Negustori și constructori (ediția veche)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Traders and Builders (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:
Deutsch • ‎English • ‎Nederlands • ‎italiano • ‎română • ‎čeština


Box TradersBuilders C1 RO.png

HiG

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Negustori și constructori a fost lansată original de Hans im Glück în anul 2003.

Aceasta este a doua extensie majoră pentru Carcassonne și introduce câteva concepte noi pentru joc. A introdus cartonașe noi care au adus lucruri noi cu ele.

Noile concepte/lucruri suntː

  • Jetoane cu mărfuri
  • Porci
  • Constructori

O extensie Carcassonne nu este o extensie Carcassonne adevărată când nu există niciun cartonaș nou, așa că în cutie găsești de asemenea 24 care prezintă orașe, drumuri și o mănăstire în forme noi pentru a ajuta la crearea unui peisaj mai frumos. Cartonașele primei ediții germane nu aveau niciun simbol al extensiei.

Conținut

  • 24 de cartonașe de teren (9 cu vin, 6 cu grâu, 5 cu postav, 4 fără mărfuri)
  • 20 de jetoane cu mărfuri (9 cu vin, 6 cu grâu, 5 cu postav)[1]
  • 6 pioni constructor (1 x 6 culori)[2]
Figure Builders C1.png
  • 6 pioni porc (1 x 6 culori)[2]
Figure Pigs C1.png
  • 1 săculeț din material textil[3]
  • Pliant de reguli

Reguli

Pregătire

Cele 24 de cartonașe trebuie amestecate cu restul cartonașelor.

Atașează un cartonaș

Noile cartonașe de teren sunt plasate în modul obișnuit. Aveți grijă cu următoarele cartonașe:[4]


Trad c1 tile 24.jpg

Podul nu este o răscruce. Un drum trece continuu de la stânga la dreapta, în timp ce celălalt trece de sus în jos. Totuși, segmentele de câmp sunt separate. Cartonașul are patru segmente de câmp separate.


Trad c1 tile 20.jpg

Unul se termină la un oraș, celălalt la o casă. Cartonașul are trei segmente de câmp separate.


Trad c1 tile 23.jpg

Mănăstirea divide drumul în trei segmente separate.


Trad c1 tile 01.jpg

Acest cartonaș are trei segmente de oraș separate.


Plasează un supus

În loc de a plasa un supus normal sau mare, un jucător are acum posibilitatea de a decide să plaseze un constructor sau porc. Aceștia sunt plasați conform următoarelor reguli.

Constructorul

Figure Builder red.png
Pion constructor

Plasare: Constructorul poate fi plasat numai pe cartonașul tocmai plasat, iar apoi numai într-un oraș sau pe un drum care deja include unul dintre supușii jucătorului. În consecință, jucătorul trebuie mai întâi să plaseze un supus pe un drum sau într-un oraș ca în mod obișnuit, să plaseze un cartonaș ce extinde acest drum sau oraș într-o tură ulterioară, iar apoi să plaseze un constructor pe cartonaș.

  • Un constructor poate fi plasat chiar dacă sunt tâlhari, cavaleri sau constructori de-ai altor jucători pe drum sau în oraș.
  • Nu contrează cât de multe cartonașe sunt între constructor și tâlhar sau cavaler.
  • un constructor poate fi plasat pe un drum sau într-un oraș, după cum dorește jucătorul.
  • Un constructor nu poate fi plasat niciodată pe un câmp.

Efect: De fiecare dată când un jucător plasează un cartonaș care extinde[5][6][7] drumul sau orașul care include constructorul său, au posibilitatea de a efectua o tură dublă.[8][9] Aici, după efectuarea pașilor obișnuiți de plasare și evaluare,[10] jucătorul trage alt cartonaș de teren, îl plasează în mod corespunzător, iar apoi poate să plaseze alt supus și efectuează oricare evaluare necesară.[11]

Tura jucătorului este apoi terminată.

