Poduri, cetăți și bazaruri (prima ediție)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Bridges, Castles and Bazaars (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 05.jpg Citești regulile pentru acest design al cartonașelor.
Bridges Castles Bazaars C2 Tile B.jpgCitește următoarele reguli dacă cartonașele tale arată astfel.
Poduri, cetăți și bazaruri Poduri, cetăți și bazaruri
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege un joc din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Negustori ambulanți ajung în ținut și organizează bazaruri în care târguiala este considerată o artă. În același timp, inginerii extind rețeaua de drumuri cu poduri moderne, iar cetăți mici sunt construite peste tot pentru a apăra regiunea.

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Extensia Poduri, cetăți și bazaruri[1][2] a fost lansată original de Hans im Glück în 2010.

Aceasta este a opta extensia majoră a jocului Carcassonne. Introduce câteva concepte noi jocului.

Noile teritorii/lucruri sunt:

  • Podurile
  • Cetățile
  • Bazarurile

O extensie Carcassonne nu este cu adevărat o extensie Carcassonne când nu are cartonașe noi, așa că în cutie vei găsi de asemenea 12 cartonașe noi care reprezintă segmente de oraș, segmente de drumuri și mănăstiri în configurație nouă plus adaosul bazarurilor care vor ajuta la crearea unui peisaj mai frumos.

Conținut

  • 12 cartonașe de teren noi
Simbolul bazarului
  • 12 jetoane cetăți[3]
Token Castle C1.png
  • 12 poduri de lemn
Figure Bridge.png

Reguli

Pregătire

Cele douăsprezece cartonașe de teren noi trebuie amestecate cu cele din jocul de bază. Pe parcursul jocului vor fi trase și plasate conform regulilor obișnuite.

Fiecare jucător primește poduri și cetăți după cum urmează, depinzând de numărul de jucători:

  • Cu doi până la patru jucători, fiecare primește câte trei poduri și câte trei cetăți
  • Cu cinci sau șase jucători, fiecare primește câte două poduri și câte două cetăți

Toate regulile pentru Carcassonne rămân aceleași, exceptând pentru următoarele adăugiri.

Atașarea unui cartonaș

Jucătorii trag și plasează cartonașe în concordanță cu regulile obișnuite.[4]

Bazarul

Un bazar

Atunci când este tras un cartonaș cu un bazar pe el, jucătorul ar trebui să îl plaseze ca în mod obișnuit (incluzând plasarea unui supus, evaluarea și chiar să nu îl plaseze dacă nu există niciun loc pentru el).[5][6]

Apoi va avea loc un bazar, în care vor fi „licitate” cartonașe de teren.

Jucătorul activ dezvăluie atâtea cartonașe de teren câți jucători sunt. Apoi jucătorul următor selectează unul dintre cartonașe și declară câte puncte ar licita pentru a îl păstra (este posibil să oferi 0 puncte!). În ordinea obișnuită, restul jucătorilor au posibilitatea de a face o singură ofertă: fie cresc oferta actuală, fie zic pas.

Atunci când toți jucătorii fie au făcut o ofertă, fie au zis pas, jucătorul care a selectat cartonașul trebuie să ia o decizie, fie:

  • cumpere cartonașul de la licitantul cu cea mai mare ofertă, plătindu-i numărul de puncte licitate, fie
  • vândă cartonașul licitantului cu cea mai mare ofertă, primind în schimb punctele licitate de acesta.

În consecință, scorul unuia dintre jucătorii va fi redus pe tabla de scor, iar scorul altuia crescut. Dacă jucătorul care a selectat cartonașul este singurul care a făcut o ofertă, atunci punctele ar trebui scăzute din socrul acestuia, dar fără a fi acordate nimănui altcuiva. Jucătorii au posibilitatea de a licita mai mult decât au și muta marcatorii lor dincolo 0 pe tabla de scor. În acest caz pot plasa marcatorul pe laterala sa pentru a arăta că acesta este negativ.[7][8]

Este apoi tura jucătorului următor care nu an primit un cartonaș în timpul acestui bazar.[9] Oricine care a primit deja un cartonaș nu mai are posibilitatea de a lua parte la licitare. Ultimul cartonaș poate fi luat fără plată de către jucătorul rămas care nu a primit un cartonaș.

După ce au fost licitate toate cartonașele, toți jucătorii își plasează cartonașele lor achiziționate ca într-o tură normală.[10] Asta începe cu jucătorul de după jucătorul activ.

