Contele, regele și vasalii (prima ediție)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Count, King and Robber (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:
Count Cult C1-02.png Citești regulile pentru acest design al cartonașelor.
Heretics C2 Tile C.jpgDeschide următoarele reguli dacă cartonașele tale arată precum acest cartonaș.
Contele, regele și vasalii Contele, regele și vasalii
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege jocul din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Box CountKingRobber C1 HiG.png

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Extensia Contele, regele și vasalii[1] a fost a șasea extensie majoră pentru Carcassonne și a fost lansată original de Hans im Glück în 2007.

Această extensie reprezintă o colecție (părți din) mai multe extensii mai mici care au fost lansate independent în momente diferite (2003-2005). Informațiile pentru aceste extensii mai mici sunt incluse aici ca parte a acestei extensii mari, mai degrabă decât individual cu propria lor pagină. Aceasta este cea mai rezonabilă cale de a obține fiecare dintre extensiile mici, însă extensiile mici individuale pot deveni disponibile, din când în când, pe piața la mâna a doua. Pentru că fiecare parte funcționează cu adevărat independent (iar publicatorul ba chiar recomandă împotriva jucării cu Râul și Contele din Carcassonne în același timp), fiecare este descrisă separat, iar fiecare ansamblu al cartonașelor va fi la sfârșitul subsecțiunii respective mai degrabă decât la sfârșitul întregi secțiuni. Numai Eretici și lăcașuri de cult nu a fost publicată înainte și a fost introdusă cu această extensie.

Extensii mici incluse:


Conținut

  • 12 cartonașe de oraș noi
  • 5 cartonașe de teren noi cu lăcașuri de cult
  • 5 cartonașe de teren noi
  • 12 cartonașe de teren noi care furnizează o dispunere de râu bifurcat
  • 1 cartonaș cu regele
  • 1 cartonaș cu cavalerul brigand
  • 1 conte

Contele din Carcassonne

Pregătire

La începutul jocului, cele douăsprezece cartonașe de oraș sunt plasate pe masă astfel încât să formeze un singur oraș. Acest oraș[2] - Carcassonne însuși - servește drept punctul de pornire pentru joc.[3][4][5] Prin urmare, cartonașul normal de pornire nu este folosit.[6][7]

Count City C1 Areas.jpg

Există patru cartiere în oraș:

  1. castelul[8]
  2. piața
  3. fierăria
  4. catedrala

Pionul conte de lemn ar trebui plasat în cartierul castel din Carcassonne, iar apoi jocul ar trebui să înceapă ca în mod obișnuit.

Atașarea unui cartonaș

Nu există niciun cartonaș de teren asociat cu această extensie specifică. Trage și plasează cartonașe de teren din jocul de bază și alte extensii care sunt folosite în concordanță cu regulile normale. Cartonașele pot fi plasate contra blocului de pornire al orașului Carcassonne pentru a construi peisajul ca în mod normal.

Plasarea unui supus

Dacă plasezi un cartonaș pentru a extinde un teritoriu de peisaj de pe orașul Carcassonne (drum, oraș sau câmp), ai posibilitatea de a plasa un supus pe el în concordanță cu regulile normale.

Evaluare

Dacă plasezi un cartonaș care finalizează un teritoriu de pe orașul Carcassonne (drum, oraș), este evaluat în concordanță cu regulile normale.

Totuși, atunci când se utilizează extensia Contele din Carcassonne, au loc acțiuni adiționale dacă, prin plasarea unui cartonaș, este evaluat un teritoriu oriunde pe suprafața de joc de alt jucător, sau jucători, dar nu de jucătorul care plasează cartonașul care o declanșează. Asta este descris mai jos.

Plasarea supușilor în și din Carcassonne

Ori de câte ori un jucător plasează un cartonaș care face ca cel puțin un jucător să încaseze puncte,[9][10] dar jucătorul care plasează cartonașul nu încasează, acest jucător are posibilitatea de a plasa 1 supus din rezerva sa într-un cartier al orașului la alegerea sa.[11][12][13][14] Dacă sunt finalizate mai multe teritorii, jucătorul trebuie să nu încaseze puncte în niciunul dintre ele pentru a profita de această oportunitate.

