Poduri, cetăți și bazaruri

From WikiCarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Bridges, Castles and Bazaars and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română


Box BCB C2 RO.png

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Extensia Poduri, cetăți și bazaruri (original Brücken, Burgen und Basare) a fost lansată în ediție nouă în anul 2017 de Hans im Glück. Este o actualizare a primei ediții lansate în anul 2010.

Aceasta este a opta extensie majoră a jocului Carcassonne. Introduce câteva concepte noi jocului. Negustori călători ajung pe tărâm și organizează bazaruri în care târguiala este considerată o artă. În același timp, inginerii extind rețeaua de drumuri cu poduri moderne și cetăți mici sunt construite peste tot pentru a apăra regiunea.

Noile concepte sunt:

  • Podurile
  • Cetățile
  • Bazarurile

O extensie Carcassonne nu este cu adevărat o extensie Carcassonne când nu are cartonașe noi, așa că în cutie vei găsi de asemenea 12 cartonașe noi care reprezintă segmente de oraș, segmente de drumuri și mănăstiri în configurație nouă plus adaosul bazarurilor care vor ajuta la crearea unui peisaj mai frumos.

Conținut

  • 12 cartonașe de teren noi incluzând 8 cu un bazar
Simbolul bazarului
  • 12 jetoane cetate
Jeton cu cetate
  • 12 poduri de lemn
Pod de lemn

Reguli

Pregătire

Amestecă noile cartonașe de teren cu celelalte și pune-le pe toate cu fața în jos într-un morman ca rezervă generală în așa fel încât toți jucătorii să ajungă cu ușurință la el.

Apoi împarte fiecărui jucător un număr de poduri și cetăți:

  • Când se joacă cu 2, 3 sau 4 jucători împarte fiecărui jucător 3 poduri și 3 cetăți.
  • Când se joacă cu 5 sau 6 jucători împarte fiecărui jucător 2 poduri și 2 cetăți.

Cele douăsprezece cartonașe noi trebuie amestecate cu cele din jocul de bază și cu cele din alte (mini)extensii, dacă este cazul. În timpul jocului vor trase și plasate conform regulilor obișnuite.

Podurile

Bridges Castles Bazaars C2 Feature Bridge.png


1. Ataşarea unui cartonaş de teren

La fel ca în jocul de bază, tu trebuie să plasezi cartonașele în așa fel încât marginile lor să se potrivească cu marginile cartonașelor deja depuse. După atașarea unui cartonaș ai posibilitatea[1] să plasezi un pod care este considerat un drum și care peste teritorii sau meepleși de pe acel cartonaș conectează drumuri.[2]

Exemplul 1: Plasarea unui pod.

Poți plasa aun pod pe cartonașul pe care numai ce l-ai plasat sau pe un cartonaș care se atinge de cartonașul pe care numai ce l-ai plasat. Atunci când plasezi un pod trebuie să plasezi ambele capete în câmp și trebuie plasat cu fața fie de la stânga la dreapta, fie de sus în jos (nu poate fi plasat diagonal de-a lungul cartonașului). Odată plasat, un pod rămâne pe acel cartonaș până la sfârșitul jocului.

Poți plasa un cartonaș în așa fel încât un drum să se termine în câmp, cu condiția să plasezi în aceeași tură un pod care să continue drumul. Poți utiliza mai multe poduri într-un rând de-a lungul aceluiași drum, dar fiecare cartonaș poate avea maxium un pod pe el.[3] Podurile pot fi plasate pe cartonașe cu meepleși pe ele.


Exemplul 2 - Plasezi un pod pe cartonașul pe care l-ai plasat: Tu (jucătorul roșu) ai plasat cartonașul în așa fel încât a extins orașul. Cartonașul pe care l-ai plasat nu are drum, așa că poți plasa podul în așa fel încât să continue drumul.
Exemplul 3 - Plasezi un pod pe un cartonaș adiacent cu cartonașul pe care l-ai plasat: Tu plasezi un cartonaș. Apoi ai plasat un pod pe un cartonaș adiacent pentru a continua drumul.
Exemplul 4: Nu poți plasa un pod pe acest cartonaș deoarece amândouă capete nu s-ar termina într-un câmp.
Exemplul 5: Două poduri construite într-un rând, unul dintre ele trecând peste o mănăstire cu un călugăr pe ea.

2. Plasarea unui meeple

După ce plasezi un cartonaș, ai voie să plasezi un meeple ca în mod obișnuit. Dacă construiești un pod pe cartonașul pe care tocmai ce l-ai plasat, îți poți plasa un meeple (sau alt pion) pe pod ca și este un drum.

3. Declanșarea unei evaluări

Podurile sunt evaluate ca cartonașele cu un drum pe ele.[4]

Podurile nu despart orașe sau câmpuri.

Exemplul 6: Tu ai plasat un cartonaș pentru a finaliza acest drum și în consecință ai primit 6 puncte.

Cetățile

Token Castle C2.png


3. Finalizarea unui oraș mic și plasarea unei cetăți[5]

Când plasezi un cartonaș care finalizează un oraș mic (un oraș care constă în doar 2 segmente semicirculare),[6][7] iar proprietarul acelui oraș mic oraș alege fie să evalueaze orașul și să primească 4 puncte ca în mod obișnuit, fie, în schimb, își plasează o cetate pe orașul mic.

