Prințesa și dragonul (ediția veche)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Princess and The Dragon (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:


Box PrincessDragon C1 RO.png

Lineart

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Prințesa și dragonul (P&D) a fost lansată original de Hans im Glück în anul 2005. Cartonașele primei ediții în germană nu aveau niciun simbol de extensie.

Aceasta este a treia extensie majoră a Carcassonne și introduce câteva aspecte noi jocului. Această extensie te introduce în lumea fanteziei, tărâmului de basm și unde cavalerii se luptă cu dragoni mari.

Noile funcții/lucruri suntː

  • Dragonul
  • Zâna
  • Prințesa
  • Un coridor fermecat[1]

Conținut

  • 30 cartonașe de teren noi, incluzând 6 vulcani, 12 cartonașe de dragon, 6 coridoare fermecate și 6 cartonașe cu prințesă
  • 1 dragon
Figure Dragon.png
  • 1 zână
Figure Fairy.png


Cartonașele primei ediții în germană nu aveau niciun simbol de extensie.

Reguli

Pregătire

Cele 30 de cartonașe trebuie amestecate cu restul cartonașelor.

Zâna și dragonul trebuie plasați la marginea mesei și vor fi aduși în joc în timp ce jocul este în desfășurare.

Atașarea unui cartonaș de teren

Noile cartonașe de teren sunt plasate ca în mod obișnuit. Toate noile cartonașe de teren conțin un simbol (un vulcan, un dragon, o prințesă sau un coridor fermecat) care pot avea un efect asupra fazei următoare, „Plasează un supus”. Detalii complete ale acestor cartonașe sunt descrise mai jos.

Ale cartonașe noiː

Cartonaș cu tunel
Tunel: Drumul nu este întrerupt și nici câmpurile de jos și de sus nu sunt.[2]
Mănăstire înăuntrul orașului
Mănăstire înăuntrul orașului: Atunci când un jucător plasează un supus aici, trebuie plasat clar fie în oraș, fie în mănăstire. Dacă jucătorul este plasat în mănăstire, atunci mănăstirea este evaluată când este complet înconjurată de opt cartonașe de teren, chiar dacă orașul nu este finalizat. Supusul poate fi de asemenea plasat ca călugăr chiar dacă există deja un cavaler în orașul conectat. Contrarul este de asemenea adevărat.

Plasarea unui supus

Supuși pot fi plasați pe teritorii obișnuite conform regulilor normale, cu reguli specifice pentru teritoriile cartonașelor introduse în această extensie detaliate mai jos.

Zâna

Figure Fairy.png
Zâna

Zâna începe jocul la marginea suprafeței de jucare.

De fiecare dată când un jucător nu plasează un supus[3] în tura sa, jucătorul are acum posibilitatea de a muta zâna neutră lângă[4] unul dintre supușii săi.[5] Dacă zâna este deja pe un cartonaș, poate fi mutaată pe altul.

Zâna are trei efecte:

  • Protecție în fața dragonului: Dragonul nu poate accesa un cartonaș cu zâna pe el. Prin urmare, oricare pion de pe acel cartonaș este protejat în fața dragonului.
  • 1 punct la începutul turei: La începutul turei jucătorului, dacă zâna este lângă unul dintre supușii jucătorului, el sau ea primește imediat 1 punct.[6] Dacă un jucător își folosește constructorul pentru a genera o tură dublă, acest bonus încă este evaluat o singură oară.[7]
  • 3 puncte la evaluare: Dacă zâna stă lângă un supus dintr-un teritoriu (oraș, drum, mănăstire sau câmp) care este în curs de evaluare, proprietarul acelui supus primește 3 puncte, independent de cât (sau dacă) primește în rest jucătorul de la evaluare.[8]
Ia în vedere că evaluarea bonusului de 3 puncte este independent de punctele evaluate normal pentru teritoriul finalizat. Prin urmare, un supus din acel teritoriu și de pe cartonașul cu zâna va primi 3 puncte chiar dacă acel jucător nu deține majoritatea în sensul evaluării teritoriului. Supusul este apoi înapoiat jucătorului, în timp ce zâna rămâne unde este.
Dacă un jucător finalizează un oraș și nu plasează un supus, acesta poate muta zâna unui supus din oraș și să câștige bonusul de 3 puncte. Plasarea unui supus —așa că mutarea zânei— are loc înaintea oricărei evaluări.

Vulcanul

Un vulcan

Un jucător care plasează un cartonaș cu vulcan trebuie să mute imediat dragonul pe acest cartonaș din locația sa curentă - asta ar putea fi la marginea mesei sau pe un cartonaș deja plasat. Jucătorul nu are posibilitatea de a plasa un supus (sau oricare alt pion, cu excepția dragonului)[9] pe cartonaș, dar are posibilitatea —conform regulilor obișnuite— de a muta zâna.[10][11] În niciun punct supușii nu au posibilitatea de a ocupa același cartonaș ca dragonul.