Un jucător are posibilitatea de a plasa numai un singur supus în Carcassonne în fiecare tură.[15] Această plasare este în plus față de orice supus pe care are posibilitatea de a îl plasa ca parte a turei sale normale, dar acesta are posibilitatea de a plasa numai câte un singur supus în Carcassonne pentru fiecare cartonaș plasat, indiferent de câte oportunități de evaluare cauzează această plasare.[16]

Totuși, dacă un jucător are o tură dublă—datorită unui constructor—poate fi plasat un supus în Carcassonne în ambele părți ale turei.[17]

Și supușii mari pot fi plasați în Carcassonne; ca în mod obișnuit, se socotesc drept doi supuși în ceea ce privește calcularea majorității într-un teritoriu.[18] Dacă se utilizează Abația și primarul, și primarul poate fi plasat în cartierul castel, iar căruța în cartierele castel, fierărie sau catedrală.[19]

Dacă este finalizat un teritoriu[20][21] în timpul cursului subsecvent al jocului, atunci înainte ca evaluarea să aibă loc,[22] toți jucătorii au posibilitatea de a își replasa supușii lor din cartierul corespunzător al orașului în teritoriul în curs de evaluare (cu excepția acelor supuși din același cartier al orașului ca contele). În acest fel, supușii au prin urmare posibilitatea de a fi plasați pe teritorii deja ocupate.

Supușii pot fi replasați în concordanță cu aceste reguli:

  • din cartierul castel (1), un supus are posibilitatea de a fi mutat într-un oraș[23]
  • din cartierul fierăriei (3), un supus are posibilitatea de a fi mutat pe un drum
  • din cartierul catedrală (4), un supus are posibilitatea de a fi mutat pe o mănăstire[24][25][26]
  • din cartierul piață (2), un supus are posibilitatea de a fi mutat pe o fermă[27]

Supușii din cartierul piață pot fi replasați numai la sfârșitul jocului.[28][29]

Cum funcționează asta în practică?

Începe jucătorul din stânga celui care a plasat cartonașul care cauzează evaluarea, urmat în tură de ceilalți jucători, cu runda de replasare mutându-se o singură dată în jurul mesei.[30] Prin urmare, jucătorul care a plasat cartonașul are ultimul posibilitatea de a replasa unul dintre supușii săi. Fiecare jucător are posibilitatea de a alege să replaseze toți, oricâți sau niciunul dintre supușii săi din cartierul corespunzător al orașului pe teritoriul în curs de evaluare. Evaluarea apoi continuă ca în mod obișnuit.[31]

Orice supus care nu este replasat rămâne în Carcassonne. Supușii din Carcassonne pot fi replasați numai în maniera descrisă mai sus. Nu pot fi înapoiați jucătorului în niciun fel (precum înapoierea l zonele de joc ale jucătorilor). Dragonul nu are posibilitatea de a se muta pe oricare dintre cele 12 cartonașe ale orașului, iar astfel nu poate „mânca” contele, nici oricare dintre supușii plasați acolo.[32][33][34][35]

Figure Count.png
Contele din
Carcassonne

Contele

Atunci când un jucător plasează un supus în Carcassonne, el sau ea are de asemenea posibilitatea de a muta contele într-unul dintre cartierele orașului. Din cartierul în care contele locuiește în prezent, nu poate fi replasat niciun supus.[36] De exemplu, dacă un oraș este în curs de evaluare, iar contele locuiește în castel, nimeni nu poate replasa un supus din castel într-un oraș.

Supușii din acest cartier rămân în anturajul contelui—și prin urmare sunt blocați până ce contele este mutat în alt cartier. Contele ar trebui întotdeauna să stea clar într-unul dintre cartiere și niciodată nu părăsește orașul Carcassonne.

Variante oficiale

Chiar și aristocrația este supusă anumitor reguli și nu poate face pur și simplu ceea ce își dorește. Următoarele variante iau în considerare acest lucru și constrâng libertatea contelui. Utilizarea acestor variante îi va acorda miniextensiei chiar și mai multe posibilități tactice. În ambele variante, contele nu mai poate fi mutat liber, ci în schimb:

  1. de fiecare dată când este plasat un nou supus în orașul Carcassonne, contele este mutat în sensul acelor de ceasornic în următorul cartier al orașului, sau
  2. contele este mutat în oricare cartierul al orașului în care este plasat noul supus.

Reguli ale casei

Plasează râul mai întâi, apoi potrivește orașul Carcassonne lângă el astfel încât cele mai multe cartonașe să fie atinse. Cel mai probabil asta va părea să facă râul să curgă în jurul orașului.


Regele și cavalerul brigand

Pregătire

Cele 5 noi cartonașe de teren ar trebui amestecate cu restul cartonașelor. Această extensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne și poate fi utilizată cu oricare sau toate dintre celelalte extensii.

Cartonașele cu regele și cavalerul brigand ar trebui puse deoparte la marginea suprafeței de joc, căci vor fi utilizate mai târziu.

Atașarea unui cartonaș

Atunci când tragi unul dintre cartonașele de teren din Regele și cavalerul brigand, plasează-l în concordanță cu regulile normale.

Count King C1-01.png
Notă: Acest cartonaș are două segmente separate de oraș.
În timpul cursului jocului pot însă să devină conectate, iar apoi să se socotească drept numai un singur segment.

Plasarea unui supus

Atunci când plasezi unul dintre cartonașele de teren din Regele și cavalerul brigand, ai posibilitatea de a plasa un meeple în concordanță cu regulile normale.

