupat
1 parte a unui cartonaș de mărime dublă N/A(2) 1 cartonaș(4) 1 cartonaș → 1 sau 2 spații ocupate(5) 1 parte de cartonaș → 1 spațiu ocupat
  • Note:
    • (1) Nu există nicio regulă explicită. Se presupunea că cartonașele triunghiulare de pe același spațiu erau considerate numărate ca 1 cartonaș ca o adaptare a regulilor de evaluare ale mănăstirilor. Acest lucru este posibil să fe rezultatul unei interpretări greșite.
    • (2) Cartonașele de mărime dublă au fost lansate în anul 2015, așa că nu este făcută nicio prevedere în regulile din anul 2014.
    • (3) Acest aspect nu este acoperit în reguli, ci este aliniat cu interpretările regulilor din anul 2020 și clarificările din 10/2015.
    • (4) Cartonașele triunghiulare și de mărime dublă erau numărate drept cartonașe individuale pentru mănăstiri.
    • (5) Acest aspect nu este acoperit în reguli, ci schimbat în concordanță cu evaluarea mănăstirilor pentru fiecare spațiu ocupat din anul 2020. Ar anula clarificările oferite în 10/2015.
    • (6) Drumurile de la cartonașele Leipzig sunt numărate ca 1 cartonaș chiar dacă se întind de-a lungul a două spații.

Alte (mini)extensii

>> Considerații generale

  • Când un cartonaș triunghiular se atinge de o gaură triunghiulară, cartonaș triunghiular are valoarea unui singur cartonaș (un spațiu ocupat). Când două cartonașe triunghiulare sunt plasate latură-cu-latură pentru a crea un pătrat, au împreună au valoarea doar unui singur cartonaș (un spațiu ocupat). Acest lucru este relevant când se ia în considerare evaluarea mănăstirilor, evaluarea orașelor, evaluarea drumurilor, protecția oferită de zână, mutarea dragonului, plasarea jetoanelor de ciumă, plasarea cu aparatele de zbor etc. (10/2014; actualizat 1/2021)[12]
  • Ca o regulă generală, a fost confirmat că toate mecanicile trebuie să fie implementate luând în considerare spațiile pătrate (ariile) conform unei grile, așa că evaluările, ariile și traiectoriile consideră acele spații. Ca un rezultat:
    • Cartonașele sunt plasate individual în conformitate cu regulile obișnuite (orice efect declanșat de cartonaș când este tras sau plasat va urma regulile obișnuite).
    • Pionii și jetoanele sunt plasate pe cartonașe în conformitate cu regulile obișnuite.
    • Grila de spații pătrate va fi utilizată ca un cadru de referință pentru determinarea adiacenței, evaluarea teritoriilor/bonusurilor/pionilor, mutările pionilor/jetoanelor, ariile de acțiune și traiectoriile. Regulile care iau în considerare cartonașele pătrate obișnuite vor trebuie să fie interpretate ca afectând orice cartonaș care a se suprapune cu un spațiu pătrat particular:
      • Asta reprezintă o echivalență unu-la-unu cu cartonașele pătrate.
      • Asta afectează unul sau două cartonașe triunghiulare dintr-un spațiu pătrat care va fi considerat ca un cartonaș pentru scopuri practice. Cartonașul triunghiular (sau cartonașele triunghiulare) care ocupă spațiul va (sau vor) fi considerat(e) ca un singur cartonaș pentru scopuri practice.
      • Asta afectează de asemenea un cartonaș întreg de mărime dublă dacă oricare dintre jumătățile sale ocupă un spațiu pătrat dat.
    • Pionii/jetoanele sunt plasate cu rezoluție de caronaș dar orice mutare urmează grila pătratelor (dragon, jetoane cu purice)
    • Pionii/jetoanele/simbolurile care afectează un cartonaș (pătrat) va afecta orice cartonaș care împarte/se suprapune cu același spațiu pătrat (dragon, zână, jetoane cu purice, construcții mici, dealuri...)
  • Finalizarea mănăstirilor și evaluarea ia în considerare spațiile adiacente: toate cele adiacente cu ele trebuie să fie ocupate, indiferent indiferent dacă de un spațiu pătrat sau de unul sau două cartonașe triunghiulare. Așa că nu poate fi un spațiu adiacent neocupat. Această abordare va fi luată în considerare pentru teritoriile similare cu mănăstirile după (mini)extensie: toate construcțiile mănăstirești (abații, lăcașuri de cult, construcții japoneze, mănăstiri germane, mănăstiri olandeze și belgiene, biserici Darmstadt), grădini și castele germane.
  • Această schimbare de geometrie a cartonașelor implică o schimbare și oricând se iau în considerare cartonașele adiacente din jurul unui teritoriu, trebuie să se ia în considerare toate catrtonașele incluse în spațiile adiacente din jurul teritoriului. Acest lucru ar cuprinde, de exemplu, evaluarea cortului de circ, plasarea artiștilor, evaluarea turnurilor de observație, finalizarea caselor cu baie, prinderea în capcană a meepleșilor de cartonașul Vodyanoy, evaluarea colibei Babei Yaga (deși deja a considerat spațiile goale), bonusul bisericilor Darmstadt în adiție cu ariile cetăților.
  • În prezent, HiG nu va oferi clarificări detaliate despre interacțiunile cu miniextensia Jumătăți. Combinarea miniextensia Jumătăți cu alte (mini)extensii se va întâmpla atunci „pe riscul propriu al jucătorilor”. În astfel de cazuri, vor trebui acceptate și aplicate reguli neoficiale. Totuși, ultimele clarificări au oferit o bază pentru a rezolva în mod consistent problemele existente în trecut atât pentru cartonașele triunghiulare, cât și pentru cele de mărime dublă.


