Râul (ediția veche)

From Wikicarpedia
(Redirected from Râul (ediția veche))
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page River (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:


Informații generale și comentarii

Cutia de la Râul I
Cartonașele miniextensiei Râul I
Versiunea OEM
Cutia de la Râul II
Simbolul miniextensiei Râul II
Simbolul miniextensiei Râul (versiunea din anul 2014)

Există două miniextensii cu râu:

Miniextensia Games Quarterly #11 din anul 2006 include 2 cartonașe de râu care pot fi combinate wicu oricare miniextensie de râu. Unul dintre aceste cartonașe este un izvor nou cu un drum. Îl poate înlocui pe cel inclus în alte râuri și ajută la crearea unor câmpuri ami mici ân jurul râului.

În anul 2014, Big Box 5 al HiG a inclus o versiune a Râul I (numită uneori Râul III) cu unele adiții minore care a legat-o cu Oi și dealuri.

Conținut

  • Râul I: 12 cartonașe de teren noi care asigură o configurare de râu liniară
  • Râul II: 12 cartonașe de teren noi care asigură un aspect de râu bifurcat
  • Râul III: 12 cartonașe de teren noi care asigură același aspect ca Râul I cu câteva concepte extra
  • Games Quaterly #11: 2 cartonașe de râu noi ce oferă un izvor alternativ

Teritorii comune găsite pe cartonașele de râu:[1]

River I C1 Feature River Source.jpg Un izvor[2]
River I C1 Feature River Lake.jpg Un lac[3]
River I C1 Feature Road.jpg Un segment de drum
River I C1 Feature City.jpg Un segment de oraș
River I C1 Feature Chuch.jpg O mănăstire. Ia în vedere podul care trece râul

Râul II prezintă segmente de râu precum și teritorii familiare, printre care se numără orașe, o mănăstire, drumuri și câmpuri, plus o bifurcație de râu, un han (legătură integrată cu Hanuri și catedrale), o turmă de porci (legătură integrată cu Negustori și constructori) și un vulcan (legătură integrată cu Prințesa și dragonul).

Concepte particulare găsite în Râul II:

River II C1 Feature River Fork.jpg O bifurcație de râu
River II C1 Feature Inn.jpg Un han
River II C1 Feature Pig-Herd.jpg O turmă de porci
River II C1 Feature Bridge.jpg Un pod care nu separă câmpurile[4]
River II C1 Feature Lake Volcano.jpg Un vulcan lângă unul dintre lacuri
River II C1 Feature Lake City.jpg Un segment de oraș la celălalt lac

Râul III are același aspect al râului și al teritoriilor ocupante ca Râul I, așa că este considerată a fi aceeași miniextensie. Totuși, această versiune adaugă de asemenea concepte pentru a se împleti cu extensia Oi și dealuri – există 2 cartonașe cu o oaie și 2 cartonașe cu o vie. Adițional, versourile cartonașelor de râu din această versiune sunt de aceeași nuanță de gri închis a cartonașelor standard în loc de cea de gri închis a cartonașelor de pornire și există un simbol de miniextensie nou în față.

Concepte particulare găsite în Râul III:

River III C1 Feature Vineyard v2.jpg O vie
River III C1 Feature Sheep v2.jpg O oaie

Games Quarterly #11 oferă un izvor nou cu un drum ce se termină la o căsuță. Drumul împarte câmpul ce înconjoară izvorul:

GC11 C1 Tile 11.jpg

Reguli

Pregătire

Cartonașul de început original nu este folosit.[5][6][7]

Separă cartonașul cu izvor și cartonașul cu lac de celelalte. Plasează cartonașul cu izvor în centrul mesei și plasează cartonașul cu lac la margine pentru acum. Celelalte zece cartonașe sunt amestecate și plasate cu fața în jos într-un teanc.[8][9]

Dacă se joacă cu Râul II, cartonașul cu bifurcație ar trebui pus deoparte alături de cartonașele cu izvor și lac. Cartonașul cu bifurcație este plasat primul (după cartonașul cu izvor) de către primul jucător.

Atașează un cartonaș

Jucătorii primesc ture plasând cartonașe[10][11] Când râul este finalizat, cartonașul cu lac este plasat, iar jocul continuă cu cartonașele rămase.

