4 roční období - Jaro

From Wikicarpedia
Revision as of 22:02, 7 June 2024 by Petul (talk | contribs)
Jump to navigation Jump to search

4 roční období je série čtyř minirozšíření, z nichž každé je věnováno jinému ročnímu období s jednotlivými ilustracemi. Minirozšíření Jaro obsahuje 12 kartiček s jarními motivy. Kartičky můžete použít k rozšíření louky nebo jako malé minirozšíření.

Other languages:
Spring C3 Tiles 01.png Na této stránce najdete pravidla pro takto ilustrované kartičky.
Pokud grafika na vašich kartičkách vypadá úplně jinak, bude mít jinou spin-off hru Carcassonne.Rule selection by design Spin-offs.png
Exclamation2.png

Tato stránka je v přípravě!
Pravidla, texty, obrázky a další se mohou změnit.

Symbol Spring C3.png

4 roční období je série čtyř minirozšíření, z nichž každé je věnováno jinému ročnímu období s jednotlivými ilustracemi. Minirozšíření Jaro obsahuje 12 kartiček s jarními motivy. Kartičky můžete použít k rozšíření louky nebo jako malé minirozšíření.

Do Carcassonne přišlo jaro! Obdivujte rozkvetlé zahrady a květiny, rozprostírající se po loukách!

Úvod

Symbol Spring C3.png
symbol rozšíření

Následující česká pravidla pro rozšíření Jaro Jaro v edici C3 publikovalo vydavatelství HiG v němčině roku 2024 jako součást samostatného rozšíření. Na této stránce je uveden jejich překlad s korekčními úpravami popsanými na souhrnné stránce: Poznámky k českému překladu Poznámky k českému překladu.

Stránka v Carcapedii na Carcassonne CZ fóru zatím nebyla připravena.

Toto rozšíření nebylo vydané v původní edici (zkráceně C1) ani v nové edici (zkráceně C2).

Herní materiál

  • 12 nových kartiček krajiny s jarními motivy

Spring C3 Sample Tiles.png
Jarní kartičky - uprostřed kartička se sochou

Pravidla

Příprava hry  

Všech 12 jarních kartiček krajiny zamíchejte mezi ostatní kartičky hry.

Pravidla hry  

Spring C3 Feature Statue.png
1. Přiložení kartičky

Doberete-li si jarní kartičku, přiložte ji na herní plán podle obvyklých pravidel.

2. Umístění družiníka

Na jarní kartičku můžete běžným způsobem umístit družiníka.

Kartičky se sochou

V každém ze série 4 ročních období najdete 1 kartičku se sochou.

Spring C3 Feature Statue.png
socha

Následující pravidlo platí pro všechny 4 kartičky se sochou ze všech 4 ročních období: Pokud vaše kartička po přiložení sousedí vodorovně, svisle nebo úhlopříčně s kartičkou sochy, můžete na tuto kartičku umístit až 2 družiníky na různé části krajiny.

Příklad 1: Čevený přiloží kartičku vedle kartičky se sochou a umístí jednoho družiníka na cestu a druhého do města.
3. Započítání bodů

Nyní získáváte body za kartičky se zahradou a jarní kartičky, které vodorovně, svisle nebo úhlopříčně sousedí s vaší právě přiloženou jarní kartičkou:

  • za každou zahradu získáte 3 body,
  • za každou jarní kartičku získáte 1 bod.

Poznámka: Květiny a záhony na jarních kartičkách (zejména záhony kolem kláštera) se za zahradu nepovažují.

Feature Garden C3.png
zahrada vypadá vždy takto
Příklad 2: Čevený přiloží jarní kartičku a na konci svého tahu získá 7 bodů (po 3 bodech za dvě zahrady a 1 bod za druhou jarní kartičku - vlevo dole).

Popis nových kartiček krajiny  

Rozšíření obsahuje některé kartičky se speciálními vlastnostmi. Celý přehled kartiček z tohoto rozšíření nalezete v části: Seznam kartiček.

Spring C3 Tiles 01.png
Na této kartičce se sochou je pouze jedna průchozí cesta. [1]
Spring C3 Tiles 02.png
Most cesty nepřerušuje, ani je nespojuje; jedna cesta pokračuje zleva doprava, zatímco druhá shora dolů (končí u města). Cesty ovšem rozdělují louku na čtyři samostatné části.
Spring C3 Tiles 05.png
Na této kartičce je jedna průchozí cesta. [1]
Spring C3 Tiles 06.png
Tato cesta vede do města, ale nekončí tam. Aby bylo možné cestu vyhodnotit, musí být uzavřeny oba konce cesty.

Kombinace s dalšími rozšířeními  

Tento přehled slouží jen jako reference pro ujasnění. Nehrajete-li s příslušnými rozšířeními, můžete ho ignorovat.

Všeobecné pravidlo:

Výklad pravidel komunitou Na kartičku sousedící se sochou můžete umístit 0, 1 nebo 2 dřevěné družiníky. Jedná se o jeden úkon.

  • Pokud umístíte pouze jednoho dřevěného družiníka, nemůžete místo umístění druhého dřevěného družiníka provést jinou akci. [2]
  • Pokud umístíte pouze jednu nebo dva dřevěné družiníky, můžete použít přímé umístění a dokonce i další mechaniku umístění, která je k dispozici pro jednu z družiníka: tajná chodba (3. rozšíření Princezna a drak Princezna a drak), létající stroj ( mini 1 Létající stroje Létající stroje), Přidání družiníka / Umístění družiníka (Rozšíření Jubilejní edice 20 let Rozšíření Jubilejní edice 20 let).

