Přívozy (První edice)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Ferries (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:

Úvod

Symbol rozšíření
Více informací o samotném rozšíření naleznete v Carcapedii Carcassonne CZ fóra.

Některé cesty v okolí Carcassonne vedou k malým jezerům. K propojení cest přes jezera slouží přívozy. U nich ale mohou číhat lupiči…

Rozšíření je hratelné pouze se základní sadou CARCASSONNE nebo kterýmkoli jiným rozšířením. Všechna pravidla hry zůstávají stejná. Zde jsou popsána pouze dodatečná pravidla k tomuto rozšíření.

Herní materiál

  • 8 dřevěných přívozů
Figure Ferry.png
  • 8 kartiček krajiny s jezery
  • 1 kartička krajiny s obrazcem v obilí

Pravidla

Příprava hry  

Kartičky s jezery [1] zamíchejte mezi ostatní kartičky krajiny. Dřevěné přívozy mějte po ruce.

Přiložení kartičky  

Pokud si hráč táhne kartičku s jezerem, přiloží ji běžným způsobem do krajiny a může na ni umístit figurku.

Umístění figurky  

Pokud se rozhodne pro cestu, musí umístit figurku na jednu ze tří nebo čtyř částí cesty.

Umístění přívozu  

Poté [2] si musí vzít ze zásoby 1 přívoz a umístit ho na jezero tak, že propojí dvě části cesty. Části cesty propojené přívozem tvoří v tuto chvíli jednu cestu. [3] Konec cesty v jezeře bez přívozu z této strany cestu uzavírá. Pokud jsou po umístění karty s jezerem a přívozu některé cesty dokončeny, běžným způsobem je vyhodnoťte.

Příklad 1: Červený přiloží kartičku s jezerem. Umístí figurku (1) a přívoz (2). Cesta modrého je uzavřena. Modrý dostane 4 body (3).
Příklad 2: Červený přiloží kartičku a umístí figurku (1) a přívoz jiným způsobem (2). Červený a modrý stojí na jedné cestě.

Prodloužení cesty s přívozem

Pokud hráč přiloží kartičku krajiny tak, že prodlouží cestu, jejíž součástí je přívoz, [4] smí tento přívoz přemístit. Přemístit přívoz je možné pouze na jezeře, na kterém se již nachází, jakkoli za dodržení jediného pravidla – vždy musí spojovat dvě části cesty končící u jezera. Přívoz může být přemístěn i tak, že se vůbec nedotýká cesty, která byla v tomto tahu prodloužena. Pokud je na této cestě více přívozů, smí být přemístěn pouze ten, který je nejblíže právě přiložené kartičce. [5]

Příklad 3: Zelený přiloží kartičku. Smí přemístit nejbližší přívoz. Přesune ho z pozice (1) do pozice (2). Zlený a žlutý již nestojí na stejné cestě.

Zvláštní případ: Pokud od právě přiložené kartičky vede více cest s přívozy, smí být přemístěn nejbližší přívoz v každém směru. [6]

Následující příklady ukazují jak dochází k přemístění více přívozů po přiložení kartičky. Obrázky původně zveřejnil Christof Tisch na BGG.

Příklad 4: Červený přiložil kartičku a může přemístit přívoz (1) a (2). Červený nemůže přesunout převoz (3), protože se nejedná o první převoz od právě přiložené kartičky. Žlutý družiník nemá v tomto příkladu na přívozy žádný vliv.
Příklad 5: Červený přiloží kartičku a umístí na ni pořívoz. Poté může přesunout přívoz (1), (2) a (3), protože všechny přívozy jsou v pořadí první na prodloužené cestě. To, jak umístíte přívoz na právě přiloženou kartičku, nemá vliv na to, které přívozy lze přesunout.

Další pravidla: Jeden přívoz smí být přesunut pouze jednou za tah hráče. Pokud hráč prodlouží cestu s přívozem další kartičkou s jezerem, nejdříve umístí nový přívoz a poté smí přemístit jeden (nebo případně více) dalších přívozů.