Dragonul este plasat pe cartonașul cu vulcan

Dragonul

Simbolul dragonului

Un jucător care plasează un cartonaș cu simbolul dragonului are posibilitatea de a plasa un supus sau de a muta zâna ca în mod obișnuit.[12] Apoi (înainte de evaluare) jocul este întrerupt[13] —dragonul se deplasează!

Începând cu jucătorul al cărui tură este, fiecare jucător trebuie să mute dragonul exact un cartonaș orizontal sau vertical. Dragonul se mută întotdeauna șase cartonașe, indiferent de numărul de jucători, cu excepția cazului unei fundături. Nu se poate muta pe un cartonaș de două ori, iar cartonașul ocupat de zână este de asemenea în afara zonei în care poate umbla. Dragonul nu are voie să se întoarcă pe cartonașul pe care a început.

De fiecare dată când dragonul intră pe un cartonaș ocupat de pionul oricărui jucător sau de un pion neutru, aceștia sunt cu toții înapoiați jucătorului respectiv sau la marginea mesei după cum este descris mai jos.




2015 FAQ: Planul meniului pentru dragoni[14]

Dragonul mănâncă supuși. Cu cât mai mulți, cu atât mai bine. Dar cu toți pionii speciali din (mini)extensii, este uneori dificil să înțelegi ce altceva este în meniul dragonului. Regulile erau adesea în dezacord cu simțul obișnuit. Prin urmare, noi, alături de Klaus Jürgen Wrede, am decis să facem dieta cât de intuitiv posibil.

Mottoul este: Dragonul mănâncă orice este făcut din carne și sânge. Totuși, dragonului încă îi este frică de zână. Supușii dintr-o cetate sau Orașul Carcassonne sunt de asemenea protejați.

  • Planul meniului dragonului (dragonul poate mânca): supus, supus de pe un turn, supus mare, căruță (are o încurcătură gustoasă), primar, fantomă, abate, oier, jeton de oi, constructor, porc, magician, vrăjitoare.[15][16][17][18]
  • Planul dietei dragonului (dragonul nu poate mânca): moșie,[19] piesă de turn, zână, pod, cetate, bac, aur, jeton de tunel, jeton de ciumă, jeton de construcție mică, jeton de catapultă, cartonaș de teren.
  • Protecție în fața dragonilor (pionii din următoarele locații sunt în siguranță în fața dragonului): cartonaș cu zână, interiorul Orașului Carcassonne,[20] într-o cetate,[21][22] înăuntrul Roții Destinului, înăuntrul școlii.




Când dragonul și-a terminat mutarea, jocul continuă ca în mod obișnuit.

Fundături: Dacă dragonul se mută pe un cartonaș de la care nu poate continua să se mute conform regulilor de deasupra, atunci faza mutării sale este sfârșită prematur.

Notă: Până ce a fost plasat un cartonaș cu vulcan, dragonul rămâne la marginea suprafeței de jucare și nu este mișcat. Dacă un cartonaș cu simbolul dragonului este tras, este plasat deoparte, iar jucătorul trage alt cartonaș. Cât de curând este dragonul în joc, toate cartonașele cu simbolul dragonului care au fost puse deoparte sunt amestecate în rezervă, iar jocul continuă ca înainte.

Un exemplu cu patru jucători:
* Jucătorul A mută dragonul sus.
* Jucătorul B mută dragonul la stânga.
* Jucătorul C mută dragonul jos.
* Jucătorul D mută dragonul la stânga—nu îl poate muta la dreapta.
* Apoi este din nou tura jucătorului A, iar dragonul se mută un cartonaș în sus.
* Apoi jucătorul B mută dragonul sus încă o dată, iar mutarea dragonului este gata.
* Supușii ALBASTRU și ROȘU sunt înapoiații în rezerva proprietarilor lor.

 Icon Open Book.png Întrebare: Când un oraș, mănăstire sau drum este finalizat prin plasarea unui cartonaș cu simbolul dragonului, este evaluat după mutarea dragonului?

Răspuns: Dragonul este mutat înainte de evaluare și ar putea curăța orașul, drumul sau mănăstirea în cauză înainte ca orice evaluare să aibă loc. [După cum este notat într-o versiune anterioară, asta este adevărat regulile HiG și ZMG, dar evaluarea are loc prima în regulile RGG – ed.]

Coridorul fermecat

Un coridor fermecat

Dacă un jucător plasează un cartonaș cu coridor fermecat, în tura sa, el sau ea are posibilitatea de plasa un supus pe acel cartonaș sau pe un cartonaș deja în joc. Coridorul fermecat nu este niciodată considerat finalizat, căci este pur și simplu o intrare. (2/2013)

Regulile obișnuite trebuie urmate —de exemplu, supusul nu poate fi plasat pe un teritoriu deja ocupat sau finalizat.[23] Ia în vedere că dacă plasarea cartonașului cu coridorul provoacă finalizarea unui teritoriu, precum o mănăstire, nu poți plasa un supus pe acel teritoriu utilizând un coridor fermecat, căci este considerat finalizat înaintea fazei de mutare a lemnului. (7/2014)[24]

Jucătorul ROȘU plasează la stânga cartonașul cu coridorul fermecat și își pune supusul pe cartonașul cu orașul anterior neocupat de la dreapta.

