Prezicătorul de noroc

From Wikicarpedia
(Redirected from Prezicătorul de noroc)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Fortune Teller and the translation is 100% complete.


Informații generale și comentarii

Cartonașele extensiei
Simbolul extensiei

Prezicătorul de noroc a fost lansată în anul 2016 de HiG. A fost a treia extensie PnP („Printează și Joacă”) oficială pentru ediția C1 și în același timp prima extensie PnP oficială pentru ediția C2. Design original de Jeffrey Putnam.

Prezicători de noroc misterioși au început să apară de-a lungul terenului Carcassonne, posedând abilitatea de a vedea ce se află înainte. Această profesie rară poate aduce un avantaj celor care doresc să arunce o privire în viitor…

Fișierele regulilor și cartonașelor HiG sunt disponibile aici:

  • Versiunea germană și traducerea engleză pe Carcassonne Central (pentru a avea acces, trebuie să vă înregistrați):
http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?action=downloads;sa=view;down=474


Fișierele interfeței originale veche pot fi găsite aici:

  • Versiune engleză (reguli și 9 cartonașe) pe Carcassonne Central (pentru a avea acces, trebuie să vă înregistrați):
http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?action=downloads;sa=view;down=151
  • Versiune engleză (reguli și 8 cartonașe) și traducere germană pe Carcassonne Forum (pentru a avea acces, trebuie să vă înregistrați):
https://www.carcassonne-forum.de/viewtopic.php?f=112&t=1159

Conținut

  • 8 cartonașe noi de prezicător de noroc (ediția C1)
  • 8 cartonașe noi de prezicător de noroc (ediția C2)
Prezicătorul de noroc


Reguli

Pregătire

La începutul jocului, amestecă cartonașele de prezicători de noroc cu restul cartonașelor. Este recomandată pentru această extensie ca cartonașele să fie trase afară dintr-un săculeț (de ex. din a doua extensie).

Desfășurarea jocului

1. Atașarea unui cartonaș de teren

Cartonașele de prezicători de noroc sunt plasate în conformitate cu regulile normale Carcassonne.

2. Plasarea unui meeple

Dacă un jucător joacă un cartonaș cu un prezicător de noroc, are posibilitatea de a plasa un meeple ca un prezicător de noroc pe acel cort. Are și posibilitatea de a plasa în schimb un meeple pe un alt teritoriu de pe acel cartonaș, în conformitate cu regulile normale.
Fiecare jucător poate avea doar 2 meepleși pe un cort de prezicător de noroc în același timp.

Beneficiul prezicătorului de noroc
Pentru fiecare meeple de pe un cort de prezicător de noroc jucătorul poate trage afară din săculeț 1 cartonaș extra la începutul turei sale.
Acest lucru poate consta în maxim 3 cartonașe, dacă are 2 prezicători de noroc după cum este permis.
Dintre cartonașele trase, jucătorul alege unul și îl plasează. Pune celălalt/celelalte cartonaș(e) înapoi în săculeț și îl/le amestecă.
Dacă un jucător pierde un prezicător de noroc (vezi 3. Declanșarea unei evaluări) pierde de asemenea abilitatea de a trage un cartonaș extra.

Clarificări adiționale[1]

Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă tragi mai multe cartonașe și niciunul dintre ele nu poate fi plasat, trebuie să alegi un cartonaș care poate fi plasat. (1/2021)
Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă unul dintre cartonașele trase pot fi plasate legal, atunci jucătorul trebuie numai să tragă din nou un singur cartonaș până ce trage unul care poate fi plasat. (1/2021)
Interpretare din partea comunității Dacă nu sunt destule cartonașe rămase, jucătorul trebuie să tragă atât de multe cartonașe cât au rămas, chiar dacă prezicătorul de noroc ar permite mai multe.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Când sunt mai puține cartonașe decât cantitatea pe care ți-o permit prezicătorul/prezicătorii tău/tăi de noroc să o tragi, ar trebui să tragi (i) doar unul (fără efect de prezicător de noroc) sau (ii) cât de multe cartonașe este posibil? Presupun că răspunsul va fi opțiunea (ii), dar doar am vrut să verific de două ori cu dvs.

