Turnul (ediția veche)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Tower (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎italiano • ‎română • ‎čeština


Box Tower4 C1 HiG.png

HiG

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Turnul a fost lansată original de Hans im Glück în anul 2006. Cartonașele primelor ediții în germană nu aveau niciun simbol de extensie.

Aceasta este a patra extensie majoră pentru Carcassonne și introduce un nou concept jocului. Cu această extensie poți construi turnuri înalte cu ajutorul cărora poți captura supușii jucătorilor adversari și să îi păstrezi pentru o recompensă sau să aștepți pentru un schimb unu-la-unu.

Noile concepte/lucruri sunt:

  • Turnurile

O extensie Carcassonne nu este cu adevărat o extensie Carcassonne când nu are cartonașe noi, așa că în cutie vei găsi de asemenea 18 cartonașe noi care reprezintă segmente de oraș, segmente de drumuri și o mănăstire în configurație nouă plus adaosul locurilor de construcție pentru turnuri care vor ajuta la crearea unui peisaj mai frumos.

Conținut

  • 18 cartonașe de teren noi
  • 30 de piese de turn (într-o singură culoare neutră)
Figure Tower.png
  • 1 turn ca distribuitor de cartonașe[1]
Tower C2 Feature Tile Tower.png

Reguli

Pregătire

Cele 18 cartonașe trebuie amestecate cu restul cartonașelor.

Fiecare jucător primește un număr de piese de turn, potrivit numărului total de jucători.

  • 2 players: câte 10 piese fiecare
  • 3 players: câte 9 piese fiecare
  • 4 players: câte 7 piese fiecare
  • 5 players: câte 6 piese fiecare
  • 6 players: câte 5 piese fiecare

Atașarea unui cartonaș de teren

Noile cartonașe de teren sunt plasate ca în mod obișnuit. În afara locurilor de construcție pentru turn,[2] nu există niciun element nou pe cartonașe.

Cartonaș cu loc de construcție pentru turn
Poți vedea conceptul nou în partea dreaptă a mijlocului cartonașului - fundația unui turn vechi.
Cartonaș cu un loc de construcție pentru turn și pod
Ia în vedere că pe cartonașul prezentat, drumul de deasupra format de pod divide ambele câmpuri.

Plasarea unui supus

În loc de a muta zâna sau plasa un supus, constructor sau porc, un jucător are acum posibilitatea de a decide să plaseze una dintre piesele sale de turn pe oricare cartonaș cu un loc de construcție pentru turn care este deja în joc sau pe un turn care este deja în curs de construire;[3] sau să finalizeze construirea unui turn plasând un supus în vârful acestuia.[4]

Plasează o piesă de turn și ia un prizonier

De fiecare dată când un jucător plasează o piesă de turn, acesta are posibilitatea de a lua un supus drept prizonier.[5][6][7][8] Constructorii și porcii nu pot fi luați drept prizonieri.[9] Ce supuși pot fi capturați depinde de înălțimea turnului pe care numai ce a fost plasată piesa de turn. Dacă turnul are numai un etaj, jucătorul are de ales dintre 5 cartonașe de pe care un supus poate fi luat drept prizonierː cartonașul cu turnul însuși, precum și cartonașele care se conectează la el orizontal și vertical.

Dacă turnul este construit până la al doilea etaj, atunci jucătorul are 9 oportunități pentru a lua un prizonier.

Cu fiecare piesă plasată pe turn, aria sa crește cu 4 cartonașe.[10] Este posibil să iei prizonieri peste „găuri” în plasarea cartonașului, precum și peste alte turnuri de orice înălțime.[11] Nu există nicio limită legată de cât de înalt poate fi construit un turn.

Jucătorul ROȘU plasează piesa de turn și ia drept prizonier supusul ALBASTRU de pe cartonașul 4
Jucătorul ROȘU plasează a doua piesă de turn și acum are posibilitatea de a captura supusul VERDE de pe cartonașul 1, supusul ALBSATRU de pe cartonașul 6 sau supusul GALBEN de pe cartonașul 9.