 Icon Open Book.png Întrebare: Dacă plasezi un cartonaș cu coridor fermecat, ai putea să îl utilizezi pentru a trimite un supus pe un câmp închis (adică un câmp complet înconjurat de drumuri, orașe ș.a.m.d.)?

Răspuns: Din moment ce câmpurile nu sunt niciodată închise, poți utiliza alte mecanici pentru a plasa un supus într-un câmp (coridoare fermecate, cercuri în lan...). (1/2021)

Prințesa

Prințesa

Dacă un jucător trage un cartonaș cu prințesă, este plasat conform regulilor obișnuite. Dacă jucătorul utilizează cartonașul pentru a extinde un oraș care este deja ocupat de unul sau mai mulți cavaleri, jucătorul are posibilitatea[25] de a elimina 1 cavaler[26][27][28] (incluzând unul propriu)[29] din oraș și să-l înapoieze proprietarului său. Dacă jucătorul nu dorește să elimine un supus, are posibilitatea de a plasa unul ca în mod normal.[30]

  • Dacă sunt cavaleri de-ai mai multor jucători în oraș, jucătorul ce plasează cartonaș are libertatea de a alege care cavaler să fie eliminat.
  • Dacă un cavaler este eliminat din oraș, jucătorul nu are posibilitatea de a plasa sau muta niciun alt pion (vezi mai jos pentru alte detalii).
Jucătorul ROȘU plasează cartonașul cu prințesa și elimină cavalerul ALBASTRU. Jucătorul ROȘU acum nu are posibilitatea de a plasa niciun supus sau alt pion.

Evaluare

Când finalizezi unul sau mai multe teritorii (de ex. o mănăstire, un drum etc.) plasând un cartonaș din extensia „Prințesa și dragonul”, le evaluezi conform regulilor normale.

Evaluarea finală

Nu există nicio evaluare adițională la sfârșitul jocului cu cartonașele din Prințesa și dragonul.

Clarificări adiționale

  • Zâna nu oferă nicio protecție în fața cartonașului cu prințesă.

 Icon World Black.png Întrebare: Dacă zâna este lângă un cavaler (un supus plasat într-un oraș), oferă vreo protecție împotriva cartonașului cu prințesă?

Răspuns: Zâna nu oferă nicio protecție în fața cartonașului cu prințesă.

  • Un meeple eliminat de un cartonaș cu prințesă nu va fi îndreptățit să primească niciun punct pentru orașul care îl ocupa sau bonusul de la zână.

 Icon World Black.png Întrebare: Dacă un cartonaș cu prințesă finalizează un oraș cu un supus anterior plasat în el cu zâna, jucătorul primește bonusul de 3 puncte de la zână pentru orașul finalizat?

Răspuns: Nu, ai necesita un supus în oraș pentru a îl evalua (pentru a primi punctele) sau să primești bonusul de evaluare de la zână.

  • Zâna poate fi mutată dacă un jucător nu elimină un meeple cu un cartonaș cu prințesă și niciun supus nu este plasat pe el.

 Icon World Black.png Întrebare: Dacă jucătorul care plasează cartonașul cu prințesă decide să nu plaseze un supus pe cartonaș, are voie acest jucător să mute zâna lângă unul dintre supușii săi?

Răspuns: Când se plasează un cartonaș cu prințesă, zâna poate fi mutată dacă nu este eliminat niciun cavaler și nu este plasat niciun supus pe cartonaș.

  • Zâna poate fi mutată când se plasează un cartonaș cu vulcan, dar nu este obligatoriu.

 Icon World Black.png Întrebare: Când se plasează un cartonaș cu vulcan, zâna poate fi mutată chiar dacă nu este permisă nicio plasare de supus prin definiție?

Răspuns: Când se plasează un cartonaș cu vulcan, zâna are voie să se mute, dar asta este o acțiune opțională.

Alte (mini)extensii

Această secțiune conține informații adiționale despre interacțiunile cu alte (mini)extensii Carcassonne.

Zâna

  • Dacă un jucător mută sau plasează zâna, jucătorul poate, de asemenea, plasa următorul pion:
    • Fantomă (Fantoma) - conform clarificărilor adiționale. (12/2014)
  • Ext. 2 - Negustori și constructori:
    • Dacă un jucător a primit 1 punct pentru zână la începutul turei nu poate primi încă o dată 1 punct pentru a doua parte a turei garantate de constructor. (12/2013)
    • Deoarece constructorii și porcii nu sunt supuși, nu este posibil să atribui zâna unui porc sau unui constructor, din moment ce zâna poate fi atribuită doar unui supus.
  • Ext. 4 - Turnul:
    • Zâna poate fi mutată pe un cartonaș unde singurul supus de pe cartonaș este pe un turn.
    • Zâna nu protejează un supus ca să nu fie capturat de turn. (12/2013)
  • Ext. 6 - Contele, regele și vasalii: Dacă zâna aste atribuită ereticului sau călugărului pierzător, nu îi dă cele 3 puncte bonus, din moment ce teritoriul este incomplet.