Când deținătorul plasează o cetate, acoperă orașul mic care tocmai ce a fost finalizat cu o cetate din rezerva proprie și plasează meepleul care era în orașul mic pe centrul cetății.[8][9]

Odată plasată, o cetate rămâne pe acel oraș mic până la sfârșitul jocului.

O cetate cu un meeple nu este încă finalizată.[10][11]

Când plasezi o cetate, nu contează dacă meepleul tău este deja pe prima jumătate a orașului mic înainte ca cetatea să fie plasată sau dacă plasezi meepleul pe a doua jumătate a orașului mic pe care numai ce l-ai finalizat.[10]

Exemplul 1: Tu ai plasat acest cartonaș închizând orașul mic și ți-ai plasat un meeple pe acesta. În loc să primești 4 puncte, ai plasat o cetate.

3. Evaluarea unei cetăți

Plasarea unei cetăți nu îți aduce niciun punct. În schimb, primești puncte când un teritoriu învecinat este finalizat într-o tură ulterioară.[12][13][14] Un teritoriu este considerat învecinat dacă se află pe oricare dintre cele 2 cartonașe care conțin cetatea, cele 2 cartonașe din partea dreaptă și cele 2 cartonașe din partea stângă - un total de 6 cartonașe.

Doar o parte din teritoriul finalizat trebuie să se afle pe un cartonaș învecinat. Atât tu, cât și jucătorul/jucătorii care primește punctele pentru acel teritoriu (dacă este ocupat unul sau mai mulți jucători) primiți punctajul total al teritoriului.[15] Odată ce primești puncte pentru un teritoriu învecinat, meepleul tău este retras înapoi în rezerva personală, dar cetatea ta rămână pe locul său până la sfârșitul jocului.

Exemplul 2: Cartonașele și spațiile numerotate de la 1 la 6 se învecinează cu cetatea ta. Poți primi puncte atunci când următoarele teritorii sunt finalizate:
  • Mănăstirea de pe 1
  • Drumul de pe 1
  • Orașul de sus de pe 3
  • Orașul din partea dreaptă de pe 6
(Orașul mic de pe 3 și 6 a fost evaluat înainte ca cetatea ta să fie plasată și nu mai poți obține de acum încolo puncte de pe urma sa).

Următoarele reguli se aplică cetăților:

  • Primești punctele pentru primul teritoriu finalizat (într-o rundă de scor ulterioară) în vecinătatea cetății tale. Nu poți renunța la evaluare pentru a îți lăsa meepleul pentru o evaluare ulterioară.
  • Chiar dacă primul teritoriu finalizat nu conține un meeple, încă primești punctele de la acesta dacă se învecinează cu cetatea ta.[16]
  • Dacă deții și o cetate, și următorul teritoriu finalizat învecinat, atunci primești punctele sale de două ori (o dată pentru teritoriu și o dată pentru cetate).
  • O mănăstire se învecinează cu o cetate numai dacă cartonașul pe care se află mănăstirea se află în unul dintre cele 6 spații.
  • Dacă este plasat un cartonaș care provoacă finalizarea în același timp a mai multor teritorii care se învecinează cu cetatea ta, atunci tu decizi de la care primești puncte.[17] O cetate poate obține puncte de la doar un singur teritoriu.[18]
  • Două sau mai multe cetăți nefinalizate pot sta un lângă cealaltă. Dacă una dintre ele primește puncte, va fi considerată teritoriu finalizat pentru cetățiile adiacente. În acest caz, toți deținătorii de cetăți primesc același punctaj.[19][20]
  • Cetățile separă câmpurile, exact ca drumurile sau orașele.
Exemplul 3: Jucătorul albastru finalizează orașul și primește 16 puncte. Deoarece o parte din oraș se învecinează cu cetatea ta și este primul teritoriu finalizat învecinat, primești și tu 16 puncte.
Evaluarea finală

La sfârșitul jocului, elimină toți meepleșii care încă stau într-o cetate din suprafața de joc înainte de evaluarea finală. Nimeni nu primește puncte pentru ei.[21]

Când se determină valoarea unui câmp, cetățile valorează 4 puncte (în loc de 3).

Bazarurile

Feature Bazaar C2.png


Când tragi un cartonaș cu bazar pe el, execută pașii 1. Atașarea unui cartonaș de teren, 2. Plasarea unui un meeple și 3. Declanșarea unei evaluări ca în mod obișnuit. Nu poți plasa un meeple pe un bazar. [22] Nu poți plasa un meeple pe bazar.

4. Organizarea unei licitații la bazar

După ce ai atașat un cartonaș cu bazar și ți-ai completat tura, are loc o licitație de bazar de cartonașe de teren. Sari peste acest pas dacă sunt mai puține cartonașe rămase decât sunt jucători.

