Răscoalele țăranilor

From Wikicarpedia
(Redirected from Rascoalele taranilor)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Peasant Revolts and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română • ‎čeština
Imagine promoțională a Răscoalele țăranilor așa cum a fost publicată în 11/2020


Informații generale și comentarii

Cartonașele miniextensiei
Simbolul miniextensiei

Răscoalele țăranilor a fost lansată în anul 2020 de Hans im Glück.

În această miniextensie trebuie să decideți fie dacă vreți să vă protejați împotriva țăranilor insurgenți (și prin urmare să direcționeați furia lor împotriva celorlați jucători), fie dacă luați lucrurile după cum vin.

Această miniextensie are orașe cu clădiri tăiate.

Această miniextensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne. Toate regulile jocului de bază încă se aplică în adiție cu regulile miniextensiei de mai jos. O poți combina cu alte (mini)extensii - dar pe riscul propriu – asta înseamnă că nu vor exista reguli oficiale pentru aceste combinații.

Conținut

  • 12 cartonașe de teren noi pentru răscoale ale țăranilor cu simboluri pentru teritoriile respective


Cartonaș cu răscoală de-a țăranilor
5x orașe
4x drumuri
3x mănăstiri

Reguli

Pregătire

Amestecă cele 12 cartonașe de teren ale acestei miniextensii. Pune 3 dintre ele înapoi în cutie (fără a te uita la ele). Acele cartonașe nu vor fi utilizate în acest joc. Amestecă cele 9 cartonașe și celelalte cartonașe de teren împreună.

Desfășurarea jocului

1. Atașarea unui cartonaș de teren

Răscoala țăranilor

De îndată ce tragi un cartonaș cu răscoală de-a țăranilor, are loc o răscoală. Plaseză cartonașul în fața ta.[1] Acum verifică dacă unul sau mai mulți dintre meepleșii tăi stau pe teritorii afișate pe simbolul în formă de diamant al cartonașului (oraș, drum sau mănăstire) și dacă acei meepleși sunt „neprotejați” sau „protejați”.

Peasant Revolts C2 Unprotected Meeple.png
Toți meepleșii tăi neprotejați de pe teritoriile respective trebuie retrași imediat în rezerva ta.
Peasant Revolts C2 Protected Meeple.png
Fiecare meeple protejat de pe teritoriile respective primește 2 puncte. Meepleșii protejați rămân protejați după răscoală.
 

(Cum îți poți proteja meepleșii tăi va fi explicat la 2. Plasarea unui meeple).

Notă: Dacă a trebuit să retragi cel puțin un meeple, răscoala s-a încheiat și continui cu tura ta normală.

Exemplul 1: Tu tragi un cartonaș de teren cu simbolul răscoalei țăranilor pentru drumuri (simbolul este mărit în acest exemplu).
Meepleul tău neprotejat stă pe un drum din stânga. Pune meepleul înapoi în rezerva ta. Meepleul tău protejat din dreapta rămâne pe cartonaș și primește 2 puncte.
Răscoala s-a încheiat. Meepleul albastru nu a fost afectat. Acum plasează cartonașul în conformitate cu regulile obișnuite și continuă-ți tura.

Răscoala țăranilor se mută la următorul jucător

Dacă nu ai să retragi un meeple în rezerva ta, deoarece niciunul dintre meepleșii tăi nu stau pe teritorii afectate sau pentru că toți meepleșii tăi de pe teritoriile afectate sunt protejați, răscoala țăranilor merge mai departe și lovește jucătorul din stânga ta. Acesta verifică de asemenea în același mod descris înainte dacă răscoala îl afectează sau nu și dacă primește puncte pentru meepși protejați. Dacă nici acest jucător nu este afectat de răscoala țăranilor, aceasta se mută la următorul jucător.

Aceasta continuă până ce un jucător are să returneze cel puțin 1 meeple în rezerva sa sau niciunul dintre jucători nu a fost afectat. Acum plasează cartonașul în conformitate cu regulile obișnuite și continuă-ți tura.

Notă! Doar jucătorii care trebuie să își verifice meepleșii în timpul răscoalei țăranilor primesc puncte pentru meepleșii săi protejați. Jucătorii care nu sunt loviți de răscoala țăranilor nu pot primi niciun punct pentru meepleși protejați.

