Depeșe

From Wikicarpedia
(Redirected from Depeșe)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Messengers and the translation is 100% complete.
Other languages:
Messages C3 Tile C.png Citești regulile pentru acest design al cartonașelor. Messages C2 Tile C.jpg
Messages C1-03.pngCitește următoarele reguli dacă cartonașele tale arată astfel.
Depeșele Depeșele
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege un joc din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Regele trimite depeșe supușilor săi fideli din tărâm. Bogăția și prestigiul așteaptă pe oricine folosește înțelept mesajerele.

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Extensia Depeșe[1] (Mini #2) a fost lansată de HiG pentru a doua ediție, cunoscută pe scurt ca C2, în 2017, inclusă ca parte a Big Box 6 Big Box 6. O a treia ediție, cunoscută pe scurt ca C3, a fost lansată în 2021 incluzând grafică mai detaliată, orașe cu clădiri tăiate și unele modificări minore asupra formulării. Versiunea C3 a acestei extensii este disponibilă numai ca parte a Big Box 7 Big Box 7.

Big Box 6 și Big Box 7 au fost lansate de Lineart cu reguli traduse în limba română.

Această extensie a fost original lansată pentru prima ediție, cunoscută pe scurt ca C1, în 2012.

Conținut

  • 8 cartonașe cu depeșă
Fața unui cartonaș cu depeșă
Versoul unui cartonaș cu depeșă
  • 6 meepleșițe în 6 culori
Figure Messengers C2.png

Reguli

Pregătire

Amestecă cartonașele cu depeșă și stivuiește-le cu fața în jos la îndemâna tuturor jucătorilor. Fiecare jucător își plasează meepleșița de culoarea sa pe spațiul 0 de pe tabla de scor. Fiecare jucător trebuie să aibă acum 1 meeple și 1 meepleșiță pe tabla de scor.

Desfășurarea jocului

Figure Messenger red.png
1. Atașarea unui cartonaș de teren

Nu există cartonașe de teren specifice acestei extensii.

2. Plasarea unui meeple

Pionii din această extensie nu sunt plasați pe cartonașele de teren standard ca parte a jocului.

3. Declanșarea unei evaluări de puncte

De fiecare dată când încasezi puncte, trebuie să alegi să muți înainte de-a lungul tablei de scor fie meepleul tău de scor, fie meepleșița ta. Dacă în timpul turei tale (și numai în timpul turei tale) meepleul tău de scor sau meepleșița ta se mută și se oprește pe unul dintre spațiile închise (0, 5, 10, 15 etc.),[2] trage și rezolvă imediat o depeșă. Pentru a rezolva o depeșă, trebuie fie:

  • Să execuți acțiunea arătată pe depeșă.
  • Să încasezi 2 puncte (așa cum este arătat în partea dreaptă de jos a cartonașului cu depeșă)

În ambele cazuri, cartonașul cu depeșă este apoi plasat cu fața în jos la fundul teancului.

Cartonașele cu depeșă
Messages C2 Dispatch 1.png
(1) Cel mai scurt drum: Alege un drum pe care ai un tâlhar (nu trebuie neapărat să deții controlul asupra drumului). Dacă ai un tâlhar pe mai mult de un singur drum, trebuie să alegi drumul care ar valora cele mai puține puncte.[3] Determină punctajul drumului ales așa cum ai face în timpul evaluării finale și încasezi atât de multe puncte. Tâlharul tău rămâne pe drum.
Messages C2 Dispatch 2.png
(2) Cel mai mic oraș: La fel ca depeșa 1, dar pentru orașe, în schimbul drumurilor.[3]
Messages C2 Dispatch 3.png
(3) Cea mai mică mănăstire: La fel ca depeșa 1, dar pentru mănăstiri,[4][5] în schimbul drumurilor.[3]
Messages C2 Dispatch 4.png
(4) Adaugă un cartonaș de teren: Trage 1 cartonaș de teren și plasează-l, folosind regulile normale. De asemenea, ai posibilitatea de a plasa un meeple (sau alt pion special) pe acesta, folosind, de asemenea, regulile normale.[6]
Messages C2 Dispatch 5.png
(5) Câte 2 puncte pentru fiecare blazon: Pentru fiecare blazon din orașele unde ai cel puțin 1 cavaler (nu trebuie neapărat să deții controlul asupra orașului), încasezi câte 2 points.
Messages C2 Dispatch 6.png
(6) Câte 2 puncte pentru fiecare cavaler: Încasezi câte 2 puncte pentru fiecare cavaler de-al tău. Cavalerii tăi rămân în orașele lor.[7]
Messages C2 Dispatch 7.png
(7) Câte 2 puncte pentru fiecare țăran: Încasezi câte 2 puncte pentru fiecare țăran de-al tău. Țăranii tăi rămân pe câmpurile lor.
Messages C2 Dispatch 8.png
(8) Evaluează un meeple și ia-l înapoi la tine în rezervă: Alege unul dintre meepleșii tăi de pe suprafața de joc. Dacă deții majoritatea pe teritoriul în care se află acest meeple,[8] evaluează teritoriul așa cum ai face-o la sfârșitul jocului, însă numai tu obții puncte. Apoi retrage înapoi în rezerva ta numai meepleul tău care se afla pe teritoriu, chiar dacă acesta nu a încasat niciun punct.[9][10][11]