Exemplu a unei configurări de râu în Râul I/III

Dacă se joacă cu Râul II, primul jucător plasează bifurcația[12][11] După aceea, fiecare jucător plasează un cartonaș fie la ramificația.[13] Cartonașul cu vulcan este plasat ultimul. Jucătorul care plasează vulcanul nu poate plasa un supus nu are posibilitatea de a plasa un supus pe acest cartonaș, dar ar trebui în schimb să plaseze dragonul pe cartonaș.[14] Jucătorul poate în urmare lua alt cartonaș imediat,[15] adică să înceapă jocul normal Cartonașele cu râu pot fi plasate după cum dorește jucătorul, cu excepția a două excepții: nu sunt permise cotituri de 180°, iar cele două brațe ale râului nu trebuie să fie conectate.

Exemplu a unei configurări de râu în Râul II

Important: O cotitură în formă de „U” cu cartonașele cu râu nu este posibil. Asta înseamnă că o cotitură de 180° nu este permisă, căci asta ar putea duce la dificultăți în plasarea tuturor cartonașelor.[16]

Cotiturile imediate în formă de „U” nu sunt permise într-un râu

Plasează un supus

Când un jucător plasează un cartonaș cu râu, el sau ea are posibilitatea de a plasa un supus utilizând regulile normale.[17] Niciun supus nu poate fi plasat pe râul însuși.

Evaluare

Teritoriul râu însuși nu poate fi evaluat. Toate celelalte teritorii de pe cartonașele de râu sunt evaluate ca în mod obișnuit. Segmentele de râu separă fermele.

Notă pentru conceptele speciale din Râul II

Dacă nu dețineți extensiile relevante, cartonașele cu han, vulcan, turma de porci,[18] vii și oi nu au nicio semnificație particulară.

Turma de porci aduce țăranului care deține acest câmp 1 punct extra pentru fiecare oraș. Dacă un jucător are turma de porci și un porc (din extensia Negustori și constructori), el sau ea primește 2 puncte adiționale pentru fiecare oraș.[19][20][21][22][23]

Alte (mini)extensii

Contele din Carcassonne

Întrebarea despre cum se combină variate (mini)extensii de „început” ale Carcassonne este una ce există de multă vreme, iar HiG s-a răzgândit de câteva ori.

Regulile originale pentru Contele din Carcassonne includeau următoarea clarificareː „Dacă râul este în uz, atunci cartonașul cu izvor ar trebui plasat lângă și în așa fel încât râul pleacă dinspre oraș”. Regulile încă spuneau că era probabil mai bine să nu se utilizeze miniextensiile împreună și acestea erau singurele cuvinte de îndrumare pentru a o face în paragraful introducător ale regulilor în Ext. 6 - Contele, regele și vasalii: „Nu este recomandat să se combine Contele din Carcassonne cu oricare miniextensie cu râu, căci pot apărea situații în care este imposibil să se plaseze cartonașele în mod corespunzător”.

Aceleași reguli de ZMG includ următorul paragraf: „Izvorul trebuie să înceapă de la unul dintre colțurile Orașului Carcassonne. Jucătorii trebuie să plaseze cartonașele de râu în așa fel încât râul curge dinspre Orașul Carcassonne pentru a evita probleme de plasare. Din nou, nu este recomandat să se combine Contele din Carcassonne cu Râul II”.

Exemplu de combinare a Orașului Carcassonne cu Râul I

După cum este indicat deasupra, asta nu mai este abordarea recomandată. În schimb, trebuie mereu ținută minte regula din jocul de bază: „În cazul rar în care un cartonaș nu poate fi plasat niciunde, este eliminat din joc, iar jucătorul trage altul”. Dacă râul se învârte în jurul Orașului Carcassonne în așa fel încât nu poți plasa cartonașul următor (de râu sau normal), cartonașul trebuie plasat laolaltă și tras altul. Un corolar interesant a acestei fraze este că râul nu trebuie neapărat finalizat: dacă este imposibil să fie, nu va trebui să plasezi cartonașul final cu lac, iar o gaură permanentă în câmpul de joc poate apărea (care poate, desigur, să fie ulterior umplută cu o abație din Ext. 5 - Abația și primarul).

Asta are în mod clar consecințe în combinarea celor două miniextensii. Deși regulile încă spun că nu sunt permisă cotiturile în formă de „U”, rezolvarea unor astfel de probleme este acum mult mai direct—nu mai este nevoie să se alunge jucătorii care insistă să să facă plasări de cartonașe inconfortabile. Și ajută considerabil în a stabili cum ar trebui să arate un joc Mega-Carcassonne.

Desigur, unii jucători vor obiecta că această regulă distruge estetica câmpului de joc. Ar putea avea dreptate, dar sunt liberi să adopte o regulă a casei care le este mai confortabilă. Dar pentru judecătorii de reguli ca noi, această regulă este o dezvoltare importantă.

