Městské brány (Fanouškovské rozšíření)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The City Gates (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:

Hlavní strana  > Carcassonne  > Fanouškovská rozšíření  > Městské brány (Fanouškovské rozšíření)


Úvod

List kartiček
Symbol rozšíření

Pravidla pro rozšíření městské brány v původní edici (C1) nebyly dosud žádným vydavatelstvím přeloženy do češtiny. Vydavatelství HiG vydalo německá pravidla k tomuto rozšíření v roce 2015. Na této stránce je uveden neoficiální překlad s korekcemi podle této stránky.

Původní grafiku vytvořil PresetM z Carcassonne-Forum.
Více informací o samotném rozšíření naleznete v Carcapedii Carcassonne CZ fóra (pro zobrazení obsahu se prosím zaregistrujte).

Soubory s kartičkami a pravidly vydané HiG, se nacházejí na následujících stránkách:

  • Německá verze a anglický překlad na Carcassonne Central (pro přístup se prosím zaregistrujte):
http://www.carcassonnecentral.com
  • Německá verze na Carcassonne Forum (pro přístup se prosím zaregistrujte):
https://www.carcassonne-forum.de

Původní soubory fanouškovského rozšíření najdete zde:

  • Německé verze (pravidla a kartičky) na Carcassonne Forum (pro přístup se prosím zaregistrujte):
https://www.carcassonne-forum.de
  • Anglická verze (překlad pravidel) na Carcassonne Central (pro přístup se prosím zaregistrujte):
http://www.carcassonnecentral.com

Herní materiál

  • 24 kartiček krajiny s městskými bránami
Mestská brána

Nové kartičky krajiny

CityGates C1 TileExplain 02.png

Cesta na této kartičce není přerušena. Nahoře cesta louku dělí, dole nikoliv.

CityGates C1 TileExplain 03.png CityGates C1 TileExplain 04.png

Na těchto dvou kartičkách nejsou části města pod mosty přerušeny. Pod mostem je vždy pouze jedna část města.

CityGates C1 TileExplain 05.png

Ani na této kartičce není část města pod mostem přerušen. Pod mostem je vždy pouze jedna část města.

Část města s erbem končí u dvou luk na dolním okraji, které jsou odděleny cestou. I to má velký význam při vyhodnocování sedláků.

CityGates C1 TileExplain 06.png

S touto kartičkou se zachází jako s běžnou kartičkou krajiny s klášterem ve městě. [1]
CityGates C1 TileExplain 01.png

Město na této kartičce se v průběhu hry hodnotí speciálním způsobem (viz níže). [2]

Pravidla

Příprava hry

Nové kartičky krajiny zamíchejte mezi ostatní kartičky hry.

Pravidla hry  

1. Přiložení kartičky

Kartičky se přikládají podle základních pravidel hry Carcassonne. Přitom je však třeba mít na paměti následující:
Na hranu kartičky s městskou bránu, lze umístit pouze louku, nebo cestu.
Je také možné umístit jinou městskou bránu. V takovém případě nejsou obě města spojena do jednoho.

Příklad: Na kartičce se 3 městskými branami jsou zobrazeny všechny možnosti přiložení.
❶ U levé brány byla postavena další městská brána, obě části města jsou ovšem odděleny.
Dolní brána hraničí s loukou
Pravá brána hraničí s cestou.

2. Umístění figurky

Pro umístění družiníka platí pravidla základní hry Carcassonne. Na městské brány na okraji kartičky nelze umístit družiníka. Na malé louky vedle městských bran však mohou být družiníci umístěni jako sedláci.

3. Započítání bodů

Hodnocení v průběhu hry taktéž zůstává stejné jako v základní hře Carcassonne. Je důležité vědět, že cesta je omezena také městskou bránou. To může vést k tomu, že se hotová cesta bude skládat pouze z 1 úseku.