Alte reguli

  • Când încasezi puncte, trebuie să muți în modul corespunzător fie meepleul tău de scor, fie meepleșița ta.[12][13]
  • Poți trage doar o singură depeșă în urma unei runde de evaluare.[14][15][16] Chiar dacă atât meepleul tău, cât și meepleșița ta se opresc pe spații închise în timpul unei singure ture (prin evaluarea a două teritorii), încă vei tragi doar un singur cartonaș cu depeșă.
  • De fiecare dată când marchezi punctele încasate de la un cartonaș cu depeșă mai devreme în această tură, dacă fie meepleul tău de scor sau meepleșița ta se oprește pe un spațiu închis, poți trage și rezolva o a doua depeșă.[17]

ATENȚIE: Doar jucătorul activ poate trage depeșe, prin urmare oricare alt jucător al cărui pion de scor se oprește pe un spațiu închis de pe tabla de scor nu primește depeșe în timpul turei altui jucător.

Evaluarea finală

La sfârșitul jocului, dar înainte de evaluarea finală, fiecare jucător adună scorurile pionilor lor de scor (meepleul de scor și meepleșița). Apoi fiecare jucător plasează 1 pion de scor pe totalul pe care l-a atins (și ia cartonașele de 50 de puncte și 100 de puncte obținute, dacă se folosesc)[18][19] și pune celălalt pion de scor înapoi în cutie.[20] În timpul evaluării finale nu se trag cartonașe cu depeșă.

Interacțiuni cu alte extensii

Dacă se joacă cu alte extensii, ia în considerare următoarele note:

Ext. 1 - Hanuri și catedraleExt. 1 - Hanuri și catedrale

Interpretare din partea comunității Interacțiuni cu depeșe:

  • Depeșa 1: Un drum cu un han de-a lungul lui valorează 0 puncte dacă este nefinalizat.
  • Depeșa 2: Un oraș cu o catedrală în el valorează 0 puncte dacă este nefinalizat.
  • Depeșele 6 și 7:[21] Meepleul mare este socotit drept 1 cavaler sau țăran.

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori - Obținerea unei ture duble cu constructorul

Interpretare din partea comunității Poți trage un cartonaș cu depeșă după fiecare acțiune 3. Declanșarea unei evaluări de puncte, atât timp cât fie meepleul tău de scor, fie meepleșița ta se mută și oprește de fiecare dată pe un spațiu închis.[22]

Ansamblul cartonașelor

Ediția C3

Cartonașe speciale totale: 8
Messages C3 Tile A.png ×1
Messages C3 Tile B.png ×1
Messages C3 Tile C.png ×1
Messages C3 Tile D.png ×1
Messages C3 Tile E.png ×1
Messages C3 Tile F.png ×1
Messages C3 Tile G.png ×1
Messages C3 Tile H.png ×1

Ediția C2

Cartonașe speciale totale: 8
Messages C2 Tile A.jpg ×1
Messages C2 Tile B.jpg ×1
Messages C2 Tile C.jpg ×1
Messages C2 Tile D.jpg ×1
Messages C2 Tile E.jpg ×1
Messages C2 Tile F.jpg ×1
Messages C2 Tile G.jpg ×1
Messages C2 Tile H.jpg ×1