Shrnutí  

Pořadí akcí v případě přiložení kartičky s jezerem:

  1. Přiložení kartičky s jezerem
  2. Umístění figurky
  3. Umístění přívozu (na právě přiloženou kartičku) [7]
  4. Pohyb přívozu na právě prodloužené cestě (pokud umístěný přívoz rozšiřuje převoznickou cestu) [8]
  5. Započtení bodů (je-li třeba)

Započítání bodů  

Pokud kartička s jezerem po umístění přívozu dokončí území, je vyhodnoceno jako obvykle. [9]

Závěrečné vyhodnocení  

Na konci hry platí běžná pravidla pro hodnocení nedokončených území.

Kombinace s dalšími rozšířeními

Následující poznámky objasňují, jak přívozy spolupracují s některými velkými rozšířeními. [10]

Hostince a katedrály  

Jezero s přívozy nemá nic společného s jezerem u hostince. Za uzavřenou cestu s přívozem se počítá běžným způsobem 1 bod za kartičku.

Kupci a stavitelé  

Byla-li přesunutím přívozu prodloužena cesta, na které stojí stavitel, nemá hráč v tu chvíli nárok na tah navíc. [11]

Kartička s obrazcem v obilí

V každém z šesti mini rozšíření najdete 1 kartičku krajiny z dalšího mini rozšíření „Kruhy v obilí“. Toto rozšíření je možné přidat do hry i po jedné kartičce, nejlépe se však hraje se všemi šesti kartičkami dohromady. [12]

Seznam kartiček

Celkem kartiček: 9 (8 + 1 s obrazcem v obilí)

Ferries C1-01.png3x
Ferries C1-02.png4x
Ferries C1-03.png1x
FerriesCC C1-04.png1x

U kartiček se stejným základním rozložením se mohou pouze malinko lišit jezera.

Poznámky pod čarou

Vysvětlení ikonek naleznete na této stránce.

  1. Icon Double Arrow Black.png V pravidlech od Mindoku věta začíná „kartičky s přívozy“. Toto je nesprávný výraz, vzhledem k tomu že na kartičkách jsou jezera.
  2. Icon Open Book.png K tomuto kroku (umístění přívozu) dochází bez ohledu na to, zda byl nebo nebyl umístěn družiník. (5/2014)
  3. Icon World Black.png Toto pořadí hry poskytuje mechanismus pro přidání družiníka na cestu obsazenou jinými družiníky, jak je vidět v příkladu 2.
  4. Icon Open Book.png Na cestě musí v této situaci být umístěn dřevěný přívoz. Pokud rozšíříte cestě, která končí u jezera bez napojeného dřevěného přívozu, nelze přívoz přesunout. (2/2013)
  5. Icon Open Book.png Jinými slovy, můžete přemístit pouze přívoz, na který dostanete, pokud budete po cestě nově přiložené kartičky. Z pohledu od kartičky nesmíte přesunout žádné přívozy, umístěné až za prvním přívozem. (1/2013)
  6. Icon Open Book.png Takto je možné přemístit až 4 přívozy.
  7. Icon Double Arrow Black.png V pravidlech od RGG je zde nesprávně doplněno "pokud umístí družiníka na cestu", ačkoli v textu pravidel žádné takové ustanovení není.
  8. Icon Double Arrow Black.png V pravidlech od RGG zde nesprávně přidává požadavek "pokud umístil družiníka na cestu", přestože v textu pravidel žádné takové ustanovení není.
  9. Icon World Black.png Cestu lze uzavřít pouze přesunutím přívozu, aniž by došlo k jejímu prodloužení, protože úsek cesty bez přívozu na jezeře je na tomto konci uzavřen.
  10. Icon Double Arrow Black.png Tato dodatečná vysvětlení pravidel pocházejí z Big Box 4.
  11. Icon Open Book.png Pokud pohyb přívozu způsobí, že se stavitel ocitne na jiné cestě než družiník hráče, je stavitel vrácen svému majiteli. Nezáleží na tom, zda je družiník stále na cestě. (5/2013)
  12. Icon World Black.png Všimněte si, že kartičky s obrazcem v obilí obsažené v Mini 1-6 se liší od kartiček které byly vydány samostatně (tato verze bude dále označena jako „Kruhy v obilí I“).