Roata Destinului

(Mini)Extensiile Râul și Roata Destinului pot fi folosite împreună. În acest caz, tabla Roții Destinului este plasată prima în centrul mesei. Apoi este plasat izvorul în așa fel încât râul va curge dinspre tabla Roții Desinului. Plasează cartonașele cu râu și cel cu lac (gura) conform regulilor normale ale râului. Odată ce lacul (gura râului) a fost plasată, jocul continuă conform regulilor normale ale jocului Carcassonne.

Exemplu de combinare a Roții Destinului cu Râul

Oi și dealuri cu Râul III

Oile reprezentate pe cartonașele cu râu sunt utilizate cu extensia Oi și dealuri. Când un jucător execută acțiunea „Mână turma”, oile reprezentate pe câmpurile ale acestor cartonașe cu râu trebuie luate în calcul și evaluate alături de alte jetoane de oi. Aceste oi reprezentate sunt permanente și pot fi evaluate de mai multe ori în timpul unui joc.

Viile reprezentate pe cartonașele cu râu sunt utilizate cu extensia Oi și dealuri și adaugă evaluării mănăstirii conform regulilor normale ale viilor.

Când se joacă fără extensia Oi și dealuri, oile reprezentate și viile nu au nicio funcție.

Cartonaș din Râul III cu o vie
 
Cartonaș din Râul III cu o oaie

Reguli ale casei

Reguli ale casei pentru Râul I/III

  • Interzice toate cotiturile în formă de „U” pentru a preveni probleme cu plasări ulterioare.
  • Nu ai voie să plasezi meepleși până ce întregul râu este întreg. (Mulțumită lui metoth)
  • Odată ce râul este complet poate fi mutat în centrul zonei de joc. (Mulțumită lui Joff)
  • În loc să începi cu izvorul și să plasezi deoparte lacul, pune toate cartonașele cu râu în săculeț. În acest fel, râul poate avea oricare dimensiune în limita cartonașelor și în general este mai mult de o opțiune pentru a plasa un cartonaș cu râu. (Mulțumită lui DavidP)
  • Amestecă cartonașul de pornire original (fără râu) împreună cu cartonașele cu râu. Dacă este tras acționează ca un cartonaș 'bonus' care poate fi plasat oriunde. (Mulțumită lui RationalLemming)
  • Crează râul în ordine inversă, de la lac la izvor. Nu există un avantaj real, dar poate fi mai dezirabil când se joacă cu miniextensia cu contele, pentru a avea lacul lângă Orașul Carcassonne din motive pur estetice. (Mulțumită lui Scott)

Reguli ale casei pentru Râul II

  • Plasează prima oară bifurcația râului iar izvorul ultimul. Lacurile sunt amestecate cu alte cartonașe cu râu. (Mulțumită lui Joff)
  • În loc de a respinge a doua bifurcație (din Râul II și Contele, regele și vasalii), amestec-o cu celelalte cartonașe cu râu și plaseaz-o normal când este trasă. (Mulțumită lui Scott)
  • Turma de porci nu oferă puncte bonus. (Mulțumită lui Joff)
  • Crează ambele râuri invers începând cu orașul/lacul. Acest lucru este mai realistic deoarece vor exista două izvoare care formează fiecare câte un râu ce se alătură și formează un singur râu care curge ‘în jos’ către un lac. Elimină două lacuri—cel simplu din Râul I și cel cu vulcan. Pentru a pregăti râul, pune deoparte un cartonaș cu izvor ca cartonaș de sfârșit iar apoi împarte cartonașele cu râu în două teancuri. Bifurcația este amestecată în teancul 1 și celălalt cartonaș cu izvor în teancul 2. Apoi teancul 1 este plasat pe teancul 2—așa că bifurcația va fi trasă cândva înainte de izvor. Dacă se joacă cu Contele din Carcassonne, plasează orașul/lacul în așa fel încât să finalizeze unul dintre orașele mici din jurul Orașului Carcassonne. (Mulțumită lui dwhitworth)
  • Selectează doar un singur lac și utilizează doar două cartonașe cu izvor. Crează râul în ordine inversă. Bifurcația poate fi plasată oricând sau la un punct predeterminat. Rezultatul final este două râuri care curg într-unul care apoi se varsă într-un lac. (Mulțumită lui Scott)
  • Începând de la bifurcație, plasează cartonașe la toate cele trei ramuri. Plasează cartonașele cu izvor și lac la sfârșit sau amestecă două dintre cele trei cu celelalte cartonașe de râu înaintea de a juca pentru a avea două dintre cele trei ramuri finalizate fiecare pe rând la orice punct. (Mulțumită lui Scott)
  • Joacă cu două bifurcații și un râu drept între ele. Capetele (două lacuri, un izvor și un vulcan) vin atunci aleatoriu. Faceți pentru un râu lung, dar funcționează cu în jur de 300 de cartonașe. (Mulțumită lui revolushn)

