Depeșe

From WikiCarpedia
(Redirected from Depese)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Messages and the translation is 100% complete.
Other languages:
English • ‎Nederlands • ‎français • ‎română

Informații generale și comentarii

Simbolul miniextensiei

Miniextensia Depeșe (Mini #2) a fost lansată în ediție nouă în anul 2017 de HiG, inclusă ca parte a Big Box 6.

Regele trimite depeșe supușilor săi fideli din tărâm. Bogăția și prestigiul așteaptă pe oricine folosește înțelept mesagerii.

Conținut

  • 8 cartonașe cu depeșă
Fața unui cartonaș cu depeșă
Versoul unui cartonaș cu depeșă
  • 6 meepleșițe în 6 culori
Figure Messengers C2.png

Reguli

Pregătire

Amestecă cartonașele cu depeșă și așază-le cu fața în jos într-un teanc în așa fel încât toți jucătorii să ajungă cu ușurință la acesta. Fiecare jucător își plasează meepleșița de culoarea sa pe spațiul 0 de pe tabla de scor. Fiecare jucător trebuie să aibă acum un meeple și o meepleșiță pe tabla de scor.

Desfășurarea jocului

1. Atașarea unui cartonaș de teren

Nu există cartonașe de teren specifice acestei miniextensii.

2. Plasarea meeple

Pionii din această miniextensie nu sunt plasați pe cartonașele de teren standard ca parte a jocului (a suprafeței de joc).

3. Declanșarea unei evaluări

De fiecare dată când obții puncte, trebuie să avansezi pe tabla de scor fie cu meepleul de scor, fie cu meepleșița. Dacă în timpul turei tale (și doar în timpul turei tale) meepleul tău de scor sau meepleșița ta se mută și se oprește pe unul dintre spațiile închise (0, 5, 10, 15 etc.),[1] trage și rezolvă imediat o depeșă. Pentru a rezolva o depeșă, trebuie fie:

  • Să execuți acțiunea indicată de depeșă.
  • Să primești 2 puncte (așa cum este arătat în partea dreaptă de jos a cartonașului cu depeșă)

În ambele cazuri, cartonașul cu depeșă este apoi plasat cu fața în jos la baza teancului (sub teanc).

Cartonașele cu depeșă
Messages C2 Dispatch 1.png (1) Cel mai mic drum: Alege un drum pe care ai plasat un tâlhar de-al tău (nu trebuie să deții majoritatea drumului). Dacă ai un tâlhar pe mai mult de un singur drum, tu trebuie să alegi drumul care ar valora cele mai puține puncte.[2] Determină punctajul drumului ales așa cum ai face în timpul evaluării finale și primește tot atât de multe puncte; primește numărul de puncte pe care l-ai primi pentru drumul ales în timpul evaluării finale. Tâlharul tău (sau tâlharii tăi, dacă sunt mai mulți pe acel drum) rămâne pe drum.
 
Messages C2 Dispatch 2.png (2) Cel mai mic oraș: La fel ca Depeșa 1, dar pentru orașe, în schimbul drumurilor.[2]
 
Messages C2 Dispatch 3.png (3) Cea mai mică mănăstire: La fel ca Depeșa 1, dar pentru mănăstiri,[3][4] în schimbul drumurilor.[2]
 
Messages C2 Dispatch 4.png (4) Adaugă un cartonaș de teren: Trage un cartonaș de teren și atașează-l, utilizând regulile normale. De asemenea, ai posibilitatea de a plasa un meeple (sau un pion special) pe acesta, utilizând regulile normale.[5]
 
Messages C2 Dispatch 5.png (5) Câte 2 puncte pentru fiecare blazon: Primești câte 2 puncte pentru fiecare blazon din fiecare oraș în care staționează cel puțin un cavaler de-al tău (nu trebuie să deții majoritatea orașului).
 
Messages C2 Dispatch 6.png (6) Câte 2 puncte pentru fiecare cavaler de-al tău: Primești câte 2 puncte pentru fiecare cavaler de-al tău. Cavalerii tăi rămân în orașele în care se află.
 