Haideți să vedem unele interacțiuni când se aplică principiile descrise mai sus:


>> Prințesa și dragonul - Mutarea dragonului[13]

  • Dragonul se mută urmând grila de spații pătrate prin faptul că afectează toate cartonașele care se suprapun cu spațiul pe care îl ocupă.
  • Dragonul poate mânca toți pionii afectați dintr-un cartonaș pătrat, unul sau două cartonașe triunghiulare dintr-un singur spațiu pătrat sau un cartonaș întreg de mărime dublă.
Exemplu: Dragonul se mută numărând spațiile pătrate. Aterizează pe cartonașe particulare dar afectează toate cartonașele care se suprapun cu spațiul pe care îl ocupă (așa ca în pasul 2). Ignoră de asemenea orice gaură triunghiulară în drumul său (așa ca în pasul 4).


>> Prințesa și dragonul - Protecția oferită de zână[14]

  • Zâna protejează cartonașele care se suprapun cu spațiul care îl ocupă, potrivindu-se cu aria de acțiune pentru dragon. Deci zâna poate proteja un cartonaș pătrat, unul sau două cartonașe triunghiulare dintr-un spațiu pătrat sau un cartonaș întreg de mărime dublă.


>> Turnul - Area turnului[13]

  • Dacă un spațiu pătrat este în arie, turnul va fi capabil să captureze un meeple de pe cartonașele care se suprapun cu acel spațiu. Deci turnul poate captura un meeple aflat pe un cartonaș pătrat, unul sau două cartonașe triunghiulare dintr-un spațiu pătrat sau un cartonaș întreg de mărime dublă.
Exemplu: Poza afișează cartonașele afectate de turn utilizând diferite nuanțe de verde pentru a identifica cartonașele din aria 1 și aria 2. Întinderea ariei ia în considerare spațiile pătrate. Turnul poate captura meepleși situați în oricare dintre cartonașele care se suprapun cu spațiile pătrate din arie, indiferent dacă spațiul este ocupat de un cartonaș pătrat sau unul sau două cartonașe triunghiulare, ca în acest caz.