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității Lineart a tradus numele extensiei ca „Depeșe”, dar o traducere fidelă ar fi „Depeșele”.
  2. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori În C2, regulile ZMG includ o constrângere adițională care nu este inclusă în regulile originale HiG: Poți lua un cartonaș cu depeșă când meepleul tău de scor și meepleșița sunt singuri. Dacă meepleul de scor sau meepleșița altui jucător se află pe un spațiu închis atunci când ajungi acolo, tu nu tragi un cartonaș cu depeșă.
    Această discrepanță a fost eliminată în C3.
  3. 3.0 3.1 3.2 Interpretare din partea comunității Evaluarea pentru depeșele 1, 2 și 3 ia în considerare doar acele puncte care au legătură cu teritoriul. Nu este luat în considerare niciun bonus asociat oricăror meepleși de pe acel teritoriu, din moment ce obiectivul depeșei este evaluarea teritoriului. Aceste puncte bonus pentru meepleși ar fi evaluate atunci când teritoriul este evaluat propriu-zis.
  4. Interpretare din partea comunității Această depeșă s-ar aplica tuturor teritoriilor considerate mănăstiri propriu-zise:
    • Mănăstiri
    • Lăcașuri de cult
    • Abații
    • Mănăstiri germane
    • Mănăstiri belgiene/neerlandeze
    • Construcții japoneze
    • Biserici Darmstadt
  5. Interpretare din partea comunității Nu există nicio clarificare oficială care să stabilească dacă această depeșă ar trebui să ia în considerare mănăstirile speciale (mănăstiri germane, mănăstiri neerlandeze și belgiene și construcții japoneze) cu un meeple plasat drept abate. Regulile originale au fost create înaintea lansării mănăstirilor speciale, așa că acest caz nu este luat în considerare. Totuși, regulile nu conțin nicio limitare care să împiedice jucătorii să ia în considerare mănăstirile speciale cu un meeple plasat drept abate. În acest caz, vom aplica regula generală furnizată de Georg Wild: „Dacă o extensie mai veche utilizează doar cuvântul călugăr, acest lucru nu exclude meepleșii plasați drept abați pe o mănăstire germană.”. (7/2014) Acest lucru se va aplica, de asemenea, construcțiilor japoneze și mănăstirilor neerlandeze și belgiene. Vezi:

    http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=781.msg9971#msg9971
  6. Interpretare din partea comunității Plasarea acestui cartonaș urmează o tură normală cu toate fazele sale. Așa cum este indicat în altă clarificare, plasarea acestui cartonaș extra se poate chiar să deveni o tură dublă. Se poate, de asemenea, ca jucătorul să primească depeșe adiționale.
    La fel ca într-o tură normală, jucătorii pot decide să utilizeze un cartonaș din rezerva lor în loc de a trage unul nou, precum:
  7. Interpretare din partea comunității Pentru depeșa 6 vei lua în considerare numărul de meepleși de-ai tăi plasați în orașe (cavaleri): meepleși normali, meeple mare, primar, căruță, director de circ, meepleși de veghe, fantomă. Puterea lor (voturile la majoritate) este irelevantă.
    Ia în vedere că abații nu pot fi cavaleri. Orice meepleși plasați pe o mănăstire dinăuntrul unui oraș vor fi călugări și nu vor fi socotiți ca cavaleri. Acestea sunt exemple de mănăstiri dinăuntrul unui oraș din Ext. 3 și Ext. 8 unde un călugăr poate fi plasat înăuntrul unui oraș:
    Princess And Dragon C2 Tile O.jpgBridges Castles Bazaars C2 Tile G.jpg
  8. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile ZMG au permis jucătorului activ să evalueze un teritoriu chiar și fără să dețină majoritatea. Acest lucru este probabil cauzat de o traducere greșită a regulilor germane.
  9. Interpretare din partea comunității Ia în vedere că se poate să încasezi 0 puncte. Acest scenariu poate acoperi:
    • Un tâlhar pe un drum cu un han
    • Un cavaler într-un oraș cu o catedrală
    • Un cavaler într-un oraș asediat
    • Un țăran pe un câmp fără niciun oraș finalizat
    • Un primar într-un oraș fără niciun blazon
    • Un primar pe un jeton cetate
    • Un lord/domniță pe un jeton cetate
    • Nu deții majoritatea
    Desigur, a alege să faci asta în loc de a lua cele 2 puncte din sigiliu ar fi o decizie tactică ciudată...
  10. Interpretare din partea comunității Oricare puncte bonus asociate meepleului în curs de îndepărtare vor fi încasate ca și la sfârșitul jocului, precum bonusul de evaluare de 3 puncte de la zână sau bonusul de la directorul de circ.
  11. Clarificare oficială din partea publicatorului Oricare alți meepleși care aparțin ție sau altor jucători rămân pe teritoriu, din moment ce acesta este încă nefinalizat.
  12. Interpretare din partea comunității Cu alte cuvinte, ambii pioni de scor sunt considerați echivalenți, fără diferențe între cei doi.
  13. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă, de exemplu, un oraș și un drum sunt finalizate și evaluate de jucătorul activ, ar putea fi mutat un pion de scor diferit (meepleul de scor sau meepleșița) pentru fiecare teritoriu. Totuși, toate punctele încasate de acel oraș trebuie mutate de un singur pion de scor, iar toate punctele încasate de acel drum trebuie mutate de un singur pion de scor.
  14. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile ZMG spun „Poți trage doar o singură depeșă când se evaluează teritorii” („You can only draw one message when scoring features”), ceea ce este mai puțin particular decât ceea ce spune original HiG.
  15. Interpretare din partea comunității Asta înseamnă că depeșele sunt primite după 3. Declanșarea unei evaluări. Runda de evaluare ia în considerare toate evaluările care au avut loc în timpul turei unui jucător. Ia în vedere că în timpul unei ture duble, există câte o singură rundă de evaluare pentru fiecare parte de tură.
  16. Clarificare oficială din partea publicatorului Prima ediție a acestei extensii considerau o abordare mai complexă a depeșelor cu câteva runde de evaluare conform clarificărilor furnizate în 5/2014 și 10/2014, acum considerate învechite. A doua ediție consideră numai o rundă de evaluare după 3. Declanșarea unei evaluări.

     Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Primești o depeșă numai dacă meepleșița ta sau meepleul tău de scor se opresc pe un spațiu închis după evaluarea tuturor punctelor tale, nu-i așa? Vrea să spun, nu iei în considerare oricare evaluare intermediară din cauza unor teritorii finalizate, ci numai ultima mutare a pionilor tăi de scor.

    Răspuns: Da, iei depeșe numai cu ultima ta mutare pe tabla de scor. Dar există un caz limită: dacă primești puncte de la depeșe care îți dau altă depeșă, le vei primi și pe acelea. Asta este menționat în regulile Big Box 6. (1/2021)

    Mecanica asociată „rundelor de scor” în ediția anterioară sunt detaliate aici.

  17. Clarificare oficială din partea publicatorului Prima ediție indica că dacă primești puncte de la o depeșă, este posibil să muți un pion de scor și să primești altă depeșă, jucând-o în aceeași tură. Lanțuri de evaluare pot continua astfel la nesfârșit.
  18. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile ZMG omit această clarificare.
  19. Cartonașele de puncte sunt incluse în Ext. 1 - Hanuri și catedrale Ext. 1 - Hanuri și catedrale, dar regulile Big Box 6 Big Box 6 presupun că aceste cartonașe fac parte din jocul de bază. Acesta este motivul pentru care sunt menționate aici.
  20. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile ZMG instruiesc jucătorii să folosească meepleul lor de scor pentru evaluarea finală și să elimine meepleșița lor. Regulile originale HiG permit jucătorilor să aleagă oricare dintre acești doi pioni de scor (fie meepleul de scor, fie meepleșița) pentru evaluarea finală și să îl elimine pe celălalt.
  21. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această clarificare se referea în regulile PDF disponibile probabil din greșeală la depeșele 5 și 6. Regulile HiG au corectat această eroare. De fapt:
    • Depeșa 5 se referă la blazoane.
    • Depeșele 5 și 6 se referă doar la orașe, așa că menționarea țăranilor nu are sens pentru niciuna dintre ele.
    • Depeșa 7 implică țărani.
  22. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă este adăugat un cartonaș la un teritoriu cu un constructor și declanșează tragerea depeșei #4, cartonașul extra al depeșei vine înaintea turei extra a constructorului. Dacă cartonașul extra de la depeșă este pus la teritoriul constructorului, asta va crea altă tură extra de constructor. Prin urmare, evenimentele ar fi: tura inițială => tura depeșei #4 => tura de constructor a depeșei #4 => tura de constructor a cartonașului original. (11/2013)