Exemplu 2: Tu tragi un cartonaș de teren cu simbolul răscoalei țăranilor pentru orașe (simbolul este mărit în acest exemplu). Toți meepleșii tăi din orașe sunt protejați și primești 4 puncte.
Răscoala țăranilor se mută la jucătorul albastru. Jucătorul albastru stă în stânga ta și continuă să verifice dacă și cum răscoala țăranilor îl afectează. Jucătorul albastru are 1 meeple protejat în orașul din stânga, care primește 2 puncte. Meepleșii neprotejați trebuie să fie retrași în rezerva jucătorului albastru. Asta este cum se termină răscoala, iar tu plasezi cartonașul în conformitate cu regulile obișnuite și îți continui tura.

2. Plasarea unui meeple

Protejarea unui meeple de o răscoală de-a țăranilor

Dacă plasezi un meeple pe cartonașul tocmai plasat, poți de asemenea să protejezi chiar acest meeple, pentru prețul de 4 puncte. Pentru a face asta, mută-ți meepleul de pe tabla de scor înapoi cu 4 spații. Este posibil să ai punctaj negativ. Apoi „culcă” acest meeple. Acest meeple s-a alăturat acum țăranilor.[2]

Exemplu: Protejarea unui meeple

De fiecare dată când nu plasezi un meeple pe cartonașul pe care numai ce l-ai plasat,[3] ai posibilitatea de a proteja unul dintre meepleșii tăi care stau pe cartonașe, pentru prețul de 2 puncte.

Țăranii nu pot fi protejați. Aceștia nu sunt niciodată afectați de răscoalele țăranilor

Un meeple „care stă culcat” este protejat de o răscoală de-a țăranilor. În cazul în care răscoala te afectează, primești 2 puncte pentru fiecare meeple protejat dintr-un teritoriu afectat (vezi 1. Atașarea unui cartonaș de teren).

3. Declanșarea unei evaluări

Când se evaluează un teritoriu, un meeple protejat este tratat ca un meeple normal. Este retras în rezerva ta după ce a fost evaluat teritoriul. După aceea își pierde protejarea de răscoalele țăranilor. Asta înseamnă că dacă plasezi acel meeple din nou, acesta este neprotejat încă o dată.

Exemplu: Orașul a fost finalizat. Tu deții majoriatea meepleșilor (2 în acest caz) și primești 10 puncte.
Jucătorul albastru nu primește niciun punct. Returnați toți meepleșii din oraș în rezervele voastre și plasați-i în poziție verticală. Aceștia sunt acum neprotejați încă o dată.
Evaluarea finală

Evaluarea finală este executată în conformitate cu utilizarea regulilor obișnuite. Când se evaluează un teritoriu, un meeple protejat este tratat ca un meeple normal.

Alte (mini)extensii

>> Considerații generaleː

  • Jucătorul activ are posibilitatea de a proteja meepleși de pe oricare teritoriu chiar dacă nu este afectat de răscoalele țăranilor.
    • Meepleșii pot fi protejați când sunt plasați sau mutați pe oricare teritoriu pentru 4 puncte în orice fază:
      • Faza 1. Atașarea unui cartonaș de teren: Datul la schimb de meepleși cu La Porxada
      • Faza 2. Plasarea unui meeple: Plasarea de meepleși în mod direct (incluzând fantoma) sau prin intermediul unui coridor fermecat sau unui aparat de zbor
      • Faza 3. Declanșarea unei evaluări: Mutarea căruței, trimiterea unui meeple în Carcassonne, replasarea de meepleși din Carcassonne
      • Faza 4. Acțiuni adiționale: Schimbul de meepleși cu catapulta (Jetonul de Schimb) sau plasarea de meepleși cu un cerc în lan
    • Meepleșii plasați pe oricare teritoriu pot fi protejați pentru 2 puncte în faza 2. Plasarea unui meeple.


>> Ext. 3 - Prințesa și dragonulː

Icon World Black.png Meepleșii plasați cu un coridor fermecat pot fi de asemenea protejați pentru 4 puncte.


>> Ext. 5 - Abația și primarulː

Icon World Black.png O căruță rămâne protejată până ce se întoarce în rezerva proprietarului său, chiar dacă este plasată pe sau mutată pe un teritoriu care nu este afectat de răscoalele țăranilor.

 Icon Open Book.png Întrebare: Când își pierde un meeple protecția împotriva răscoalelor țăranilor? a) Când este evaluat teritoriul (meepleul încă se află pe tablă) b) Când meepleul este plasat în rezerva jucătorului

Răspuns: Un meeple își pierde protecția în momentul când iei meeplul înapoi în rezerva ta. (1/2021)

 Icon Open Book.png Întrebare: Ar trebui să considerăm o căruță protejată încă protejată dacă este mutată pe alt teritoriu după evaluare?