Evaluare

Când finalizezi unul sau mai multe teritorii (de ex. o mănăstire, un drum etc.) plasând un cartonaș de teren din Regele și cavalerul brigand, acestea sunt evaluate în concordanță cu regulile normale.

Un oraș finalizat

Regele

Imediat ce un jucător finalizează primul oraș (din joc), el sau ea ar trebui să ia cartonașul cu regele.

Dacă, în timpul cursului jocului, alt jucător finalizează un oraș mai mare[37] — ceea ce înseamnă că el sau ea plasează cartonașul final al acestui oraș — atunci el sau ea primește regele.[38]

Un drum finalizat

Cavalerul brigand

Cavalerul brigand funcționează în același fel ca regele.

Imediat ce un jucător finalizează primul drum, el sau ea ar trebui să ia cartonașul cu cavalerul brigand. Dacă, în timpul cursului jocului, alt jucător finalizează un drum mai lung, el sau ea primește cartonașul cu cavalerul brigand.

Evaluarea finală

La sfârșitul jocului, jucătorul în posesia regelui încasează câte 1 punct pentru fiecare oraș finalizat.[39][40][41]

La sfârșitul jocului, jucătorul în posesia cavalerului brigand încasează câte 1 punct pentru fiecare drum finalizat.[42][43]


Râul II

Ambalajul pentru Râul II de sine-stătător

Extensia Râul II a fost lansată original de Hans im Glück în 2005, iar mai târziu a fost grupată în extensia majoră Contele, regele și vasalii Contele, regele și vasalii.

Detaliile extensiei Râul II au fost incorporate pe pagina principală despre Râu.


Lăcașurile de cult

Pregătire

Noile cartonașe de teren ar trebui amestecate cu celelalte cartonașe. Această extensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne.

Atașarea unui cartonaș

Lăcașurile de cult sunt plasate și evaluate în același fel ca o mănăstire.[44] Cu toate acestea, un lăcaș de cult nu poate fi plasat astfel încât să se învecineze cu mai multe mănăstiri.[45] În mod similar, o mănăstire nu poate fi plasată astfel încât să se învecineze cu mai multe lăcașuri de cult.[46][47][48]

Plasarea unui supus

Un supus plasat pe un lăcaș de cult este numit eretic. Dacă un jucător plasează un lăcaș de cult direct (orizontal, vertical sau diagonal) lângă mănăstirea[49] altui jucător[50] și plasează un eretic pe el, călugărului îi este stipulată o provocare.[51] Același lucru este adevărat atunci când un călugăr este plasat pe o mănăstire direct lângă un eretic.[52] Provocarea propriului tău călugăr sau eretic este de asemenea posibilă.[53][54][55]

Atunci când un jucător plasează un cartonaș cu lăcaș de cult, el sau ea are posibilitatea, ca de obicei, de a alege să plaseze un supus pe segmentul de fermă, drum sau oraș al cartonașului, în loc de pe lăcașul de cult însuși.[56]

Evaluare

Când finalizezi unul sau mai multe teritorii (de ex. o mănăstire, un drum etc.) plasând un cartonaș de teren cu lăcaș de cult, acestea sunt evaluate în concordanță cu regulile normale.

Provocarea

Provocarea este despre cine poate termina construcția sa primul.[57][58]

Jucătorul care termină teritoriul său primul încasează 9 puncte,[59] în timp ce celălalt jucător nu încasează nimic. [60][61][62] Ambii supuși sunt apoi înapoiați proprietarilor lor.[63][64]

Evaluarea finală

Dacă o provocare nu a fost rezolvată până la sfârșitul jocului, ambii jucători primesc punctele obișnuite acordate pentru mănăstiri nefinalizate.

Reguli ale casei

Pentru a crește mizele unei provocări între lăcașuri de cult și mănăstiri și pentru a face să merite mai mult să riști șansa de a obține niciun punct, provocatorul câștigător primește punctele pentru ambele structuri în timp ce pierzătorul primește tot nimic. Dacă se promovează jucarea mai agresivă, provocatorul ar putea fi singurul care joacă pentru răsplată. (Mulțumiri luyi youtch și alții; mulțumiri lui RationalLemming, și lui avt104981 pentru sublinierea faptului că asta nu poate rezulta în 18 puncte)


Ansamblul cartonașelor

Contele din Carcassonne

Cartonașe totale: 12 (ca 1 bloc de pronire)

Versoul cartonașelor:

Count CityBack C1.png


Regele și cavalerul brigand

Cartonașe totale: 5
Count King C1-01.png ×1
Count King C1-02.png ×1
Count King C1-04.png ×1
Count King C1-05.png ×1
Cartonașe speciale totale: 2
Count King C1.png ×1