Trage și dezvăluie un număr de cartonașe egal cu numărul de jucători. Jucătorul din stânga ta (primul licitant) își alege apoi unul dintre aceste cartonașe și licitează un număr de cartonașe pentru el (poate licita și 0 puncte).[23] Continuând în sensul acelor de ceasornic, fiecare jucător trebuie pe rând să liciteze un număr de puncte mai mare sau să „spună”[24] pas, până ce toți jucătorii au avut șansa de a licita un număr de puncte sau de a „spune” pas. Apoi, jucătorul care alege cartonașul trebuie fie să:

  • Cumpere cartonașul de la jucătorul care a licitat cele mai multe puncte, dând acelui jucător un număr egal de puncte cu cea mai mare ofertă, SAU
  • Vindă cartonașul jucătorului care a licitat cele mai multe puncte, luând de la acel jucător un număr egal de puncte cu cea mai mare ofertă.

Scorul de pe tabla de scor este apoi ajustat în așa fel încât cumpărătorul să piardă un număr de puncte egal cu cea mai mare ofertă, în timp ce vânzătorul să primească un număr egal de puncte cu cea mai mare ofertă. Apoi cumpărătorul ia cartonașul care a fost licitat. Dacă singurul jucător care a licitat un număr de puncte a fost jucătorul care a ales cartonașul, atunci trebuie să plătească un număr de puncte egal cu oferta sa, dar niciun alt jucător nu primește aceste puncte.

Este posibil să licitezi mai multe decât ai, iar jucătorii pot avea un scor negativ în urma cumpărării unui/unor cartonaș/cartonașe, în special la începutul jocului.

Odată ce un jucător a luat un cartonaș în timpul unei licitații de la bazar, jucătorul este scos din rundă and și nu mai poate licita în timpul acestui bazar. Printre jucătorii care încă nu au luat un cartonaș în această rundă, următorul jucător în sensul acelor de ceasornic după licitantul anterior[25] alege (în calitate de licitant nou) care cartonaș va fi licitat în continuare, iar apoi are loc o nouă licitație. Acest lucru continuă până ce mai rămâne un singur cartonaș, iar jucătorul care încă tot nu are un cartonaș îl ia pe gratis.

Acum toți jucătorii au un cartonaș achiziționat. Începând în ordinea acelor de ceasornic cu jucătorul din stânga jucătorului activ,[26][27] fiecare jucător 1. plasează un cartonaș, 2. plasează un meeple (dacă dorește) și 3. evaluează unul sau mai multe teritorii (dacă este cazul).[28]

Exemplu cu 3 jucători:
Tu tragi un cartonaș cu bazaar și îl plasezi ca în mod obișnuit. După ce tura ta este completă, tu tragi 3 cartonașe pentru licitație.
  1. Jucătorul albastru alege unul dintre cartonașe și licitează 2 puncte. Jucătorul negru „spune” pas, iar tu licitezi 3 puncte. Deoarece tu ești jucătorul care a licitat cele mai multe puncte, iar jucătorul albastru încă vrea cartonașul, îl cumpără de la tine prin pierderea a 3 puncte, în timp ce tu primești 3 puncte.
  2. Jucătorul negru alege următorul cartonaș și licitează 2 puncte. Tu licitezi 3 puncte, iar jucătorul negru decide să îți vândă ție cartonașul. Tu pierzi 3 puncte iar jucătorul negru primește 3 puncte.
  3. A mai rămas doar un singur cartonaș, pe care jucătorul negru îl ia pe gratis. Începând cu jucătorul albastru, fiecare jucător își plasează cartonașul său ca în mod obișnuit.

Odată ce runda bazarului este completă (incluzând plasarea cartonașelor primite în urma licitației), jocul se reia ca în mod obișnuit începând cu jucătorul din stânga ta.

Fără reacție în lanț: Dacă un cartonnaș cu bazar licitează un alt cartonaș cu bazar, nu are loc nicio licitație atunci când este plasat al doilea cartonaș cu bazar. Doar după ce au fost plasate toate cartonașele licitate poate avea loc o nouă licitație de bazar.[29]

Reguli pentru variantă de bazar: Atunci când plasezi un cartonaș cu bazar, trage și dezvăluie un număr de cartonașe egal cu numărul de jucători. Începând cu jucătorul din stânga ta, ia și plasează imediat unul dintre cartonașele pe care le-ai dezvăluit, la fel ca într-o tură normală. Apoi jocul se reia ca în mod obișnuit începând cu jucătorul din stânga ta.

Alte (mini)extensii

Această secțiune conține informații adiționale despre interacțiunile cu alte (mini)extensii Carcassonne.

Podurile

Bonusuri de scor și acțiuni care 'afectează drumuri printate local pe un cartonaș prin apropiere (lucrul trebuie să fie pe drum) sau prin conexiune (lucrul trebuie să fie conectat la drum) nu va afecta automat podurile care trec peste cartonaș:

  • Ext. 1 - Hanuri și catedrale: Un han de pe un cartonaș nu afectează un pod plasat pe acel cartonaș. Hanul afectează doar segmentul/segmentele asociate lui. Totuși, podul este afectat de un han, în același mod ca alte segmente de drum printate, dacă face parte din aceeași rețea de drum (care are han).
  • Ext. 4 - Turnul:Poți plasa un pod și un turn pe același cartonaș. Dacă este necesar, ajustează poziția turnului pentru a face loc podului.
  • Ext. 10 - În arena circului:
    • Poți plasa un pod peste un loc pentru cort (cu sau fără cortul de circ pe acesta).
    • Poți plasa un pod pe un cartonaș cu loc pentru artiști cu condiția să nu existe artiști pe acel cartonaș. Nu poți plasa un artist pe un cartonaș pe care se află un loc pentru artiști și un pod.
  • Construcții mici: O construcție mică de pe un cartonaș afectează un pod plasat pe acel cartonaș.
  • Turnurile de observație: Un turn de observație care primește puncte pentru cartonașele învecinate cu cel puțin un segment de drum iau în considerare de asemenea și cartonașele cu un pod.