Răspuns: În cazul special al căruței, poți considera că căruța păstrează protecția după mutare. (1/2021)

 Icon Open Book.png Întrebare: Căruța ar trebui după aceea să își păstreze protecția până ce este înapoiată în rezerva jucătorului.Chiar dacă nu este plasată pe teritorii care nu pot fi afectate de o răscoală de-a țăranilor. Este asta corect?

Răspuns: Da, poți face așa. Regulile sunt întotdeauna făcute pentru jocul de bază. Încă nu ne-am gândit deloc la toate (mini)-extensiile și cazurile speciale. (1/2021)

 Icon Open Book.png Întrebare: Din moment ce o căruță se poate muta, ar fi posibil să protejezi o căruță când este plasată pe un teritoriu care nu este un drum, oraș sau mănăstire?

Răspuns: Nu există niciun motiv pentru a o face. (1/2021)

Icon World Black.png Doar jucătorul activ poate proteja o căruță după evaluare când se mută după evaluare. Jucătorul activ va plăti 4 puncte.

 Icon Open Book.png Întrebare: Când se mută o căruță neprotejată, poate fi protejată? Dacă da, ar trebui să plătim 2 (căruța era deja plasată) sau 4 puncte (plasare nouă)? Ar fi asta aplicabil tuturor jucătorilor chiar dacă nu este tura lor?

Răspuns: Poți proteja doar în tura ta. Deci dacămuți căruța în tura altor jucători, nu o poți proteja. Cât de mult costă, este scris în reguli (4 puncte). (1/2021)


>> Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiː

Icon World Black.png Meepleșii din Orașul Carcassonn nu sunt fi afectați de răscoalele țăranilor (este o zonă specială).

 Icon Open Book.png Întrebare: Meepleșii plasați în Orașul Carcassonne sunt afectați de răscoalele țăranilor?

Răspuns: După cum este scris în reguli, nu există nicio regulă oficială pentru combinație. Meepleșii plasați în Orașul Carcassonne nu sunt afectați de răscoalele țăranilor. (1/2021)

Icon World Black.png Ai posibilitatea de a proteja un meeple replasat din Carcassonne pe un teritoriu în curs de evaluare deși nu are niciun sens, din moment ce va fi evaluat și eliminat imediat. Așa că nicio răscoală de-a țăranilor nu îl poate afecta la acel punct. Cu toate acestea, jucătorii au posibilitatea de a plăti 4 puncte în proces.

 Icon Open Book.png Întrebare: Nu are niciun sens să protejezi meepleși replasați din Orașul Carcassonne, corect? Aș spune nu din moment ce sunt evaluați imediat.

Răspuns: Ești liber(ă) să îți scazi scorul prin acea metodă. Nu are niciun sens. (1/2021)


>> Ext. 7 - Catapulta:

Icon World Black.png Jucătorul activ poate proteja un meeple schimbat cu Jetonul de Schimb pentru 4 puncte.

 Icon Open Book.png Întrebare: Poți de asemenea să protejezi meepleși pentru 4 puncte în timpul turei tale când se schimbă un meeple cu Jetonul de Schimb (meepleșii protejați își păstrează protecția când sunt dați la schimb). Este asta corect?

Răspuns: Poți să faci asta. Nu există niciun motiv pentru care asta nu ar fi permis. (1/2021)


>> Mini #1 - Aparate de zbor:

Icon World Black.png Meepleșii plasați cu un aparat de zbor pot fi de asemenea protejați pentru 4 puncte.


>> Mini #7 - Cercuri în lan:

Icon World Black.png Jucătorul activ poate proteja un meeple plasat cu un cerc în lan pentru 4 puncte.

 Icon Open Book.png Întrebare: Poți de asemenea să protejezi un meeple pentru 4 puncte în timpul turei tale când plasezi un meeple cu un cerc în lan. Este asta corect?

Răspuns: Poți să faci asta. Nu există niciun motiv pentru care asta nu ar fi permis. (1/2021)


>> Mănăstiri din Germania / Construcții japoneze / Mănăstiri din Belgia și Olanda:

Icon World Black.png Nu există nicio regulă oficială despre cum să plasezi un meeple protejat plasat ca un stareț. Jucătorii vor trebui să se pună de acord asupra unei căi de a o face (plasarea unui jeton de hartă sau oricare jeton nefolosit sub meeple este o opțiune).