Râul II

Cartonașe totale: 12
River II C1 Tile 05.jpg ×1
River II C1 Tile 06.jpg ×1
River II C1 Tile 07.jpg ×1
River II C1 Tile 08.jpg ×1
River II C1 Tile 11.jpg ×1
River II C1 Tile 12.jpg ×1


Lăcașurile de cult

Cartonașe totale: 5


Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității În reguli digitale de Lineart, numele extensiei este tradus în prima ediție și ca Contele, regele și ceilalți.
  2. Clarificare oficială din partea publicatorului Orașul Carcassonne se socotește atunci când se evaluează ferme la sfârșitul jocului și de asemenea se socotește când se încasează puncte pentru cartonașul regelui. (11/2013)
  3. Clarificare oficială din partea publicatorului Pot fi plasați supuși pe teritorii de pe cartonașe ale orașului Carcassonne aflate în afara orașului Carcassonne, de exemplu prin utilizarea unui coridor fermecat sau unui aparat de zbor. (1/2013)
  4. Clarificare oficială din partea publicatorului Dragonul poate zbura în jurul și în afara orașului Carcassonne, tratând zonele cu teren ca cartonașe normale și mâncând orice supus de pe acele cartonașe. Supușii și contele din orașul Carcassonne nu sunt afectați. Asta reprezintă o schimbare notabilă de la FAQ-uri anterioare. (10/2012)
  5. Interpretare din partea comunității Având în vedere noile interpretări privitoare la plasarea dragonului și a supușilor pe teritorii din afara orașului Carcassonne, pare că și ciuma ar trebui permisă pe porțiunea de afară a acestor cartonașe. Totuși, asta este neoficial. (1/2013)
  6. Clarificare oficială din partea publicatorului Ultimele reguli pentru Râul II afirmă că „dacă decizi să utilizezi Contele din Carcassonne și Râul II drept cartonașe de pornire pentru o partidă, este posibil ca cineva să nu fie în stare să folosească toate cartonașele de râu dacă acestea sunt plasate prea aproape de orașul Carcassonne. Cartonașele de râu care nu pot fi plasate ar trebui eliminate din joc, în concordanță cu regulile de bază. Chiar dacă râul nu poate fi plasat în întregimea sa, jocul ar trebui să continue ca în modul obișnuit”. Vezi comentariile de la Râul II pentru mai multe informații.
  7. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile originale au adăugat următoarea clarificare-propoziție: „Dacă râul este în uz, atunci cartonașul cu izvor ar trebui plasat lângă și în așa fel încât râul pleacă dinspre oraș”. Compară asta cu paragraful introductiv al regulilor pentru Contele, regele și vasalii: „Nu este recomandat să se combine Contele din Carcassonne cu Râul II, căci pot apărea situații în care este imposibil să se plaseze cartonașele în mod corespunzător”. Cu alte cuvinte, poziția oficială s-a schimbat de-a lungul anilor.
  8. Interpretare din partea comunității Lineart a tradus acest concept ca „castel”, dar o traducere oarecum fidelă ar putea fi în schimb și „palat”. Totuși, nici „castel”, nici „palat” nu reprezintă o traducere fidelă pentru „schloss”.
  9. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Versiunea originală a regulilor menționează specific finalizarea unui drum, oraș sau mănăstire drept necesară pentru a declanșa plasarea unui supus în Carcassonne. Totuși, versiunea RGG a regulilor și Big Box 2 schimbă regula la cea dată aici.
  10. Interpretare din partea comunității Este clar din formulare că doar o evaluare cauzată de plasarea unui cartonaș poate declanșa posibilitatea plasării unui supus în Carcassonne. Prin urmare, evaluarea cauzată de evenimente nelegate de cartonașe de teren (precum primirea unei depeșe -Depeșe- sau plătirea unei răscumpărări pentru turn -Turnul-) nu ar declanșa plasarea supusului. Deși, interesant, răspunsul de la alt FAQ (vezi mai jos și pagina Abația și primarul) indică că plasarea unei moșii declanșează abilitatea de a plasa un supus în Carcassonne.
  11. Clarificare oficială din partea publicatorului Primarul, căruța și abatele pot fi plasați în cartierul corespunzător al orașului Carcassonne. Moșia nu poate fi plasată în orașul Carcassonne. (actualizat la 3/2015)
  12. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă plasez o moșie pe o fermă pe care alt jucător are țărani, făcând ca acesta să încaseze puncte pe când eu nu încasez nimic, îmi pot muta un supus în orașul Carcassonne? (În timp ce nu există nicio punctare imediată pentru mine acum, moșia cu certitudine are să puncteze la sfârșitul jocului). Răspuns: Da, asta-i permis. Doar punctele încasate imediat contează. Se ivește o întrebare similară în privința jetoanelor cu mărfuri, care pot duce la puncte la sfârșitul jocului.