Exemplu cu trei jucători:
Jucătorul ROȘU trage un cartonaș cu un bazar. Îl plasează și plasează un supus pe el. Apoi dezvăluie trei cartonașe.
* Jucătorul ALBASTRU este următorul în ordinea jocului, selectează un cartonaș și licitează 2 puncte pentru el. Jucătorul VERDE zice pas, pe când jucătorul ROȘU licitează 3 puncte. Jucătorul ALBASTRU (adjudecătorul) vrea să păstreze cartonașul, așa că îi plătește jucătorului ROȘU (licitantul cu cea mai mare ofertă) cele 3 puncte; adică jucătorul ALBASTRU își reduce scorul cu 3 și îl crește pe cel al jucătorului ROȘU cu 3.
* Acum jucătorul VERDE selectează un cartonaș și licitează 2 puncte pentru el. Jucătorul ROȘU licitează 3 puncte, iar jucătorul ALBASTRU nu poate licita. Jucătorul VERDE îi dă lui cartonașul și primește 3 puncte. Scorul jucătorului ROȘU scade cu 3.
* Acum a mai rămas numai un singur cartonaș, pe care jucătorul VERDE îl primește pe gratis.
Începând cu jucătorul ALBASTRU, toți jucătorii își plasează cartonașele lor achiziționate ca într-o tură normală.

Prea puține cartonașe: Dacă un jucător plasează un bazar și nu sunt destule cartonașe cu fața în jos pentru toți jucătorii, nu are loc nicio licitație de cartonașe. Jucătorii ignoră bazarul de pe cartonaș și cartonașul este plasat ca în mod normal.[11]

Fără reacție în lanț: Dacă, prin plasarea unui cartonaș cu bazar, alt cartonaș cu bazar este achiziționat și plasat, nu ar trebui dezvăluite și licitate cartonașe ulterioare. Numai atunci când au fost alocate și plasate toate cartonașele dezvăluite poate avea loc alt bazar.[12]

Variație: Trebuie să fie dezvăluite atâtea cartonașe câți sunt jucători. Începând cu jucătorul următor, în tură fiecare jucător selectează unul dintre cartonașe și îl plasează ca într-o tură normală. Asta continuă până ce au fost alocate toate cartonașele dezvăluite, iar după aceea jocul continuă ca în mod normal.[13][14]

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Care este ordinea evenimentelor dacă un jucător extinde un teritoriu cu un constructor?

Răspuns:
Bridges Castles Bazaars C1 Bazaar QA.png

Dacă tragi un cartonaș cu bazar și poți executa o tură de constructor, prima oară ia numărul corespunzător de cartonașe cu fața în jos și execută licitația de la bazar. Apoi începe o rundă nouă cu o proprietate specială – fiecare jucător are un cartonaș dezvăluit și cunoscut și fiecare jucător nu își poate plasa abația ca primul său cartonaș. Dacă ți-ai plasat cartonașul tău licitat și poți executa o tură de constructor, poți alege să îți plasezi abația sau trage un nou cartonaș necunoscut. Dacă oricare dintre jucători trage un cartonaș cu bazar [pentru tura sa de constructor], bazarul va fi ignorat până ce ultimul jucător care are un cartonaș primit în urma unei licitații (incluzând tura sa de constructor, dacă este posibil). Oricare bazar întârziat în așteptare va avea loc acum în tură. Odată ce rundele bazarurilor sunt terminate, îți execuți tura constructorului.[15]

Cu alte cuvinte:

  • Tragi bazar și execuți prima parte a turei tale duble.
  • ** // Începe ignorarea bazarurilor // **
  • Tragi cartonașele (încă cu fața în jos)
  • ( Începe întârzierea oricărui bazar nou )
  • Întorci cartonașele cu fața în sus și începi licitația
    • Primul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
    • Tura de constructor a primului jucător, dacă este cazul
    • Următorul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
    • Tura de constructor a următorului jucător, dacă este cazul
    • ...
    • Ultimul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
    • Tura de constructor a ultimului jucător, dacă este cazul
  • ( Oprește întârzierea oricărui bazar nou )
  • Jucătorul care a tras și a plasat un nou bazar nou în tura sa de constructor (oprește întârzierea bazarurilor)
  • ** Înapoi la // Începe oprirea bazarurilor // până ce nu mai există bazaruri în așteptare **
  • Execuți tura ta de constructor.

Podurile

Figure Bridge.png

În timpul turei sale[16] și pe lângă plasarea unui cartonaș și plasarea unui supus, un jucător are posibilitatea de a construi 1 pod.[17] Podul continuă un drum; adică poartă drumul peste cartonașe și se socotește exact la fel ca un segment de drum de pe un cartonaș de teren.[18][19]

Pentru a construi un pod, trebuie întrunite următoarele condiții:

  • Podul poate fi construit pe cartonașul care tocmai ce a fost plasat sau pe un cartonaș adiacent care îl atinge pe o latură.
  • Ambele capete ale podului trebuie să zacă pe un câmp (nu pe un oraș, drum, râu sau așa mai departe).

