Tunelul (prima ediție)

From Wikicarpedia
(Redirected from Tunelul (prima editie))
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Tunnel (1st edition) and the translation is 100% complete.

Pagina principală  > Carcassonne  > Tunelul (prima ediție)


Informații generale și comentarii

Spielbox Numărul 6 2009
Cartonașele extensiei
Simbolul extensiei

Lansat original în Spielbox în 2009.[1]

Conținut

  • 4 cartonașe de teren
  • 12 jetoane de tunel, câte două jetoane în șase culori
Jeton de tunel


Reguli

Pregătire

Cele patru cartonașe de teren sunt amestecate împreună cu cele din jocul de bază. Fiecare jucător își primește jetoanele de tunel corespunzătoare culorii sale. În jocurile în doi, fiecare jucător poate folosi câte trei seturi de jetoane; în jocurile cu trei jucători, fiecare poate folosi câte două seturi.[2]

Toate regulile jocului de bază se aplică, cu următoarele adiții.

Desfășurarea jocului

Revendică tuneluri cu jetoane

În timpul turei sale,[3] un jucător are posibilitatea de a plasa unul dintre jetoanele sale de tunel pe oricare deschizătură de tunel nerevendicată,[4] incluzând pe cartonașul de teren ce tocmai a fost plasat. Independent de asta, regulile pentru plasarea unui supus rămân aceleași.[5]

Când este finalizat un tunel subteran?

Atât timp cât nu există niciun jeton de tunel ce să revendice o deschizătură de tunel, drumul ce duce la ea este „fără capăt”, fără a fi finalizat.[6] Drumul rămâne nefinalizat chiar și atunci când un jeton de tunel este plasat pe cartonaș. Numai atunci când cel de-al doilea jeton de tunel este plasat pe altă deschizătură de tunel nerevendicată (care poate sau nu să fie pe același cartonaș) sunt definite „intrarea” și „ieșirea” tunelului și este finalizat tunelul.[7] Drumul trece apoi prin subteran prin tunel, dar nu este finalizat la ieșirea tunelului. Drumul este finalizat în modul obișnuit, precum prin atingerea unei răscruci.

Culoarea jetoanelor de tunel este importantă numai pentru legarea a două deschizături de tunel. Desigur, tunelul este construit pentru toată lumea; de exemplu, un tâlhar de altă culoare poate evalua un drum care trece printr-un tunel terminat. În cazuri extreme, un drum poate trece prin subteran de câteva ori la rând.[8]

Evaluare

Se evaluează numai segmentele vizibile ale unui drum finalizat.[9][10]

Exemplu: Următoarea secvență ar evalua 6 puncte (sau 12 cu un han):
  1. Cartonaș cu un drum ce duce dinspre o poartă de oraș
  2. Cartonaș cu un drum curbat
  3. Cartonaș cu un portal de tunel
  4. Cartonaș cu o ieșire de tunel
  5. Cartonaș cu un drum drept
  6. Cartonaș cu o răscruce

După evaluare, jetoanele de tunel rămân acolo unde se află, astfel încât pot fi construite cel mult cinci tuneluri (sau șase cu tuneluri din alte extensii).

Clarificări adiționale

Ai grijă cu cartonașele afișate mai jos.[11]

Tunnel C1 Tile 1.jpg Acest cartonaș are 2 segmente de câmp (jumătatea de sus, jumătatea de jos).
Tunnel C1 Tile 2.jpg Acest cartonaș are 3 segmente de câmp (jumătatea de sus, stânga-jos, dreapta-jos).
Tunnel C1 Tile 3.jpg Acest cartonaș are 2 segmente de câmp (dreapta-jos, 3/4 din cea a mai rămas din cartonaș).
Tunnel C1 Tile 4.jpg Acest cartonaș are 3 segmente de câmp (jumătatea de sus, stânga-jos, dreapta-jos) - drumul ce se sfârșește la un grup de case nu împarte segmentul de câmp de sus. „Câmpul” din dreapta-sus și cel din stânga-sus se conectează.

Variante

Jucătorii au posibilitatea de a utiliza tunelurile într-un fel nimicitor, făcând ca un drum să fie imposibil de finalizat și blocând toți supușii de pe el pentru tot restul jocului: un jucător poate provoca această situație dacă revendică o deschizătură de tunel cu un jeton și dacă nu plasează niciodată cel de-al doilea jeton. Această posibilitate a stârnit multe dispute.

Pentru a împiedica această situație, au fost sugerate câteva variante:[12]

  • Ai voie să plasezi un jeton de tunel pe o deschizătură de tunel numai dacă cel puțin 1 dintre supușii tăi este plasat pe drumul conectat la acel tunel. (Mulțumită lui Player77)
  • Jucătorul afectat are voie să fure cel de-al doilea jeton de tunel și să îl plaseze imediat în timpul turei sale, dacă proprietarul jetonului nu a profitat de cel puțin o oportunitate de a îl plasa. (Mulțumită lui Christwart Conrand, creatorul extensiei)
  • Ambele jetoane de tunel trebuie plasate în același timp atunci când un drum cu un tunel este ocupat de un jucător. (Mulțumită lui Whaleyland)
  • Jucătorii nu pot folosi un jeton de tunel pentru a bloca supusul unui adversar. (Mulțumită lui corinthiens13)

Alte extensii

Tuneluri în alte extensii

Cartonașele din alte extensii, precum Prințesa și dragonul și Abația și pirmarul, care prezintă și ele tuneluri, pot fi utilizate și ele cu regulile pentru extensia cu tuneluri Spielbox; prin urmare, deschizăturile pot fi revendicate cu jetoane. În acest caz, drumul ce duce prin tunel nu se consideră ca fiind continuu, contrar regulilor precizate.