Cetățile

  • Evaluarea unei cetăți poate fi declanșată de finalizaria oricărui dintre teritoriile următoare (chiar dacă sun neocupate):
  • Când evaluezi o cetate, încă primești puncte bonus pentru aceste teritorii (vezi mai multe detalii incluzând alte teritorii mai jos):
Următorul tabel detaliază modificatorii de scor ai teritoriilor. Punctele rezultate vor fi evaluate de proprietarul cetății cu excepția cazului în care ocupantul cetății este un primar:
Legendă:
Valoare Da N/A
Simbol
Teritorii care declanșează evaluarea unei cetăți
Modificatori de scor Drum Oraș Monastic building(1) Altă cetate Garden Coliba Babei Yaga Castel german Catedrală germană
Inn
Catedrală
Vie
Magician / Vrăjitoare
Labirint
Castel german
Casă cu baie
Catari / Asediu / Asediatori
Construcție mică
Catedrală germană
Darmstadtium
Cartonașe de evaluare

Note:

  1. Construcțiile mănăstirești reprezintă oricare dintre următoarele teritorii: mănăstire, abație, lăcaș de cult, mănăstire germană, construcție japoneză, mănăstire olandeză/belgiană, biserică Darmstadt.


  • Caz special: orașe mici și cetăți cu mai mulți meepleși
    • Icon World Black.png Orașele mici sunt în mod normal ocupate de un singur meeple de la un singur jucător. Cu toate acestea, mai mulți meepleși (de la unul sau mai mulți jucători) pot ocupa același oraș mic dacă se joacă cu Mini #1 - Aparate de zbor. În acest caz, dacă doar un singur jucător deține majoritatea teritoriului, acel jucător va fi cel care va decide dacă fie îl evaluează, fie convertește orașul mic într-o cetate ocupată doar de meepleul/meepleșii jucătorului care deține majoritatea.
Adițional, unele situații speciale pot apărea când meepleși de la diferiți jucători care împart majoritatea orașului mic, din moment ce fiecare jucător poate decide diferit. Așa că se pot enumăra următoarele scenarii:
  • Toți jucătorii care dețin majoritatea decid să evalueze orașul mic: Orașul va fi evaluat ca în mod normal luând în considerare majoritatea teritoriului.
  • Toți jucătorii care dețin majoritatea decid să convertească orașul mic într-o cetate: Cetatea rezultată va avea câțiva ocupanți (meepleșii de la jucătorii care împart majoritatea). Dacă cetatea este finalizată în cele din urmă, toți jucătorii care împart cetatea vor primi puncte pentru ea.
  • Unii dintre jucătorii care împart majoritatea decid să evalueze orașul mic, iar restul aleg să-l convertească într-o cetate: Jucătorii care evalueză orașul vor aplica majoritateaa fără a lua în considerare acei meepleși de la jucătorii care au decis să convertească orașul mic într-o cetate. După evaluare, meepleșii implicați vor fi returnați în rezerva proprietarilor lor. Cetatea va fi creată doar cu meepleșii de la jucătorii care au decis să convertească orașul mic într-o cetate. Dacă cetatea este finalizată în cele din urmă, toți jucătorii care împart cetatea vor primi puncte pentru ea.
Note adiționale:
  • Mutarea meepleșilor din Orașul Carcassonne: Dacă se joacă cu Contele din Carcassonne (Ext. 6 - Contele, regele și vasalii), jucătorii vor avea voie să mute meepleși din Orașul Carcassonne în orașul mic doar dacă cel puțin un jucător îl evaluează. Toți acești meepleși adiționali vor participa doar la evaluare. Aceștia nu pot fi mutați în orașul mic pentru a ocupa mai târziu cetatea rezultată, dacă vreun jucător a decis să îl convertească în loc să rvalueze orașul mic.
  • Jetoanele cetate: Fiecare jucător care alege să convertească orașul mic într-o cetate va trebui să plaseze un jeton cetate din rezerva sa pe centrul orașului mic. Niciun jucător nu-și poate păstra jetonul cetate pentru a îl folosi mai târziu deoarece alt jucător l-a plasar. Ca o alternativă, în loc de a stivui jetoanele cetate, puteți plasa doar unul dintre ele și elimina restul din joc.
    Asta înseamnă că un jucător fără niciun jeton cetate în rezerva sa nu poate deicde să convertească un oraș mic împărțit într-o cetate. În acest caz, jucătorul poate doar să evalueze orașul mic.
  • Ext. 2 - Negustori și constructori: Când evaluezi pe care jucătorul care deține majoritatea are un porc, cetatea valorează 5 puncte.
  • Ext. 3 - Prințesa și dragonul:
    • Dragonul nu poate mânca meepleși aflați într-o cetate.