 Icon Open Book.png Întrebare: Dacă zâna aste atribuită ereticului sau călugărului pierzător, jucătorul care pierde provocarea primește cele 3 puncte bonus?

Răspuns: Când este rezolvată o provocare (atunci când cineva câștigă), ambii supuși (sau supușii implicați) sunt înapoiați jucătorilor, așa că niciunul nu are atribuită zâna. [În punctul în care este rezolvată o provocare iar un jucător „primește” zero puncte, clădirea în care se află ereticul/călugărul jucătorului este incompletă. Prin urmare, vorbind strict, acel participant nu ia parte de fapt la „evaluare” —în timp ce un jucător ce deține majoritatea într-un oraș primește—așa că nu primește punctele bonus— ed.]

  • Ext. 10 - În arena circului:
    • Poți atribui zâna unui artist, iar în acest caz valorează pentru toți artiștii din piramidă (indiferent de culoare). Dacă zâna este încă acolo la începutul turei tale, primești 1 punct pentru fiecare artist de-al tău din piramidă - acest caz este o excepție de la regula care spune că doar un supus poate primi la începutul turei un punct bonus asigurat de zână.[31]
    • Cele 3 puncte bonus de la zână nu se aplică piramidei de artiști.[32]
  • Abatele: Cele 3 puncte bonus de la zână nu se aplică abatelui dacă este retras în pasul 2. Plasarea unui meeple.
  • Aparate de zbor: Doar un singur supus poate fi „lângă” (sau conectat cu) zâna. Prin urmare, doar un supus va primi punctul bonus de la zână. Chiar dacă un alt supus este plasat pe același teritoriu și cartonaș (datorită aparatului de zbor), acesta nu va fi considerat „lângă” zână. Aterizarea unui supus într-o piramidă de artiști ar fi excepția pentru această regulă.
  • Cercuri în lan: Doar un singur supus poate fi „lângă” (sau conectată cu) zâna. Prin urmare, doar un supus va primi punctul bonus de la zână. Chiar dacă un alt meeple este plasat pe același teritoriu și cartonaș (datorită cercului în lan), acesta nu va fi considerat „lângă” zână.
  • Festivalul: Dacă un festival este folosit pentru a îndepărta un pion, zâna nu poate fi mutată/plasată, din moment ce o acțiune a avut loc în faza „Mută lemn” sau „Plasează un pion”. (5/2014)

Vulcanul

  • Atunci când atașează un cartonaș cu vulcan, jucătorul are posibilitatea să plaseze:

Dragonul

  • Dragonul nu poate mânca următorul pion neutru de-a lungul a două cartonașe:
    • Profesor (Școala) -conform clarificărilor adiționale (vezi mai jos) (4/2015)
  • Ext. 2 - Negustori și constructori:
    • Dacă dragonul devorează şi ultimul cavaler al unui jucător dintr-un oraş în care este staţionat şi constructorul acestuia, atunci şi constructorul se întoarce imediat în rezerva jucătorului său. (Motivul: constructorii nu sunt supuși)
    • Dacă dragonul devorează şi ultimul tâlhar[33] al unui jucător de pe un drum în care este staţionat şi constructorul acestuia, atunci şi constructorul se întoarce imediat în rezerva jucătorului său. (Motivul: constructorii nu sunt supuși)
    • Dacă dragonul devorează şi ultimul țăran al unui jucător de pe un câmp în care este staţionat şi porcul acestuia, atunci şi porcul se întoarce imediat în rezerva jucătorului său. (Motivul: porcii nu sunt supuși)
  • Ext. 4 - Turnul: Plasarea unei piese de turn se face înaintea mutării dragonului.

 Icon Open Book.png Întrebare: Dacă plasezi un cartonaș cu simbolul dragonului și adaugi o piesă de turn, ce se întâmplă prima oară: capturarea supusului de către turn sau mutarea dragonului?

Răspuns: Mai întâi sunt luați prizonierii; plasarea unei piese de turn este o alternativă la plasarea unui supusului, așa că asta are loc după mutarea dragonului.

  • Ext. 6 - Contele, regele și vasalii:
    • Dragonul nu se poate muta în Orașul Carcassonne.
    • Observă că dragonul poate să se mute pe cartonașe care alcătuiesc Orașul Carcassonne, tratând zonele cu teren ca pe cartonașele normale, dar trebuie să stea în afara orașului însuși. În consecință, doar pionii din afara orașului sunt mâncate, iar cei din interiorul (incluzând contele) sunt în siguranță. (12/2013)
  • Ext. 9 - Oi și dealuri: Dacă este atașat un cartonaș cu simbolul dragonului extinzând câmpul pe care se află oierul jucătorului activ, dragonul se mută după ce jucătorul poate efectua acțiunea de oier (extinde sau mână turma). (3/2015)
  • Roata Destinului:
    • Dragonul nu poate merge pe Roata Destinului.
    • Dragonul poate zbura în jurul exteriorului Roții Destinului, tratând zonele cu teren ca pe cartonașe normale și mâncând orice supuși din acele zone. Supușii de pe Roata Destinului însăși nu sunt afectați. Asta reprezintă o schimbare notabilă din FAQ-urii anterioare. (10/2012)
  • Castele din Germania: Castelele germane nu protejează niciun supus din ele sau oricare teritoriu de pe cartonaș. (10/2015)
  • Școala: Dragonul poate merge pe cartonașele școlii, dar nu poate mânca pionul neutru profesor plasat pe școală, din moment ce teritoriul se întinde pe două cartonașe. (4/2015)