De exemplu un jucător are posibilitatea de a:
1) Plasa un tâlhar
2) Plasa un constructor
3a) Continua drumul
3b) Trage un al doilea cartonaș pe care să îl plaseze undeva

Note importante despre utilizarea constructorului și a turei dubleː

  • Nu există reacție în lanț. Dacă jucătorul continuă drumul sau orașul care include constructorul său, nu are posibilitatea de a trage un al treilea cartonaș.
  • Dacă drumul sau orașul nu este finalizat în cursul oricărei parte a turei duble, constructorul rămâne în joc. Are de asemenea să genereze o tură dublă în fiecare tură ulterioară, atât timp cât drumul sau orașul ce conține constructorul rămâne nefinalizată. Dacă este finalizat, constructorul și tâlharul sau cavalerul sunt înapoiați jucătorului după ce a fost evaluat.
  • Jucătorul poate plasa un supus pe cel de-al doilea cartonaș precum și pe primul. Dacă drumul sau orașul este finalizat de plasarea cartonașului, atunci jucătorul are posibilitatea de a plasa constructorul tocmai întors pe cel de-al doilea cartonaș.
  • Constructorul nu este luat în considerare la calcularea majorității.[12]
  • Când ultimul tâlhar sau cavaler al unui jucător este eliminat de pe un drum sau dintr-un oraș cu un constructor, jucătorul își ia constructorul, punându-și-l în rezerva sa.[13]
De exemplu, un jucător are posibilitatea de a:
1) Plasa un tâlhar
2) Plasa constructorul
3a) Finaliza drumul și plasa un cavaler pe segmentul de oraș al cartonașului. Drumul este acum evaluat—tâlharul și constructorul sunt înapoiați jucătorului
3b) Plasa cel de-al doilea cartonaș și plasa constructorul

Porcul

Figure Pig red.png
Pionul porc

Plasare: Porcul poate fi plasat numai pe cartonașul care numai ce a fost plasat, iar apoi numai pe un câmp care conține deja unul dintre țăranii jucătorului.

  • Pot fi deja țărani sau porci de-ai altor jucători pe câmp.

Efect: Porcul crește valoarea orașelor pentru țărani.

  • În timpul evaluării finale, un jucătorul cu porcul său pe un câmp primește câte 4 în loc de 3 points pentru fiecare oraș de pe acel câmp.[14] Asta este adevărat numai dacă proprietarul porcului deține majoritatea pe câmp (sau este într-o situație de egalitate a majorității); dacă un jucător nu primește puncte pentru un oraș, porcul adaugă nimic, Ca înainte, numai țăranii determină cui aparține câmpul.
  • Porcul nu este luat în considerare la calcularea majorității.[15]
  • Dacă ultimul țăran al proprietarului porcului este eliminat de pe câmpul cu porcul, atunci și porcul este înapoiat jucătorului.[16] În caz contrar, porcul rămâne pe câmpul pe care a fost plasat până la sfârșitul jocului.

Evaluare

Un oraș cu jetoane cu mărfuri este finalizat

Atunci când este finalizat un oraș ce conține unul sau mai multe simboluri de marfă, orașul este evaluat ca în mod obișnuit. Jucătorul care a finalizat orașul primește un jeton cu mărfuri pentru fiecare simbol de marfă asociat din oraș - acest jucător este, să zicem, negustorul orașului. Este irelevant dacă jucătorul avea un cavaler în oraș sau chiar dacă erau sau nu cavaleri în oraș.[17]

Jucătorul ROȘU finalizează orașul.
Jucătorul BLUE primește 10 puncte.
Jucătorul ROȘU primește:
  • Token Wine C1.png
  • Token Wheat C1.png
  • Token Wheat C1.png

Evaluarea finală[18]

Jetoane cu mărfuri

Jucătorul care a colectat cele mai multe jetoane cu vin primește 10 puncte. Același lucru este adevărat pentru jucătorul cu cele mai multe jetoane cu grâu și cele mai multe jetoane cu postav. Ca de obicei, în cazul unei situații de egalitate, toți jucătorii implicați primesc toate cele 10 puncte.

  • Trad C1 blue meeple.png Puncte:
  • Trad C1 token score example a.png
  • Trad C1 red meeple.png Puncte:
  • Trad C1 token score example b.png
Exemplu pentru un joc cu doi jucători: Jucătorul ALBASTRU primește 20 de puncte, în timp ce jucătorul ROȘU primește 30 de puncte.