    • Poți atribui zâna unui meeple dintr-o cetate și să primești punctele obișnuite ale zânei.[30]
  • Ext. 4 - Turnul: Un turn nu poate captura niciun meeple plasat într-o cetate.
  • Ext. 5 - Abația și primarul: Când se evaluează un câmp, indiferent dacă pentru țărani sau pentru moșii, o cetate valorează cu 1 punct mai mult decât un oraș finalizat.
  • Ext. 6 - Contele, regele și vasalii:
    • Regele și cavalerul brigand: O cetate nu are valoarea unui oraș finalizat pentru rege.
    • Contele din Carcassonne: Meepleșii din Orașul Carcassonne nu pot fi mutați într-o cetate.
    • Râul II: Cartonașul cu turma de porci asigură la evaluarea câmpului (pentru țărani) încă un punct bonus pentru cetățile de pe acest câmp.
  • Ext. 10 - În arena circului:
    • Când se evaluează cortul de circ, un meeple de-al tău dintr-o cetate primește puncte dacă cel puțin o parte a cetății este aflată în imediata vecinătate a circului; în aria circului.
    • Piramidele de artiști nu pot declanșa evaluarea unei cetăți; nu au valoarea unui teritoriu finalizat pentru o cetate.
    • La sfârșitul jocului, ultima evaluare a circului trebuie purtată înainte de a elimina oricare meepleși din cetăți rămași de pe suprafața de joc.
  • Roata Destinului: Cetățile sunt luate în considerare la evaluarea segmentului „Foamete” de pe Roata Destinului, din moment ce aceasta este efectiv o evaluare a câmpurilor.
  • Mini #5 - Magicianul și vrăjitoarea: Magicianul și vrăjitoarea nu pot fi plasați într-o cetate, din moment ce aceasta nu mai este un oraș. Acest lucru implică faptul că oricare dintre acești pioni plasați într-un oraș mic trebuie să fie eliminați atunci când orașul este convertit în cetate.
  • Mănăstiri din Germania (ediția nouă) / Construcții japoneze sau Mănăstiri din Germania (ediția veche) / Mănăstiri din Olanda și Belgia:
    • Deoarece un stareț este evaluat doar la sfârșitul jocului iar acest tip de mănăstirie nu este niciodată considerat finalizat, o un meeple dintr-o cetate nu primește puncte pentru o mănăstire pe care se află un stareț. (5/2014)
    • Aceste mănăstiri speciale pot fi finalizate doar dacă sunt neocupate sau dacă sunt ocupate de cel puțin un călugăr (indiferent dacă alți meepleși sunt plasați ca stareți pe același teritoriu). O mănăstire specială nu va fi considerată când este înconjurată complet de cartonașe adiacente dacă este ocupată doar de meepleși plasați ca stareți.
  • Asediatorii - Catarii - Asediu: Un oraș asediat (sau atacat de catari) poate fi convertit într-o cetate, iar în acest caz cetatea este tratată ca oricare altă cetate. Asediul sau atacul catarilor este ignorat după convertirea în cetate.
  • Ciuma: Meepleșii din cetăți sunt protejați în fața ciumei, din moment ce aceasta afectează direct un cartonaș, iar cetățile nu sunt prezente pe un cartonaș particular.

Bazarurile

  • Ext. 2 - Negustori și constructori: Dacă plasezi un cartonaș cu bazar care extinde[31] [32] un drum sau oraș pe/în care se află constructorul tău, finalizează runda bazarului înainte de a începe a doua parte a turei tale.

 Icon Open Book.png Întrebare: Care este ordinea evenimentelor dacă un jucător extinde un teritoriu pe care se află constructorul său?

Răspuns:
Bridges Castles Bazaars C2 Bazaar QA.png

Dacă tragi un cartonaș cu bazar și poți executa o tură dublă, prima oară ia numărul corespunzător de cartonașe cu fața în jos și execută licitația de la bazar. Apoi începe o rundă nouă cu o proprietate specială – fiecare jucător are un cartonaș dezvăluit și cunoscut și fiecare jucător nu își poate plasa abația ca primul său cartonaș. Dacă ți-ai plasat cartonașul obținut în urma licitației și poți executa o tură dublă, poți alege ca în a doua parte a turei să îți plasezi o abație sau un cartonaș necunoscut (cu fața în jos, din teanc). Dacă oricare dintre jucători trage un cartonaș cu bazar [pentru tura sa dublă sau depeșa 4], bazarul va fi ignorat până ce ultimul jucător care are un cartonaș primit în urma unei licitații (incluzând a doua parte a turei). Oricare bazar întârziat va avea loc acum în tură. Odată ce rundele bazarurilor sunt terminate, îți execuți a doua parte a turei duble.