Coridorul fermecat

  • Un coridor fermecat poate fi utilizat pentru a plasa oricare supus pe un teritoriu legal pentru acel supus (actualizat 3/2015):
    • Supus normal (Jocul de bază)
    • Supus mare (Ext. 1 - Hanuri și catedrale)
    • Supus pe un turn (Ext. 4 - Turnul)
    • Primar (Ext. 5 - Abația și primarul)
    • Căruță (Ext. 5 - Abația și primarul)
    • Director de circ (Ext. 10 - În arena circului)
    • Abate (Abatele)
    • Fantomă (Fantoma)
      • Totuși, deoarece coridorul fermecat are valoarea unui teritoriu, un supus de lemn și fantoma nu pot folosi AMBII coridorul fermecat în aceeași tură – primul pion plasat pe coridorul fermecat ocupă coridorul fermecat și niciun supus (incluzând fantoma) nu poate fi plasat în mod obișnuit pe un teritoriu ocupat. (1/2013)
  • Ext. 6 - Contele, regele și vasalii
    • Supușii pot utiliza coridorul fermecat pentru a se plasa pe teritorii de pe cartonașele Orașului Carcassonne aflate în exteriorul Orașului Carcassonne. (1/2013)
    • Supușii nu pot utiliza coridorul fermecat pentru a se plasa în Orașul Carcassonne, din ce nu poate fi ocupat utilizând regulile de plasare obișnuite. (confirmat 5/2013)
  • Ext. 10 - În arena circului: Poți utiliza coridorul fermecat pentru a îți plasa unul dintre supuși tăi normali într-o piramidă de artiști.
  • Roata Destinului:
    • Supușii pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe teritorii din exteriorul Roții Destinului. (1/2013)
    • Supușii nu pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe Roata Destinului, din ce nu poate fi ocupată utilizând regulile de plasare obișnuite. (confirmat 5/2013)
  • Aparate de zbor:
    • Un supus care utilizează un coridor fermecat nu poate ateriza pe un aparat de zbor.
    • Un supus care utilizează un aparat de zbor nu poate ateriza pe un coridor fermecat. (2/2013)
  • Școala:
    • Supușii pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe teritorii din exterioar pe cartonașele școlii (în afara școlii însăși). (1/2013)
    • Supușii nu pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe școală însăși, din ce nu poate fi ocupată utilizând regulile de plasare obișnuite. (confirmat 5/2013)
  • Piețele Leipzig:
    • Supușii pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați pe teritorii din exteriorul Orașului Leipzig. (1/2019)
    • Supușii nu pot utiliza coridorul fermecat pentru a fi plasați în Orașul Leipzig, din ce nu poate fi ocupat utilizând regulile de plasare obișnuite. (1/2019)

Prințesa

  • Ext. 2 - Negustori și constructori
    • Dacă prințesa îndepărtează şi ultimul cavaler al unui jucător dintr-un oraş în care este staţionat şi constructorul acestuia, atunci şi constructorul se întoarce automat la stăpânul lui.
    • Constructorii nu pot fi îndepărtați în mod direct de către prințesă, din moment ce constructorii nu sunt supuși.
  • Ext. 4 - Turnul: Prințesa nu poate îndepărta un supus plasat pe un turn dintr-un oraș.

 Icon Open Book.png Întrebare: Dacă dragonul poate mânca un supus plasat pe un turn, atunci prințesa poate îndepărta un supus plasat pe un turn?

Răspuns: Nu. Turnul nu face parte din oraș: sunt două zone diferite.

  • Fantoma: Plasarea unui cartonaș cu prințesă urmată imediat de îndepărtarea unui cavaler nu poate fi folosită ca prima „mutare a supusului” și urmată de plasarea fantomei (de ex. în orașul acum părăsit). Conform regulilor prințesei, „dacă un cavaler este îndepărtat din oraș, jucătorul nu poate plasa sau muta oricare alt pion.” [Această combinație ar fi prea puternică în permiterea furării unui oraș. –ed.]