Messages C2 Dispatch 7.png (7) Câte 2 puncte pentru fiecare țăran de-al tău: Primești câte 2 puncte pentru fiecare țăran de-al tău. Țăranii tăi rămân pe câmpurile pe care se află.
 
Messages C2 Dispatch 8.png (8) Evaluează un meeple de-al tău și retrage-l în rezerva ta personală: Alege unul dintre meepleșii tăi de pe suprafața de joc. Dacă deții majoritatea teritoriului (Dacă deții majoritatea în teritoriul) pe care este plasat meepleul,[6] evaluează teritoriul așa cum ai face-o la sfârșitul jocului (așa cum ai face-o în timpul evaluării finale), dar numai tu obții puncte. Apoi retrage în rezerva ta doar meepleul tău care era plasat pe teritoriu, chiar și dacă nu ai primit niciun punct pentru meeple (chiar și dacă acel meeple nu a primit niciun punct).[7][8][9]

Alte reguli

  • Când primești puncte, tu trebuie trebuie să muți în modul corespunzător fie meepleul de scor, fie meepleșița.[10][11]
  • Poți trage doar o singură depeșă în urma unei runde de scor.[12][13] Chiar dacă atât meepleul tău de scor, cât și meepleșița ta ajung în timpul aceleiași ture pe un spațiu închis (de exemplu, prin evaluarea a două teritorii), încă tragi doar o singură depeșă.
  • De fiecare dată când marchezi punctele primite de la un cartonaș cu depeșă mai devreme în această tură, dacă fie meepleul tău de scor sau meepleșița ta ajunge pe un spațiiu închis, poți trage și rezolva o a doua depeșă.[14]

ATENȚIE: Doar jucătorul activ (al cărei tură este) poate trage depeșe, prin urmare oricare alt jucător al cărei tură nu este nu primește nicio depeșă dacă un pion de scor de-al său ajunge pe un spațiu închis în timpul turei unui alt jucător.

Evaluarea finală

La sfârșitul jocului dar înainte de evaluarea finală, fiecare jucător adaugă scorurile pionilor lor de scor (meepleul de scor și meeepleșița). Apoi fiecare utilizator plasează unul dintre cei doi pioni de scor pe totalul lor obținut (și ia cartonașele de 50 de puncte și 100 de puncte obținute, dacă se folosesc)[15][16] și pune celălalt pion de scor înapoi în cutie.[17] În timpul evaluării finale nu se trag cartonașe cu depeșă.

Interacțiuni cu alte (mini)extensii

Dacă se joacă cu alte (mini)extensii, ia în considerare următoarele note:

Symbol InnsCathedrals C1C2.png Hanuri și catedrale

Interacțiuni cu depeșe:

  • Hanuri și catedrale:
    • Depeșa 1: Un drum cu un han valorează 0 puncte dacă este nefinalizat.
    • Depeșa 2: Un oraș cu o catedrală valorează 0 puncte dacă este nefinalizat.
    • Depeșa 6 și 7:[18] Meepleul mare are valoare doar unui singur cavaler sau țăran.

Symbol TradersBuilders C2.png Negustori și constructori

Primirea unei ture duble prin intermediul constructorului: Poți trage un cartonaș cu depeși în timpul oricărei acțiune 3. Evaluarea unui teritoriu, de fiecare dată atât timp cât fie meepleul tău de scor, fie meepleșița ta se mută și se oprește pe un spațiu închis.

Runde de scor

Regulile se referă la „runde de scor”, din moment ce toate teritoriile evaluate (și pionii evaluați) într-o „rundă de scor” sunt evaluate împreună, și doar la sfârșitul unei „runde de scor” se determină dacă un pion de scor (meeplul de scor sau meepleșița) este pe un spațiu închis (desigur, pionul de scor trebuie să aparțină jucătorului al cărui tură este), conform clarificărilor din 5/2014 și 10/2014.