  13. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Să zicem că am un eretic care se află într-un duel cu un călugăr și plasez un cartonaș care finalizează mănăstirea călugărului, astfel încât călugărul încasează 9 puncte, iar eu încasez 0 puncte. Încă pot să plasez un supus în Carcassonne? Răspuns: Da, ai declanșat o evaluarea, nu ai primit niciun punct: condiții îndeplinite.
  14. Clarificare oficială din partea publicatorului Un supus nu poate fi plasat în Carcassonne prin intermediul unui coridor fermecat. Coridorul fermecat le permite supușilor să fie plasați numai pe cartonașe care pot fi ocupate legal în concordanță cu regulile obișnuite, ca și cum jucătorul tocmai ce ar fi plasat cartonașul în cauză. Carcassonne este ocupat potrivit unor reguli diferite.
  15. Clarificare oficială din partea publicatorului Un jucător care finalizează un drum, oraș sau mănăstire, dar fără profit, nu poate plasa un supus în Carcassonne și replasa din nou un altul înainte ca teritoriul să fie evaluat. Evaluarea are loc mai întâi, iar apoi, de ar fi să se ivească ocazia, poate fi plasat un supus în Carcassonne. Dacă un jucător utilizează un supus care se află deja în Carcassonne, atunci el sau ea profită de pe urma evaluării, iar în consecință nu are posibilitatea de a muta alt supus în Carcassonne.
  16. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această propoziție este în plus față de regulile din ediția RGG a Big Box 2.
  17. Interpretare din partea comunității Această propoziție apare original mai târziu în reguli, într-o secțiune care are de a face cu cum să combini Contele din Carcassonne cu alte extensii. De asemenea, versiunea regulilor din Contele, regele și vasalii clarifică că un supus are posibilitatea de a fi plasat în Carcassonne în ambele „părți” ale unei ture duble, mai degrabă decât în ambele „ture” — pentru că o tură dublă este considerată a fi o singură tură, mai degrabă decât două ture separate.
  18. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această propoziție a apărut și în secțiunea despre combinarea acestei extensii cu altele.
  19. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această ultimă propoziție este luată din regulile Big Box 2 ale HiG, unde apare un pic mai târziu în text. Apare și în ediția RGG.
    Interpretare din partea comunității Există de asemenea o propoziție care spune că, „dacă sunt implicați într-o evaluare, se socotește drept doi supuși ca în mod obișnuit”. Din moment ce un primar este apreciat în concordanță cu numărul de blazoane dintr-un oraș, iar căruța se socotește drept un singur supus, pot concluziona numai că această propoziție este este rezultatul este o copiere-și-lipire nefericită din regulile despre supușii mari. Ar trebui probabil să zică, „dacă sunt implicați în evaluarea unui teritoriu, se socotesc la majoritate ca în mod obișnuit”. Totuși, ediția RGG o traduce ca „dacă sunt utilizați atunci când se evaluează, fiecare se socotește drept doi supuși.” („if they are used when scoring, each counts as two followers.”).
  20. Clarificare oficială din partea publicatorului Supușii din Carcassonne pot fi replasați pe drumuri, orașe, mănăstiri și câmpuri neocupate. Atunci când un drum, oraș sau mănăstire neocupată este finalizată, supușii din cartierul corespunzător al orașului [supușii din castel pot fi mutați doar în orașe ș.a.m.d.] pot fi mutați și apoi evaluați imediat. În general, orașele, drumurile și mănăstirile neocupate nu valorează multe puncte, așa că această opțiune este utilă în cea mai mare parte pentru a retrage supușii din Carcassonne înapoi în rezerva personală.
  21. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile RGG afirmă că „atunci când este evaluat un [teritoriu]” („when a [feature] is scored”) mai degrabă decât finalizat, potențial furnizând confuzie atunci când se compară diferitele seturi de reguli (de ex. pentru structuri neocupate, unde nimeni nu obține puncte). Totuși, așa cum dovedesc cetățile (Poduri, cetăți și bazaruri), toate structurile punctează , chiar dacă nu este prezent niciun supus pentru a obține acele puncte. Prin urmare, nicio contradicție.
  22. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Aceasta este o schimbare minoră de la regulile originale, care spun „înaintea calculării majorității”.
  23. Clarificare oficială din partea publicatorului Supușii din orașul Carcassonne (cartierul castel) nu se pot muta într-o cetate (din (Poduri, cetăți și bazaruri), căci o cetate nu este un oraș, ci este în schimb un nou tip de teritoriu.
  24. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Până acum era imposibil să plasezi un al doilea călugăr într-o mănăstire... Răspuns: Exact aceasta este ideea. Nu exista nici o regulă care să spună că un singur călugăr poate ocupa o mănăstire. Era pur și simplu imposibil din cauza regulilor de plasare a cartonașelor. Aceasta este prima oportunitate de acum încolo de a fura o mănăstire unui jucător. Iar plasarea unui supus mare într-o mănăstire ar putea acum de asemenea să merite.