Porci pe un câmp

Un jucător cu porcul său pe un câmp primește câte 4 în loc de 3 puncte pentru fiecare oraș finalizat.

Jucătorul ALBASTRU deține câmpul.
Din moment ce jucătorul ALBASTRU are un porc pe câmp, primește câte 4 puncte pentru fiecare oraș finalizat de pe câmp—8 puncte în total.
Jucătorul ROȘU nu deține câmpul, din moment ce nu are majoritatea de țărani pe câmp.
Jucătorul ROȘU primește 0 puncte, cu toate că are un porc pe câmp.

Tura dublă

Lucruri care se întâmplă doar O SINGURĂ DATĂ

Lucruri care pot sau trebuie să se întâmple DE DOUĂ ORI

  • Tragerea și plasarea unui cartonaș de teren (obligatoriu)
  • Rezolvarea simbolurilor speciale de pe cartonașele de teren (obligatoriu)
  • Plasarea unui meeple, pion sau jeton
  • Evaluarea (dacă una sau mai multe teritorii numai ce s-au finalizat)
  • Schimbul de prizonieri (poate fi de mai mult de două ori) (Turnul)
  • Eliminarea unui cavaler dintr-un oraș asediat (Asediatorii - Catari - Asediu)

Reguli ale casei

Jucătorii au voie să tragă cartonașe adiționale atât timp cât continuă orașul/drumul în/pe care este plasat constructorul. (Mulțumită lui Diminuendo)

Pentru a menține jetoanele cu mărfuri în linie cu evaluarea relativă din Regele și cavalerul brigand (Contele, regele și vasalii), un jucător care deține majoritatea nu mai primește 10 puncte. În schimb, primește un bonus de 10 % (sau de 10 puncte, în funcție de punctajul care este mai mare) pentru punctajul total de la sfârșitul jocului, după calcularea câmpurilor și teritoriilor nefinalizate, dar înaintea calculării altor evaluări precum celor din Regele și cavalerul brigand. Adițional, oricare jucător care nu deține majoritatea primește 2 puncte pentru fiecare jeton cu marfă pe care îl dețin. (Mulțumită lui kissybooboo)

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 24

Trad c1 tile 01.jpg x1
Trad c1 tile 02.jpg x1
Trad c1 tile 03.jpg x1
Trad c1 tile 04.jpg x1
Trad c1 tile 05.jpg x1
Trad c1 tile 06.jpg x1
Trad c1 tile 07.jpg x1
Trad c1 tile 08.jpg x1
Trad c1 tile 09.jpg x1
Trad c1 tile 10.jpg x1
Trad c1 tile 11.jpg x1
Trad c1 tile 12.jpg x1
Trad c1 tile 13.jpg x1
Trad c1 tile 14.jpg x1
Trad c1 tile 15.jpg x1
Trad c1 tile 16.jpg x1
Trad c1 tile 17.jpg x1
Trad c1 tile 18.jpg x1
Trad c1 tile 19.jpg x1
Trad c1 tile 20.jpg x1
Trad c1 tile 21.jpg x1
Trad c1 tile 22.jpg x1
Trad c1 tile 23.jpg x1
Trad c1 tile 24.jpg x1

Numărul total de jetoane: 20

Token Wine C1.png x9
Token Wheat C1.png x6
Token Cloth C1.png x5


Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.