Cartonaș din Prințesa și dragonul ce prezintă un tunel
Cartonaș din Abația și primarul ce prezintă un tunel

Regele și cavalerul brigand

Un jucător va obține cartonașul cu cavalerul brigand dacă el sau ea plasează un jeton de tunel care finalizează cel mai lung drum din joc la acel moment.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Există două drumuri lungi independente conectate prin intermediul unui tunel marcat cu jetoane de tunel de aceeași culoare. În acel moment, drumul devine cel mai lung drum. Cine obține cartonașul cu cavalerul brigand: jucătorul care a plasat ultimul jeton de tunel sau jucătorul care a plasat ultimul cartonaș luând în considerare ambele drumuri, incluzând cartonașele cu tunel?

Răspuns: În acest caz, jucătorul care a plasat ultimul jeton de tunel va obține cartonașul cu cavalerul brigand, nu jucătorul care a plasat ultimul cartonaș al drumului combinat.

Referință pentru cartonașe

Cartonașe totale: 4
Tunnel C1 Tile 1.jpg x1
Tunnel C1 Tile 2.jpg x1
Tunnel C1 Tile 3.jpg x1
Tunnel C1 Tile 4.jpg x1

Jetoane totale: 12

Token Tunnel blue C1.png  x2
Token Tunnel yellow C1.png  x2
Token Tunnel grey C1.png  x2
Token Tunnel green C1.png  x2
Token Tunnel red C1.png  x2
Token Tunnel black C1.png  x2

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Pentru Tunelul avem trei seturi de reguli după care se ne luăm: cele publicate original în Spielbox; un set de pe site-ul web al Hans im Glück; și, bazat pe asta, o traducere în limba engleză de pe site-ul web Spielbox website. Am folosite cele ale Hans im Glück ca bază pentru această secțiune, deși vom semnala orice diferență dintre versiuni după cum este necesar.
  2. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Regulile publicate în Spielbox spun că în jocurile în doi fiecare poate lua câte două seturi de jetoane.
  3. Interpretare din partea comunității Nu este specificat un moment specific în timpul turei, ceea ce indică că jetonul poate fi plasat oricând în timpul turei. (10/2014)
  4. Interpretare din partea comunității Regulile spun „neocupată”, dar am simțit că ar trebui făcută o deosebire între ocupare (cu un meeple) și revendicare (cu un jeton).
  5. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Această propoziție nu se găsește în versiunea publicată de Spielbox; clarifică că un jucător poate în aceeași tură atât să plaseze un supus, cât și să plaseze un jeton de tunel.
  6. Diferențe notorii în reguli între ediții sau publicatori Această secțiune și următoarea sunt cu mult revizuite față de regulile publicate în Spielbox, clarificând câteva probleme.
  7. Interpretare din partea comunității Regulile menționează numai că intrarea și ieșirea tunelului sunt „definite”, dar simțim că ar trebui făcută o deosebire între un drum care este finalizat și un tunel care este terminat. Traducerea Spielbox în engleză nu o face și este potențial confuzionantă.
  8. Interpretare din partea comunității Regulile Spielbox în engleză adaugă că un drum poate „[să treacă] prin subteran pe sub alte drumuri.” („[pass] behind other roads underground.”). Suntem înclinați să credem că aceasta este o traducere greșită a „hintereinander”, sau „la rând”.
  9. Interpretare din partea comunității Ar părea logic ca dacă „intrarea” și „ieșirea” unui tunel sunt pe același cartonaș, acestea să valoreze ca numai un singur punct pentru evaluare, precum două segmente ale unui oraș de pe un singur cartonaș se numără ca fiind 1 cartonaș la evaluare.
  10. Interpretare din partea comunității Deși nu este precizat explicit, drumul finalizat cu jetoane de tunel este evaluat în timpul fazei normale de evaluare, căci regulile nu indică nimic în sens contrar. (10/2014)
  11. Clarificare oficială din partea publicatorului Această clarificare a fost confirmată de Christwart Conrad, autorul extensiei. A confirmat faptul că cartonașul de tip „DDDD” are 3 segmente de câmp.

     Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Ne-ar plăcea să verificăm dacă drumul ce se sfârșește la grupul de case împarte câmpul în partea de sus sau nu. Cu alte cuvinte, acest cartonașe are 3 sau 4 câmpuri?

    Răspuns: Acest cartonaș are 3 câmpuri. (8/2021)

    Tunnel C1 Tile 4.jpg

    A furnizat de asemenea o legătură către BGG ce discută câmpurile celor patru cartonașe.

    https://boardgamegeek.com/thread/1001627/tunnels-and-fields

  12. Interpretare din partea comunității Primele două variante au fost discutate în două postări consecutive disponibile la BGG:
    https://boardgamegeek.com/thread/455033/article/4894966#4894966
    Variantele rămase au fost discutate în câteva postări la Carcassonne Central (replicile #2 și #10):
    https://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=5481.msg79746#msg79746