>> Abația și primarul - Partea 1: Plasarea abației și evaluarea[15]

  • O abație poate fi plasată dacă un cartonaș triunghiular este una dintre margini, chiar dacă se află un cartonaș triunghiular la una dintre margini. Vezi imaginile de clarificare de mai jos. (3/2015)
Exemplul 1: Abația poate fi plasată aici, învecinându-se cu o latură a cartonașului triunghiular
Exemplul 2: Abația poate fi plasată și aici, chiar dacă se învecinează cu gaura lăsată de cartonașul triunghiular
Notă pentru Exemplul 2: plasarea abației este permisă din moment ce cartonașul triunghiular ocupă „locul” unui cartonaș de teren normal, iar gaura existentă, marcată ca o zonă cu benzi, nu este luată în considerare
  • Abațiile ar trebui să urmeze regulile oficiale definite pentru evaluarea mănăstirilor.

>> Abația și primarul - Partea 2: Plasarea unei moșii[13]

  • O moșie poate fi plasată la o intersecție de patru spații pătrate ocupate complet de colțuri cu câmp. Trebuie să nu fie nicio gaură . (1/2021)
Exemple cu cartonașe pătrate și triunghiulare:
  • A: Moșia poate fi plasată în acest caz
  • B: Moșia nu poate fi plasată în aceste cazuri
  • Colțurile pot fi ocupate de cartonașe pătrate, unul sau două cartonașe triunghiulare sau cartonașe de mărime dublă
Vezi următoarele exemple care implică cartonașe triunghiulare și cartonașe de mărime dublă (vezi Castele din Germania și Piețele din Leipzig). (04/2016; actualizat 1/2021)
Exemple cu cartonașe triunghiulare și de mărime dublă (latura sa lungă):
  • A: Moșia poate fi plasată în aceste cazuri
  • B: Moșia nu poate fi plasată în aceste cazuri
Exemple cu cartonașe triunghiulare și de mărime dublă (latura sa scurtă):
  • A: Moșia poate fi plasată în aceste cazuri
  • B: Moșia nu poate fi plasată în aceste cazuri
  • Notă: Clarificările despre cartonașele triunghiulare și de mărime dublă din 1/2021 trec peste, în anumite cazuri, intersecția originală de 4 cartonașe necesare pentru plasarea moșiei definită original pentru cartonașe pătrate. La sfârșit, nu contează geometriile cartonașelor, o moșie poate fi plasată numai la o intersecție ocupată complet de cartonașe, la fel ca și cum ar fi fost patru cartonașe pătrate obișnuite.


>> Abația și primarul - Partea 3: Evaluarea unei moșii[16]

  • O moșie poate fi plasată numai la o intersecție fără găuri (triunghiulare sau pătrate), așa că moșia este plasată pe un singur câmp și este evaluată ca în mod obișnuit.


>> Contele, regele și vasalii - Evaluarea unui lăcaș de cult[17]

  • Lăcașurile de cult ar trebui să urmeze regulile oficiale definite pentru evaluarea mănăstirilor pentru consistență.


>> Poduri, cetăți și bazaruri - Plasarea unui pod[18]

  • Un pod poate fi plasat pe un cartonaș dacă stă pe segmente de câmp. Asta ar putea fi tradus într-un spațiu ocupat de două cartonașe triunghiulare (dar nu doar de un cartonaș triunghiular). Podul ar valora drept un singur segment de drum.