Cu alte cuvinte:

  • Tragi cartonașul cu bazar și execuți prima parte a turei duble.
  • ** // Începe ignorarea bazarurilor // **
  • Tragi cartonașele (încă cu fața în jos)
  • Întorci cartonașele cu fața în sus și începi licitația
  • ( Începe întârzierea oricărui bazar nou )
    • Primul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
    • A doua parte a turei a primului jucător, dacă este cazul
    • Următorul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
    • A doua parte a turei a următorului jucător, dacă este cazul
    • ...
    • Ultimul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
    • A doua parte a turei a ultimului jucător, dacă este cazul
  • ( Oprește întârzierea oricărui bazar nou )
  • Jucătorul care a plasat un cartonaș cu un bazar nou în a doua parte a turei sale (oprește întârzierea bazarurilor)
  • ** Înapoi la // Începe ignorarea bazarurilor // până ce nu mai există bazaruri în așteptare **
  • Execuți a doua parte a turei duble.


  • Ext. 3 - Prințesa și dragonul: Dacă plasezi un cartonaș cu simbolul dragonului în timpul unei rundei bazarului, dragonul se mută imediat înainte de a continua runda bazarului.

Referință pentru cartonașe

Total Tiles: 12

Bridges Castles Bazaars C2 Tile A.jpg x1     
(B)
Bridges Castles Bazaars C2 Tile B.jpg x1     
 
Bridges Castles Bazaars C2 Tile C.jpg x1 (–)
Han
Bridges Castles Bazaars C2 Tile D.jpg x2     
(T;–)
Bridges Castles Bazaars C2 Tile E.jpg x1 (+)
(W)
Bridges Castles Bazaars C2 Tile F.jpg x1     
 
Bridges Castles Bazaars C2 Tile G.jpg x1     
 
Bridges Castles Bazaars C2 Tile H.jpg x1     
 
Bridges Castles Bazaars C2 Tile I.jpg x1 (–)
(G)
Bridges Castles Bazaars C2 Tile J.jpg x1 (+)
Han
Bridges Castles Bazaars C2 Tile K.jpg x1     
 

Notă: „Referință pentru cartonașe” inițială de HiG în germană a prezentat din greșeală următoarele diferențe: Cartonașele marcate cu (–) lipseau și în schimb au fost incluse două copii ale acestora marcate cu (+).

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature Garden C2.png
G | Grădină

Feature Farmhouse C2.png
B | Gospodărie
țărănească
Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă

Feature Highwayman C2.png
W | Tâlhari

Mai mult, două dintre cartonașe conțin fiecare un concept adițional indicat în bold, un han, care provine din extensia Ext. 1 - Hanuri și catedrale.


Numărul total de jetoane cu cetate: 12

Token Castle C2.pngx12

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon Open Book.png Observă utilizarea cuvântului „posibilitatea” în enunț. Un jucător nu este obligat să utilizeze un pod pentru a atașa un cartonaș, chiar dacă altfel acel cartonaș va trebui să fie eliminat. Jucătorul are de ales: folosește podul pentru a plasa cartonașul sau pur și simplu elimină cartonașul. (10/2014)
  2. Icon Open Book.png La fel ca la drumurile normale, fiecare capăt de pod trebuie să continue un segment de drum (sau pod) deja aflat pe suprafața de joc sau să fie adiacent cu un spațiu gol pentru un cartonaș. (12/2014)
  3. Icon Open Book.png Un cartonaș nu poate avea 2 poduri care merg perpendicular cu celălalt. Regulile spun că un pod trebuie să se află pe un câmp, iar dacă podurile sunt stivuite, cel puțin un capăt al podului nu va atinge câmpul.
  4. Icon World Black.png Din moment ce podul este evaluat exact ca un segment de drum printat, oricare drum finalizat care conține un pod și un segment de drum printat aflate pe același cartonaș încă primește doar 1 punct pentru acest cartonaș. (2/2014)
  5. Icon Double Arrow Black.png Această secțiune a fost reformulată pentru a include toate detaliile lăsate pe dinafară de ZMG:
    • Un oraș mic poate consta numai în două segmente semicirculare
    • Proprietarul orașului decide dacă fie evaluează orașul mic, fie îl convertește într-o cetate
    • Meepleul din orașul finalizat este mutat în cetate (dacă se alege convertirea în cetate)
    • O cetate cu un meeple este considerată nefinalizată
    • Nu contează care jumătate a orașului are meepleul deținătorului său
  6. Icon Open Book.png Regulile HiG spun că un oraș mic care constă în „două segmente de oraș semicirculare” s-ar califica pentru plasarea unei cetăți, aspect care nu ți-ar permite să utilizezi, de exemplu, un segment de oraș triunghiular. Jetonul cetate trebuie să acopere complet orașul mic pentru a îl înlocui vizual pe suprafața de joc. (7/2010)
    Acest aspect a fost confirmat de Christof Tisch (HiG) pe BGG:

    https://boardgamegeek.com/thread/538079/1-question-about-castles

    Icon World Black.png Acest lucru înseamnă că următoarele feluri de segmente de oraș nu pot face parte dintr-un oraș convertit într-o cetate, întrucât jetonul cetate ar dezvălui unele „ruine” din oraș mic de dedesubt: părți de ziduri de oraș, poduri de oraș sau chiar segmente parțiale de oraș:

    Princess And Dragon C2 Tile F.jpg 
    Segmentul de
    oraș de sus

    Bridges Castles Bazaars C2 Tile I.jpg 
    Segmentul de oraș
    în formă de pălărie
    de vrăjitoare
    Abbey And Mayor C2 Tile E.jpg 
    Segmentul de oraș
    de sus cu pod

    Abbey And Mayor C2 Tile I.jpg  
    Segment de oraș
    pătratic
    Hills And Sheep C2 Tile K.jpg  
    Segment de oraș
    triunghiular
    Hills And Sheep C2 Tile O.jpg  
    Ambele segmente
    de oraș care se ating
  7. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG definesc orașul mic ca „un oraș care constă din 2 cartonașe”. Această lipsă de constrângeri ar lăsa orașele mici să combine cartonașe cu segmente de oraș diferite de segmentele semicirculare obișnuite, precum un segment de oraș în formă de pălărie de vrăjitoare. Singurul indiciu în caz contrar este furnizat de exemple.
  8. Icon Open Book.png Când așezi o cetate pe unul dintre aceste cartonașe din Turnul, poți avea nevoie să muți turnul (dacă există) de pe cartonaș puțin deoparte.

    Tower C2 Tile B.jpg 
    Tower C2 Tile M.jpg 
  9. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG omit plasarea meepleului în cetate.
  10. 10.0 10.1 Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG rules omit această propoziție.
  11. Icon Open Book.png Cetatea este considerată nefinalizată la acest punct.
  12. Icon Double Arrow Black.png Regulile HiG specifică faptul că o cetate primește puncte atunci când este finalizat într-o tură ulterioară în aria sa cel puțin un teritoriu: „Nu vei primi niciun punct când vei construi cetatea. Vei primi puncte pentru cetate când primul teritoriu (mănăstire, oraș sau drum) din vecinătatea cetății tale este finalizat într-o tură ulterioară.” Acest detaliu nu este menționat explicit în regulile ZMG.
  13. Icon World Black.png Această referință la „o tură ulterioară” trebuie interpretată ca o altă rundă de evaluare, adică nu poți să creezi un castel și să-l evaluezi imediat. Așa că cel puțin o atașare a unui cartonaș trebuie să se petreacă înainte ca cetatea să fie evaluată. Având în vedere acest lucru, în timpul unei ture duble (tehnic o tură cu două părți) ești capabil să construiești o cetate în prima parte a turei și să o evaluezi în a doua parte a turei. Nu există nicio prevedere în reguli pentru a ignora teritorii finalizate după ce este construită cetatea, exceptând runda de evaluare în care este construită cetatea. Verifică următorul exemplu:
    1. Atașezi un cartonaș care extinde un oraș în care se află constructorul tău și care completează un oraș mic pe care îl convertești într-un castel (ocupat de tine, desigur). Constructorul îți oferă o tură dublă.
    2. În timpul celei de a doua parte a turei tale duble, finalizei alt teritoriu în aria cetății tale și evaluezi teritoriul și cetatea creată în prima parte a turei.
    Există un caz similar când se joacă cu Mini #2 - Depeșe:
    1. Atașezi un cartonaș care finalizează un oraș mic ocupat de tine și alt teritoriu ocupat de tine. Convertești orașul într-o cetate și evaluezi celălalt teritoriu. După evaluare, unul dintre pionii tăi de scor ajunge pe un spațiu întunecat iar tu primești depeșa 4.
    2. Atașezi un cartonaș care finalizează alt teritoriu din aria cetății create tocmai în această tură. Depeșa este trimisă în aceeași tură dar crează o rundă de evaluare nouă. În consecință, evaluezi teritoriul finalizat (cel care nu este cetatea) și cetatea.
  14. Icon Open Book.png Cetatea este considerată finalizată la acest punct.
  15. Icon World Black.png Acest lucru este după ce alte bonusuri sau penalități (precum catedrala sau vrăjitoarea) sunt contabilizate; luate în considerare. (4/2014)
  16. Icon World Black.png Reține că această afirmație indică în esență că punctele sunt acordate pentru toate teritorile nefinalizate, chiar și pentru cele neocupate. Totuși, în general nimeni nu primește (aceste) puncte pentru un teritoriu neocupat. (2/2015)
  17. Icon World Black.png În condiții practice, acest lucru ar însemna probabil același lucru cu a alege teritoriul finalizat care valorează cele mai multe puncte.
  18. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG au modificat înțelesul acestui paragraf, afirmând că:
    „Dacă este plasat un cartonaș care provoacă finalizarea în același timp a mai multor teritorii care se învecinează cu cetatea ta, tu decizi în care ordine sunt evaluate. Ca de obicei, tu primești puncte doar pentru primul teritoriu evaluat.
    Această discrepanță poate fi rezultatul unei traduceri greșite.
  19. Icon World Black.png O cetate ce se finalizează și care intră în aria altei cetăți va declanșa evaluarea celeilalte. Dacă două cetăți intră fiecare în aria celeilalte, atunci finalizarea oricăreia dintre aceste cetăți va declanșa evaluarea reciprocă a lor, așa că vor fi evaluate împreună. Desigur, această declanșare poate afect mai mult de două cetăți.
    Exemplu: Catatea galbenă și cetatea roșie intră fiecare în aria celeilalte. Cetatea albastră intră în aria cetății roșii, dar nu și invers. Ariile cetăților albastre și galbene nu se suprapun.