  25. Clarificare oficială din partea publicatorului O abație are toate caracteristicile unei mănăstiri, așa că un supus poate fi mutat din cartierul catedrală pe o abație. Un supus de asemenea poate fi mutat din cartierul catedrală pe un lăcaș de cult sau pe o mănăstire germană care funcționează ca o mănăstire. Dacă se face asta, acel supus trebuie de asemenea declarat a fi un călugăr (nu un abate), pentru că teritoriul a fost terminat numai pentru evaluarea ca mănăstire. Un supus 'nu poate fi mutat din cartierul catedrală pe o mănăstire germană plasat drept abate (adică, unul cu funcția specială de mănăstire germană care va fi evaluat numai la sfârșitul jocului). (6 & 10/2014)
  26. Interpretare din partea comunității O mănăstire germană trebuie să fie neocupată sau ocupată de cel puțin un călugăr (indiferent de prezența altor supuși plasați drept abați) pentru a fi considerată finalizată atunci când este înconjurată de cartonașe. O mănăstire nu poate fi finalizată dacă este ocupată numai de supuși plasați drept abați.
  27. Clarificare oficială din partea publicatorului Un supus poate fi mutat din Carcassonne pe o fermă cu o moșie. Țăranul va fi evaluat imediat și astfel încasează doar câte 1 punct pentru fiecare oraș și (important) nu este pe fermă în timpul evaluării finale propriu-zise. [Evident, plasarea unui supus prin această metodă încă are nevoie de o declanșare conform regulilor fundamentale - acest lucru ar putea fi la sfârșitul jocului sau la alăturarea unei ferme fără moșie uneia cu o moșie – Chris O.]
  28. Clarificare oficială din partea publicatorului Acest lucru nu mai este în întregime adevărat. Plasarea unei moșii și declanșarea unei evaluări a fermei este socotită ca oportunitate de a îndepărta un supus din Carcassonne. Acum că acele ferme pot fi evaluate în dăți diferite de sfârșitul jocului, supușii din piață pot fi mutați pe ferme mai devreme în joc. Acest lucru are loc imediat după plasarea moșiei și înainte ca fermele să fie evaluate. [Alăturarea unei ferme ce conține un supus unei ferme cu o moșie ar fi logic altă oportunitate – Chris O.]
  29. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Cum funcționează plasarea supușilor în timpul evaluării finale? Răspuns: În principiu foarte similar cu modul în care funcționează în timpul jocului. 'Declanșarea' pentru evaluarea finală este jucătorul care a plasat ultimul cartonaș de teren iar în acest fel a terminat jocul. Începând cu jucătorul din stânga jucătorului „declanșator”, fiecare jucător își replasează Carcassonne unul dintre supușii săi pe un teritoriu corespunzător [supușii din castel pot fi plasați numai în orașe ș.a.m.d.] de pe tablă. Supușii pot fi de asemenea mutați pe drumuri, orașe, mănăstiri sau ferme nefinalizate, întrucât acestea vor fi evaluate la sfârșitul jocului. Acest proces continuă până ce niciun jucător nu mai poate replasa niciun alt supus din Carcassonne. Contele încă blochează cartierul în care locuiește. În mod normal, jucătorul cu cei mai mulți supuși în Carcassonne va fi jucătorul care va replasa ultimul pion.
  30. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Afirmația care specifică că există numai o singură rundă de replasare este o clarificare specifică din regulile RGG.
  31. Clarificare oficială din partea publicatorului Supușii din Carcassonne nu sunt evaluați. Totuși, supușii pot influența evaluarea obișnuită, din moment ce jucătorii își pot replasa pionii în oricare oraș, pe oricare drum, mănăstire sau fermă care este în prezent în curs de evaluare.
  32. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această propoziție apare mai târziu în textul regulilor Big Box 2 ale HiG. Confirmă FAQ-uri precedente, așa cum este arătat mai jos. Este de asemenea în ediția RGG.
  33. Clarificare oficială din partea publicatorului Dragonul poate zbura în jurul exteriorului orașului Carcassonne, tratând zonele cu teren ca cartonașe normale și mâncând orice supus de pe acele cartonașe. Supușii (și contele) dinăuntrul orașului Carcassonne nu sunt afectați. Asta reprezintă o schimbare notabilă de la FAQ-uri anterioare. (10/2012)
  34. Interpretare din partea comunității Având în vedere noile interpretări privitoare la plasarea dragon și supușilor pe teritorii din afara orașului Carcassonne, se pare că ciuma ar trebui de asemenea permisă pe porțiunea de afară a acestor cartonașe. Totuși, asta este neoficial. (1/2013)
  35. Clarificare oficială din partea publicatorului Pot fi plasați supuși pe teritorii de pe cartonașe ale orașului Carcassonne aflate în afara orașului Carcassonne, de exemplu prin utilizarea unui coridor fermeca sau unui aparat de zbor. (1/2013)