>> Aparate de zbor - Distanța și plasarea meeplului care zboară[13]

  • Meepleul care zboară se mută urmând grila de spații pătrate pentru a calcula traiectoria și distanța sa. Odată spațiul țintă este determinat, meepleul care zboară poate ocupa orice teritoriu nefinalizat de pe oricare dintre cartonașele care se suprapun cu spațiul dat. Deci meepleul care zboară poate alege un teritoriu de pe un cartonaș pătrat, unul sau două cartonașe triunghiulare dintr-un singur spațiu pătrat sau un cartonaș întreg de mărime dublă.
Exemplul 1: Această imagine arată cum sunt luate în considerare cartonașele pătrate și găurile pătrate când se calculează distanța meeplului care zboară pentru o traiectorie orizontală. Acest exemplu urmează regulile oficiale.
Exemplul 2: Această imagine arată cum meepleul care zboară poate ateriza pe oricare cartonaș pătrat sau triunghiular care ocupă un spațiu dat când se urmărește o traiectorie orizontală.
Exemplul 3: Această imagine arată cum meepleul care zboară poate ateriza pe oricare cartonaș pătrat sau triunghiular care ocupă un spațiu dat pentru o distanță dată când se urmărește o traiectorie orizontală.
Exemplul 4: Această imagine arată cum meepleul care zboară poate ateriza pe oricare cartonaș pătrat sau triunghiular care ocupă un spațiu dat pentru o distanță dată când se urmărește o traiectorie orizontală.
Exemplul 5: Această imagine arată cum meepleul care zboară poate ateriza pe oricare cartonaș pătrat sau triunghiular care ocupă un spațiu dat pentru o distanță dată când se urmărește o traiectorie orizontală.

>> Mănăstiri din Germania și Construcții japoneze / Mănăstiri din Olanda și Belgia - Evaluarea starețului

  • Mănăstirile speciale ar considera spațiile pătrate ocupate pentru evaluarea lor indiferent de cartonașele pe care le ocupă.[19]
Exemplu: Jucătorul roșu va primi 1 + 2 + 2 + 2 + 1 = 8 puncte de la starețul său:
  • 1 punct de la cartonașul cu mănăstirea
  • 2 puncte de la coloana verticală de sus a cartonașului cu mănăstirea (1 punct pentru fiecare spațiu ocupat)
  • 2 puncte de la coloana verticală de jos a cartonașului cu mănăstirea (1 punct pentru fiecare spațiu ocupat, unul dintre ele de un cartonaș triunghiular)
  • 2 puncte de la rândul de la stânga al cartonașului cu mănăstirea (1 punct pentru fiecare spațiu ocupat, unul dintre ele de două cartonașe triunghiulare)
  • 1 punct de la rândul de la dreapta al cartonașului cu mănăstirea (1 punct pentru spațiul ocupat de un singur cartonaș triunghiular)


>> Castele din Germania - Finalizarea castelelor germane[20]

  • Un castel german valorează 2 puncte pentru cartonașul cu castel german plus 1 punct pentru fiecare spațiu înconjurător ocupat (indiferent dacă de cartonașe pătrate sau triunghiulare). Evaluarea ia în considerare spații ocupate.
Exemplu: Acest castel german va valora 12 puncte:
  • 2 puncte de la cartonașul cu castel german
  • 1 punct de la fiecare spațiu adiacent ocupat


>> Construcții mici - Aria afectată de o construcție mică[21]

  • O construcție mică afectează toate cartonașele care se suprapun cu spațiul pe care este plasată aceasta. Această considerație provine de la faptul că două cartonașe triunghiulare valorează drept un singur cartonaș când se evaluează.


>> Ciuma - Răspândirea ciumei[22]

  • Jetoanele cu purice plasate pe un cartonaș afectează întregul spațiu pătrat pe care îl ocupă.
  • Jetoanele cu purice se mută în conformitate cu grila pătrată, independent de cartonașele care ocupă fiecare spațiu pătrat.[23]

ː

Exemplu: Această imagine arată în verde o zonă contiguă de epidemie. Găurile triunghiulare nu distrug continuitatea sa, iar ambele cartonașe triunghiulare dintr-un pătrat sunt afectate de un jeton cu purice plasat pe oricare dintre ele (jetonul cu purice afectează întregul spațiu pătrat).