Răspuns: Dacă nu sunt destule cartonașe rămase pentru a face asta, trage cât de multe cartonașe îți permit prezicătorii tăi de noroc, jucătorul ar trebui să tragă cât de multe este capabil (cât de multe au rămas). (1/2021)

3. Declanșarea unei evaluări

Cortul de prezicător de noroc este finalizat
Când un cartonaș cu un prezicător de noroc are cartonașe pe fiecare dintre cele 4 laturi, cortul a fost finalizat și ajunge evaluat. Jucătorul care a plasat ultimul dintre cele 4 cartonașe primește 3 puncte. Acesta poate fi de asemenea jucătorul care deține prezicătorul de noroc.
Proprietarul ia imediat înapoi prezicătorul de noroc în rezerva sa.
Abilitatea (tragerea unui cartonaș extra) a acestui prezicător de noroc nu mai poate fi folosită.

Exemplu: Jucătorul roșu plasează cartonașul de sus și finalizează cortul prezicătorului de noroc. Jucătorul roșu primește 3 puncte. Jucătorul albastru își ia înapoi meepleul său.
Evaluarea finală

Un prezicător de noroc care rămâne pe un cartonaș la sfârșitul jocului nu va primi niciun punct.

Alte extensii

Prezicătorul de noroc este concepută să funcționeze cu oricare și toate extensiile Carcassonne. Regulile specifice anumitor extensii funcționează în felurile următoare.

Comentarii generale

Interpretare din partea comunității După ce tragi cartonașe extra pentru prezicătorii tăi de noroc, nu te poți răzgândi și să utilizezi un cartonaș din rezerva ta (abație, cartonaș triunghiular, castel german), chiar dacă nu poți plasa niciunul dintre cartonașele pe care le-ai tras. Trebuie să continui să tragi un cartonaș deodată până ce poate fi plasat.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Ai doi prezicători de noroc. Dacă sfârșești prin a respinge toate dintre cartonașele tale pentru că nu pot fi plasate (sau nu vrei să utilizezi un pod pentru a plasa unul dintre ele), poți decide între a trage trei cartonașe noi sau plasa abația ta? Această situație se poate întâmpla în timpul unei ture duble:
- Tragi trei cartonașe, două dintre ele sunt cartonașe OOOO pe care nu le poți plasa.
- Plasezi cel de-al treilea cartonaș, care îți asigură o tură dublă.
- Pentru a doua parte a turei tale duble, poți decide între a trage 3 cartonașe noi sau plasa abația ta, corect?

Răspuns: Dacă niciunul dintre cartonașele trase nu poate fi plasat legal, atunci jucătorul ar trebui doar să tragă din nou un singur cartonaș până ce trage unul ce poate fi plasat.[1] (1/2021)

Interpretare din partea comunității Dacă tragi câteva cartonașe pentru prezicătorii tăi de noroc, trebuie să alegi unul dintre cartonașele ce pot fi plasate. Nu ai voie să alegi unul pe care nu îl poți plasa și să beneficiezi de pe urma unei acțiuni pe care o poate declanșa chiar dacă nu este plasat (Roata Destinului sau Răscoalele țăranilor).

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Ai doi prezicători de noroc. Dacă tragi 3 cartonașe și unul dintre ele nu poate fi plasat, îl poți alege (imaginează-ți că este un cartonaș de Roata Destinului care îți aduce vreun beneficiu), apoi să îl respingi și în final să alegi alt cartonaș? Sau eși întotdeauna forțat(ă) să alegi un cartonaș pe care îl poți plasa?

Răspuns: Dacă tragi mai multe cartonașe și niciunul dintre ele nu poate fi plasat, trebuie să alegi apoi un cartonaș care poate fi plasat.[1] (1/2021)

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori :

Nici porcul, nici constructorul nu pot fi plasați drept prezicător de noroc.

Dacă tura unui jucător este extinsă prin intermediul unui constructor, jucătorul NU va trage din nou un cartonaș nou, dar în schimb va utiliza cel de-al doilea cartonaș care a fost tras la începutul turei sale. Dacă un jucător are mai multe cartonașe datorită faptului că are doi prezicători de noroc, trebuie să aleagă care cartonaș să-l plaseze pentru tura sa dublă.

Interpretare din partea comunității Dacă plasezi un cartonaș din rezerva ta (un castel german, un cartonaș triunghiular) care declanșează o tură dublă, îți va fi permis să tragi numărul maxim de cartonașe for permis de numărul de prezicătorii tăi de noroc pentru a doua parte a turei tale. Ai posibilitatea de a decide să plasezi în schimb alt cartonaș din rezerva ta (un castel german, un cartonaș triunghiular, o abație).

