Eretici și lăcașuri de cult (prima ediție)

This page is a translated version of the page Heretics and Shrines (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:
Count Cult C1-02.png Citești regulile pentru acest design al cartonașelor.
Heretics C2 Tile C.jpgCitește următoarele reguli dacă cartonașele tale arată astfel.
Contele, regele și vasalii Contele, regele și vasalii
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege un joc din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Informații generale și comentarii

 
Planșa pretăiată venite cu Hans im Glück Almanac
 
Cartonașele venite cu Cult, asediu și creativitate

Extensia Eretici și lăcașuri de cult[1] (sau Lăcașuri de cult și eretici) a fost lansată original de Hans im Glück în 2007 ca parte din   Ext. 6 - Contele, regele și vasalii.

Cartonașele au fost de asemenea reprintate în numărul Hans im Glück Almanac de la Spielbox în 2008, dar cu logouri diferite (un pentagon mai degrabă decât o coroană) alături de niște piese pentru alt joc HiG, Stone Age. Regulile pentru această versiune a extensiei sunt la fel ca în versiunea inițială.

În sfârșit, a fost lansată de Rio Grande Games (2008) ca parte din   Cult, asediu și creativitate alături de 1 cartonaș extra de teren (ODCD), 4x cartonașe din   Asediu și 2x cartonașe goale pentru a îi permite achiziționatorului să își creeze propriile sale dispuneri de cartonașe. RGG a ales să numească cartonașele „cult places” („lăcașuri de cult”), cu toate că regulile pentru uzul lor sunt din nou identice.

Conținut

Reguli


Pregătire

Noile cartonașe de teren ar trebui amestecate cu celelalte cartonașe. Această extensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne.

Atașarea unui cartonaș

Lăcașurile de cult sunt plasate și evaluate în același fel ca o mănăstire.[2] Cu toate acestea, un lăcaș de cult nu poate fi plasat astfel încât să se învecineze cu mai multe mănăstiri.[3] În mod similar, o mănăstire nu poate fi plasată astfel încât să se învecineze cu mai multe lăcașuri de cult.[4][5][6]

Plasarea unui supus

Un supus plasat pe un lăcaș de cult este numit eretic. Dacă un jucător plasează un lăcaș de cult direct (orizontal, vertical sau diagonal) lângă mănăstirea[7] altui jucător[8] și plasează un eretic pe el, călugărului îi este stipulată un duel.[9] Același lucru este adevărat atunci când un călugăr este plasat pe o mănăstire direct lângă un eretic.[10] Provocarea propriului tău călugăr sau eretic este de asemenea posibilă.[11][12][13]

Atunci când un jucător plasează un cartonaș cu lăcaș de cult, el sau ea are posibilitatea, ca de obicei, de a alege să plaseze un supus pe segmentul de fermă, drum sau oraș al cartonașului, în loc de pe lăcașul de cult însuși.[14]

Evaluare

Când finalizezi unul sau mai multe teritorii (de ex. o mănăstire, un drum etc.) plasând un cartonaș de teren cu lăcaș de cult, acestea sunt evaluate în concordanță cu regulile normale.

Duelul

Duelul este despre cine poate termina construcția sa primul.[15][16]

Jucătorul care termină teritoriul său primul încasează 9 puncte,[17] în timp ce celălalt jucător nu încasează nimic.[18][19][20] Ambii supuși sunt apoi înapoiați proprietarilor lor.[21][22]

Evaluarea finală

Dacă un duel nu a fost rezolvat până la sfârșitul jocului, ambii jucători primesc punctele obișnuite acordate pentru mănăstiri nefinalizate.

Reguli ale casei

  • Pentru a crește mizele unei provocări între lăcașuri de cult și mănăstiri și pentru a face să merite mai mult să riști șansa de a obține niciun punct, provocatorul câștigător primește punctele pentru ambele structuri în timp ce pierzătorul primește tot nimic. Dacă se promovează jucarea mai agresivă, provocatorul ar putea fi singurul care joacă pentru răsplată. (Mulțumiri lui youtch și alții; mulțumiri lui RationalLemming, și lui avt104981 pentru sublinierea faptului că asta nu poate rezulta în 18 puncte)