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 24 de jumătăți

Jumătăți I

Numărul total de jumătăți: 12 jumătăți


Halfling 1 C2 Tile 01.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 02.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 03.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 04.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 05.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 06.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 07.png x1
(T)
Halfling 1 C2 Tile 08.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 09.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 10.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 11.png x1
 
Halfling 1 C2 Tile 12.png x1
 

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă

Jumătăți II

Numărul total de cartonașe: 12 jumătăți


Halfling 2 C2 Tile 01.png x1
Vie
Halfling 2 C2 Tile 02.png x1
Oi
Halfling 2 C2 Tile 03.png x1
Deal
Halfling 2 C2 Tile 04.png x1
Cerc în lan
Halfling 2 C2 Tile 05.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 06.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 07.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 08.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 09.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 10.png x1
 
Halfling 2 C2 Tile 11.png x1
(T)
Halfling 2 C2 Tile 12.png x1
 

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon Open Book.png Această secțiune a fost inclusă în regulile din anul 2014 dar omisă în regulile din anul 2020.
  2. Icon Double Arrow Black.png Această parte este o traducere a regulilor germane. Traducerea engleză a HiG are un înțeles diferit, probabil din greșeală: „De asemenea, ai posibilitatea de a plasa un meeple pe un cartonaș triunghiular dacă deja este unul.”
  3. Icon World Black.png Acest comentariu indică că cartonașele triunghiulare sunt independente, chiar dacă pot ocupa același spațiu pătrat.
  4. Icon Double Arrow Black.png Această parte este bazată pe formularea germană, dar incluzând clarificările din 1/2021. Versiunea engleză are un înțeles diferit, probabil din greșeală: „Dacă finalizezi un teritoriu prin plasarea unui cartonaș de jumătate de mărime, acesta este evaluat în conformitate cu regulile jocului de bază.”
  5. Icon World Black.png Prin urmare, mănăstirile sunt evaluate luând în considerare spațiile ocupate de cartonașul cu mănăstirea și de cartonașele (1 sau 2) din spațiile adiacente. Numărul de cartonașe care ocupă aceste spații este irelevant. Asta înseamnă că o mănăstire finalizată va valora întotdeauna 9 puncte în timpul jocului (fără a lua în considerare eventualele vii).
  6. Icon World Black.png Formularea a fost actualizată pentru a acoperi cazurile derivate de la introducere miniextensiei Jumătăți. Formularea originală menționează doar cele 8 spații adiacente, luând în considerare doar regulile doar pentru cartonașele pătrate: „Dacă o mănăstire urmează să fie finalizată și evaluată, proprietarul său primește 3 puncte extra pentru fiecare vie reprezentată pe cele 8 cartonașe care înconjoară mănăstirea.” Cu miniextensia Jumătăți, pot fi până la 16 cartonașe adiacente. Adițional, din moment ce există un cartonaș de jumătate de mărime și altul cu o vie care pot fi plasate împreună în același spațiu pătrat, asta înseamnă că pot fi vii nu doar pe cartonașele din spațiile pătrate adiacente, ci și pe același spațiu pătrat ca și mănăstirea. Regulile ar trebui să ia în considerare toate aceste cazuri.
    Exemplul 1: Jucătorul albastru evaluează această mănăstire de pe un cartonaș triunghiular care își împarte spațiul său pătrat cu un alt cartonaș triunghiular, care are o vie. Jucătorul albastru primește 12 puncte (9 pentru mănăstire și 3 pentru vie).
    Exemplul 2: Jucătorul albastru evaluează această mănăstire de pe un cartonaș triunghiular cu o vie pe un cartonaș de pe un spațiu pătrat adiacent. Jucătorul albastru primește 12 puncte (9 pentru mănăstire și 3 pentru vie).
