Aparate de zbor

From WikiCarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Flier and the translation is 100% complete.
Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română

Informații generale și comentarii

Logoul aparatului de zbor
Simbolul miniextensiei

Miniextensia Aparate de zbor (Mini #1) a fost lansată în ediție nouă în anul 2017 de HiG, inclusă ca parte a Big Box 6.

Umanitatea a fost întotdeauna fascinată de zbor. Acum, meepleșii tăi se pot avânta în ceruri, deși niciodată nu vei ști unde vor ateriza.

Conținut

  • 8 cartonașe de teren noi cu aparate de zbor (identificate cu Symbol Flier C1C2.png, pentru a te ajuta să separi și sortezi cartonașele tale)
Cartonaș cu aparat de zbor
  • 1 zar de zbor (cu fețele 1, 1, 2, 2, 3 și 3)
Figure Die.png

Reguli

Pregătire

Amestecă noile cartonașe de teren cu cele din jocul de bază (și alte miniextensii și/sau extensii, dacă este cazul) și stivuiește-le pe toate ca în mod obișnuit. Plasează zarul în așa fel încât toți jucătorii să poată ajunge cu ușurință la el.

Desfășurarea jocului

1. Atașarea unui cartonaș de teren

Atunci când un jucător trage un cartonaș cu un simbol al aparatului de zbor, jucătorul îl plasează ca în mod obișnuit.

2. Plasarea unui meeple

După plasarea unui cartonaș cu aparat de zbor, ai posibilitatea de a plasa un meeple ca în mod obișnuit (și apoi să urmezi toate regulile normale de plasare) sau pe aparatul de zbor.

Atunci când plasezi un meeple pe un aparat de zbor,[1] meepleul tău se va deplasa într-o linie dreaptă în direcția indicată de aparatul de zbor (orizontală, verticală sau diagonală). Aruncă zarul de zbor și mută-ți meepleul un număr de cartonașe egal cu numărul reprezentat pe zar (unu până la trei cartonașe). Dacă este posibil să fie plasat, meepleul trebuie să fie plasat pe cartonașul de teren care reprezintă finalul zborului. Meepleul tău poate fi plasat pe oricare teritoriu nefinalizat[2] de pe acel cartonaș, chiar dacă acel teritoriu este deja ocupat de alți meepleși. Totuși, meepleșii plasați prin intermediul unui aparat de zbor nu pot fi plasați niciodată pe un câmp, chiar dacă acel câmp nu este ocupat.[3][4][5] [6][7]

Meepleșii plasați prin intermediul unui aparat de zbor devin imediat de felul corespunzător (tâlhar, cavaler sau călugăr, dar și alte funcții în funcție de extensiile și miniextensiile cu care se joacă).

Dacă nu îți poți plasa meepleul pe cartonașul indicat (fie pentru că pe acel cartonaș există doar teritorii finalizate și/sau câmpuri, fie pentru că în locația indicată pur și simplu nu există un cartonaș), meepleul se întoarce în rezerva ta. Nu poți plasa alt meeple în această tură[8] (poate exista o excepție în cazul în care se joacă și cu miniextensia Fantoma).

Exemplul 1: Tu plasezi un cartonaș cu un aparat de zbor și decizi să încerci să plasezi un meeple pe acel aparat de zbor (care este îndreptat spre stânga sus).

Tu arunci un 3 cu zarul.

Nu-ți poți plasa un meeple în această tură, pentru că pe locul aterizării nu există niciun cartonaș. Dacă tu ai fi dat un 2, ar fi trebuit să îți plasezi meepleul fie în mănăstire (chiar dacă este ocupată de un meeple albastru), fie în oraș (chiar dacă este ocupat de un meeple galben). Alegerea uneia dintre aceste două opțiuni ar fi obligatorie. Nu l-ai fi putut plasa pe drum, fiindcă acesta este deja finalizat.