Ansamblul cartonașelor

Ediția Contele, regele și vasalii

Cartonașe totale: 5


Ediția Cult, asediu și creativitate

Cartonașe totale: 6

Ediția Spielbox

Cartonașe totale: 5

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1.   În reguli digitale de Lineart, acest nume este tradus și ca Lăcașul de cult și ereticul.
  2.   Un cavaler dintr-un oraș asediat din   Catarii poate evada prin intermediul unui lăcaș de cult, ca în cazul unei mănăstiri. Lăcașurile de cult sunt, în cea mai mare parte, identice cu mănăstirile. Acest lucru se aplică și evadării.
  3.   Cu alte cuvinte, un lăcaș de cult nu se poate învecina cu mai mult de o singură mănăstire, și viceversa.
  4.   Întrebare: Pot plasa un lăcaș de cult astfel încât forțează o mănăstire să se învecineze cu mai multe lăcașuri de cult? Ce efect are asta? Răspuns: Duce la probleme enorme atunci când mai mult mănăstiri și lăcașuri de cult se învecinează unele cu altele. [Cu alte cuvinte, nu, nu poți plasa un lăcaș de cult în acest fel—ed.]
  5.   Regulile care restricționează plasarea mănăstirilor lângă lăcașurile de cult deja plasate (și invers) restricționează de asemenea plasarea abațiilor.
  6.   Pentru că se ivesc probleme atunci când există mai multe provocări simultane, cineva ar putea permite plasarea de lăcașuri de cult și mănăstiri ulterioare în zonă câtă vreme nu este plasat niciun supus pe acele mănăstiri/lăcașuri de cult (adică nu există niciun duel ulterior).
  7.   Un lăcaș de cult poate provoca o abație, și invers, pentru că abația este și ea o mănăstire.
  8.   Ediția RGG a extensiei Contele, regele și vasalii schimbă asta la „Atunci când este plasat un eretic pe un lăcaș de cult adiacent (ortogonal sau diagonal) cu o mănăstire ocupată, are loc un duel.” („When a heretic is placed on a shrine adjacent (orthogonally or diagonally) to an occupied monastery, a challenge occurs.”). Pentru că a fost eliminată partea despre „altui jucător” („another player”), propoziția finală din acest paragraf privitoare la propriul călugăr/eretic al cuiva a devenit nenecesară și a fost și ea eliminată. (12/2013)
  9.   Atunci când se joacă cu mănăstiri germane sau mănăstiri olandeze/belgiene, un abate nu poate fi implicat într-un duel cu un eretic de pe un lăcaș de cult, căci cele două mecanisme de evaluare sunt în întregime diferite (mănăstirea abatelui nu este niciodată finalizată, așa că ereticul ar câștiga mereu). (5/2014)
  10.   Ediția RGG a   Big Box 2 adaugă „Adică călugărul trebuie să provoace ereticul.” („That is, the monk must challenge the heretic.”).
  11.   Această propoziție este omisă în ediția RGG.
  12.   Un coridor fermecat îți permite, de asemenea, să declanșezi un duel pe lăcașuri de cult, căci acestea sunt zone ale peisajului și cartonașe care au fost plasate de jucători în timpul jocului și pe care ar fi putut de asemenea fi plasat un supus ca în mod normal.
  13.   Zâna poate fi atribuită unui eretic.
  14.   Versiunea RGG adaugă că un jucător poate de asemenea să „aleagă să nu plaseze deloc un supus pe cartonaș.” („choose to place no follower at all on the tile.”).
  15.   Dacă cartonașul plasat finalizează atât lăcașul de cult, cât și mănăstirea, nimeni nu a finalizat construcția primul, iar amândoi primesc punctele.
  16.   Întrebare: Să ne imaginăm că am o mănăstire neocupată lângă un lăcaș de cult neocupat. Plasez un cartonaș cu un coridor fermecat care finalizează ambele clădiri și decid să utilizez coridorul fermecat pentru a plasa un călugăr pe mănăstire. Acest lucru declară un duel și dacă da, cine câștigă? Răspuns: Aceasta este de fapt o plasare invalidă a supusului – coridorul fermecat nu poate fi utilizat pentru a plasa un supus pe un teritoriu finalizat (iar mănăstirea este considerată finalizată înainte de faza mutării lemnului). Prin urmare, nu poate exista niciun duel, iar ereticul obține 9 puncte. (actualizat la 7/2014)
  17.   Ediția RGG adaugă o clarificare aici: „Odată ce a fost declarată un duel, jucătorul (dintre cei doi implicați în evaluare) care își finalizează primul lăcașul de cult sau mănăstirea încasează 9 puncte ca în mod normal.” [„Once a challenge has been declared, the player (of those two involved in the challenge) who first completes his cult place or cloister scores 9 points as normal.”].
  18.   Întrebare: Dacă zâna este pe același cartonaș ca ereticul sau călugărul pierzător într-un duel, jucătorul care pierde duelul mai încasează cele 3 puncte bonus? Răspuns: Când este rezolvat un duel (adică atunci când cineva câștigă), ambii supuși sunt înapoiați jucătorului, așa că niciunul nu stă lângă zână. [În punctul în care este rezolvată un duel și un participant „încasează” zero, clădirea în care se află acel participant va fi nefinalizată. Prin urmare, vorbind la modul strict, acel participant nu ia parte de fapt la „evaluare” —să zicem, în felul în care o face un jucător fără majoritatea într-un oraș—iar astfel nu încasează punctele bonus— ed.]
  19.   Întrebare: Să zicem că am un eretic implicat într-un duel cu călugărul altui jucător și plasez cartonașul care finalizează mănăstirea călugărului, astfel încât călugărul încasează 9 puncte și eu încasez 0 puncte. Încă pot să mut un supus în Carcassonne în acest caz? Răspuns: Da, ai declanșat o evaluarea, nu ai primit niciun punct: condiții îndeplinite.
  20.   În timpul unei provocări, dacă este finalizat un teritoriu, dar supusul corespunzător este eliminat de dragon, nu există nicio evaluare pentru mănăstire sau lăcașul de cult. Odată cu „dispariția” călugărului sau ereticului, duelul se sfârșește și celălalt rămâne în peisaj până ce mănăstirea sau lăcașul de cult al lui este închis sau eliminat din peisaj.
  21.   O căruță de pe un teritoriu ce pierde un duel nu se poate muta pe un teritoriu adiacent. Căruța este eliminată direct fără evaluare, din moment ce teritoriul pe care este plasată este nefinalizat atunci când este rezolvat duelul.
  22.   Atunci când este rezolvat un duel, atât călugărul, cât și ereticul sunt eliminați din joc. Dacă asta lasă nefinalizată una dintre clădiri, aceasta poate fi reocupată prin utilizarea unui coridor fermecat sau unui supus din Carcassonne.