  36. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG a regulilor Big Box 2 afirmă că „Niciun jucător nu are posibilitatea de a muta un supus în sau din cartierul unde stă contele.” („No player may move a follower to or from the quarter where the count stands.”). (Accentuare adăugată.) Această adăugire nu este văzută în nicio altă versiune a regulilor.
  37. Clarificare oficială din partea publicatorului Jucătorul care finalizează în timpul jocului cel mai mare oraș, adică orașul care constă în cele mai multe cartonașe de teren, primește cartonașul cu regele. Totuși, se poate ca orașul cu cel mai mare punctaj să nu câștige întotdeauna regele, precum în cazul unui oraș mai mic care câștigă mai multe puncte prin blazoane sau catedrale. Același lucru este adevărat în cazul drumurilor și cavalerului brigand.
  38. Regulă sau variantă comună a casei Este adesea dificil în timpul cursului jocului să ții minte mărimea orașului sau drumului care este actualmente cel mai mare. Pentru a evita să trebuiască să resocotești constant, ai putea marca mărimea celui mai mare oraș și drum pe tabla de scor utilizând un pion neutru pentru rege și unul diferit pentru cavalerul brigand.
  39. Clarificare oficială din partea publicatorului Cetățile (din Poduri, cetăți și bazaruri) nu se socotesc drept orașe în ceea ce privește evaluarea pentru rege.
  40. Clarificare oficială din partea publicatorului Orașul Carcassonne (din Contele din Carcassonne) se socotește drept oraș atunci când se încasează puncte pentru rege. (11/2013)
  41. Interpretare din partea comunității Orașul Leipzig (din Piețele din Leipzig) ar trebui socotit drept oraș atunci când se încasează puncte pentru cartonașul cu regele, urmând exemplul dat de orașul Carcassonne.
  42. Interpretare din partea comunității Drumurile scurte precum cele de pe unele cartonașe „ODOD” nu ar trebui considerate pentru bonusul cavalerului brigand, căci nu pot fi ocupate sau evaluate.
    Cartonaș „ODOD” cu drumuri scurte din Hanuri și catedrale (versiunea veche a joncțiunii)
    Cartonaș „ODOD” cu drumuri scurte din Hanuri și catedrale (versiunea nouă a joncțiunii)
    Cartonaș „ODOD” cu drumuri scurte din Festivalul
  43. Clarificare oficială din partea publicatorului Cu cartonașul cu trei direcții din Abația și primarul, lungimea drumului este numărul total de cartonașe din drum, nu pur și simplu cea mai lungă distanță dintre două capete. Drumul are trei capete care trebuie să fie închise, dar rezultatul este că probabil va fi mai mare.
  44. Clarificare oficială din partea publicatorului Un cavaler dintr-un oraș asediat din Catarii poate evada prin intermediul unui lăcaș de cult, ca în cazul unei mănăstiri. Lăcașurile de cult sunt, în cea mai mare parte, identice cu mănăstirile. Acest lucru se aplică și evadării.
  45. Interpretare din partea comunității Cu alte cuvinte, un lăcaș de cult nu se poate învecina cu mai mult de o singură mănăstire și viceversa.
  46. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Pot plasa un lăcaș de cult astfel încât forțează o mănăstire să se învecineze cu mai multe lăcașuri de cult? Ce efect are asta? Răspuns: Duce la probleme enorme atunci când mai mult mănăstiri și lăcașuri de cult se învecinează unele cu altele. [Cu alte cuvinte, nu, nu poți plasa un lăcaș de cult în acel fel—ed.]
  47. Clarificare oficială din partea publicatorului Regulile care restricționează plasarea mănăstirilor lângă lăcașurile de cult deja plasate (și invers) restricționează de asemenea plasarea abațiilor.
  48. Regulă sau variantă comună a casei Pentru că se ivesc probleme atunci când există mai multe provocări simultane, cineva ar putea permite plasarea de lăcașuri de cult și mănăstiri ulterioare în zonă câtă vreme nu este plasat niciun supus pe acele mănăstiri/lăcașuri de cult (adică nu există nicio provocare ulterioară).
  49. Clarificare oficială din partea publicatorului Un lăcaș de cult poate provoca o abație, și invers, pentru că abația este și ea o mănăstire.
  50. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG a extensiei Contele, regele și vasalii schimbă asta la „Atunci când este plasat un eretic pe un lăcaș de cult adiacent (ortogonal sau diagonal) cu o mănăstire ocupată, are loc o provocare.” („When a heretic is placed on a shrine adjacent (orthogonally or diagonally) to an occupied monastery, a challenge occurs.”). Pentru că a fost eliminată partea despre „altui jucător” („another player”), propoziția finală din acest paragraf privitoare la propriul călugăr/eretic al cuiva a devenit nenecesară și a fost și ea eliminată. (12/2013)