Un jucător are de asemenea posibilitatea de a plasa un cartonaș astfel încât un drum se sfârșește la o fermă când el sau ea continuă apoi drumul cu un pod. Există posibilitatea plasării unui supus pe cartonaș; dacă podul este plasat pe cartonașul în curs de plasare, supusul are posibilitatea de a fi plasat pe pod.[20] Fermele sau orașele de sub un pod nu sunt divizate. De asemene, pot fi construite mai multe poduri unele lângă celelalte.[21][22]


Construirea unui pod pe un cartonaș în curs de plasare: jucătorul ROȘU își extinde orașul. Din moment ce noul cartonaș nu are niciun segment de drum, construiește un pod pentru a purta drumul peste noul segment de oraș.
Tura următoare: jucătorul ALBASTRU își finalizează drumul și primește 3 puncte (la fel ca un segment normal de drum, podul aduce 1 punct)
Construirea unui pod pe un cartonaș adiacent cu cartonașul în curs de plasare: jucătorul ROȘU plasează un cartonaș și ocupă drumul. Cu un pod poartă drumul peste segmentul de oraș de pe cartonașul adiacent.
Pot fi de asemenea construite poduri unul lângă celălalt și peste mănăstiri, chiar și unele care sunt deja ocupate.
Construirea unui pod aici nu este permisă, căci un capăt al podului se află pe un drum.

Cetățile

Token Castle C1.png
Cu cartonașul ei, jucătoarea ROȘIE creează un oraș mic și îl convertește într-o cetate.

Atunci când un jucător creează un orășel – care constă din numai două segmente semicirculare de oraș[23][24]ocupantul poate să aleagă să îl finalizeze și să îl evalueze în modul obișnuit (pentru 4 puncte) sau să îl convertească într-o cetate.[25][26] Pentru a îl converti, ocupantul își plasează unul dintre jetoanele sale cetate peste oraș și mută în cetate supusul care îl ocupă.[27][28][29] Un orășel care a fost convertit într-o cetate este considerat a fi nefinalizat.

Nu sunt acordate puncte la construirea unei cetăți. Jucătorul primește puncte numai când este finalizată prima structură (mănăstire, oraș sau drum) din vecinătatea sa[30] în timpul unei ture subsecvente.[31][32][33] Mai precis, un segment al structurii în curs de finalizare trebuie să fie unul sau mai multe dintre cartonașele adiacente cu cetatea. Cartonașele adiacente sunt cele două pe care se află cetatea, cele două cartonașe din stânga sa și cele două din dreapta sa - un total de șase cartonașe.

Cartonașele 1-6 sunt adiacente cu cetatea jucătorului ROȘU. Ocupantul ar putea încasa puncte de la următoarele structuri:
• MĂNĂSTIREA de pe 1
• DRUMUL de pe 1
• ORAȘUL din partea de sus a lui 3
• ORAȘUL din partea dreaptă a lui 6
(Orașul mic de pe 3 și 6 a fost evaluat înaintea construirii cetății, iar astfel nu mai generează puncte.)

Cetatea este considerată a fi finalizată numai atunci când este finalizată o structură (mănăstire, oraș, drum sau altă cetate) care se află pe cel puțin unul dintre cele șase cartonașe adiacente. Ocupantul structurii și ocupantul cetății primesc amândoi punctajul deplin[34] pentru structură. Apoi supusul din cetate este înapoiat în rezerva jucătorului; jetonul cetate rămâne unde este.

Exemplu de cetăți care punctează: jucătorul ALBASTRU își finalizează orașul și încasează 20 de puncte. Din moment ce un segment al orașului se află pe un cartonaș (6) adiacent cu cetatea, iar acesta este prima structură care a fost finalizată de când a fost construită cetatea, și jucătorul ROȘU primește 20 de puncte. Ambii supuși sunt apoi înapoiați proprietarilor lor.

Următoarele reguli sunt de asemena valide:

  • O mănăstire este considerată a fi adiacentă numai atunci când mănăstirea însăși se află pe unul dintre cele șase cartonașe (precum cartonașul 1 din exemplele de mai sus); nu este suficient ca unul dintre cele opt cartonașe care înconjoară mănăstirea să fie adiacent.
  • Supusul din cetate întotdeauna primește puncte pentru următoarea structură care urmează a fi finalizată. Nu poate fi lăsat în joc pentru a primi puncte pentru o structură care ar putea fi finalizată mai târziu.
  • Nu contează dacă structura finalizată încasează actualmente vreun punct. Cetatea tot primește puncte pentru o structură finalizată care nu este ocupată de un supus.[35]
  • Dacă se întâmplă ca plasarea unui cartonaș să finalizeze simultan mai mult decât o singură structură adiacentă cu cetatea, ocupantul cetății poate decide pentru care dintre ele să primească puncte.[36] O cetate primește puncte pentru numai o singură structură finalizată.
  • Din moment ce un orășel care este convertit într-o cetate nu este considerat să fi fost finalizat, este posibil pentru două cetăți ocupate să fie situate una lângă cealaltă. În acest caz, când una dintre cetăți încasează puncte, se socotește drept structură finalizată pentru cealaltă, iar ambele primesc aceleași puncte.
  • La sfârșitul jocului, toate cetățile nefinalizate nu încasează niciun punct și supușii lor sunt îndepărtați de pe tablă. O cetate nu obține niciun punct pentru ferme din vecinătatea sa.
  • Atunci când convertești într-o cetate, nu contează dacă orașul mic a fost deja ocupat de un supus în prima jumătate a orașului sau de către jucătorul activ plasând un supus pe cea de-a doua jumătate în timpul turei sale.
  • Cetățile separă câmpurile în același fel în care o face un orășel.
  • Un cavaler de pe o cetate nu poate fi atacat de dragon.[37][38]
  • Un jucător poate folosi căruța pentru a construi o cetate.[39] Dacă un primar este pe cetate, acesta nu câștigă puncte pentru cetate, pentru că niciodată nu există un blazon acolo.[40]

Atunci când se evaluează țărani la sfârșitul jocului, o cetate de pe o fermă aduce 4 puncte (în loc de cele 3 obișnuite pentru un oraș), sau 5 puncte cu un porc (Negustori și constructori) sau o moșie (Abația și primarul).[41][42][43][44]

Noile cartonașe de teren

Unele cartonașe au unele caracteristici speciale:

Bridges Castles Bazaars C1 Tile 04.jpg
Mănăstire într-un oraș: Dacă alegi să plasezi un supus pe acest cartonaș, trebuie să alegi dacă să îl plasezi în oraș, pe mănăstire sau pe una dintre ferme. Dacă dorești, ai posibilitatea de a culca supusul pe mănăstire pentru a diferenția un călugăr de un cavaler[45] dinăuntrul orașului. Mănăstirea este finalizată atunci când este înconjurată de cartonașe, chiar dacă orașul este încă în curs de construire. Ai posibilitatea de a plasa un călugăr pe această mănăstire atunci când sunt deja prezenți cavaleri în oraș. În mod asemănător, un călugăr plasat pe această mănăstire nu previne un jucător să plaseze un cavaler în același oraș.
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 08.jpg
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 10.jpg
Hanuri: Aceste cartonașe prezintă segmente de drum cu hanuri, care pot fi folosite atunci când se combină această cu Hanuri și catedrale.[46] De altfel, hanurile de pe aceste segmente de drum nu vor avea niciun efect asupra drumurilor care le includ.

Ansamblul cartonașelor

Cartonașe totale: 12
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 01.jpg ×2
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 02.jpg ×1
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 03.jpg ×1
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 05.jpg ×1
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 06.jpg ×1
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 07.jpg ×1
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 08.jpg ×1
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 09.jpg ×1
Bridges Castles Bazaars C1 Tile 10.jpg ×1
Jetoane totale: 12
Token Castle C1.png ×12