Noile cartonașe de teren

  • Tunelul: Dacă utilizați jetoanele cu tunel din Tunelul, atunci drumul prezentat pe cartonașul cu tunel este într-adevăr întrerupt, și este posibil ca segmentele să nu se unească niciodată.
Cartonaș cu tunel

Reguli ale casei

  • Dacă dragonul nu este încă pe suprafața de joc, repune cartonașele cu simbolul dragonului înapoi în sac și trage imediat din nou un cartonaș. (Mulțumită lui dwhitworth)
  • Jucătorii pot primi punctul bonus asigurat de zână până ce sacul este dat următorului jucător, dar după aceea asta este dacă uită! (Mulțumită lui dwhitworth)
  • Abandonează de tot punctul bonus asigurat de zână la începutul turei și în schimb se primesc 5 puncte pentru un teritoriu finalizat pe care se află un meeple căruia îi este atribuită zâna. (Mulțumită lui viberunner)
  • Zâna nu împiedică dragonul să se mute pe un cartonaș, dar împiedică să mănânce oricare pion de pe acel cartonaș. (Mulțumită lui jrizos)

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 30

Princess And Dragon C1 Tile 01.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 02.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 03.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 04.jpgx1*
Princess And Dragon C1 Tile 05.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 06.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 07.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 08.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 09.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 10.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 11.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 12.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 13.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 14.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 15.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 16.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 17.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 18.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 19.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 20.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 21.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 22.jpgx2
Princess And Dragon C1 Tile 23.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 24.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 25.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 26.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 27.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 28.jpgx1
Princess And Dragon C1 Tile 29.jpgx1

Notă: O versiune diferită a cartonașului marcată cu un „*” a fost inclusă în implementarea CodingMonkeys a Carcassonne, după cum este văzut aici:

Princess And Dragon C1 Tile 04.jpg
Versiunea originală

Princess And Dragon C1 Tile 04 variant.png
Versiunea CodingMonkeys


Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon World Black.png Lineart a tradus acest concept cel puțin în ediția nouă ca „coridor fermecat” (este întâlnită și forma „coridor magic”), dar o traducere fidelă ar fi „portal” sau „portal magic”.
  2. Icon Open Book.png Dacă se utilizeazăTunelul, drumul prezent pe acest cartonaș ar putea fi afectat (vezi Alte (mini)extensii pentru mai multe detalii).
  3. Icon World Black.png Ediția RGG a Big Box afirmă doar că „whenever a player places no follower on his turn, he may, instead, place the fairy” („de fiecare dată când un jucător nu plasează niciun supus în tura sa, acesta are posibilitatea, în schimb, de a plasa zâna”). Totuși, încă pare rezonabil să se concluzioneze că plasarea zânei este o alternativă la plasarea unui porc, constructor, piesă de turn sau alt pion, chiar dacă nu sunt menționați explicit.
  4. Icon Double Arrow Black.png Textul („next to”; „lângă”) reprezintă regulile actuale HiG, iar regulile zânei au fost reiterate în clarificări ulterioare. Totuși, regulile RGG și ZMG afirmă în loc că zâna este pur și simplu plasată pe cartonașul care are unul dintre supușii jucătorului. Această lipsă de specificație în regulile RGG și ZMG ar fi o considerație importantă în al 2-lea și al 3-lea efect al zânei discutate mai jos. (actualizat 5/2013)
  5. Icon World Black.png Pare că un jucător fără niciun supus pe tablă nu poate muta zâna, chiar dacă el sau ea nu plasează niciun pion in acea tură, căci nu există niciun cartonaș legal pe care poate fi mutată zâna.
  6. Icon Double Arrow Black.png În versiunile RGG și ZMG ale regulilor, un supus de pe același cartonaș ca zâna va genera bonusul de 1 punct (din nou, pentru că în aceste reguli zâna nu este plasată specific pe lângă un singur supus). Prin urmare, conform acestor reguli, ar fi posibil ca mai mulți jucători să poată beneficia de plasarea zânei dacă ar fi mai mulți supuși pe (teritorii diferite ale) acel(ui)aș cartonaș. (actualizat 5/2013)
  7. Icon Double Arrow Black.png Această propoziție provine dintr-un FAQ și acum este inclusă în regulile RGG ale Big Box 3.
  8. Icon Double Arrow Black.png Versiunea RGG a regulilor spun că supusul trebuie pur și simplu să stea pe cartonașul cu zâna pentru a fi eligibil(ă) pentru bonusul de 3 puncte, din nou pentru că specificitatea în plasarea zânei nu era necesară. În mod interesant, versiunea ZMG subliniază că zâna și supusul trebuie să „stea împreună” pentru a primi puncte, cu toate că plasarea zânei în versiunea ZMG este numai pe cartonaș în general. (actualizat 5/2013)
  9. Icon Double Arrow Black.png Clarificarea privind toți pionii este o schimbare în Big Box 2 și Big Box 3. Anterior, constructorii și porcii uteau fi de asemenea plasați când era plasat un cartonaș cu vulcan.
  10. Icon Double Arrow Black.png Aceasta este o schimbare notabilă în reguli, mai ales relativ cu un FAQ disponibil anterior care afirma clar că un jucător poate muta zâna numai când a renunțat la plasarea unui supus — și din moment ce niciun supus nu ar fi putut fi plasat când este plasat un cartonaș cu vulcan, nici zâna nu ar fi putut fi plasată. Acest ansamblu de reguli a fost în mod evident răsturnat, din moment ce acum regulile afirmă că zâna poate fi mutată când este plasat un cartonaș cu vulcan. Într-adevăr, regulile spun acum că un jucător are posibilitatea de a muta zâna indiferent dacă plasează sau nu un supus. Prin urmare, jucătorul nu mai trebuie să „aleagă” să nu plaseze un supus — în orice caz când un supus nu este sau nu poate fi plasat, zâna poate fi mutată. Asta este de fapt consistent cu alt FAQ, care afirma că zâna încă poate fi mutată dacă jucătorul a rămas fără supuși.
  11. Icon World Black.png Când joci cu alte (mini)extensii, vei avea, de asemenea, posibilitatea să efectuezi alte acțiuni care nu au legătură cu plasarea unui supus. Așa că nu poți plasa supuși sau unii pioni speciali (porc, constructor, oier) dar ai posibilitatea efectua una dintre aceste acțiuni:
    • Acțiune de zână (Ext. 3 - Prințesa și dragonul): mută zâna (așa cum este indicat în reguli).
    • Acțiuni de turn (Ext. 4 - Turnul): plasează o piesă de turn, plasează un supus pe vârful unui turn.
    • Acțiuni de moșie (Ext. 5 - Abația și primarul): plasează-ți moșia pe unul dintre colțurile cartonașului cu vulcan.
    • Acțiuni de oier (Ext. 9 - Oi și dealuri): extinde turma, mână oile în staul.
    • Acțiuni de artiști (Ext. 10 - În arena circului): plasează un artist, evaluează o piramidă de artiști.
    • Acțiuni Roata Destinului (Roata Destinului): plasează un supus pe Roata Destinului.
    • Acțiuni de abate (Abatele): retrage-ți abatele și evaluează-i punctele.
    • Acțiuni de bac (Mini #3 - Bacuri): mută bacuri care duc la drumuri extinse de cartonașul cu vulcan.
    • Acțiuni de construcții mici (Construcții mici): plasează o construcție mică pe cartonașul tocmai plasat.
    • Acțiuni Russian promos (Russian Promos): recuperează 1 supus prins de Vodyanoy sau Solovei Razboynik, mută tâlhari către cartonașul Solovei Razboynik.
    • Acțiuni de protejare ale supușilor (Răscoalele țăranilor): protejează în fața răscoalelor țăranilor 1 supus deja plasat.
  12. Icon Open Book.png Aceasta este o clarificare în concordanță cu FAQ-ul. Regulile originale nu au făcut nicio menționare despre zână. Cartonașul cu simbolul dragonului poate fi plasat, niciun supus plasat, iar zâna mutată pentru a proteja un supus, înainte ca dragonul să se mute cu adevărat.
  13. Icon Double Arrow Black.png Ediția RGG contrazice secvența descrisă în ediția HiG și FAQ: „If placement of the tile completes a feature, it is scored as normal. Then, the game is briefly interrupted while the Dragon moves” („Dacă plasarea unui cartonaș finalizează un teritoriu, este evaluat ca în mod normal. Apoi, jocul este întrerupt pentru scurt timp în timp ce dragonul se mută”). Așa că potrivit ediției RGG a Big Box, mutarea dragonului are loc după evaluare; potrivit lui HiG are loc înaintea evaluării. Ediția ZMG urmărește regula HiG și adaugă specific că întreruperea este „înaintea evaluării”. (5/2013)