  7. Icon Open Book.png Oile de pe acest cartonaș au valoarea unui jeton cu oi „permanent” de fiecare dată când un oier de pe câmpul asociat își evaluează oile. (11/2014)
  8. Icon Double Arrow Black.png S-a înlocuit această propoziție cu o traducere a versiunii germane. Formularea engleză este oarecum eronată: „Un lup nu poate alunga turma ta.”
  9. Icon World Black.png S-a folosit o traducere a regulilor germane pentru claritate. Formularea engleză este asta: „Plasează cartonașul triunghiular cu cerc în lan în conformitate cu regulile.”
  10. Icon Double Arrow Black.png S-a folosit o traducere a regulilor germane. Regulile engleze conțin o traducere greșită care spun că:
    "Fiecare jucător trebuie fie...
    A) ... să ia un meeple din rezerva sa și să-l plaseze lângă altul dintre meepleșii săi de acest fel pe același cartonaș de teren.
    OR
    B) ... să elimine unul dintre meepleșii săi de felul determinat de pe un cartonaș de teren și să-l pună înapoi în rezerva sa."
  11. Icon World Black.png Meepleul trebuie plasat lângă unul dintre meepleșii tăi, asta însemnând pe același teritoriu pe același cartonaș.
  12. Icon Double Arrow Black.png După câteva schimbări, clarificarea originală din 10/2014 este din nou validă. Clarificările din 10/2015 sunt acum inactuale după cum este indicat în 1/2021.
  13. 13.0 13.1 13.2 13.3 Icon World Black.png Clarificările din 1/2021 au acoperit această interacțiune și discrepanța cu clarificările din 10/2015.
  14. Icon World Black.png Clarificările din 1/2021 nu au acoperit această interacțiune în mod explicit, așa că principiile generale oferite sunt utilizate în acest caz pentru a fi consistente cu efectul dragonului.
  15. Icon World Black.png Aceasta este o adaptarea a regulilor de evaluare pentru mănăstiri și clarificările oferite pentru plasarea abațiilor cu cartonașe triunghiulare adiacente.
  16. Icon World Black.png Aceasta este o consecință a plasării moșiei după cum este indicat în clarificările din 1/2021. Clarificările din 10/2015 permiteau găuri triunghiulare la o intersecție cu o moșie. Asta a creat unele probleme cu continuitatea câmpului, care au fost eliminate cu ultimele clarificări.
  17. Icon World Black.png Aceasta este o adaptarea a regulilor de evaluare pentru mănăstiri.
  18. Icon World Black.png Aceasta este o adaptare a principiilor generale oferite. Nu există nicio clarificare explicită pentru această interacțiune.
  19. Icon Open Book.png Un cartonaș triunghiular ia locul unui cartonaș de teren obișnuit. Prin urmare, o singură gaură triunghiulară (gaură de jumătate de cartonaș) în hartă nu oprește rândul sau coloana pentru evaluare pentru mănăstiri germane și olandeze/belgiene. Doar o gaură a unui cartonaș de teren obișnuit complet întrerupe rândul sau coloana. (3/2015)
    Icon World Black.png Aceste clarificări s-ar aplica de asemenea construcțiilor japoneze.
  20. Icon World Black.png Nu există nicio clarificare explicită despre evaluarea castelelor germane. Aceasta este o adaptare a evaluării luând în considerare evaluarea pentru mănăstiri.
  21. Icon World Black.png Nu există nicio clarificare oficială privitoare la cum interacționează construcțiile mici cu miniextensia Jumătăți dincolo de considerațiile generale oferite.
  22. Icon World Black.png Nu există nicio clarificare explicită despre răspândirea ciumei după clarificările din 10/2015. Abordarea aplicată combină cele pentru dragon și mănăstiri germane.
  23. Icon World Black.png Luând clarificările oferite pentru mănăstiri germane, pare aparent că o singură gaură triunghiulară nu ar împiedica răspândirea ciumei în acea direcție, din moment ce prezența unui cartonaș triunghiular valorează drept un cartonaș întreg cu nicio gaură oficială. (3/2015)