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității Lineart a tradus numele extensiei în a doua ediție ca Poduri, cetăți și bazaruri, dar o traducere fidelă ar fi Poduri, castele și bazaruri.
  2. Interpretare din partea comunității În reguli digitale de Lineart, numele extensiei este tradus în prima ediție ca Cetăți, poduri și bazaruri.
  3. Interpretare din partea comunității Lineart a tradus acest concept cel puțin în a doua ediție ca „cetate”, dar o traducere fidelă ar fi „castel”.
  4. Clarificare oficială din partea publicatorului Solul galben al unui bazar sfârșește un drum. Acesta este un pic diferit de răscruci sau tufișuri, căci căruța nu poate trece de un bazar pe cealaltă parte, căci este un teritoriu. (modificat la 10/2013)
  5. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Porțiunea din paranteze este specifică ediției RGG și servește clarificării faptului că licitația la bazar se petrece la sfârșitul turei, după evaluare, nu imediat după plasarea cartonașului.
  6. Clarificare oficială din partea publicatorului Bazarul are loc după ce cartonașul este tras și plasat. Prin urmare, dacă cartonașul nu poate fi plasat și este respins, bazarul nu se va petrece. (10/2014)
  7. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția HiG a Big Box 3 reformulează această propoziție pentru a afirma că „La tocmai începutul jocului, este posibil pentru un jucător să aibă mai puțin de 0 puncte printr-o licitație.”.
  8. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția ZMG afirmă că „un jucător nu are posibilitatea de a licita mai multe puncte decât are” („a player may not bid more points than he has”), ceea ce este o abatere semnificativă de la regula originală. (5/2014)
  9. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG a Big Box 3 adaugă că „ar putea fi același jucător dacă nu a cumpărat cartonașul pe care l-a ales.” („it could be the same player if he did not buy the tile he chose.”).
  10. Clarificare oficială din partea publicatorului Asta i-ar permite unui jucător care plasează un cartonaș achiziționat la un oraș cu un constructor să tragă alt cartonaș înainte ca alți jucători și își joace cartonașele lor licitate, căci o „tură dublă” face parte dintr-o tură normală.
  11. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această regulă este găsită numai în ediția RGG a Big Box 3.
  12. Interpretare din partea comunității Reține că un cartonaș cumpărat/primit în urma unei licitații nu va declanșa o licitație, dar oricare cartonaș tras în mod obișnuit va declanșa o licitație. În orice caz, așa cum s-a discutat într-o clarificare Q&A, se poate ca licitația să nu aibă imediat loc dacă tragerea cartonașului cu bazar a avut loc în timpul unei ture de constructor în timpul unei runde de bazar.
  13. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG a Big Box 3 adaugă că „Prin urmare, fiecare jucător plasează 1 cartonaș pentru niciun cost - prin urmare, nicio licitație!” („Thus, each player places one tile for no cost - thus, no auction!”).
  14. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția ZMG afirmă că regula variantă ar trebui folosită dacă este tras un cartonaș cu bazar și toți jucătorii au 0 puncte (căci regulile ZMG nu permit scoruri negative). (5/2014)
  15. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Există altă versiune a acestei reguli care spune că îți execuți tura constructorului înainte de bazar. Această discrepanță (provenită din traducerea greșită a unei clarificări din 5/2013) a fost considerată de HiG o alternativă validă deoarece nu schimbă jocul prea mult. Motivul din spatele regulilor originale este că bazarul este o acțiune derivată din plasarea cartonașului în prima parte a turei duble, așa că ar trebui rezolvată înaintea ca tura de constructor să fie efectuată. (08/2016)
    Interpretare din partea comunității Această variantă, descrisă în CAR și implementată de JCloisterZone conform datelor din 12/2018, se poate să pară mai intuitivă pentru unii jucători. Aceasta ia în considerare evenimentele în ordinea următoare:
    • Tragi bazar și execuți prima parte a turei tale duble.
    • ** // Începe ignorarea bazarurilor // **
    • Tragi cartonașele (încă cu fața în jos)
    • ( Începe întârzierea oricărui bazar nou )
    • Execuți tura ta de constructor.
    • Întorci cartonașele cu fața în sus și începi licitația
      • Primul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
      • Tura de constructor a primului jucător, dacă este cazul
      • Următorul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
      • Tura de constructor a următorului jucător, dacă este cazul
      • ...
      • Ultimul jucător cu cartonașul primit în urma licitației (dacă este un cartonaș cu bazar nu se declanșează niciun bazar)
      • Tura de constructor a ultimului jucător, dacă este cazul
    • ( Oprește întârzierea oricărui bazar nou )
    • Jucătorul care a tras și a plasat un nou bazar nou în tura sa de constructor (oprește întârzierea bazarurilor)
    • ** Înapoi la // Începe oprirea bazarurilor // până ce nu mai există bazaruri în așteptare **
  16. Interpretare din partea comunității De remarcat în mod deosebit aici este că nu este specificată o parte specifică a turei pentru plasarea podului. Evident că unul trebuie să fie plasat imediat după plasarea cartonașului dacă plasarea cartonașului ar fi în caz contrar ilegală, iar un pod trebuie să fie plasat înaintea unui supus dacă supus este să fie plasat pe pod. Totuși, cineva ar putea să își imagineze o situație în care podul nu este necesar pentru plasarea cartonașului (de ex. o atașare dreaptă înainte pe 1 margine), dar din motive strategice jucătorul optează ca mai târziu în tură să plaseze un pod pe acel cartonaș (sau chiar cel adiacent) astfel încât capetele podului sunt pe margini de cartonaș care nu ating alte cartonașe.
  17. Clarificare oficială din partea publicatorului Remarcă utilizarea cuvântului „posibilitatea” în enunț. Un jucător nu este obligat să utilizeze un pod pentru a plasa un cartonaș, chiar dacă altfel acel cartonaș va trebui să fie respins. Jucătorul are alegerea de a folosi podul pentru a plasa cartonașul sau pur și simplu de a respinge cartonașul. (10/2014)
  18. Clarificare oficială din partea publicatorului La fel ca la drumurile normale, fiecare capăt al podului trebuie să continue un segment de drum (sau pod) deja în joc sau trebuie să fie adiacent cu un loc gol pentru un cartonaș. (12/2014)
  19. Interpretare din partea comunității Din moment ce podul este socotit exact ca un segment printat de drum, oricare drum finalizat care include un pod și un segment printat de drum aflate pe același cartonaș încă încasează numai 1 punct pentru cartonaș. (2/2014)
  20. Interpretare din partea comunității Este clar din asta că podul este în general construit înaintea plasării unui supus.
  21. Clarificare oficială din partea publicatorului Un cartonaș nu poate avea 2 poduri care trec perpendicular unul cu celălalt. Regulile spun că podul trebuie să se află pe un câmp, iar dacă podurile sunt stivuite, un capăt al podului de sus nu va atinge câmpul.
  22. Clarificare oficială din partea publicatorului Un pod care potențial s-ar întinde peste un loc de construcție pentru turn nu previne creșterea acelui turn, iar acel turn care era deja prezent nu previne plasarea unui pod. Dacă cele două structuri ar interfera una cu cealaltă, piesele de turn pot fi mutate astfel încât să nu mai fie pe simbolul locului de construcție pentru turn. Ambele structuri pot fi apoi plasate fără conflict. (11/2013)
  23. Clarificare oficială din partea publicatorului Asta exclude orășele care nu constă din două segmente semicirculare, precum cartonașul ocdc cu segmentul triunghiular de oraș arătat în lista Ansamblului de cartonașe al acestei extensii.
    Acest aspect a fost confirmat de Christof Tisch (HiG) pe BGG:

    https://boardgamegeek.com/thread/538079/1-question-about-castles

    Interpretare din partea comunității Asta înseamnă că următoarele cartonașe nu pot face parte dintr-un oraș mic convertit într-o cetate, întrucât jetonul cetate ar dezvălui unele „ruine” de oraș din orașul mic de dedesubt: părți de ziduri de oraș, poduri de oraș sau chiar segmente parțiale de oraș:

    Princess And Dragon C1 Tile 01.jpg
    Segment de
    oraș de sus

    Abbey And Mayor C1 Tile 03.jpg
    Segment de oraș
    cu pod
    Abbey And Mayor C1 Tile 05.jpg
    Segment pătratic
    de oraș
    Bridges Castles Bazaars C1 Tile 06.jpg
    Segment de oraș
    în formă de pălărie
    de vrăjitoare
    Hills And Sheep C1 Tile 10.jpg
    Segment triunghiular
    de oraș
    Hills And Sheep C1 Tile 13.jpg
    Ambele segmente de
    oraș atingându-se
  24. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile ZMG, totuși, afirmă că un oraș mic care constă din „două segmente semicirculare de oraș” s-ar califica pentru plasarea unei cetăți, ceea ce ar permite uzul segmentului triunghiular de oraș. (5/2014)
  25. Clarificare oficială din partea publicatorului Un oraș asediat (sau sub atac din partea catarilor) poate fi convertit într-o cetate, iar aceasta este tratată că o cetate normală. Asediul sau atacul catarilor este ignorat după convertirea într-o cetate.
  26. Interpretare din partea comunității Orășelele sunt în mod normal ocupate de un singur supus de la un singur jucător. Cu toate acestea, mai mulți supuși (de la unul sau mai mulți jucători) pot ocupa același orășel dacă se joacă cu Mini #1 - Aparatele de zbor. În acest caz, dacă doar un singur jucător deține majoritatea teritoriului, acel jucător va fi cel care va decide dacă fie îl evaluează, fie convertește orășelul într-o cetate ocupată doar de supusul/supușii jucătorului cu majoritatea.
    Adițional, se pot ivi unele situații speciale atunci când supuși de la jucători diferiți împart majoritatea în același oraș, din moment ce fiecare jucător are posibilitatea de a decide diferit. Așadar, putem da de următoarele scenarii:
    • Toți jucătorii care dețin majoritatea decid să evalueze orășelul: Orașul va fi evaluat ca în mod normal luând în considerare majoritatea teritoriului.
    • Toți jucătorii care dețin majoritatea decid să convertească orășelul într-o cetate: Cetatea rezultată va avea câțiva ocupanți (supușii de la jucătorii care împart majoritatea). Dacă cetatea este finalizată în cele din urmă, toți jucătorii care împart cetatea vor primi puncte pentru ea.
    • Unii dintre jucătorii care împart majoritatea decid să evalueze orășelul, iar restul aleg să-l convertească într-o cetate: Jucătorii care evaluează orașul vor aplica majoritatea fără a lua în considerare acei supuși de la jucătorii care au decis să convertească orășelul într-o cetate. După evaluare, supușii implicați vor fi returnați în rezerva proprietarilor lor. Cetatea va fi creată doar cu supușii de la jucătorii care au decis să convertească orășelul într-o cetate. Dacă cetatea este finalizată în cele din urmă, toți jucătorii care împart cetatea vor primi puncte pentru ea.
    Note adiționale:
    • Mutarea supușilor din orașul Carcassonne: Dacă se joacă cu Contele din Carcassonne, jucătorii vor avea voie să mute supuși din orașul Carcassonne în orășel doar dacă cel puțin un jucător îl evaluează. Toți acești supuși adiționali vor participa doar la evaluare. Aceștia nu pot fi mutați în orășel pentru a ocupa mai târziu cetatea rezultată, dacă vreun jucător a decis să îl convertească în loc să reevalueze orășelul.
    • Jetoanele cetăți: Fiecare jucător care alege să convertească orășelul într-o cetate va trebui să plaseze un jeton cetate din rezerva sa pe centrul orășelului. Niciun jucător nu-și poate păstra jetonul cetate pentru a îl folosi mai târziu deoarece alt jucător l-a plasat. Ca o alternativă, în loc de a stivui jetoanele cetăți, puteți plasa doar unul dintre ele și elimina restul din joc.