 Icon Open Book.png Întrebare: Dacă meepleșii protejați sunt plasați „în poziție culcată”, cum poți deosebi un meeple plasat ca un călugăr de un meeple plasat ca un stareț într-o mănăstire germană?

Răspuns: Dacă joci cu combinația ar trebui să găsești o cale de a o face. (1/2021)


>> Piețele din Leipzig:

Icon World Black.png Meepleșii mutați în Orașul Leipzig își pot păstra stare de protecție, dar nu are niciun sens. În orice caz, nu pot fi afectați de răscoalele țăranilor când sunt plasați în Leipzig (este o zonă specială).

 Icon Open Book.png Întrebare: Mutarea unui meeple protejat în Orașul Leipzig i-ar elimina protecția (dacă este una), din moment ce nu poate fi aplicată mai târziu? Meepleșii plasați în Leipzig sunt afectați de răscoalele țăranilor?

Răspuns: După cum este scris în reguli, nu există nicio regulă oficială pentru combinație. Meepleșii din Orașul Leipzig nu sunt afectați de răscoalele țăranilor. (1/2021)


>> Miniextensia pentru a 20-a aniversare:

Icon World Black.png Ai posibilitatea de a proteja meepleși plasați cu un simbol săgeată activat.


>> Fantoma:

Icon World Black.png Îți poți proteja fantoma la fel ca pe oricare alte meeple.

 Icon Open Book.png Întrebare: Poți să-ți protejezi de asemenea fantoma în timpul turei tale. Este asta corect?

Răspuns: Poți să faci asta. Nu există niciun motiv pentru care asta nu ar fi permis. (1/2021)


>> La Porxada:

Icon World Black.png Jucătorul activ poate proteja un meeple dat la schimb cu La Porxada pentru 4 puncte.

 Icon Open Book.png Întrebare: Poți de asemenea să protejezi un meeple pentru 4 puncte în timpul turei tale când se face schimb cu un meeple cu La Porxada. Este asta corect?

Răspuns: Poți să faci asta. Nu există niciun motiv pentru care asta nu ar fi permis. (1/2021)

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 12


Peasant Revolts C2 Tile 01.png x1
(B)
Peasant Revolts C2 Tile 02.png x1
 
Peasant Revolts C2 Tile 03.png x1
(S)
Peasant Revolts C2 Tile 04.png x1
(B)
Peasant Revolts C2 Tile 05.png x1
(G)
Peasant Revolts C2 Tile 06.png x1
 
Peasant Revolts C2 Tile 07.png x1
(T)
Peasant Revolts C2 Tile 08.png x1
 
Peasant Revolts C2 Tile 09.png x1
 
Peasant Revolts C2 Tile 10.png x1
 
Peasant Revolts C2 Tile 11.png x1
(W)
Peasant Revolts C2 Tile 12.png x1
(W)

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature Garden C2.png
G | Grădină

Feature Farmhouse C2.png
B | Gospodărie
țărănească
Feature WaterTower C2.png
T | Turn de apă

Feature Highwayman C2.png
W | Tâlhari

Feature Pigsty C2.png
S | Grajd pentru
porci

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon World Black.png Acțiunile asociate răscoalei țăranilor va avea loc chiar dacă cartonașul nu va putea fi plasat după aceea. Regulile nu includ nicio limitare dacă această situație s-ar întâmpla. Prin urmare, acțiunile ar avea loc, cartonașul ar fi respins și jucătorul ar trage un nou cartonaș. Dacă este așa, jucătorul ar putea înlănțui câteva răscoale în aceleași tură.
  2. Icon World Black.png Această propoziție, plasată greșit în regulile ZMG, poate fi înșelătoare și nu are niciun efect în jucarea jocului. Subliniază doar că meepleul a devenit un susținător al cauzei țăranilor. Acest lucru ar justifica pur și simplu că nu va fi afectat de nicio posibilă răscoală.
  3. Icon World Black.png Această formulare este bazată pe regulile germane. Regulile engleze spun „De fiecare dată când alegi să nu plasezi un meeple pe cartonașul pe care numai ce l-ai plasat” („Each time you choose not to place a meeple on the tile you just have placed”) și pot fi oarecum înțelese greșit. Poți interpreta că ai nevoie de cel puțin un meeple în rezerva ta pentru a putea alege să nu îl plasezi.
    Regulile germane îți permit să nu plasezi un meeple doar pentru că pur și simplu nu mai ai nici unul rămas în rezerva ta. În acest caz, nu există nicio decizie implicată; este singura ta opțiune.