Jucătorul activ poate primi doar o singură depeșă în urma unei runde de scor (chiar dacă, de exemplu, ambii pioni de scor ai jucătorului activ ajung pe un spațiu închis după evaluarea a câtorva teritorii finalizate). Totuși, dacă jucătorul activ primește puncte de la o depeșă, este posibil să mute un pion de scor de-al său și să primească altă depeșă, rezolvând-o în aceeași tură. Aceste evaluări în acest fel pot continua la infinit.[19][20]

Pentru a declanșa primirea unei depeșe, aterizarea pe un spațiu închis va lua în considerare oricare evaluarea care provoacă mutarea înainte (în față) a unui pion de scor (desigur, pionul de scor trebuie să aparțină jucătorului al cărui tură este) pe tabla de scor (incluzând punctele furate și plățile primite). Nu va fi considerată nicio mutare înapoi (în spate) a unui pion de scor care aterizează pe un spațiu închis (din cauza plăților).

Când se joacă doar cu jocul de bază, există doar o rundă de scor, care are loc în faza 3. Evaluarea unui teritoriu, identificată mai jos ca Runda 3.

În funcție de numărul de (mini)extensii utilizate, există un număr de runde de scor diferite care pot avea loc în timpul unei ture. Plătirea de puncte, ca în cazul licitării de puncte într-un bazar, răscumpărării unui prizonier capturat de un turn sau recuperării unui meeple dintr-o casă de baie nu are valoarea unei runde de scor.

În acest caz, luarea depeșei îți poate întrerupe tura actuală, astfel încât jucătorul activ să fie nevoit să o țină minte și să reia tura acolo unde a lăsat-o. Jucătorul activ nu pierde nicio fază a turei sale normale când primește o depeșă.

>> Tură convențională[21]

1. Atașarea unui cartonaș de teren

  • Runda 1A - Începutul turei:
    • Punctul de la zână[22]
  • Runda 1B - După tragerea unui cartonaș, înaintea plasării cartonașului:
    • Acțiunile Rota Destinului
  • Runda 1C - După tragerea și plasarea cartonașului:
    • 3 puncte pentru roza vântului[23]

2. Plasarea unui meeple

  • Runda 2 - Terminarea fazei „mută lemn”:
    • Retragerea și evaluarea abatelui
    • Oier după acțiunea „Mână oile în staul”
    • Evaluarea unei piramide de artiști
    • Acțiun de pom fructifer

3. Declanșarea unei evaluări

  • Runda 3 - Faza de evaluare:
    • Evaluare bonus (pre): Turn de observație, Casă de taxe
    • Evaluare de teritoriu: Oraș, Drum, Mănăstire, Cetate etc.
    • Evaluare bonus (post): Piețele din Leipzig, 3 puncte pentru zână, Puncte de director de circ, Profesor
    • Evaluarea circului (cortului de circ)

4. Acțiuni adiționale

  • Runda 4 - Terminarea turei:
    • Puncte de catapultă

>> A doua parte a turei asigurată de constructor

  • La fel ca într-o tură convențională, doar punctul de la zână este omis în a doua parte a turei[24]

>> Variabil

  • Puncte provenite de la acțiunea unei depeșe

Referință pentru cartonașe

Numărul total de cartonașe: 8

Messages C2 Tile A.jpg x1
Messages C2 Tile B.jpg x1
Messages C2 Tile C.jpg x1
Messages C2 Tile D.jpg x1
Messages C2 Tile E.jpg x1
Messages C2 Tile F.jpg x1
Messages C2 Tile G.jpg x1
Messages C2 Tile H.jpg x1

