Miniextensia pentru a 20-a aniversare

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page 20th Anniversary Expansion and the translation is 92% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română

Informații generale și comentarii

Simbolul miniextensiei

A 20-a aniversare a fost lansată pentru ediția nouă de Hans im Glück în anul 2021 ca parte a Ediției pentru a 20-a aniversare.

Aceasta este o miniextensie celebritară care servește drept omagiu primelor trei extensii majore. Nu contează dacă nu le știi, desfășurarea jocului cu această miniextensie nu este afectată.

This expansion has cities cluttered with buildings.

Această miniextensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne. Toate regulile jocului de bază încă se aplică în adiție cu regulile miniextensiei de mai jos. O poți combina cu alte (mini)extensii - dar pe riscul propriu – asta înseamnă că nu vor exista reguli oficiale pentru aceste combinații.

Changes to the 20th Anniversary Edition

The rules for the 20th Anniversary Edition stay the same but the roles of some meeples have been updated:

  • Highwaymen become female travelers
  • Knights do not change
  • Monks are also referred to as nuns
  • Farmers become female farmers

Publishers have followed the new roles provided in the rules by HiG, although some of these changes are not noticeable in other languages.

Note: We stick to the classic role convension for the sake of consistency with all the exisiting rules for the time being. HiG may decide to update the rules in the future to follow this new naming convention for new releases and reprints.

20th Anniversary Edition C2 Medal medium.png

Conținut

  • 15 cartonașe de teren noi marcate cu un simbol „20”. Aceste noi cartonașe sunt divizate în 3 grupuri de câte 5. Fiecare grup are unul dintre următoarele simboluri.
Simbolurile săgeată prezente pe cartonașele miniextensiei

Reguli

Pregătire

Amestecă cele 15 cartonașe noi cu restul cartonașelor de teren.

Desfășurarea jocului

1. Atașarea unui cartonaș de teren

Când tragi un cartonaș de teren din Miniextensia pentru a 20-a aniversare, îl plasezi în conformitate cu regulile normale. În funcție de direcția înspre care arată simbolul săgeată, următoarele situații pot avea loc:

  • Dacă plasezi un cartonaș cu un simbol săgeată în așa fel încât săgeata nu indică înspre alt cartonaș, primești 2 puncte și tura dvs. continuă ca în mod obișnuit.
Exemplul 1a: Simbolul săgeată de pe cartonașul tocmai plasat nu indică spre un cartonaș adiacent
  • Dacă plasezi un cartonaș cu un simbol săgeată în așa fel încât săgeata indică înspre alt cartonaș, activezi simbolul săgeată și acțiunea corespunzătoare poate fi executată potrivit tipului său (vezi 2. Plasarea unui meeple 4. Acțiune tură extra).
Exemplul 1b: Simbolul săgeată de pe cartonașul tocmai plasat indică spre un cartonaș adiacent
  • Dacă plasezi oricare cartonaș (nu este necesar un simbol săgeată) lângă un cartonaș cu un simbol săgeată în așa fel încât săgeată indică înspre cartonașul tocmai plasat, activezi simbolul săgeată și acțiunea corespunzătoare poate fi executată potrivit tipului său (vezi 2. Plasarea unui meeple 4. Acțiune tură extra).
Exemplul 1c: Simbolul săgeată de pe un cartonaș de pe suprafața de joc indică spre cartonașul tocmai plasat

2. Plasarea unui meeple

Ai posibilitatea de a plasa un meeple pe cartonașul tocmai plasat în conformitate cu regulile normale. Totuși, dacă ai activat un simbol săgeată, ai următoarele opțiuni în funcție de tipul simbolului:

20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 01.png

În loc de a plasa un meeple pe cartonașul tocmai plasat, ai posibilitatea de a îl adăuga lângă unul dintre meepleșii dvs. oriunde de pe tabla de joc, în așa fel încât acum vor fi doi meepleși unul lângă altul. Asta înseamnă că ai un meeple ami mult pe teritoriu pentru evaluarea sa și tu ai posibilitatea de a putea să securizezi punctele (de unul singur).
Notă: Nu ai posibilitatea de a utiliza această acțiune pentru a adăuga un al treilea meeple lângă cei trei deja plasați unii lângă alții.