    Această discrepanță este prezentă în textul acestei secțiuni pentru toate Big Box-urile RGG conținând Prințesa și dragonul (Big Box 1-3). Totuși, tabelul Secvenței turei de la sfârșitul manualului arată că mutarea dragonului înaintea evaluării, la fel ca ediția HiG. Prin urmare, pare o eroare de editare persistentă în manuale. (1/2019)
  14. Icon World Black.png Documentul cu FAQ-ul planului meniului dragonului de către HiG nu este în prezent disponibilă la locația sa originalăː
    http://www.hans-im-glueck.de/fileadmin/data_archive/Regeln/Carc_3Erw_Drache_FAQ.pdf
    Totuși, o versiune arhivată poate fi găsită aici:
    https://web.archive.org/web/20151121062431/http://www.hans-im-glueck.de/fileadmin/data_archive/Regeln/Carc_3Erw_Drache_FAQ.pdf
  15. Icon Double Arrow Black.png În regulile de dinainte de martie 2015, pionii neutrii, incluzând magicianul, vrăjitoare și profesorul nu puteau fi mâncați de dragon. (3/2015, actualizat 1/2019)
  16. Icon Open Book.png Dragonul poate merge pe cartonașele școlii, dar nu poate mânca pionul neutru profesor, din moment ce este plasat pe școală, un teritoriu ce se întinde pe două cartonașe. (4/2015)
  17. Icon Open Book.png Omul de turtă dulce (când este jucată versiunea pentru iOS) poate fi, de asemenea, mâncat de dragon. (12/2014)
  18. Icon Open Book.png Directorii de circ pot fi, de asemenea, mâncați de dragon. (1/2019)
  19. Icon Open Book.png Moșia nu poate fi mâncată de dragon, după cum este clarificat în Abația și primarul. Reține, moșia stă la intersecția a 4 cartonașe, în timp ce dragonul afectează numai pioni aflați exact pe un singur cartonaș.
  20. Icon World Black.png Dragonul nu ar trebui să intre nici în Orașul Leipzig (Piețele din Leipzig) datorită similarității sale cu Orașul Carcassonne (vezi Contele, regele și vasalii), dar aasta nu este confirmat oficial. (1/2019)
  21. Icon Double Arrow Black.png Supușii din cetăți (Poduri, cetăți și bazaruri) sunt în siguranță în fața dragonului pentru că nu se află pe un singur cartonaș. Această clarificare a fost adăugată pentru prima oară în versiunea Big Box 3 a regulilor. (modificat 12/2013)
  22. Icon Open Book.png Castelele germane (Castele din Germania) nu protejează supușii dinăuntrul lor sau oricare supus de pe cartonaș. (10/2015)
  23. Icon Double Arrow Black.png Regulile originale au afirmat că un spus nu poate fi plasat pe un teritoriu care nu a fost deja evaluat — eliminând posibilitatea ca un supus să utilizeze un coridor fermecat pentru a ajunge pe un teritoriu care a fost finalizat, dar nu evaluat. Asta a fost corectat într-un FAQ, iar acum în aceste reguli. Coridorul fermecat nu poate fi utilizat pentru a ajunge la un teritoriu finalizat, fie că a fost evaluat sau nu.
  24. Icon World Black.png Asta înseamnă că un supus ce utilizează coridorul fermecat poate fi plasat pe un teritoriu neocupat nefinalizat de pe oricare cartonaș al suprafeței de jucare. Prin urmare, teritoriul de destinație trebuie să fie ocupabil. Drept consecință, supusul nu poate ateriza pe alt coridor fermecat.
  25. Icon Double Arrow Black.png Aceasta este o schimbare a regulilor originale, care spuneau că prințesa trebuie să elimine un cavaler, cu excepția cazului în care nu există absolut niciun cavaler în oraș. Schimbarea, văzută pentru prima oară în Big Box 2, aliniază procedură cu cea a turnului: ambele au posibilitatea de a elimina un supus dacă jucătorul dorește. Edițiile RGG și ZMG ale regulilor mențin regula că prințesa trebuie să elimine un supus. (actualizat 12/2013)
  26. Icon Open Book.png Oricare meeple dintr-un oraș este un cavaler. Acest lucru include meepleșii normali, meepleșii mari, primarii, căruțele, directorii de circ și fantomele. (01/2015, actualizat 1/2019)
  27. Icon Double Arrow Black.png O clarificare ce indică că poate fi eliminat fie un supus mare, fie unul normal, este inclusă în regulile Big Box 1-3. Asta constituie o schimbare ușoară a regulilor originale – potrivit unui FAQ de mai devreme, supusul mare ar fi putut fi eliminat numai dintr-un oraș în care nu mai conținea alt cavaler. Un supus mare poate fi acum eliminat ca oricare alt supus. (actualizat 01/2015)
  28. Icon Double Arrow Black.png Comentarii specifice că primarul și căruța pot fi eliminați de către prințesă sunt găsite în Big Box 2 și 3, dar nu în regulile extensiei de sine-stătătoare. (actualizat 01/2015)
  29. Icon Double Arrow Black.png Această clarificare în paranteză a fost adăugată pentru prima oară în versiunea din anul 2010 a regulilor. (12/2013)
  30. Icon Double Arrow Black.png Această propoziție a fost adăugată când obligația de a elimina un cavaler a devenit o opțiune. A înlocuit propoziția: „If [the player] places the tile so that it adds to an empty city, or only starts a new city, he may place a follower (or other figure) in the normal way” (Dacă [jucătorul] plasează cartonașul în așa fel încât adaugă unui oraș gol sau numai începe un oraș nou, acesta are posibilitatea de a plasa un supus (sau alt pion) ca în mod normal”). Edițiile RGG și ZMG păstrează formulări variate ale propoziției vechi. (12/2013)
  31. Icon World Black.png Ia în vedere că tu primești punctele bonus pentru artiștii tăi dintr-o dată. Nu este o evaluare individuală pentru fiecare supus.
  32. Icon World Black.png Această restricție nu este inclusă în mod explicit în reguli (este menționat doar punctul bonus asigurat de zână), ci provine din interpretarea regulilor:
    • În timpul jocului, artiștii sunt evaluați în faza „Mută lemn”, iar jucătorii primesc cele 3 puncte bonus atunci când evaluează un teritoriu în faza de evaluare. Din moment ce ambele acțiuni au loc în faze diferite, artiștii nu pot primi aceste 3 puncte bonus asigurate de zână.
    • După joc, artiștii nu ar trebui să primească cele 3 puncte bonus de la zână din motive de consecvență. O piramidă de artiști nu este un teritoriu bazat pe cartonașe, ci unul bazat pe supuși, așa că în acest caz nu este evaluat niciun teritoriu nici la sfârșitul jocului și nu ar trebui aplicat niciun bonus de la zână. (4/2020; actualizat 7/2020)
  33. Icon Open Book.png Un tâlhar este oricare supuși plasat pe un drum. (Motivul: constructorii nu sunt supuși)