Referință pentru cartonașe

Râul I (Versiunea originală a Râul din anul 2001)

Numărul total de cartonașe: 12

River I C1 Tile 01.jpgx1
River I C1 Tile 02.jpgx1
River I C1 Tile 03.jpgx1
River I C1 Tile 04.jpgx1
River I C1 Tile 05.jpgx1
River I C1 Tile 06.jpgx1
River I C1 Tile 07.jpgx1
River I C1 Tile 08.jpgx1
River I C1 Tile 09.jpgx1
River I C1 Tile 10.jpgx1
River I C1 Tile 11.jpgx1
River I C1 Tile 12.jpgx1

Râul II

Numărul total de cartonașe: 12

River II C1 Tile 01.jpgx1
River II C1 Tile 02.jpgx1
River II C1 Tile 03.jpgx1
River II C1 Tile 04.jpgx1
River II C1 Tile 05.jpgx1
River II C1 Tile 06.jpgx1
River II C1 Tile 07.jpgx1
River II C1 Tile 08.jpgx1
River II C1 Tile 09.jpgx1
River II C1 Tile 10.jpgx1
River II C1 Tile 11.jpgx1
River II C1 Tile 12.jpgx1

Râul III (Versiunea din anul 2014 a Râul I)

Numărul total de cartonașe: 12

River III C1 Tile 01.jpgx1
River III C1 Tile 02.jpgx1
River III C1 Tile 03.jpgx1
River III C1 Tile 04.jpgx1
River III C1 Tile 05.jpgx1
River III C1 Tile 06.jpgx1
River III C1 Tile 07.jpgx1
River III C1 Tile 08.jpgx1
River III C1 Tile 09.jpgx1
River III C1 Tile 10.jpgx1
River III C1 Tile 11.jpgx1
River III C1 Tile 12.jpgx1

