Fantóm

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Phantom (1st edition) and the translation is 81% complete.


Úvod

Viac informácií o samotnom rozšírení nájdete v Carcapedii na Carcassonne CZ fóre (pre zobrazenie obsahu sea prosím zaregistrujte).

Fantóm je doposiaľ jediné oficiálne rozšírenie, ktoré je úplne nezávislé na vydaní hry Carcassonne. Je homožné hrať s pôvodnou, s novou ale s najnovčou C3 edíciou Carcassonne.

Po celej zemi v okolí Carcassonne se objavujú záhadní fantómovia a pomáhajú farmárom, lupičom a rytierom v obsadzovaní území.

Toto rozšírenie je hrateľné len so základnou hrou Carcassonne vrátane akéhokoľvek ďalšieho rozšírenia. Všetky pravidlá hry zostávajú rovnaké. Nasledujú dodatočné pravidlá k tomuto rozšíreniu.


Nový extra spoločník pre každého hráča, ktorý môže byť umiestnený v rovnakom ťahu ako normálny spoločník.


Herný materiál

Phantom figure.png
  • 6 figúriek fantómov v šiestich farbách
Figure Phantoms C1.png

Pravidlá

Príprava hry 

Každý hráč získa do zásoby jednu figúrku fantóma vo svojej farbe. Fialový fantóm patrí ružovému hráčovi (nová edícia C2/C3) resp. šedému hráčovi (pôvodná edícia C1).

Priloženie kartičky

S týmto rozšírením nie sú dodávané žiadne kartičky.

Umiestnenie spoločníka

Po priložení kartičky môže hráč umiestiť fantóma ako svojho druhého spoločníka v poradí (vždy však na druhé územie). [1] Smie teda v tomto ťahu umiestniť dve figúrky na rôzne územia na kartičke. Ak hráč získa fantóma späť do svojej zásoby (napr. vyhodnotením území), môže ho v dalšom ťahu opäť použiť.

Phantom figure.png

Fantóm môže byť umistnený aj ako jediný spoločník v ťahu, teda nemusíte umiesniť normálneho spoločníka, aby ste mohli použiť fantóma.

Započítanie bodov

Dokončené územie, na ktorom sa nachádza fantóm, sa vyhodnocuje rovnakým spôsobom, ako by bol namiesto fantóma normálny spoločník.

Záverečné vyhodnotenie

No konci hry sa vyhodnocuje fantóm rovnakým spôsobom ako normály spoločník.

Kombinácie s ďalšími rozšíreniami 

General comments

Výklad pravidiel komunitou A) The phantom can be placed as second figure to a wooden follower, a special figure, a neutral figure or a token placed during the "Move Wood" phase.

 Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa Otázka: Does the phantom have to be second to a wooden follower, or can it be placed in addition to a non-follower piece?

Odpoveď: The phantom may also be placed as a second piece in addition to the builder, pig, or any other "Move Wood" piece such as movement of the fairy or placement of a tower piece.

Výklad pravidiel komunitou B) The phantom can be also placed as second figure after removing a figure during the "Move Wood" phase.

Rozš. 2 - Kupci a staviteliaRozš. 2 - Kupci a stavitelia C1 / Rozš. 2 - Kupci a staviteliaRozš. 2 - Kupci a stavitelia C2 a C3

Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa The phantom cannot be placed, then followed by a builder or pig on the same feature on the same turn. The builder [or pig] must be placed as the second figure in a feature [i.e. placed after a follower], but the phantom is always the last piece placed on a turn. If the phantom is the first piece placed on a turn, another figure cannot then be placed. Thus, if a phantom is placed [as the primary follower] on a feature, the builder could at the earliest be placed on the next turn.
Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa The phantom can be placed as second figure to special figures such as the pig and the builder.

Rozš. 3 - Princezná a drakRozš. 3 - Princezná a drak C1 / Rozš. 3 - Princezná a drakRozš. 3 - Princezná a drak C2

Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa The phantom can be placed as second figure to neutral figure such as the fairy. (12/2014)
Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa The placement of a princess tile with removal of a knight from the city cannot be used as a first "follower move" and be followed by placement of the phantom (e.g. into the now-vacated city). As per the rules for the princess, "if a knight is removed from the city, the player may not deploy or move any other figure." [This combo would be too powerful in allowing city stealing – ed.]
Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa A phantom can use a magic portal. However, both a wooden follower AND the phantom cannot go through the magic portal – you must choose one or the other. This is because the magic portal is treated as a feature and the phantom is effectively a normal follower. If the first follower is placed on the magic portal, it is claiming that portal (then is moved to a feature on another tile). The phantom cannot be placed on that portal because it is a claimed feature. (1/2013)
Výklad pravidiel komunitou A follower and a phantom can be deployed to different tiles if one of them uses a magic portal.

 Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa Otázka: When a tile with a magic portal is played, can the first follower go to the tile itself and the phantom go through the magic portal (or vice versa)? In other words, can figures be deployed to 2 separate features (one to a portal and one to a primary feature) and end up on different tiles?

Odpoveď: Yes. You have a second separate placement phase, independent from the first placement phase, immediately after the first placement phase. You can do whatever you can do with a follower. You can choose a different target/action, of course.

Rozš. 4 - VežaRozš. 4 - Veža C1 / Rozš. 4 - VežaRozš. 4 - Veža C2

Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa The phantom can be placed as second figure to neutral figure such as a tower piece.
Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa A phantom can also be played to areas such as a tower – the phantom is not restricted to placement on the tile that was just placed. (11/2013)
Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa You can place a follower at an open tower to close it, and then place the phantom into an area which is safe now because the tower is closed.

Rozš. 10 - CirkusRozš. 10 - Cirkus C2

Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa Even though the phantom is considered as a normal meeple, it's still a phantom. The rules state precisely that no other meeple can be placed in an acrobat pyramid, no exceptions. (6/2021)

Koleso osuduKoleso osudu C1

Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa Ak hráč umiestni spoločníka na práve priloženú kartičku, môže následne umiestniť fantóma do oblastí kolesa osudu. (11/2013)

Mini 1: Lietacie strojeMini 1: Lietacie stroje C1 / Mini 1: Lietacie strojeMini 1: Lietacie stroje C2 a C3

Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa A phantom can be a flier. However, if you first use a normal follower as a flier then the second figure (the phantom) cannot use the flying machine. The flying machine is a feature, so claiming the flying machine feature with the first figure prevents the phantom from also claiming it. Thus, in this situation the phantom can only be placed on a road or on the field.

OslavaOslava C1 / OslavaOslava C2 a C3

Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa Ak je odstránená figúrka pomocou festivalu, fantóm môže byť umiestnený hneď po jej odstránení. (11/2013)

Poznámky pod čiarou

Vysvetlenie ikoniek nájdete na tejto stránke.

  1. Oficiálny výklad pravidiel vydavateľa Umiestenie fantóma prebieha rovnakým spôsobem ako s normálnym spoločníkom. Môže byť umiestnený len na neobsadené územie.