    • Un teritoriu finalizat (dacă există momentan un singur teritoriu care se finalizează) care declanșează evaluarea cetății roșii sau cetății galbene va fi evaluat de ambele. Cetatea albastră, când va fi finalizată, poate declanșa evaluarea ambelor cetăți, din moment ce cetatea albastră intră în aria cetății roșii.
    • Totuși, finalizarea cetății roșii (iar apoi a cetății galbene) nu va declanșa evaluarea cetății albastre, din moment ce cetatea roșie nu intră în aria cetății albastre.
  20. Icon World Black.png Acest paragraf a fost reformulat conform regulilor în germană. Formularea în engleză făcută de ZMG este mai puțin clară: „Dacă o cetate este evaluată în timp ce se învecinează cu cetatea ta, cetatea ta este, de asemenea, evaluată. Toate cetățile implicate într-o asemenea evaluare primesc puncte de la teritoriul inițial finalizat învecinat.”
  21. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG au omis eliminarea meepleșilor din cetățile neevaluate.
  22. Icon Open Book.png Dacă cartonașul nu poate fi plasat și este eliminat, bazarul nu va avea loc. (10/2014)
  23. Icon World Black.png Clarificare inclusă în regulile germane dar omisă de regulile ZMG.
  24. Nu are semnificația de „a zice”.
  25. Icon Double Arrow Black.png Ediția ZMG a stabilit că „următorul jucător în sensul acelor de ceasornic după cumpărătorul anterior," dar regulile germane au stabilit că „următorul jucător într-un sens al acelor de ceasornic care încă nu a primit un cartonaș”, referindu-se la următorul jucător în sensul acelor de ceasornic după jucătorul care a ales anterior următorul cartonaș care să fie licitat. S-a folosit cuvântul „licitantul” pentru a clarifica secvența.
  26. Icon World Black.png Ia în vedere că jucătorul activ este cel care a plasat cartonașul cu bazar.
  27. Icon Double Arrow Black.png Ediția ZMG a stabilit „începând cu primul cumpărător”, în dezacord cu regulile germane care au stabilit că „începe jucătorul după jucătorul activ.”
  28. Icon World Black.png Toți jucătorii își plasează cartonașul primit în urma licitației ca într-o tură obișnuită. După ce își plasează cartonașul, un jucător își poate plasa un meeple pe el, iar dacă extinde un drum sau oraș pe/în care se află constructorul său, jucătorului îi va fi asigurată o tură dublă și va trage și plasa ca în mod obișnuit alt cartonaș. Totul ca într-o tură normală. (2/2010)
  29. Icon World Black.png Reține că un cartonaș cumpărat/primit în urma unei licitații nu va declanșa o licitație, dar oricare cartonaș tras în mod obișnuit va declanșa o licitație. Cu toate acestea, așa cum s-a discutat într-o clarificare Q&A prezentă în secțiunea Alte (mini)extensii, licitația nu se va întâmpla imediat dacă tragerea cartonașului cu bazar a avut loc în timpul unei a doua părți a unei ture duble în timpul unei runde de bazar.
  30. Icon Double Arrow Black.png În ultima clarificare din ediția veche, zâna nu avea voie să fie plasată într-o cetate, deși înainte era permis în regulile din Big Box 3.
  31. Icon World Black.png Regulile ZMG' folosesc verbul „finalizează”, dar regulile originale germane HiG folosesc în schimb „exinde”, aceasta fiind semnificația intenționată.
  32. Icon Double Arrow Black.png Există altă versiune a acestei reguli care spune că execuți a doua parte a turei duble înainte de bazar. Această discrepanță (provenită din traducerea greșită a unei clarificări din 5/2013) a fost considerată de HiG o alternativă validă deoarece nu schimbă jocul prea mult. Raționamentul din spatele regulilor originale este că bazarul este o acțiune derivată din plasarea cartonașului în prima parte a turei duble, așa că trebuie rezolvată înaintea rezolvării părții a doua a turei. (08/2016)
    Icon World Black.png Această variantă descrisă în CAR și implementată de JCloisterZone din 12/2018 poate părea mai intuitivă pentru unii jucători. Aceasta ia în considerare evenimentele în ordinea următoare:
    • Tragi cartonașul cu bazar și execuți prima parte a turei duble.
    • ** // Începe ignorarea bazarurilor // **
    • Tragi cartonașele (încă cu fața în jos)
    • ( Începe întârzierea oricărui bazar nou )
    • Execuți a doua parte a turei duble.
    • Întorci cartonașele cu fața în sus și începi licitația
      • Primul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
      • A doua parte a turei a primului jucător, dacă este cazul
      • Următorul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
      • A doua parte a turei a următorului jucător, dacă este cazul
      • ...
      • Ultimul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
      • A doua parte a turei a ultimului jucător, dacă este cazul
    • ( Oprește întârzierea oricărui bazar nou )
    • Jucătorul care a plasat un cartonaș cu un bazar nou în a doua parte a turei sale (oprește întârzierea bazarurilor)
    • ** Înapoi la // Începe oprirea bazarurilor // până ce nu mai există bazaruri în așteptare **