  51. Interpretare din partea comunității Atunci când se joacă cu Mănăstiri germane/olandeze, un abate nu poate fi implicat într-o provocare cu un eretic de pe un lăcaș de cult, căci cele două mecanisme de evaluare sunt în întregime diferite (mănăstirea abatelui nu este niciodată finalizată, așa că ereticul ar câștiga mereu). (5/2014)
  52. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG a Big Box 2 adaugă „Adică călugărul trebuie să provoace ereticul.” („That is, the monk must challenge the heretic.”).
  53. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această propoziție este omisă în ediția RGG.
  54. Clarificare oficială din partea publicatorului Un coridor fermecat îți permite, de asemenea, să declanșezi o provocare pe lăcașuri de cult, căci acestea sunt zone ale peisajului și cartonașe care au fost plasate de jucători în timpul jocului și pe care ar fi putut de asemenea fi plasat un supus ca în mod normal.
  55. Clarificare oficială din partea publicatorului Zâna poate fi atribuită unui eretic.
  56. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Versiunea RGG adaugă că un jucător poate de asemenea să „aleagă să nu plaseze deloc un supus pe cartonaș.” („choose to place no follower at all on the tile.”).
  57. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă cartonașul plasat finalizează atât lăcașul de cult, cât și mănăstirea, nimeni nu a finalizat construcția primul, iar amândoi primesc punctele.
  58. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Să ne imaginăm că am o mănăstire neocupată lângă un lăcaș de cult neocupat. Plasez un cartonaș cu un coridor fermecat care finalizează ambele clădiri și decid să utilizez coridorul fermecat pentru a plasa un călugăr pe mănăstire. Acest lucru declară o provocare și dacă da, cine câștigă? Răspuns: Aceasta este de fapt o plasare invalidă a supusului – coridorul fermecat nu poate fi utilizat pentru a plasa un supus pe un teritoriu finalizat (iar mănăstirea este considerată finalizată înainte de faza mutării lemnului). Prin urmare, nu poate exista nicio provocare, iar ereticul obține 9 puncte. (actualizat la 7/2014)
  59. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ediția RGG adaugă o clarificare aici: „Odată ce a fost declarată o provocare, jucătorul (dintre cei doi implicați în evaluare) care își finalizează primul lăcașul de cult sau mănăstirea încasează 9 puncte ca în mod normal.” [„Once a challenge has been declared, the player (of those two involved in the challenge) who first completes his cult place or cloister scores 9 points as normal.”].
  60. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă zâna este pe același cartonaș ca ereticul sau călugărul pierzător într-o provocare, jucătorul care pierde provocarea mai încasează cele 3 puncte bonus? Răspuns: Când este rezolvată o provocare (adică atunci când cineva câștigă), ambii supuși sunt înapoiați jucătorului, așa că niciunul nu stă lângă zână. [În punctul în care este rezolvată o provocare și un participant „încasează” zero, clădirea în care se află acel participant va fi nefinalizată. Prin urmare, vorbind la modul strict, acel participant nu ia parte de fapt la „evaluare” —să zicem, în felul în care o face un jucător fără majoritatea într-un oraș—iar astfel nu încasează punctele bonus— ed.]
  61. Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Să zicem că am un eretic implicat într-o provocare cu călugărul altui jucător și plasez cartonașul care finalizează mănăstirea călugărului, astfel încât călugărul încasează 9 puncte și eu încasez 0 puncte. Încă pot să mut un supus în Carcassonne în acest caz? Răspuns: Da, ai declanșat o evaluarea, nu ai primit niciun punct: condiții îndeplinite.
  62. Clarificare oficială din partea publicatorului În timpul unei provocări, dacă este finalizat un teritoriu, dar supusul corespunzător este eliminat de dragon, nu există nicio evaluare pentru mănăstire sau lăcașul de cult. Odată cu „dispariția” călugărului sau ereticului, provocarea se sfârșește și celălalt rămâne în peisaj până ce mănăstirea sau lăcașul de cult al lui este închis sau eliminat din peisaj.
  63. Interpretare din partea comunității O căruță de pe un teritoriu ce pierde o provocare nu se poate muta pe un teritoriu adiacent. Căruța este eliminată direct fără evaluare, din moment ce teritoriul pe care este plasată este nefinalizat atunci când este rezolvată provocarea.
  64. Clarificare oficială din partea publicatorului Atunci când este rezolvată o provocare, atât călugărul, cât și ereticul sunt eliminați din joc. Dacă asta lasă nefinalizată una dintre clădiri, aceasta poate fi reocupată prin utilizarea unui coridor fermecat sau unui supus din Carcassonne.