Cercuri în lan

This page is a translated version of the page Crop Circles and the translation is 100% complete.
Other languages:
Crop Circles C3 Tile B.png Citești regulile pentru acest design al cartonașelor. Crop Circles C2 Tile B.jpg
Crop C1 2 04.pngCitește următoarele reguli dacă cartonașele tale arată astfel.
Cercuri în lan Cercuri în lan
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege un joc din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Forme misterioase apar în câmpurile din Carcassonne, deținând o putere stranie asupra cavalerilor, tâlharilor și țăranilor din ținut.

Informații generale și comentarii

 
Simbolul extensiei

Extensia Cercuri în lan (Mini #7) a fost lansată de HiG pentru a doua ediție, cunoscută pe scurt ca C2, în 2017, inclusă ca parte a   Big Box 6. O a treia ediție, cunoscută pe scurt ca C3, a fost lansată în 2021 incluzând grafică mai detaliată, orașe cu clădiri tăiate și unele modificări minore asupra formulării. Versiunea C3 a acestei extensii este disponibilă numai ca parte a   Big Box 7.

Big Box 6 și Big Box 7 au fost lansate de Lineart cu reguli traduse în limba română.

Această extensie a fost original lansată pentru prima ediție, cunoscută pe scurt ca C1, în 2012.

Conținut

  • 6 cartonașe de teren cu cercuri în lan[1]
 
Cartonaș cu cerc în lan

Reguli

Pregătire

Amestecă noile cartonașe de teren cu cele din jocul de bază și stivuiește-le ca în mod normal.

Desfășurarea jocului

Când tragi un cartonaș cu un cerc în lan, execută o tură standard, urmând ordinea normală: 1. Atașarea unui cartonaș de teren, 2. Plasarea unui meeple și 3. Declanșarea unei evaluări de puncte. După aceea, execută acțiunea nouă: 4. Acțiunea cerc în lan.

Notă: Cercurile în lan separă drumurile și câmpurile. Meepleșii nu pot ocupa cercuri în lan.

4. Acțiunea cerc în lan

După plasarea unui cartonaș cu un cerc în lan pe el, trebuie să alegi una dintre următoarele acțiuni:

A) În funcție de cercul în lan, ai posibilitatea[2] de a plasa un meeple din rezerva ta lângă unul dintre meepleșii tăi aflați deja pe un cartonaș.[3]
SAU
B) În funcție de cercul în lan, trebuie se elimini unul dintre meepleșii tăi de pe un teritoriu și să îl iei înapoi în rezerva ta.

După aceea, toți jucătorii (începând cu jucătorul din stânga ta și continuând în sensul acelor de ceasornic) trebuie să execute acțiunea pe care ai ales-o, iar apoi tu execuți acea acțiune.

Reguli adiționale

  • Tipul de meepleși care sunt adăugați sau eliminați este determinat de tipul de cerc în lan pe care l-ai plasat:
Cerc în lan furcă
Acesta afectează țăranii (de pe un câmp).
Cerc în lan măciucă
Acesta afectează tâlharii (de pe un drum).
Cerc în lan scut
Acesta afectează cavalerii (dintr-un oraș).
  • Dacă a fost aleasă opțiunea A, ai posibilitatea de a plasa meepleul numai pe un teritoriu unde este deja prezent cel puțin unul dintre meepleșii tăi indiciați (țăran la țăran, tâlhar la tâlhar, cavaler la cavaler).[4]
  • Dacă nu ai în joc niciun meeple de tipul indicat, dar ai plasat cartonașul, încă trebuie să alegi A sau B.
  • Dacă nu ai în joc niciun meeple de tipul indicat,[5] nu execuți acțiunea aleasă.
  • Odată ce toți jucătorii au executat acțiunea aleasă, jocul se reia, începând cu jucătorul din stânga ta.[6]
 
Exemplu pentru A)
  1. Plasezi un cartonaș cu cercul în lan scut și îți plasezi pe el unul dintre meepleșii tăi drept cavaler. Alegi acțiunea A. Fiecare jucător are posibilitatea de a plasa un cavaler lângă unul dintre cavalerii săi.[7]
  2. Jucătorul verde adaugă alt cavaler.
  3. Jucătorul albastru nu are niciun cavaler în joc și nu face nimic.
  4. Tu plasezi alt cavaler lângă cel pe care l-ai plasat anterior în tură. Nu ai fi putut alege orașul din partea stângă de sus a cartonașului, deoarece nu aveai deja un cavaler acolo. (Ai fi putut, de asemenea, să fi plasat cavalerul lângă cavalerul tău din colțul din stânga-sus).[8]
 
Exemplu pentru B)
  1. Jucătorul verde plasează un cartonaș de teren cu cercul în lan furcă și plasează pe el un meeple drept cavaler. Acest lucru finalizează orașul, aducându-i jucătorului verde 4 puncte. După aceea, jucătorul verde alege acțiunea B.
  2. Jucătorul albastru elimină un țăran.
  3. Tu elimini un țăran.
  4. Jucătorul verde nu are țărani și nu face nimic.

Ansamblul cartonașelor

Ediția C3

Cartonașe totale: 6
Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Ediția C2

Cartonașe totale: 6
Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1.   Câmpurile de culturi (suprafețele galbene) sunt teritorii distincte și prin urmare separă segmentele de drum și segmentele de câmp. (1/2013)
  2.   Regulile ZMG consideră că plasarea unui meeple este obligatorie atât timp cât este posibilă pentru jucător. Această discrepanță este probabil rezultatul unei traduceri greșite.
  3.   Regulile ZMG indică că tu adaugi meepleul pe „un teritoriu pe care ai deja un meeple” („a feature where you already have a meeple”), iar asta înseamnă că tu poți plasa un meeple pe oricare cartonaș dintr-un teritoriu pe care este deja plasat un meeple de-al tău. Această discrepanță este probabil rezultatul unei traduceri greșite.
    Această discrepanță are implicații clare, de exemplu, în interacțiunile cu   Ext. 3 - Prințesa și dragonul și   Ext. 4 - Turnul, din moment ce regulile ZMG permit jucătorilor să adauge meepleși adiționali pe un cartonaș diferit decât meepleul deja prezent pe teritoriu. Acest lucru ar permite jucătorilor să își crească șansele împotriva dragonului sau a unui turn.
  4.   Orice meeple care poate fi pus pe un drum este considerat a fi un tâlhar. Orice meeple care poate fi pus într-un oraș este considerat a fi un cavaler.
  5.   Regulile ZMG au adăugat aici condiția „și nu ai plasat cartonașul” („and did not place the tile”), care nu este necesară și poate fi înțeleasă greșit, din moment ce propoziția poate fi interpretată ca însemnând că dacă jucătorul activ este forțat să execute mereu acțiunea, chiar dacă nu are niciun meeple de tipul indicat pe suprafața de joc.
  6.   După acțiunea cerc în lan, jucătorul activ ar trebui să continue cu oricare acțiune în așteptare ca parte din tura sa, precum eliminarea unui cavaler dintr-un oraș asediat prin intermediul unei mănăstiri (vezi   Asediatorii - Catarii - Asediu) sau efectuarea celei de a doua parte a unei ture duble (vezi   Ext. 2 - Negustori și constructori). După ce sunt efectuate toate acțiunile în așteptare, tura următorului jucător poate începe.
  7.   Regulile ZMG au omis această ultimă propoziție.
  8.   Regulile ZMG au omis această clarificare.