Rezumat de seturi de reguli și schimbări

From WikiCarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Summary of Rule Sets & Changes and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎français • ‎română

Jocul de bază, extensii și miniextensii

Următorul tabel rezumă schimbările regulilor pentru jocul de bază, extensii și mini-urile #1 - #7. Aceste schimbări s-au întâmplat în timp din moment ce regulile au fost actualizate sau clarificate după lansarea inițială și/sau incluse într-un Big Box.

Notă: „Supus” (Carcassonne I) și „meeple” (Carcassonne II) înseamnă același lucru.

  C1 C2
Pre-Big Box
(HiG)
Pre-Big Box
(RGG / ZMG)
Ultimele reguli
(HiG)
Ultimele reguli
(RGG / ZMG)
Ultimele reguli
(HiG)
Ultimele reguli
(ZMG)
Jocul de bază jucătorul începător decide cel mai tânăr jucător decide cel mai tânăr jucător decide cel mai tânăr jucător orice metodă acceptată de toți cel mai tânăr jucător cel mai tânăr jucător[1]
regula „oraș mic” nu da nu nu nu nu
evaluarea țăranului a treia ediție prima ediție a treia ediție a treia ediție a treia ediție a treia ediție
Ext. 2 - Negustori și constructori cel de-al doilea cartonaș (tura dublă) tras imediat tras imediat tras după evaluare[2] tras după evaluare[2] tras după evaluare[2] tras după evaluare[2]
constructori & porci sunt supuși sunt supuși nu sunt supuși nu sunt supuși nu sunt supuși nu sunt supuși
Ext. 3 - Prințesa și dragonul vulcan / zâna nu poate muta zâna nu poate muta zâna poate muta zâna poate muta zâna poate muta zâna poate muta zâna
vulcan / plasare nu poate plasa supus, constructor sau porc nu poate plasa supus, constructor sau porc nu poate plasa oricare pion pe cartonaș[3] nu poate plasa supus, constructor sau porc nu poate plasa supus, constructor sau porc nu poate plasa supus, constructor sau porc
coridor fermecat pe teritoriu neevaluat da (nu în FAQ) nu nu nu nu nu
cartonaș cu prințesă trebuie să elimine un cavaler sau constructor trebuie să elimine un cavaler sau constructor poate eilimina un supus trebuie să eilimine un supus poate eilimina un supus poate eilimina un supus
prințesa / supus mare poate fi eliminat numai dacă este ultimul supus din oraș (FAQ) la fel ca supusul normal (implicit) la fel ca supusul normal la fel ca supusul normal la fel ca supusul normal la fel ca supusul normal
dragonul se mută înainte de evaluare (FAQ) ? înainte de evaluare după evaluare (RGG)[4] / înainte de evaluare (ZMG) înainte de evaluare înainte de evaluare[5]
Ext. 4 - Turnul turnurile capturează orice orice supuși supuși supuși supuși
turnul poate captura supuși de pe turnuri da (FAQ) nu da da da da
turnul poate captura supuși proprii nu nu da da da da
Ext. 3, Ext. 4. și altele ultimul supus este eliminat constructorul și porcul nu sunt eliminați (FAQ) constructorul și porcul nu sunt eliminați (implicit) constructorul și porcul sunt eliminați constructorul și porcul sunt eliminați constructorul și porcul sunt eliminați constructorul și porcul sunt eliminați
Ext. 5 - Abația și primarul căruța se poate muta pe un teritoriu adiacent eligibil conectat de un drum sau care împarte o suprafață (i.e. mănăstire din interiorul orașului sau abație-oraș) conectat de un drum sau care împarte o suprafață (i.e. mănăstire din interiorul orașului sau abație-oraș) conectat de un drum sau care împarte o suprafață (i.e. mănăstire din interiorul orașului sau abație-oraș) conectat de un drum sau care împarte o suprafață (i.e. mănăstire din interiorul orașului sau abație-oraș) pe același cartonaș sau unul adiacent pe același cartonaș sau unul adiacent