      Asta înseamnă că un jucător fără niciun jeton cetate în rezerva sa nu poate decide să convertească un orășel împărțit într-o cetate. În acest caz, jucătorul poate doar să evalueze orășelul.
  27. Clarificare oficială din partea publicatorului Când plasezi o cetate pe unul dintre aceste cartonașe din Turnul, s-ar putea să ai nevoie să deplasezi turnul de pe ele puțin deoparte.
    Tower C1-13.png
    Tower C1-17.png
  28. Interpretare din partea comunității Remarcă că asta este după faza Mută lemn și nu constituie ea însăși o fază Mută lemn (și se poate chiar și să nu implice jucătorul activ). (5/2013)
  29. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile ZMG se referă la acest supus drept „lord”. Regulile HiG continuă să numească acest supus cavaler, așa cum era în oraș. (5/2014)
  30. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile ZMG numesc vecinătatea cetăți „fieful” („fief”) acesteia. (5/2014)
  31. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Versiunea RGG a regulilor afirmă că cetatea punctează numai „atunci când primul teritoriu … din vecinătatea cetății este finalizat mai târziu” („when the first feature … in the vicinity of the castle is later completed”) (accentuare adăugată) – în timp ce o tură subsecventă nu este menționată în mod specific, pare aparent în ambele seturi de reguli că un teritoriu care este finalizat în tura în care este construită cetatea nu îi permite cetății să puncteze puncte.
  32. Clarificare oficială din partea publicatorului Atunci când se joacă cu Mănăstiri germane / olandeze și belgiene: Deoarece un abate aduce puncte doar la sfârșitul jocului, iar acest tip de mănăstire nu este niciodată considerat finalizat, o mănăstire cu un abate nu va aduce puncte unui supus dintr-o cetate. (5/2014)
    Interpretare din partea comunității Aceste mănăstiri pot fi finalizate doar dacă sunt neocupate sau dacă sunt ocupate de cel puțin un călugăr (indiferent dacă alți supuși sunt plasați drept abați pe același teritoriu). O mănăstire nu va fi considerată finalizată atunci când este înconjurată de cartonașe dacă este ocupată doar de supuși plasați drept abați.
  33. Interpretare din partea comunității Această referire la „tură subsecventă” ar trebui interpretată ca o altă rundă de evaluare, adică nu poți să creezi un castel și să-l evaluezi imediat. Așa că cel puțin o atașare a unui cartonaș trebuie să se petreacă înainte ca cetatea să fie evaluată. Având în vedere acest lucru, în timpul unei ture duble (tehnic o tură cu două părți) ești capabil să construiești o cetate în prima parte a turei și să o evaluezi în a doua parte a turei. Nu există nicio prevedere în reguli pentru a ignora teritorii finalizate după ce este construită cetatea, exceptând runda de evaluare în care este construită cetatea. Consultă următorul exemplu:
    1. Plasezi un cartonaș care extinde un oraș în care se află constructorul tău și care completează un orășel pe care îl convertești într-un castel (ocupat de tine, desigur). Constructorul îți oferă o tură dublă.
    2. În timpul celei de a doua parte a turei tale duble, finalizezi alt teritoriu în fieful cetății tale și evaluezi teritoriul și cetatea creată în prima parte a turei.
    Există un caz similar când se joacă cu Mini #2 - Depeșele:
    1. Plasezi un cartonaș care finalizează un orășel și alt teritoriu. Preschimbi orășelul într-o cetate și evaluezi celălalt teritoriu. După evaluare meepleul tău de scor ajunge pe un spațiu întunecat și primești depeșa 7.
    2. Plasezi un cartonaș care finalizează alt teritoriu din fieful cetății create tocmai în această tură. Depeșa este trimisă în aceeași tură, dar creează o nouă rundă de evaluare. În consecință, evaluezi teritoriul finalizat și cetatea.
  34. Interpretare din partea comunității Asta este după ce orice bonusuri sau penalități (precum catedrala sau vrăjitoarea) sunt contabilizate. (4/2014)
  35. Interpretare din partea comunității Ia în vedere că această afirmație indică în esență că punctele sunt acordate pentru toate teritoriile nefinalizate, chiar și pentru cele neocupate. Totuși, în general nimeni nu punctează (primește acele puncte) pentru un teritoriu neocupat. (2/2015)