  1. Icon Double Arrow Black.png Săculețul nu este inclus în setul Big Box, așa că este omis din listă. Eplicația originală pentru rolul săculețului este după cum urmează: „Din motive tehnice, cartonașele jocului Carcassonne (jocul de bază) și (mini)extensiile pot avea culori puțin diferite. În acest caz, cartonașele pot fi trase din săculeț”.
  2. 2.0 2.1 Icon Double Arrow Black.png Regulile originale spun: „12 supuși noi în 6 culori (un constructor și un porc pentru fiecare jucător)”. În regulile pentru Big Box, constructorul și porcul nu mai sunt considerați supuși, ceea ce are un număr mare de consecințe asupra utilizării lor. Ediția RGG a Big Box schimbă de asemenea această regulă.
  3. Icon World Black.png Nu toate versiunile vin cu un săculeț textil.
  4. Icon World Black.png Ia în vedere că pe cel de-al doilea cartonaș, drumul se termină la o casă; nu la un han (nu există niciun lac).
  5. Icon Double Arrow Black.png Aceasta este o schimbare a regulilor originale, care spuneau că cartonașul trebuie „să finalizeze sau să extindă” teritoriul. Cartonașul cu abație din Abația și primarul finalizează dar nu extinde teritoriul. Și ediția RGG a Big Box schimbă această regulă.
  6. Icon Open Book.png Dacă un jucător finalizează un teritoriu cu un cartonaș cu abație, iar constructorul său este pe teritoriu, teritoriul nu este „extins” de către abație (din moment ce abația este un teritoriu separat), așa că jucătorul nu primește alt cartonaș.
  7. Icon Open Book.png Plasarea unui pod pe un cartonaș pentru a extinde un drum este suficient pentru a declanșa tura dublă a constructorului, precum și plasarea unui jeton tunel dacă unul sau mai multe cartonașe devin parte a drumului în cauză.
  8. Icon World Black.png Regulile originale spun că „constructorul face posibilă tura dublă”. Având în vedere utilizarea cuvântului „may” („poți”; „ai posibilitatea”) sau că jucătorului „îi este permis” să aibă parte de o tură dublă în regulile RGG, pare că tura dublă este opțională (deși probabil sunt puține circumstanțe în care cineva ar alege să nu aibă parte de tura dublă).
  9. Icon Open Book.png Atât timp cât constructorul era prezent în oraș/pe drum atunci când a fost plasat cartonașul care a continuat orașul/drumul, tura dublă generată de constructor poate avea loc chiar dacă constructorul nu mai este prezent la sfârșitul primei părți a turei (de exemplu, prin completarea orașului/drumului, prin eliminarea cauzată de dragon sau prin eliminarea cauzată de un festival). (3/2015; actualizat 12/2018)
  10. Icon Double Arrow Black.png Regulile originale spuneau că cel de-al doilea cartonaș era tras (și plasat) „imediat”; regulile Big Box spun că cartonașul este tras „după ce au fost efectuați pașii obișnuiți de plasare și evaluare”. Prima parte a turei jucătorului ar trebui finalizată în întregime înainte de a începe a doua parte a turei a turei duble luând un al doilea cartonaș.
  11. Icon Open Book.png Notă importantă: „Tura dublă” este de fapt o singură tură cu două părți. Ambele părți ale turei duble sunt identice, dar acțiunile care se întâmplă doar o dată pe tură (precum punctul/punctele bonus ale zânei și răscumpărarea de prizonieri) încă se întâmplă doar o dată pe tură. Vedeți secțiunea #Tura dublă pentru mai multe detalii. (modificat 6/2013)
  12. Icon World Black.png După cum este notat deasupra, constructorul nu mai este considerat supus, așa că nu nu este calculat la calcularea majorității.
  13. Icon Double Arrow Black.png În versiunea RGG a Big Box, această regulă este inclusă în secțiunea Prințesa și dragonul.
  14. Icon Double Arrow Black.png Conform celei de-a treia ediție a regulilor evaluării câmpurilor.
  15. Icon World Black.png Porcul nu mai este supus, așa că nu nu este calculat la calcularea majorității.
  16. Icon Double Arrow Black.png Aceasta este o consecință a regulii că constructorii și porcii nu sunt supuși și se aplică de asemenea când ultimul tâlhar sau cavaler este eliminat de pe un drum sau dintr-un oraș care include constructorul. Sub regulile vechi, porcul rămânea în joc, iar constructorul continua să genereze ture duble. Sub regulile curente, constructorul și porcul sunt dependenți de supuși pentru plasare și nu pot rămâne în joc fără ei.
  17. Icon Open Book.png Întrebare: Dacă se finalizează orașe cu jetoane de marfă prin plasarea abației (Ext. 5 - Abația și primarul), jetoanele cu mărfuri sunt acordate ca în mod normal jucătorului care a plasat abația? Răspuns: Da, căci jucătorul a finalizat orașul.
  18. Icon Double Arrow Black.png Exemplul evaluării cu porcul a fost corectat - versiunea originală a Big Box avea supusul roșu în picioare.