Exemplul 2: Tu plasezi un cartonaș cu un aparat de zbor (îndreptat spre dreapta), iar de această dată arunci un 2. Tu trebuie să-ți plasezi meepleul în oraș (lângă meepleul albastru), din moment ce tu nu îl poți plasa pe câmp sau pe drumul tocmai finalizat.
Clarificări adiționale

Următoarele exemple oferă câteva clarificări adiționale pentru opțiunile disponibile unui meeple care zboară.[9]

Exemplul 3a: Tu numai ce ai plasat cartonașul cu cadrul roșu. Tu nu poți plasa un meeple pe drum, din moment ce este ocupat de jucătorul albastru. Tu decizi să utilizezi aparatul de zbor, dai un 1 și apoi îți examinezi opțiunile:
  • Meepleul tău care zboară nu poate ateriza pe drumul de pe cartonașul de destinație din moment ce numai ce a fost finalizat.
  • Meepleul tău care zboară poate ateriza pe orașul neocupat și nefinalizat. În acest caz este singura ta opțiune validă.
Exemplul 3b: Tu numai ce ai plasat cartonașul cu cadrul roșu. Tu ai posibilitatea de a plasa un meeple pe drum prin plasare directă, din moment ce este neocupat. Totuși, tu decizi să utilizezi aparatul de zbor, dai un 1 și apoi îți examinezi opțiunile:
  • Meepleul tău care zboară nu poate ateriza pe drumul de pe cartonașul de destinație din moment ce numai ce a fost finalizat.
  • Meepleul tău care zboară poate ateriza pe orașul neocupat și nefinalizat. În acest caz este singura ta opțiune validă.
Exemplul 3c: Tu numai ce ai plasat cartonașul cu cadrul roșu. Tu nu poți plasa un meeple pe drum, din moment ce este ocupat de jucătorul albastru. Tu decizi să utilizezi aparatul de zbor, dai un 1 și apoi îți examinezi opțiunile:
  • Meepleul tău care zboară poate ateriza pe drumul ocupat de jucătorul albastru, din moment ce este nefinalizat.
  • Meepleul tău care zboară poate ateriza pe drumul neocupat și nefinalizat.
Prin urmare, meepleul tău are în acest caz două opțiuni de aterizare.

3. Declanșarea unei evaluări

Dacă un cartonaș cu aparat de zbor finalizează un teritoriu după plasarea sa, teritoriul este evaluat ca în mod obișnuit.[10]

Evaluarea finală

La sfârșitul jocului, se aplică evaluarea normală pentru teritorii nefinalizate.[10]

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 8

Flier C2 Tile A.jpg x1
 
Flier C2 Tile B.jpg x1
 
Flier C2 Tile C.jpg x1
(S)
Flier C2 Tile D.jpg x1
 
Flier C2 Tile E.jpg x1
 
Flier C2 Tile F.jpg x1
(W)
Flier C2 Tile G.jpg x1
(B)
Flier C2 Tile H.jpg x1
(G)

Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Feature Garden C2.png
G | Grădină

Feature Farmhouse C2.png
B | Gospodărie
țărănească
Feature Highwayman C2.png
W | Tâlhari