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG includ o constrângere adițională care nu este inclusă în regulile origginale HiG: Poți lua un cartonaș cu depeșă când meepleul tău de scor și meepleșița sunt singuri. Dacă meepleul de scor sau meepleșița altui jucător se află pe un spațiu închis atunci când ajungi acolo, tu nu tragi un cartonaș cu depeșă.
  2. 2.0 2.1 2.2 Icon World Black.png Evaluarea pentru depeșele 1, 2 și 3 ia în considerare doar acele puncte care au legătură cu teritoriul. Niciun bonus asociat altor meepleși de pe acel teritoriu nu este luat în considerare, din moment ce scopul depeșei este evaluarea teritoriului. Aceste puncte bonus pentru meepleși vor fi evaluate atunci când teritoriul va fi evaluat propriu-zis.
  3. Icon World Black.png Această depeșă se aplică tuturor teritoriilor considerate mănăstiri propriu-zise:
    • Mănăstiri
    • Lăcașuri de cult
    • Abații
    • Mănăstiri germane
    • Mănăstiri belgiene/olandeze
    • Construcții japoneze
    • Biserici Darmstadt
  4. Icon World Black.png Nu există nicio clarificare oficială care să stabilească dacă această depeșă ar trebui să ia în considerare mănăstirile speciale (Mănăstiri germane, mănăstiri belgiene & olandeze și construcții japoneze) cu un meeple plasat ca un stareț. Regulile originale au fost create înaintea lansării mănăstirilor speciale, așa că acest caz nu este luat în considerare. Totuși, regulile nu conțin nicio limitare care să împiedice un jucător să ia în considerare meepleși plasați ca stareț din mănăstiri speciale. În acest caz, se va aplica regula generală oferită de Georg Wild: „Dacă o extensie mai veche utilizează doar cuvântul călugăr, acest lucru nu exclude meepleșii plasați ca abate pe o mănăstire germană.” (7/2014) Acest lucru se va aplica, de asemenea, construcțiilor japoneze și mănăstirilor olandeze și belgiene. Vezi: http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=781.msg9971#msg9971
  5. Icon World Black.png Plasarea acestui cartonaș urmează o tură normală cu toate fazele sale. Așa cum este indicat în altă clarificare, plasarea acestui cartonaș extra poate deveni chiar o tură dublă. Jucătorul poate, de asemenea, să primească depeșe adiționale.
    La fel ca într-o tură normală, jucătorii pot decide să utilizeze un cartonaș din rezerva lor în loc de a trage unul nou, precum:
  6. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG au permis jucătorului activ să evalueze un teritoriu chiar și fără să dețină majoritatea. Acest lucru este probabil cauzat de o traducere greșită a regulilor germane.
  7. Icon World Black.png Reține că poți primi 0 puncte. Acest scenariu poate acoperi:
    • Un tâlhar pe un drum cu han
    • Un cavaler într-un oraș cu catedrală
    • Un cavaler într-un oraș asediat
    • Un țăran pe un câmp fără orașe finalizate
    • Un primar într-un oraș fără nici măcar un singur blazon
    • Un primar pe un jeton cetate
    • Un meeple pe un jeton cetate
    • Lipsa majorității (nu deții majoritatea)
    Desigur, a face asta în loc de a lua cele 2 puncte din sigiliu ar fi o decizie tactică ciudată...
  8. Icon World Black.png Oricare puncte bonus asociate meepleșilor de pe acel teritoriu care urmează să fie eliminați vor fi primite, precum bonusul de 3 puncte de la zână sau punctele bonus de la directorul de circ.
  9. Icon Open Book.png Oricare alți meepleși care aparțin ție sau altor jucători rămân pe teritoriu, din moment ce acesta încă este nefinalizat.
  10. Icon World Black.png Cu alte cuvinte, ambii pioni de scor sunt considerați egali, fără diferențe între aceștia.
  11. Icon Open Book.png Dacă, de exemplu, un oraș și un drum sunt finalizate și evaluate de jucătorul activ (al cărui tură este), un pion de scor diferit (meepleul de scor sau meepleșița) poate fi mutat pentru fiecare teritoriu. Totuși, toate punctele obținute pentru acel oraș trebuie marcate de un singur pion de scor, iar toate punctele obținute pentru acel drum trebuie marcate de un singur pion de scor.
