Mestské brány (Fanúšikovské rozšírenie)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The City Gates (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:

Hlavná stránka  > Carcassonne  > Fanúšikovské rozšírenia  > Mestské brány (Fanúšikovské rozšírenie)

CityGates C1 Tile 04.png Tieto pravidlá sú k dizajnu zobrazených kartičiek
Rule selection by design Spin-offs.png Alebo majú vaše kartičky úplne iný dizajn? Potom si vyberte z hier rodiny Carcassonne

Úvod

Tlačové podklady s kartičkami
Symbol rozšírenia

Mestské brány vydalo HiG v roku 2015. Je to druhé oficiálne PnP rozšírenie.
Pôvodné rozšírenie vytvoril PresetM z Carcassonne-Forum.de

Kartičky a pravidlá vydané HiG sú dostupné tu:

  • Nemecký a anglický preklad na Carcassonne Central (pre prístup sa prosím zaregistrujte):
http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?action=downloads;sa=view;down=477
  • Nemecká verzia na Carcassonne Forum.de (pre prístup sa prosím zaregistrujte):
https://www.carcassonne-forum.de/viewtopic.php?f=31&t=415

Pôvodné fanúšikovské rozšírenie je dostupné na:

  • Nemecká verzia na Carcassonne-Forum.de (pre prístup sa prosím zaregistrujte):
https://www.carcassonne-forum.de/viewtopic.php?f=31&t=2630
  • Anglická verzia pravidiel na Carcassonne Central (pre prístup sa prosím zaregistrujte):
http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?action=downloads;sa=view;down=290

Herný materiál

  • 24 kartičiek krajiny s mestskými bránami
Mestská brána

Nové kartičky krajiny

CityGates C1 TileExplain 02.png

Cesta nie je rozdelená. Na hornej hrane rozdeľuje pole, na spodnej však nie.

CityGates C1 TileExplain 03.png CityGates C1 TileExplain 04.png

Na týchto dvoch kartičkách nie je časť mesta pod mostom rozdelená. Vždy je pod mostom len jedna časť mesta.

CityGates C1 TileExplain 05.png

Na tejto kartičke nie je časť mesta pod mostom rozdelená. Vždy je pod mostom len jedna časť mesta.

Časť mesta so štítom je uzavretá dvoma lúkami na spodnej hrane, ktoré sú oddelené cestou. Toto je dôležité pre bodovanie sedliakov na konci hry.

CityGates C1 TileExplain 06.png

Kláštor na tejto kartičke je umiestnený v meste.[1]
CityGates C1 TileExplain 01.png

Mesto na tejto kartičke má počas hry špeciálne bodovanie (pozri nižšie). [2]

Pravidlá

Príprava hry

Nové kartičky krajiny zamiešajte medzi ostatné kartičky.

Priebeh hry 

1. Priloženie kartičky

Kartičky krajiny sa prikladajú podľa obvyklých pravidiel, spĺňajúce nasledujúce nové pravidlá:
Ku kartičke krajiny, na ktorej hrane je mestská brána, môže byť priložená lúka alebo cesta.
Je povolené priloženie aj k inej mestskej bráne. V tomto prípade, však tieto dve mestá nie sú prepojené cez tieto mestské brány.

Príklad: Na tejto kartičke krajiny s troma mestskými bránami máme všetky možnosti priloženia:
❶ Na ľavej bráne je priložená ďalšia mestká brána, ale obe časti mesta sú oddelené.
Spodná brána je priložená k lúke.
Pravá brána je priložená k ceste.

2. Umiestenie figúrky

Na kartičku s mestkou bránou môžete umiestniť figúrku podľa bežných pravidel. Nie je povolené umiestniť figúrku na mestskú bránu. Na malé lúky vedľa mestských brán je možné umiestniť sedliaka.

3. Započítanie bodov

Je dôležité si uvedomiť, že cesta môže byť uzavretá aj mestskou bránou, a tak sa môže stať, že cesta sa môže skladať len z jednej časti (kartičky).