Games Quarterly #11

Numărul total de cartonașe: 2

GC11 C1 Tile 11.jpgx1
GC11 C1 Tile 12.jpgx1


Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon Open Book.png Oficial, câmpul se duce în jurul izvorului și lacului, creând o fermă conectată.
    Icon Double Arrow Black.png Asta a fost incorporat în ediția RGG a Big Box, care include Râul (ediția HiG nu include) și afirmă că „Spațiul cu câmp de pe cartonașele cu lac și izvor înconjoară acele concepte” („The field space on the lake and spring tiles wraps around those features”).
  2. Icon Double Arrow Black.png În regulile ZMG (în engleză), se folosește „river source” („sursă de râu”) în loc de „spring”. (12/2014)
  3. Icon Double Arrow Black.png În regulile ZMG (în engleză), se folosește „river mouth” („gură de râu”) în loc de „lake” („lac”), deși în ediția nouă a Carcassonne acesta s-a întors înapoi la a fi un „lac” („lake”). (12/2014)
  4. Icon Open Book.png Podul nu separă segmentele de câmp. Doar râul separă segmentele de câmp pe acest cartonaș. Prin urmare, există 2 segmente de câmp pe acest cartonaș. [Asta este logic, deoarece poduri similare de oraș din alte extensii precum Abația și primarul nu divizează orașul de dedesubt. – Chris O.] (1/2013)
  5. Icon Double Arrow Black.png Aceasta este o adiție la ediția regulilor din Contele, regele și vasalii.
  6. Icon Double Arrow Black.png Versiuni mai timpurii ale regulilor au spus „Cartonașul de început original poate fi amestecat în teancul de cartonașe de râu sau plasat imediat după ce râul a fost finalizat și este tratat ca un cartonaș normal”. (3/2015)
  7. Icon House Black.png Cartonașul de început original poate fi jucat per regula originală din nota de subsol anterioară. Alternativ, dacă se trage dintr-un sac unde versourile cartonașelor nu pot fi văzute, cartonașul de început poate fi amestecat printre cartonașele standard. (3/2015)
  8. Icon Double Arrow Black.png În ediția nouă, jucătorii sunt instruiți să plaseze cartonașul cu lac la fundul acestui teanc. (12/2014)
  9. Icon Open Book.png Când ambele seturi cu râu respinge un izvor și un lac și faceți numai un râu (în loc de a face două râuri utilizând două izvoare).
  10. Icon Double Arrow Black.png Regulile din Big Box 5 și regulile ediției noi spun explicit că jucătorii trebuie s tragă cartonașe cu râu până ce nu mai rămâne niciunul și că cartonașele tocmai plasate trebuie să continue ilustrația râului însuși. (12/2014)
  11. 11.0 11.1 Icon Open Book.png După cum este notat în subsecțiunea „Plasează un supus”, acest jucător poate plasa un supus dacă îi merită. (06/2014)
  12. Icon Open Book.png Întrebare: Dacă combini Contele, regele și vasalii cu Râul II, vei avea acum două bifurcații. În mod evident, una dintre ele ajunge plasată imediat, dar ar trebui cealaltă amestecată cu celelalte cartonașe cu râu sau pusă laolaltă? Răspuns: De fapt, asta înseamnă a utiliza Râul II de două ori. Nu am plănuit asta și cred că va duce la probleme cu plasarea. Oricine dorește să o facă se o dea înainte, dar nu există nicio regulă pentru asta. Scuze!
  13. Icon Open Book.png După cum este notat în subsecțiunea „Plasează un supus”, fiecare jucător poate, dacă îi merită, să plaseze un supus după ce plasează un cartonaș cu râu. (06/2014)
  14. Icon Double Arrow Black.png Ediția RGG a Big Box 2 nu menționează că un jucător trebuie să plaseze dragonul pe cartonașul cu vulcan, numai că jucătorul trebuie să plaseze un al doilea cartonaș.
  15. Icon World Black.png Aceasta nu este procedura standard pentru plasarea unui cartonaș, conform regulilor din Prințesa și dragonul. Potrivit acestor reguli, plasarea unui cartonaș cu vulcan nu permit plasarea a unui al doilea cartonaș în aceeași tură; în schimb, el sau ea poate executa acțiuni care nu presupun plasarea unui supus pe acest cartonaș.
  16. Icon Open Book.png Întrebare: Cu regula cotituri în formă de „U” când se fac râuri, asta înseamnă nicio cotitură în formă de „U” niciodată sau doar cotiturile imediate în formă de „U” pentru că vor complica plasarea următoarelor cartonașe cu râu? Răspuns: Numai cotiturile imediate în formă de „U” sunt interzise explicit. Natural, pot fi probleme și dacă se află un cartonaș cu râu între ele.
  17. Icon Open Book.png Ia în vedere că segmentele de râu separă câmpurile. (08/2014)
  18. Icon House Black.png Totuși, pare să nu existe niciun motiv pentru care nu ai putea utiliza turma de porci fără a avea porcul, din moment ce aceste concepte sunt evaluate independent. De fapt, versiunea ZMG a regulilor lasă pe dinafară „pig-herd tile” („cartonașul cu turma de porci”) în această frază, sugerând că sunt de acord.
  19. Icon Double Arrow Black.png Această frază s-a schimbat în versiunea HiG de Big Box 2 pentru a elimina o ambiguitate anterioară dacă cartonașul cu turma de porci poate fi evaluat sau nu numai în adiție la porc. Este acum clar că pot fi evaluați independent sau împreună.
  20. Icon Open Book.png Primești bonusul de la turma de porci chiar dacă nu ai un porc pe câmp. Turma de porci este un porc neutru, ca să spunem așa.
  21. Icon Open Book.png Întrebare: Turma de porci încă oferă un punct extra când se află o moșie pe câmp (moșie = 4 puncte, moșie+turmă de porci = 5 puncte pentru fiecare oraș)? Răspuns: Turma de porci contează numai în conectarea cu țărani, nu cu moșia.
  22. Icon House Black.png Cartonașul cu turma de porci poate în continuare să aducă un punct extra pentru fiecare oraș când este o moșie pe câmp.
  23. Icon World Black.png Nu există nicio regulă despre utilizarea a două cartonașe cu turmă de porci, din moment ce nu există nicio regulă despre utilizarea a două copii de Râul II, iar cartonașul similar GQ11 nu este oficial un cartonaș cu turmă de porci (Games Quarterly #11). Totuși, dacă un câmp are mai multe turme de porci, pare că nu ar trebui să se stivuiască; cu alte cuvinte, bonusul ar trebui acordat doar o dată, pentru consistență cu alte bonusuri ale peisajului precum hanurile și catedralele.