Ext. 6 - Contele, regele și vasalii / Contele din Carcassonne În mai multe evaluări, poți trimite un supus în Carcassonne când primești 0 puncte în toate dintre ele când primești 0 puncte în toate dintre ele când primești 0 puncte în toate dintre ele când primești 0 puncte în toate dintre ele când primești 0 puncte în toate dintre ele când primești 0 puncte în cel puțin una dintre ele[6]
Supușii din Carcassonne pot fi mutați pentru evaluarea finală din toate cartierele (implicit) din toate cartierele (implicit) din toate cartierele (implicit) din toate cartierele (explicit de RGG) doar din cartierul piață doar din cartierul piață
Ext. 7 - Catapulta Jetonul de seducție jucătorul alege supusul cel mai aproape de jeton jucătorul alege supusul adversarului cel mai aproape de jeton[7] jucătorul alege supusul cel mai aproape de jeton jucătorul alege supusul adversarului cel mai aproape de jeton[7] N/A N/A
Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri cetate / zâna nu poate plasa zâna în cetate (implicit - zâna este plasată pe un cartonaș) nu poate plasa zâna în cetate (implicit - zâna este plasată pe un cartonaș) nu poate plasa zâna în cetate[8] nu poate plasa zâna în cetate[8] poate plasa zâna în cetate poate plasa zâna în cetate
Ext. 9 - Oi și dealuri câmp închis cu oier nicio acțiune nicio acțiune acțiunea „mână oile în staul” este executată automat nicio acțiune acțiunea „mână oile în staul” este executată automat acțiunea „mână oile în staul” este executată automat
Mini #2 - Depeșe luarea unei depeșe când un jucător ajunge pe un spațiu închis când un jucător ajunge pe un spațiu închis când un jucător ajunge pe un spațiu închis când un jucător ajunge pe un spațiu închis când un jucător ajunge pe un spațiu închis când un jucător ajunge pe un spațiu închis care nu conține niciun alt pion de scor de la alți jucători[9]
Depeșa #8 - Evaluează un supus și eliminăl de pe suprafața de joc majoritatea este necesară pentru a evalua un teritoriu majoritatea este necesară pentru a evalua un teritoriu majoritatea este necesară pentru a evalua un teritoriu majoritatea este necesară pentru a evalua un teritoriu majoritatea este necesară pentru a evalua un teritoriu majoritatea nu este necesară pentru a evalua un teritoriu[9]
Pionul de scor marcator de scor utilizat pentru evaluarea finală oricare pion de scor marcator de scor doar supusul de scor[10] oricare pion de scor marcator de scor doar supusul de scor[10] oricare pion de scor marcator de scor doar supusul de scor[10]
Mini #6 - Haiducii jucătorii care plasează haiduci jucătorul activ și primul jucător din stânga fără haiduc plasat toți jucătorii fără haiduc plasat[10] jucătorul activ și primul jucător din stânga fără haiduc plasat toți jucătorii fără haiduc plasat[10] jucătorul activ și primul jucător din stânga fără haiduc plasat toți jucătorii fără haiduc plasat[10]
plasarea haiducului și mutarea haiducului ambele opționale ambele opționale ambele opționale ambele opționale ambele opționale plasarea obligatorie dar mutarea opțională[9]
Mini #7 - Crop Circles acțiunea de adăugare a unui supus opțională opțională opțională opțională opțională obligatorie[9]
acțiunea de adăugare a unui supus pe același cartonaș ca alt supus de-al aceluiași jucător pe același cartonaș ca alt supus de-al aceluiași jucător pe același cartonaș ca alt supus de-al aceluiași jucător pe același cartonaș ca alt supus de-al aceluiași jucător pe același cartonaș ca alt supus de-al aceluiași jucător pe același teritoriu ca alt supus de-al aceluiași jucător[9]

Jumătăți

Următorul tabel rezumă evoluția regulilor pentru Jumătăți și impactul acestora asupra cartonașelor de mărime dublă. Vezi alte detalii aici.