  12. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG spun „Poți trage doar o singură depeșă când se evaluează teritorii”, ceea ce este mai puțin particular decât ceea ce spune original HiG, care a introdus conceptul de rundă de scor clarificat în măsură mare în 10/2014.
  13. Icon World Black.png Mecanicile asociate „rundelor de scor” sunt detaliate în secțiunea Runde de scor, inclusiv un rezumat actualizat al clarificărilor oferite în 5/2014 și 10/2014.
  14. Icon Open Book.png Regulile din prima ediție au indicat, de asemenea, că dacă primești puncte din urma unei depeșe, este posibil să muți un pion de scor de-al tău și să primești altă depeșă, rezolvând-o în aceeași tură. Aceste evaluări în acest fel pot continua la infinit.
  15. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG omit această clarificare.
  16. Cartonașele de puncte sunt incluse în Ext. 1 - Hanuri și catedrale, dar regulile Big Box 6 presupun că aceste cartonașe fac parte din jocul de bază. Acesta este motivul pentru care sunt menționate aici.
  17. Icon Double Arrow Black.png Regulile ZMG instruiesc jucătorii să folosească meepleul lor de scor pentru evaluarrea finală și să elimine meepleșița lor. Regulile originale HiG permit jucătorilor să aleagă oricare dintre acești doi pioni de scor (fie meepleul de scor, fie meepleșița) pentru evaluarea finală și să îl elimine pe celălalt.
  18. Icon Double Arrow Black.png Această clarificare se referea în regulile PDF disponibile probabil din greșeală la depeșele 5 și 6. Regulile HiG au corectat această eroare. De fapt:
    • Depeșa 5 se referă la blazoane.
    • Depeșele 5 și 6 only se referă doar la orașe, așa că referirea la țărani nu are sens pentru niciuna dintre ele.
    • Depeșa 7 include țăranii.
  19. Icon Open Book.png Dacă are loc o tură dublă datorită constructorului, iar plasarea celui de-al doilea cartonaș ar crea cel puțin o altă rundă de scor (la sfârșitul 3. Declanșarea unei evaluări), iar prin urmare altă oportunitate (sau câteva, depinde de miniextensiile și/sau extensiile folosite) de a lua o depeșă. (1/2013, actualizat 2/2020)
  20. Icon Open Book.png Dacă un jucător atașează un cartonaș de un teritoriu pe care se află constructorul său (asigurându-și o tură dublă) și declanșează tragerea Depeșei #4, cartonașul extra al depeșei vine după tura dublă extra a constructorului. Dacă cartonașul extra de la depeșă este atașat de teritoriul (este plasat în așa fel încât să prelungească teritoriul) pe care se află constructorul, acest lucru va crea o altă tură de constructor extra. Prin urmare, ordinea evenimentelor va fi: prima parte a turei inițiale => prima parte a turei Depeșei #4 => a doua parte a turei (tura constructorului) a Depeșei #4 => a doua parte a turei (tura constructorului) a cartonașului original. (11/2013)
  21. Icon World Black.png Rundele de scor sunt nomerotate în așa fel încât să se potrivească cu Ordinea de jucat.
  22. Icon Open Book.png Primirea unui punct pentru posesia zânei este un eveniment de evaluare separat, așa că poate declanșa o oportunitate de a primi o depeșă de la sine. În acest caz, luarea depeșei îți poate întrerupe tura, astfel încât să fii nevoit să o ți minte și să reiei tura acolo unde ai lăsat-o. Nu pierzi nicio fază a turei tale normale. (5/2014)
  23. Icon Open Book.png Primirea a 3 puncte pentru plasarea unei roze a vântului este un eveniment de evaluare separat, așa că poate declanșa o oportunitate de a primi o depeșă de la sine. În acest caz, luarea depeșei îți poate întrerupe tura, astfel încât să fii nevoit să o ți minte și să reiei tura acolo unde ai lăsat-o. Nu pierzi nicio fază a turei tale normale. (5/2014)
  24. Icon World Black.png Câteva alte acțiuni pot avea loc doar o dată pe tură, dar nu afectează depeșele:
    • Răscumpărarea unui prizonier
    • Ocuparea unui portal de tunel neocupat
    • Plecarea din cale ciumei (odată ce o infestație este activă)
    • Răspândirea ciumei prin plasarea unui jeton cu purice (odată ce o infestație este activă), dacă cartonașul plasat nu este o sursă nouă de ciumă.