 

Exemplul 2a: Jucătorul roșu plasează un al doilea cavaler lângă cavalerul său într-un oraș în altă parte a suprafeței de joc.

20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 02.png

În loc de a plasa un meeple pe cartonașul tocmai plasat, ai posibilitatea de a îl plasa pe oricare teritoriu nefinalizat, neocupat (un drum, un oraș, un câmp, o mănăstire sau chiar un abate pe o mănăstire sau grădină) oriunde în suprafața de joc - deci nu trebuie să fie pe cartonașul tocmai plasat. Vă rugăm să luați în considerare că câmpurile înconjurate complet nu sunt considerate finalizate, din moment ce nu sunt evaluate până la sfârșitul jocului.

 

Exemplul 2b: Jucătorul roșu plasează un meeple într-un oraș altundeva în suprafața de joc.

3. Declanșarea unei evaluări

Dacă finalizați un teritoriu cu cartonașe din Miniextensia pentru a 20-a aniversare, este evaluat în conformitate cu regulile normale.

Evaluarea finală

La sfârșitul, un teritoriu cu cartonașe din Miniextensia pentru a 20-a aniversare, este evaluat în conformitate cu regulile normale.

4. Acțiune tură extra

20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 03.png

Dacă ai activat acest simbol, primiți o tură extra. Prima dată, vă terminați tura curentă (cea în care a fost activat simbolul) în conformitate cu regulile obișnuite, iar după aceea execuți o tură adițională completă Atenție: Dacă activezi acest simbol din nou, nu va avea niciun efect. Nu vei obține o a treia tură consecutivă fără întrerupere. Poți activa ambele celelalte simboluri într-o tură adițională.[1]

Rezumat

  • Dacă plasezi un cartonaș cu un simbol săgeată în așa fel încât simbolul nu este activat, primești imediat 2 puncte, în caz contrar nu se schimbă nimic.
  • Activezi simbolul săgeată plasând cartonașul cu săgeata indicând spre un cartonaș adiacent sau plasând un cartonaș adiacent cu alt cartonaș din suprafața de joc prezentând un simbol săgetă indicând spre cartonașul tocmai plasat.
  • Un maxim de 1 simbol poate fi activat o dată pe tură. Dacă ai putea activa mai mult de unul, ai posibilitatea de a alege doar unul dintre ele.
  • Dacă plasezi un cartonaș cu simbol activând un simbol de pe alt cartonaș din suprafața de joc, primești obișnuitele 2 puncte (pentru că nu activezi simbolul de pe cartonașul tocmai plasat).

20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 01.png

Îți este permis să îți adaugi meepleul lângă un alt meeple de pe suprafața de joc, în așa fel încât vor fi 2 (poate fi un maxim de 2 meepleși în acelși timp).[2]

20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 02.png

Ai posibilitatea de a îți plasa meepleul pe oricare teritoriu nefinalizat, neocupat de oriunde de pe suprafața de joc.

20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 03.png

Ai o tură extra (maxim de două ture consecutive).

Alte (mini)extensii

Comentarii generale

Icon World Black.png Puteți utiliza simbolurile săgeată 20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 01.png și 20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 02.png numai pentru a plasa un meeple valid pe teritorii obișnuite, adică acele teritorii care pot fi ocupate și evaluate. Alte zone speciale nu ar trebui permise:

Symbol TradersBuilders C2.png Negustori și constructori

Icon World Black.png Tura extra și constructorul: n timpul unei ture duble, dacă activezi un simbol săgeată 20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 03.png și obții o tură extra, îți vei termina tura dublă în întregime înainte de a îți executa tura ta extra.