Când jucătorul ia un supus al altui jucător drept prizonier, atunci jucătorul capturator trebuie să plaseze prizonierul clar în fața sa. Dacă jucătorul ia unul dintre supușii săi drept prizonieri, supusul trebuie înapoiat rezervei. În cazul în care ultimul tâlhar, cavaler sau țăran al unui jucător este eliminat de pe un drum, oraș sau câmp care include constructorul sau porcul jucătorului, atunci constructorul sau porcul este și el înapoiat jucătorului.[12]

Plasează un supus pe un turn

Supus plasat în vârful unui turn

Dacă un supus este plasat în vârful unui turn,[13][14][15][16] construirea turnului este finalizată și nu mai poate fi construit mai departe.[17] Supusul rămâne în vârful turnului until până la sfârșitul jocului până ce nu este eliminat sau înapoiat jucătorului până ce nu este mâncat de dragon[18][19] sau capturat de alt turn.[20][21][22] Această acțiune poate fi utilă când un jucător dorește să protejeze de la a fi capturat un supus mai valoros.

Prizonieri

Supușii sunt comercializați

De fiecare dată când doi jucători au și-au capturat unul altuia un supus, supușii sunt schimbați imediat și sunt astfel înapoiați proprietarilor lor. Schimbul este automatǃ[23] Dacă unul dintre jucători are mai mulți prizonieri aparținând celuilalt jucător, proprietarul poate decide care prizonier să fie înapoiat.[24]

Mai departe, în timpul turei sale, un jucător are posibilitatea de a decide să plătească răscumpărarea[25] și să își recupereze plătind 1 prizonier de la 1 adversar.[26] În acest caz, jucătorul trebuie să își mute marcatorul de scor pe tabla de scor 3 spații înapoi, iar marcatorul adversarului 3 spații înainte. Dacă jucătorul nu are 3 puncte, jucătorul nu poate plăti răscumpărarea pentru a își rerevendica supusul.[27] Odată înapoiat, un supus poate fi utilizat imediat.

Reguli ale casei

Turnurile nu pot captura peste cartonașe goale. (Mulțumită lui viberunner)

Un meeple capturat nu poate fi înapoiat prin plătirea unei recompense (regula „Ochi pentru un Ochi”). (Mulțumită lui keyofnight)

Un turn de un singur etaj poate poate captura doar un supus de pe cartonașul pe care se află. Fiecare etaj adițional adaugă un cartonaș de arie adițional în fiecare direcție – rata creșterii ariei este aceeași ca în regulile obișnuite, dar punctul de pornire este mai slab (regula „Fără Surprize”). (Mulțumită lui keyofnight)

Un turn poate captura supuși și de pe cartonașe aflate diagonal cu cartonașul pe care se află turnul. Distanța de la cartonașul de pe care se poate captura este considerată cel mai mic număr de mișcări orizontale și diagonale necesare pentru a ajunge acolo, așa că un cartonaș adiacent și diagonal cu cartonașul pe care se află turnul este considerat a fi la două cartonașe depărtare. (Mulțumită lui Yi Niu)

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 18

Tower C1-01.pngx1
Tower C1-02.pngx1
Tower C1-03.pngx1
Tower C1-04.pngx1
Tower C1-05.pngx1
Tower C1-06.pngx1
Tower C1-07.pngx1
Tower C1-08.pngx1
Tower C1-09.pngx1
Tower C1-10.pngx1
Tower C1-11.pngx1
Tower C1-12.pngx1
Tower C1-13.pngx1
Tower C1-14.pngx1
Tower C1-15.pngx2
Tower C1-16.pngx1
Tower C1-17.pngx1


Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon World Black.png Demontarea turnului nu este recomandată. Cartonașele pot fi trase de sus, cât și de jos. Recomandăm ca cartonașele să fie trase de sus, din moment ce cu cât mai puține cartonașe sunt în turn, cu atât mai mare este riscul ca celelalte cartonașe să cadă afară când sunt trase de jos.
  2. Icon World Black.png Lineart a tradus acest concept cel puțin în ediția noua ca „loc de construcție pentru turn”, dar o traducere fidelă ar fi „fundație de turn”.
  3. Icon Open Book.png Un pod care ar putea acoperi loc de construcție al unui turn nu previne construirea acelui turn, iar un turn care era deja prezent nu previne plasarea unui pod. Dacă cele două structuri interferează una cu cealaltă, piesele de turn pot fi mutate în așa fel încât să nu mai fie pe simbolul locului de construcție pentru turn. Ambele structuri pot fi apoi plasate fără conflict. (11/2013)
  4. Icon Open Book.png Un supus nu poate fi plasat pe un loc de construcție pentru turn pentru a împiedica construirea acestuia. Doar piesele de turn pot fi plasate pe locurile de construcție pentru turn. Turnurile pot fi blocate doar atunci când deja există.
  5. Icon Double Arrow Black.png Regulile originale nu menționează supuși mari, dar câteva FAQ-uri au afirmat că sunt tratați exact în același mod ca supușii normali, după cum descriu acum regulile noi.
  6. Icon Double Arrow Black.png Aici există o schimbare ușoară în reguli. Regulile originale afirmau că era posibil să iei „one follower of an opponent prisoner” („un supus al unui adversar ca prizonier”), în timp ce regulile noi spun numai că este posibil să iei „un supus ca prizonier”. Este acum pe deplin posibil unui jucător să își „captureze” supușii săi, contrazicând un FAQ anterior. Ediția RGG a Big Box schimbă și ea această regulă.
  7. Icon Open Book.png Întrebare: Dacă plasezi un cartonaș cu simbolul dragonului și adaugi o piesă de turn, ce se întâmplă prima oară: capturarea supusului de către turn sau mutarea dragonului? Răspuns: Prizonierii sunt luați prima oară; plasarea unei piese de turn este o alternativă la plasarea unui supus, așa că are loc înainte de mutarea dragonului.
  8. Icon Open Book.png Supușii din cetăți sunt în siguranță în fața turnurilor, dragonilor și ciumei.
  9. Icon Double Arrow Black.png Un FAQ anterior a afirmat că constructorii și porci pot fi desigur luați ca prizonieri, căci erau supuși la acea vreme; totuși, sub regulile actuale, nu mai sunt considerați a fi supuși, iar prin urmare nu pot fi luați ca prizonieri.
  10. Icon World Black.png Cu alte cuvinte, aria cartonașelor în fiecare direcție dinspre turn (fără a lua în considerare cartonașul cu turnul însuși) este egal cu numărul de piese de turn din turn.
  11. Icon Open Book.png Întrebare: Poate un turn mai scund să captureze un meeple plasat pe un turn mai înalt, sau trebuie să fie egal sau mai mare în înălțime? Răspuns: Înălțimea turnului determină doar area de ‘atac’ și nu are nicio altă funcție.
  12. Icon World Black.png Asta pentru că constructorii și porci nu mai sunt considerați a fi supuși și nu pot rămâne independent în joc.
  13. Icon Double Arrow Black.png Suficient de ciudat, asta constituie o schimbare marginală a regulii, căci cu regulile vechi, constructorii și porci erau considerați supuși, așa că prin urmare puteau fi plasați în vârful turnurilor—iar asta a fost confirmat într-un FAQ!
  14. Icon Open Book.png Întrebare: Poate primarul, căruța sau moșia să fie plasat(ă) în vârful unui turn? Răspuns: Nu, plasarea acestor pioni este limitată la teritoriile descrise în reguli.