  36. Interpretare din partea comunității În termeni practici, acest lucru ar însemna probabil același lucru cu a alege structura finalizată care valorează cele mai multe puncte.
  37. Clarificare oficială din partea publicatorului Supușii din cetăți sunt în siguranță față de turnuri, dragon și ciumă, căci aceste lucruri afectează direct cartonașul, iar cetățile nu sunt prezente pe un cartonaș specific.
  38. Clarificare oficială din partea publicatorului O regulă de la un punct adițional adăugat în Big Box 3 afirma că „Un jucător poate plasa zâna într-o cetate. Dacă este acolo în timpul evaluării cetății, punctează 3 puncte pentru jucător.”. Totuși, potrivit clarificărilor oficiale, această regulă este incorectă. Zâna nu poate fi plasată într-o cetate, căci ar trebui plasată numai pe teritorii de pe un cartonaș deslușit.
    Notă: ediția nouă a revenit asupra acestui regulament și îți permite să plasezi zâna lângă un supus dintr-o cetate.
  39. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Big Box 3 RGG a afirmat că „efectul căruței” („wagon effect”) ar putea fi utilizat pentru a construi o cetate, sugerând că mișcarea specială a căruței ar putea permite unei cetăți să fie construite în afara ordinii normale a turei sau ar putea încălca necesitatea ca teritoriul care primește căruța să fie nefinalizat, dar nu este cazul de asta. (01/2015)
  40. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ultimele 3 puncte au fost incluse pentru prima oară în ediția Big Box 3 a regulilor.
  41. Clarificare oficială din partea publicatorului Cartonașul cu turmă de porci poate de asemenea să asigure câte un punct extra fermelor pentru fiecare cetate din câmp (vezi Râul II și Games Quarterly #11.) Asta a fost confirmat în ediția Big Box 3 a regulilor.
  42. Interpretare din partea comunității Ghidul de evaluare din Big Box 3 RGG de la sfârșitul regulilor susține că fermele încasează puncte numai pentru cetăți finalizate, dar asta este pesemne o tipărire greșită, căci nu există nicio indicație în reguli că asta este actualmente adevărat (mai ales că supușii din cetățile finalizate sunt îndepărtați, așa că nu ar exista nicio cale de a îți da seama care cetăți erau nefinalizate și care erau finalizate atunci când se evaluează ferme).
  43. Clarificare oficială din partea publicatorului Cetățile nu se socotesc drept orașe în ceea ce privește evaluarea regelui. Cetățile se socotesc pentru evaluarea sectorului Foamete din Roata Destinului, căci asta este efectiv o evaluare de ferme. Supușii din orașul Carcassonne nu se pot muta într-o cetate.
  44. Clarificare oficială din partea publicatorului Un oraș asediat (sau sub atac din partea catarilor) poate fi convertit într-o cetate, iar aceasta este tratată că o cetate normală. Asediul sau atacul catarilor este ignorat după convertirea într-o cetate.
  45. Clarificare oficială din partea publicatorului Oricare supus dintr-un oraș este un cavaler. Asta include supușii normali, supușii mari, primarii, căruțele, directorii de circ și fantomele. (01/2015, actualizat la 1/2019)
  46. Interpretare din partea comunității Hanurile de pe un cartonaș nu vor afecta un pod plasat pe același cartonaș. Hanul afectează doar segmentul/segmentele printat(e) de drum de pe lângă el. Totuși, podul va profita de pe urma unui han, în același fel ca orice alt segment printat de drum, dacă face parte din aceeași rețea de drum.

     Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Hanurile afectează acele segmente de drum pe care se află, adică cu care sunt adiacente direct. Așa că un pod plasat pe un cartonaș cu un han nu ar fi afectat de pod, din moment ce hanul nu ar fi accesibil de pe pod. Este asta corect? Vezi exemple de cartonașe din Ext. 8 mai jos.

    Răspuns: Da, asta este corect. Hanul se socotește doar pentru un segment printat de drum lângă el. Dar un pod ar putea fi socotit ca parte a unui „drum cu han” dacă este legat de acesta. (1/2021)
    Bridges Castles Bazaars C1 Tile 08.jpgBridges Castles Bazaars C1 Tile 10.jpg