Symbol PrincessDragon C1C2.png Prințesa și dragonul

Icon World Black.png Coridoare fermecate: Nu ar trebui să îți fie permis să utilizezi un simbol săgeată 20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 02.png pentru a îți plasa meepleul pe un coridor fermecat. Acest simbol de acțiune deja acționează ca un coridor fermecat așa că ar trebui să se aplice aceleași restricții.

Symbol Flier C1C2.png Aparate de zbor

Icon World Black.png Aparate de zbor: Nu ar trebui să îți fie permis să utilizezi un simbol săgeată 20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 02.png pe un aparat de zbor. Acest simbol de acțiune deja acționează ca un coridor fermecat așa că ar trebui să se aplice aceleași restricții.

Symbol Monasteries C1C2.png Mănăstiri din Germania / Construcții japoneze / Mănăstiri din Belgia și Olanda

Icon World Black.png Plasarea unui al doilea meeple pe o mănăstire specială: Când se utilizează un simbol săgeată 20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 01.png pentru a plasa un al doilea meeple pe o mănăstire specială, trebuie să fie plasat în aceeași poziție ca cel deja de pe teritoriu: Un al doilea călugăr sau un al doilea stareț.[3]

Icon World Black.png Plasarea unui meeple pe o mănăstire specială: Ar trebui să îți fie permis să utilizezi un simbol săgeată 20th Anniversary Expansion C2 Action Symbol 02.png pentru a plasa un meeple ca un călugăr sau ca un stareț pe o mănăstire specială nefinalizată și neocupată.[4]

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 15

20th Anniversary Expansion C2 Tile A.png x1
 
20th Anniversary Expansion C2 Tile B.png x1
(T)
20th Anniversary Expansion C2 Tile C.png x1
(W)
20th Anniversary Expansion C2 Tile D.png x1
(G)
20th Anniversary Expansion C2 Tile E.png x1
 
20th Anniversary Expansion C2 Tile F.png x1
(W)
20th Anniversary Expansion C2 Tile G.png x1
(B)
20th Anniversary Expansion C2 Tile H.png x1
(K)
20th Anniversary Expansion C2 Tile I.png x1
 
20th Anniversary Expansion C2 Tile J.png x1
(T)
20th Anniversary Expansion C2 Tile K.png x1
 
20th Anniversary Expansion C2 Tile L.png x1
 
20th Anniversary Expansion C2 Tile M.png x1
(E)
20th Anniversary Expansion C2 Tile N.png x1
 
20th Anniversary Expansion C2 Tile O.png x1
(B)

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature Garden C2.png
G | Grădină

Feature Farmhouse C2.png
B | Gospodărie
țărănească
Feature Cows C2.png
K | Grajd pentru
vaci
Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă

Feature Highwayman C2.png
W | Tâlhari

Feature Donkeys C2.png
E | Grajd pentru
măgari

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon Double Arrow Black.png Această ulimă propoziție a fost adăugată în regulile de MindOK.
  2. Icon World Black.png Această miniextensie nu îți permite să plasezi doi meepleși împreună în acest fel. Alte (mini)extensii, precum Mini #1 - Aparate de zbor sau Mini #7 - Cercuri în lan, nu au această limitare.
  3. Icon World Black.png Ideea acestei acțiuni este să se aducă omagiu meepleșilor mari din Ext. 1, deci noul meeple este adăugat la teritoriu pentru a îți crește votul la majoritate pentru aceeași evaluare. Deci ar trebui să îți fie permis să adaugi un al doilea meeple plasat ca un călugăr dacă primul a fost plasat ca un călugăr sau un al doilea meeple plasat ca un stareț dacă primul a fost plasat ca un stareț. Amestecarea pozițiilor meepleșilor nu ar trebui să fie permise din moment ce ar participa în evaluări diferite, iar asta ar învinge țelul inițial.
  4. Icon World Black.png Dacă mănăstirea specială este finalizată, nu ar trebui să îți fie permis să plasezi un meeple ca un stareț pe ea din moment ce ar trebui să se aplice aceleași restricții ca pentru coridoarele fermecate.