Feature Pigsty C2.png
S | Grajd pentru
porci


Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon Open Book.png Oricare meeple (meeple normal, meeple mare, primar, căruță, director de circ, abate, fantomă) poate utiliza un aparat de zbor, din moment ce aparatul nu este locul final de plasare al meepleului. Totuși, punctul de aterizare încă trebuie să fie un teritoriu valid pentru acel meeple:
    • Primarul poate ateriza doar într-un oraș nefinalizat. Dacă un oraș nefinalizat nu este disponibil pe cartonașul pe care a aterizat primarul, primarul se întoarce în rezerva stăpânului său. (2/2013)
    • Abatele poate ateriza doar pe o mănăstire (sau oricare altă construcție mănăstirească) sau o grădină. (Da, grădinile sunt permise în ciuda formulării regulii primare). Dacă o mănăstire (sau oricare altă construcție mănăstirească) sau grădină nefinalizată nu este disponibilă pe cartonașul pe care a aterizat abatele, abatele se întoarce în rezerva stăpânului său. (3/2015)
    • Doar un meeple normal sau o fantomă poate ateriza pe un spațiu de artiști sau într-o piramidă incompletă.
    Așa cum s-a menționat mai devreme, o fantomă poate de asemenea utiliza un aparat de zbor. Totuși, dacă prima oară utilizezi cu alt meeple un aparat de zbor, atunci al doilea meeple (fantoma) nu poate nu poate utiliza și el aparatul de zbor. Aparatul de zbor este un teritoriu, așa că ocuparea aparatului de zbor cu primul meeple oprește ocuparea sa și de către fantomă. Prin urmare, în această situație fantoma poate fi plasată numai pe câmp sau pe drum. (5/2013)
    Icon Locked Red.png Conform regulilor, doar meeplșii normali pot fi plasați ca artiști și toți ceilalți meepleși din Carcassonne II nu sunt permiși. Fantomele funcționează ca meepleși normali în Carcassonne I, așa că interpretarea regulilor ar trebui să le lase și pe ele să fie plasate, de asemenea, ca artiști. O clarificare oficială ar fi necesară.
  2. Icon Open Book.png Un jucător nu poate plasa un meeple pe un teritoriu care a fost finalizat de cartonașul tocmai plasat, din moment ce teritoriul este considerat finalizat din momentul plasării cartonașului, iar un meeple poate ateriza prin intermediul unui aparat de zbor doar pe un teritoriu nefinalizat. (2012)
  3. Icon World Black.png Acest lucru înseamnă că un meeple care utilizează un aparat de zbor poate ateriza pe orice teritoriu nefinalizat care poate fi ocupat de pe cartonașul de destinație, cu excepția câmpurilor. Este irelevant dacă teritoriul este ocupat sau nu. În consecință, un meeple care utilizează un aparat de zbor nu poate ateriza pe un alt aparat de zbor.
  4. Icon Open Book.png Un meeple poate ateriza prin intermediul unui aparat de zbor pe teritorii din exteriorul Orașului Carcassonne (dar nu în Orașul însuși) (Ext. 6 - Contele, regele și vasalii) și din exteriorul Roata Destinului (dar nu pe Roata însăși) (Roata Destinului). De asemenea, un meeple poate ateriza prin intermediul unui aparat de zbor pe drumurile cartonașelor cu școală (Școala). (1/2013)
    Icon World Black.png Ca o consecință a acestei clarificări, un meeple poate ateriza prin intermediul unui aparat de zbor pe teritorii din exteriorul Orașului Leipzig, dar nu în Orașul însuși (Piețele din Leipzig).
  5. Icon Open Book.png Un meeple care utilizează un aparat de zbor nu poate ateriza pe un coridor fermecat. (2/2013)
  6. Icon Open Book.png Un meeple care utilizează un aparat de zbor nu poate ateriza într-o cetate (Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri), din moment ce aceasta nu este plasată pe un cartonaș particular.
  7. Icon World Black.png Piesele de turn nu sunt parte ale unui teritoriu care poate fi ocupat și evaluat. Ca o consecință, meepleșilor care zboară nu ar trebui să li se permită să aterizeze pe acestea.
  8. Icon World Black.png Asta înseamnă că un meeple care utilizează un aparat de zbor trebuie plasat pe cartonașul țintă sau retras în rezerva stăpânului său dacă plasarea nu este posibilă.
  9. Icon World Black.png Aceste clarificări sunt bazate pe exemplele oferite de Kettlefish pe Carcassonne Central. (6/2018)
    http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=3972.msg58622#msg58622
  10. 10.0 10.1 Icon World Black.png Aparatele de zbor permit meepleșilor să împartă teritorii care în mod normal sunt ocupate de doar un singur meeple. Dacă se întâmplă asta, jucătorul (sau jucătorii, dacă sunt mai mulți jucători care dețin majoritatea) care deține majoritatea va primi punctele pentru teritoriu. Acest lucru se poate întâmpla cu:
    • Mănăstiri
    • Abații
    • Lăcașuri de cult
    • Biserici Darmstadt
    • Mănăstiri germane (călugării și stareții sunt evaluați separat)
    • Mănăstiri olandeze și belgiene (călugării și stareții sunt evaluați separat)
    • Construcții japoneze (călugării și stareții sunt evaluați separat)
    • Grădini
    • Castele germane
    • Catedrale germane