Příklad: Na levé straně je proti cestě přiložena městská brána. Cesta je nyní hotová a čerený za ni získá 1 bod.
CityGates C1 TileExplain 01.png Pro tuto kartičku krajiny se 4 městskými branami platí následující odlišné hodnocení: Pokud hráč po přiložení kartičky umístí do města družiníka, dojde k okamžitému vyhodnocení, protože město je uzavřené. Hráč obdrží 4 body a okamžitě si vezme svého družiníka zpět do své zásoby.

Závěrečné vyhodnocení

Městské brány nemají žádný vliv na závěrečné hodnocení.

Kombinace s dalšími rozšířeními  

Rozšíření 2 - Kupci a staviteléRozšíření 2 - Kupci a stavitelé :

Pokud hráč uzavře jeden z konců cesty městskou bránou a má na cestě svého stavitele, nedochází tak k rozšíření cesty a hráč nezíská dvojitý tah. [3]

Rozšíření 5 - Opatství a starostaRozšíření 5 - Opatství a starosta :

Opatství může být také přiloženo vedle městské brány. Vůz může při přesunu projet městskou bránou, pokud u ní není louka.

Rozšíření 8 - Mosty a hradyRozšíření 8 - Mosty a hrady :

Mosty z tohoto rozšíření lze použít také v kombinaci s městskými branami. Městské brány se počítají jako kus cesty. Následující příklady ukazují použití mostu:

Příklad 1: Modrý přiloží kartičku s městskou bránou a umístí na ni družiníka. Nyní může na loukách sousední kartičky postavit most, který začíná u městské brány a vede přes město.
Napravo od tohoto mostu by mohla být přiložena cesta nebo další městská brána, nebo by mohl být postaven nový most na louce.
Příklad 2: Červený právě umístil označenou kartičku a postavil na ni most. Most vede přes louku a červený spojil městskou bránu se svou cestou na pravé kartičce. Cesta je nyní dokončena a červený získává 2 body.

Rozšíření 9 - Ovce a kopceRozšíření 9 - Ovce a kopce :

Pastýř může být také umístěn na malých částech louky vedle městských bran.

Seznam kartiček

Celkem kartiček: 24
CityGates C1 Tile 01.png 1x
CityGates C1 Tile 02.png 1x
CityGates C1 Tile 03.png 1x
CityGates C1 Tile 04.png 1x
CityGates C1 Tile 05.png 1x
CityGates C1 Tile 06.png 1x
CityGates C1 Tile 07.png 1x
CityGates C1 Tile 08.png 1x
CityGates C1 Tile 09.png 1x
CityGates C1 Tile 10.png 1x
CityGates C1 Tile 11.png 1x
CityGates C1 Tile 12.png 1x
CityGates C1 Tile 13.png 1x
CityGates C1 Tile 14.png 1x
CityGates C1 Tile 15.png 1x
CityGates C1 Tile 16.png 1x
CityGates C1 Tile 17.png 1x
CityGates C1 Tile 18.png 1x
CityGates C1 Tile 19.png 1x
CityGates C1 Tile 20.png 1x
CityGates C1 Tile 21.png 1x
CityGates C1 Tile 22.png 1x
CityGates C1 Tile 23.png 1x
CityGates C1 Tile 24.png 1x

Poznámky pod čarou

Vysvětlení ikonek najdete na této stránce.

  1. Rozdílná pravidla mezi jednotlivými edicemi nebo vydavatelstvími Toto vysvětlení bylo obsažené v původních pravidlech. HiG pravděpodobně kvůli nedostatku místa toto vysvětlení vynechalo.
  2. Rozdílná pravidla mezi jednotlivými edicemi nebo vydavatelstvími Toto upřesnění bylo obsažené v původních pravidlech. HiG jej vynechalo. Nicméně speciální hodnocení této kartičky je podrobně vysvětleno ve fázi 3. Započítání bodů.
  3. Výklad pravidel komunitou Tento případ je podobný jako ukončení cesty se stavitelem opatstvím (viz. Rozšíření 5 - Opatství a starosta ).