Výklad pravidel komunitou Dřevění družiníci, které LZE umístit na kartičku sousedící se sochou:

Výklad pravidel komunitou Po umístění 0, 1 nebo 2 dřevěných družiníků na kartičku sousedící se sochou můžete umístit:

OpatOpat

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo umístění druhého dřevěného družiníka odstranit svého opata.

Kupci a stavitelé (2. rozšíření)Kupci a stavitelé (2. rozšíření)

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo umístění druhého dřevěného družiníka umístit stavitele nebo prasátko.

Princezna a drak (3. rozšíření)Princezna a drak (3. rozšíření)

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete již přesunout vílu na místo umístění druhého družiníka.
Výklad pravidel komunitou Pokud vedle sochy přiložíte kartičku s tajnou chodbou, můžete použít tajnou chodbou s jedním dřevěným družiníkem a druhého umístit na jinou část krajiny na kartičku.

Věž (4. rozšíření)Věž (4. rozšíření)

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo druhého dřevěného družiníka umístit dílek věže.
Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo druhého dřevěného družiníka umístit dřevěného družiníka na věž.

Opatství a starosta (5. rozšíření)Opatství a starosta (5. rozšíření)

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo druhého dřevěného družiníka umístit statek.

Ovce a kopce (9. rozšíření)Ovce a kopce (9. rozšíření)

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo druhého dřevěného družiníka umístit pastýře.

Cirkus (10. rozšíření)Cirkus (10. rozšíření)

Výklad pravidel komunitou Pokud kartičku Cvičiště artistů přiložíte vedle sochy, nemůžete do pyramidy přidat dva artisty.
Výklad pravidel komunitou Pokud přiložíte kartičku tak že sousedí s Cvičiště artistů a sochou, můžete na pyramidu přidat pouze jednoho artistu, místo abyste na právě přiloženou kartičku umístili dřevěné družiníky.
Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo umístění druhého dřevěného družiníka vyhodnotit pyramidu akrobata.

Kolo osuduKolo osudu

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete umístit dřevěného družiníka na políčka s korunkami na kole osudu místo druhého dřevěného družiníka.

Létající stroje (mini 1)Létající stroje (mini 1)

Výklad pravidel komunitou Pokud kartičku s létajícím strojem přiložíte vedle sochy, můžete létající stroj použít pouze pro jednoho dřevěného družiníka a druhého dřevěného družiníka umístit na kartičku podle běžných pravidel.

OslavaOslava

Výklad pravidel komunitou Pokud přiložíte kartičku s oslavou a dřevěným družiníkem vedle sochy, nemůžete místo umístění druhého dřevěného družiníka odstranit figurku.

Rozšíření Jubilejní edice 20 letRozšíření Jubilejní edice 20 let

Výklad pravidel komunitou Pokud při přikládání kartičky vedle sochy aktivujete symbol „Přidání družiníka“, můžete použít akci s jedním dřevěným družiníkem a druhého dřevěného družiníka umístit na kartičku podle běžných pravidel.
Výklad pravidel komunitou Pokud při umisťování destičky sousedící se sochou aktivujete symbol „Umístění družiníka“, můžete tuto akci použít s jedním dřevěným družiníkem a druhého dřevěného družiníka umístit na kartičku podle běžných pravidel.

Rolnická vzpouraRolnická vzpoura

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte jednoho nebo dva dřevěné družiníky na kartičku sousedící se sochou, můžete každého z nich také ochránit.
Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nesmíte místo umístění druhého dřevěného družiníka ochránit družiníka, který byl na kartičku umístěn dříve.

MýtnéMýtné

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo umístění druhého dřevěného umístit nebo přesunout žeton celnice.

DomyDomy

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nemůžete místo umístění druhého dřevěného družiníka umístit žeton budovy.

Ruské pohádkyRuské pohádky

Výklad pravidel komunitou Pokud umístíte dřevěného družiníka na kartičku sousedící se sochou, nesmíte místo umístění druhého dřevěného družiníka odstranit družiníka uvězněného Solovjevem loupežníkem nebo Vodníkem.

Seznam kartiček

Celkem kartiček: 12
Spring C3 Tiles 01.png 1×
 
Spring C3 Tiles 02.png 1×
Spring C3 Tiles 03.png 1×
Spring C3 Tiles 04.png 1×
Spring C3 Tiles 05.png 1×
Spring C3 Tiles 06.png 1×
(T)
Spring C3 Tiles 07.png 1×
Spring C3 Tiles 08.png 1×
Spring C3 Tiles 09.png 1×
Spring C3 Tiles 10.png 1×
Spring C3 Tiles 11.png 1×
Symbol CarcassonneC.png
Spring C3 Tiles 12.png 1×
Vysvětlivky (označení písmeny ponecháváme v původním znění)
  •  - označuje kartičky s novou ilustrací tohoto rozšíření: Spring C3 Feature Statue.png | socha
  • Symbol CarcassonneC.png - označuje kartičku s vyobrazeným klášterem: Feature Monastery C2.png
  • Některé kartičky obsahují dodatečné ilustrace, které mohou mít význam v kombinaci s některým z dalších rozšíření:

Poznámky pod čarou

Vysvětlení ikonek najdete na této stránce.

  1. 1.0 1.1 Oficiální vysvětlení pravidel od vydavatelství Pro získání bodů na cestu je třeba dokončit všechny konce cesty vedoucí z kartičky.
  2. Výklad pravidel komunitou Umístění 1 nebo 2 družiníků jako jeden úkon vyloučuje možnost provést jakýkoli jiný úkon v kroku 2B-1 (viz Pořadí hry).