Príklad: Na ľavej strane je priložená mestská brána k ceste. Cesta je ukočená a červený za ňu získava jeden bod.
CityGates C1 TileExplain 01.png Pre túto kartičku krajiny so 4 mestkými bránami, sa používa špeciálne pravidlo: Ak hráč umiestni spoločníka do mesta po tom, ako priloží kartičku, tak okamžite získava 4 body, keďže je mesto uzavreté. Zároveň získava svojho spoločníka späť do zásoby.

Záverečné vyhodnotenie

Mestké brány nemajú žiaden vplyv na záverečné hodnotenie.

Kombinácie s ďalšími rozšíreniami 

Rozš. 2 - Kupci a staviteliaRozš. 2 - Kupci a stavitelia :

Ak hráč uzavrie jeden koniec cesty mestkou bránou a má na tejto ceste staviteľa, tak cesta nie je predĺžená mestkou bránou. Hráč teda nezíska druhý ťah. [3]

Rozš. 5 - Opátstvo a starostaRozš. 5 - Opátstvo a starosta :

Opátstvo môže byť tiež priložené k mestskej bráne. Zároveň povoz môže prejsť cez mestskú bránu ak nie je priložená k lúke.

Rozš. 8 - Mosty a hradyRozš. 8 - Mosty a hrady :

Mosty z tohto rozšírenia je možné použiť aj v kombinácii s mestkými bránami. Mestská brána funguje aj ako časť cesty. Nasledujúce príklady ukazujú použitie mosta:

Príklad 1: Modrý priloží kartičku krajiny a zároveň umiestni spoločníka do mesta. Teraz môže položiť most na lúky na priľahlej ceste, tak, že je priložený k mestkej bráne a vedie ponad mesto.
Na pravo od tohto mosta môže byť priložená kartička s cestou, mestkou bránou alebo ďalší most ak je priložená kartička s lúkou.
Príklad 2: Červený práve priložil vyznačenú kartičku krajiny a postaví na ňu most. Most vedie ponad lúku a prepája mestskú bránu s cestou na pravej kartičke krajiny. Cesta je uzavretá a červený získava 2 body.

Rozš. 9 - Ovce a kopceRozš. 9 - Ovce a kopce :

Pastier môže byť umiestnený aj na malé lúky pri mestských bránach.

Tile distribution

Celkovo kartičiek: 24
CityGates C1 Tile 01.png x1
CityGates C1 Tile 02.png x1
CityGates C1 Tile 03.png x1
CityGates C1 Tile 04.png x1
CityGates C1 Tile 05.png x1
CityGates C1 Tile 06.png x1
CityGates C1 Tile 07.png x1
CityGates C1 Tile 08.png x1
CityGates C1 Tile 09.png x1
CityGates C1 Tile 10.png x1
CityGates C1 Tile 11.png x1
CityGates C1 Tile 12.png x1
CityGates C1 Tile 13.png x1
CityGates C1 Tile 14.png x1
CityGates C1 Tile 15.png x1
CityGates C1 Tile 16.png x1
CityGates C1 Tile 17.png x1
CityGates C1 Tile 18.png x1
CityGates C1 Tile 19.png x1
CityGates C1 Tile 20.png x1
CityGates C1 Tile 21.png x1
CityGates C1 Tile 22.png x1
CityGates C1 Tile 23.png x1
CityGates C1 Tile 24.png x1

Poznámky pod čiarou

Vysvetlenie ikoniek nájdete na tejto stránke.

  1. Rozdielne pravidlá medzi vydaniami a vydavateľmi Toto vysvetlenie zahrnuté v pôvodných pravidlách HiG bolo vynechané, pravdepodobne kvôli ušetreniu miesta.
  2. Rozdielne pravidlá medzi vydaniami a vydavateľmi Toto vysvetlenie zahrnuté v pôvodných pravidlách HiG bolo vynechané. Toto špeciálne bodovanie je však vysvetlené v časti 3. Započítanie bodov.
  3. Výklad pravidiel komunitou Tento prípad je podobný ako ukočenie cesty so staviteľom Opátstvom (Pozri Rozš. 5 - Opátstvo a starosta ).