  15. Icon Open Book.png Nici abatele nu poate fi plasat în vârful unui turn, după cum este clarificat în regulile pentru noua ediție în anul 2016. Pe de o altă parte, directorul de circ poate fi plasat în vârful unui turn.
  16. Icon World Black.png Locurile de construcție pentru turn și turnurile sunt teritorii separate de drumuri, orașe și câmpuri. Turnurile nu fac parte din niciun teritoriu pe care stau sau se „ating” (nu sunt parte dintr-un oraș sau câmp pe care îl ating), așa că nu există nicio interacțiune între ele:
    • Un supus plasat pe un turn nu afectează majoritatea teritoriilor care se ating de turn (drumuri, orașe sau câmpuri) și prin urmare supusul nu participă la evaluarea lor.
    • Un supusul plasat pe un turn nu este afectat de acțiuni care implică acele teritorii care ating turnul, precum un simbol al prințesei.
    Totuși, un supusul plasat pe un turn poate fi afectat de unele interacțiuni: zâna, dragonul, ciuma și festivalul.
  17. Icon Open Book.png Acest lucru este adevărat cât timp supusul este pe turn – prezența supusului împiedică creșterea turnului, nu acțiunea de plasare. Dacă supusul este îndepărtat de dragon, ciumă, festival, alt turn etc., pot fi din nou adăugate piese în proaspătul părăsit turn. (11/2013)
  18. Icon Open Book.png Zâna poate fi mutată pe un cartonaș când singurul supus de pe cartonaș este pe un turn.
    Icon World Black.png Asta înseamnă că zâna poate fi atribuită unui supus din vârful unui turn. Zâna ar sta pe lângă turn.
  19. Icon Open Book.png Dragonul mănâncă toți supușii de pe un cartonaș, chiar dacă unul este într-un turn.
  20. Icon Double Arrow Black.png Dacă se merge dincolo de regulile germane, aceasta este pur și simplu o clarificare afirmată anterior în FAQ. Totuși, cu respect față de regulile originale engleze ale Rio Grande Games, aceasta este o schimbare semnificativă a regulii. Regulile germane originale nu au făcut nicio menționare asupra faptului dacă un supus de pe un turn poate fi sau nu capturat—iar un FAQ a confirmat că poate fi. Cu toate acestea, traducerea inițială RGG a afirmat explicit că nu poate fi. Totuși, cu lansarea Big Box, RGG însuși a corectat asta, aliniind încă o dată cele două seturi de reguli. Pentru a mai adăuga confuzie, cele mai noi reguli ale ZMG afirmă acum că supuși de pe turn nu pot fi capturați. Sheesh! (actualizat 3/2014)
  21. Icon Open Book.png Un supus pe un turn nu poate fi îndepărtat de o prințesă, căci turnul nu este parte a orașului; acestea sunt două zone diferite.
  22. Icon World Black.png Eliminarea supusului de pe turn prin alte mecanici, precum utilizarea unui cartonaș cu festival, este de asemenea posibilă. (12/2014)
  23. Icon Double Arrow Black.png Cele două fraze legate de negarea și natra automată a comerțului reprezintă o clarificare găsită în ediția RGG a Big Box.
  24. Icon Double Arrow Black.png Aceasta este de asemenea o clarificare nouă care nu era conținută de regulile originale.
  25. Icon Open Book.png Răscumpărarea pentru supusul mare nu este dublată. O fi mare, dar încă este o singură persoană.
  26. Icon Open Book.png Întrebare: Cât de des are loc răscumpărarea prizonierului în timpul „turei duble” (de ex. doar o dată, ca punctul bonus de la zâna sau de două ori, ca parte a unui pas repetat)? Răspuns: Se întâmplă doar o singură dată pe tură. Tura dublă [chiar] este doar o singură tură.
  27. Icon Double Arrow Black.png Această limitare nu este prezentă în regulile germane inițiale ale acestei extensii sau în versiunea germană a Big Box, dar este disponibilă în regulile de către RGG și alți publicatori mai târziu în anul 2006. Alți publicatori precum ZMG a inclus de asemenea această propoziție în ani ulteriori.