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Ce se întâmplă dacă decizi să plasezi un cartonaș triunghiular sau un castel german și primești o tură dublă. Tragi 3 cartonașe dacă ai 2 prezicători de noroc pentru tura ta dublă?

Răspuns: Dacă declanșezi o tură dublă drept rezultat al unui cartonaș triunghiular, castel german, etc. atunci vei trage mereu numărul maxim de cartonașe pe care care îl permit prezicătorii de noroc și să alegi dintre ele.[1] (1/2021)

Interpretare din partea comunității După ce tragi cartonașe extra pentru prezicătorii tăi de noroc, dacă primești o tură dublă, nu poți plasa un cartonaș din rezerva ta (un castel german, un cartonaș triunghiular, o abație) în a doua parte a turei tale, chiar dacă niciunul dintre cartonașe nu poate fi plasat. În acest caz, va trebui să tragi un cartonaș deodată până ce poate fi plasat

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă tragi trei cartonașe, iar plasarea primului tău cartonaș îți asigură o tură dublă, poți respinge restul și să plasezi o abație, de exemplu? Dacă este posibil, când ai putea decide asta?

Răspuns: Nu ți-ar fi permis să plasezi o abație sau oricare alt cartonaș special. Aceea decizie trebuie să fie făcută înainte de a îți declanșa prezicătorul tău de noroc și să tragi cartonașe extra.[1] (1/2021)

Ext. 3 - Prințesa și dragonulExt. 3 - Prințesa și dragonul :

Un meeple care este utilizat ca un prezicător de noroc este subiectul a acelorași reguli ca un meeple normal în această extensie:

  • Un prezicător de noroc este vulnerabil față de dragon, atât timp cât nu este protejat de zână.
  • Zâna va asigura 1 punct bonus unui jucător dacă rămâne asociată unui prezicător de noroc de-al acelui jucător la începutul turei sale.
  • Dacă un cort de prezicător de noroc este finalizat, zâna va asigura 3 puncte bonus jucătorului cu meepleul plasat alături de zână pe acel cort, indiferent de care jucător îl finalizează.

De asemenea, un coridor fermecat poate fi utilizat pentru a teleporta oricare meeple pe oricare cort de prezicător de noroc nefinalizat și neocupat.

Ext. 4 - TurnulExt. 4 - Turnul :

Un prezicător de noroc poate fi capturat de un turn în conformitate cu regulile obișnuite pentru capturarea specifică turnurilor.

Ext. 5 - Abația și primarulExt. 5 - Abația și primarul :

Primarul nu poate fi plasat drept prezicător de noroc. Căruța poate fi plasată în acest mod. De asemenea, căruța poate fi plasată pe și mutată de pe un cort de prezicător de noroc în funcția sa obișnuită de căruță.

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii :

Un meeple nu poate fi mutat din Orașul Carcassonne pe un cort de prezicător de noroc.

Ext. 7 - CatapultaExt. 7 - Catapulta :

Un prezicător de noroc este eligibil să fie atât dat afară cât și dat la schimb de acele jetoane respective.

Referință pentru cartonașe

Ediția C2

Cartonașe totale: 8
FortuneTeller C2 Tile 01.png x1
 
FortuneTeller C2 Tile 02.png x1
(T)
FortuneTeller C2 Tile 03.png x1
 
FortuneTeller C2 Tile 04.png x1
(B)
FortuneTeller C2 Tile 05.png x1
(G)
FortuneTeller C2 Tile 06.png x1
 
FortuneTeller C2 Tile 07.png x1
 
FortuneTeller C2 Tile 08.png x1
 

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature Garden C2.png
G | Grădină

Feature Farmhouse C2.png
B | Gospodărie
țărănească
Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă

Ediția C1

Cartonașe totale: 8
FortuneTeller C1 Tile 01.png x1
FortuneTeller C1 Tile 02.png x1
FortuneTeller C1 Tile 03.png x1
FortuneTeller C1 Tile 04.png x1
FortuneTeller C1 Tile 05.png x1
FortuneTeller C1 Tile 06.png x1
FortuneTeller C1 Tile 07.png x1
FortuneTeller C1 Tile 08.png x1

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 Interpretare din partea comunității Clarificări oferite de Jputt927.