Actualizări ale regulilor
Teritoriu Cartonaș ocupând un spațiu Reguli Carcassonne I din anul 2014 Clarificări din 10/2015 Reguli Carcassonne II din anul 2020
Drum / Oraș   Evaluat per cartonaș Evaluat per cartonaș Evaluat per cartonaș
1 cartonaș pătrat 1 cartonaș 1 cartonaș 1 cartonaș
1 cartonaș triunghiular 1 cartonaș(1) 1 cartonaș 1 cartonaș
2 cartonașe triunghiulare 2 cartonașe → numărate ca 1 cartonaș(1) 2 cartonașe 2 cartonașe
1 parte a unui cartonaș de mărime dublă N/A(2) 1 cartonaș 1 cartonaș(3)
Mănăstire   Evaluată per spațiu ocupat Evaluată per cartonaș Evaluată per spațiu ocupat
1 cartonaș pătrat 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat 1 cartonaș 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat
1 cartonaș triunghiular 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat 1 cartonaș(4) 1 cartonaș → 1 spațiu ocupat
2 cartonașe triunghiulare 2 cartonașe → 1 spațiu ocupat 2 cartonașe(4) 2 cartonașe → 1 spațiu ocupat
1 parte a unui cartonaș de mărime dublă N/A(2) 1 cartonaș(4) 1 cartonaș → 1 sau 2 spații ocupate(5)
  • Note:
    • (1) Nu există nicio regulă explicită. Se presupunea că cartonașele triunghiulare de pe același spațiu erau considerate numărate ca 1 cartonaș ca o adaptare a regulilor de evaluare ale mănăstirilor. Acest lucru este posibil să fe rezultatul unei interpretări greșite.
    • (2) Cartonașele de mărime dublă au fost lansate în anul 2015, așa că nu este făcută nicio prevedere în regulile din anul 2014.
    • (3) Acest aspect nu este acoperit în reguli, ci este aliniat cu interpretările regulilor din anul 2020 și clarificările din 10/2015.
    • (4) Cartonașele triunghiulare și de mărime dublă erau numărate drept cartonașe individuale pentru mănăstiri.
    • (5) Acest aspect nu este acoperit în reguli, ci schimbat în concordanță cu evaluarea mănăstirilor pentru fiecare spațiu ocupat din anul 2020. Ar anula clarificările oferite în 10/2015.

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon World Black.png Regulile ZMG ale jocului de bază menționează „primul jucător” fără a explica cum este decis. Totuși, regulile Big Box 6 sunt realiniate cu regulile HiG și indică că primul jucător este acela cel mai tânăr.
  2. 2.0 2.1 2.2 2.3 Icon World Black.png A doua parte a turei duble se întâmplă în pasul 4B, după pasul 4A. Vezi Ordinea de jucat.
  3. Icon Open Book.png Așa cum este notat în reguli, un jucător are posibilitatea de a plasa o moșie, plasa o piesă de turn sau plasa un supus pe Roata Destinului.
  4. Icon World Black.png Pare să fie o traducere greșită de RGG a regulilor originale HiG. Regulile scrise ale Big Box 3 indică că dragonul se mută după evaluare dar rezumatul secvenței turei instruiește să miște dragonul înainte de evaluare. Regulile scrise au fost considerate a avea prioritate în această chestiune.
  5. Icon World Black.png O interpretare greșită a dus la concluzia că dragonul se mișcă după plasarea cartonașului.
  6. Icon World Black.png Această discrepanță poate fi rezultatul a unei traduceri greșite făcute de ZMG a regulilor originale HiG.
  7. 7.0 7.1 Icon World Black.png Este posibil ca discrepanța să fi fost creată de o traducere greșită efectuată de RGG.
  8. 8.0 8.1 Icon Open Book.png O clarificare oficială a anulat regulile stabilite în Big Box 3 care au permis zânei să fie asociată unui supus dintr-o cetate. Motivul stabilit este că zâna trebuie să fie plasată pe un cartonaș.
  9. 9.0 9.1 9.2 9.3 9.4 Icon World Black.png Discrepanțele din Big Box 6 pot fi din cauza unei traduceri greșite făcute de ZMG a regulilor originale HiG.
  10. 10.0 10.1 10.2 10.3 10.4 10.5 Icon World Black.png ZMG a tradus greșit regulile pentru versiunea în cutie și a păstrat aceași versiune în Big Box 4 și Big Box 6.