Magicianul și vrăjitoarea (prima ediție)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Mage and Witch (1st edition) and the translation is 100% complete.
MageWitch C1-06.png Citești regulile pentru acest design al cartonașelor.
Mage And Witch C3 Tile F.pngCitește următoarele reguli dacă cartonașele tale arată astfel.
Magicianul și vrăjitoarea Magicianul și vrăjitoarea
Mage Witch C2 Tile F.jpg
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege un joc din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Utilizatori iluștri ai magiei vizitează ținutul Carcassonne. Prezența magicianului inspiră cetățenii, pe când vrăjitoarea subminează valoarea muncii lor grele.

Informații generale și comentarii

Logoul magic
Simbolul extensiei

Extensia Magicianul și vrăjitoarea[1] (Mini #5) a fost lansată original de Hans im Glück în 2012. A fost lansată de Hans im Glück cu reguli traduse în limba română, dar cu cutie în limba germană.

Această extensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne. Toate regulile jocului de bază încă se aplică pe lângă regulile extensiei de mai jos.

Conținut

  • 1 pion magician[2] de lemn de culoare violet
Figure Mage.png
  • 1 pion vrăjitoare de lemn de culoare portocalie
Figure Witch.png
  • 8 cartonașe de teren noi cu logoul magic
  • 1 cartonaș de teren nou cu cerc în lan

Reguli

Pregătire

Cartonașele de teren cu simbolul magic sunt amestecate cu celelalte cartonașe de teren. Personajele magician și vrăjitoare sunt păstrați disponibili pentru utilizare.

Atașarea unui cartonaș

Atunci când un jucător trage un cartonaș cu simbolul magic, îl joacă în concordanță cu regulile normale.

Înainte de a plasa un supus, jucătorul trebuie să plaseze sau mute personajul magician sau cel vrăjitoare. Jucătorul plasează unul dintre cele două personaje pe orice segment al unui oraș nefinalizat sau orice secțiune a unui drum nefinalizat (care nu trebuie neapărat să fie pe cartonașul care tocmai ce a fost plasat).[3] Magicianul și vrăjitoarea nu pot fi plasați pe același drum sau în același oraș. Dacă pionul magician sau vrăjitoare ce să fie jucat este deja pe un cartonaș de teren, jucătorul trebuie să îl mute.[4][5] După aceea, jucătorul activ poate plasa un supus ca în mod normal.

Unul dintre pionii magici trebuie să fie plasat sau mutat atunci când este plasat un cartonaș magic. Dacă nu este posibil să plasezi pionul magician sau vrăjitoare (pentru că nu există orașe sau drumuri nefinalizate), jucătorul trebuie să elimine de pe tablă fie magicianul, fie vrăjitoarea, dacă cel puțin unul este pe un cartonaș.[6] În caz contrar amândoi rămân pe lângă tabla de scor așteptând ca următorul cartonaș magic să fie tras și plasat.[7]

Caz special: Dacă plasarea unui cartonaș alătură teritoriul (oraș sau drum) cu vrăjitoarea teritoriului cu magicianul, jucătorul activ trebuie să mute unul dintre cei doi pioni. Dacă plasarea acestui cartonaș finalizează un teritoriu, pionul este mutat înaintea evaluării.[8]

Plasarea unui supus

După plasarea unui cartonaș cu simbolul magic, încă ai posibilitatea de a plasa un supus în concordanță cu regulile normale.

Evaluare

Dacă este finalizat un drum sau oraș cu un magician sau o vrăjitoare, evaluarea este afectată după cum urmează:

  • Magicianul dă câte un punct extra pentru fiecare cartonaș din teritoriul finalizat.
  • Vrăjitoarea înjumătățește punctele (rotunjite în sus) pentru teritoriul finalizat.
  • Atunci când se evaluează un drum cu un han sau un oraș cu o catedrală care are și vrăjitoarea, punctele teritoriului sunt calculate folosind hanul sau catedrala și apoi reduse la jumătate.[9]

Atunci când este evaluat un teritoriu cu magicianul sau vrăjitoarea, pionul este eliminat de pe tablă și poate fi adus înapoi în joc atunci când este jucat un cartonaș cu un simbol magic.

Evaluarea finală

În evaluarea finală, magicianul și vrăjitoarea afectează evaluarea drumurilor și orașelor așa cum au făcut-o în timpul jocului.

Un drum nefinalizat cu un han și un oraș nefinalizat cu o catedrală, care în mod normal punctează 0 puncte, punctează în schimb câte 1 punct pentru fiecare cartonaș la sfârșitul jocului atunci când este magicianul pe teritoriu (blazoanele din oraș punctează 0 puncte).[9]

Exemplul 1: Orașul este finalizat. Valoarea normală este 20 de puncte ([8 cartonașe + 2 blazoane ] x 2 puncte fiecare). Magicianul acordă 8 puncte extra (orașul constă în 8 cartonașe). Jucătorul ROȘU și cel ALBASTRU încasează fiecare câte 28 de puncte.
Exemplul 2: Două drumrui sunt finalizate. Drumul cu jucătorul ROȘU constă din 5 cartonașe. Jucătorul ALBASTRU obține numai 3 puncte din cauza vrăjitoarei [5/2 rotunjit în sus]. Drumul cu jucătorul ROȘU constă din 3 cartonașe. jucătorul ROȘU obține 6 puncte datorită magicianului [3+3].

Adăugirea cercurilor în lan

În fiecare mini, vei găsi un cartonaș din a șaptea miniextensie Cercuri în lan Cercuri în lan. Această extensie este jucabilă cu numai un singur cartonaș, dar este cel mai bine să se joace cu toate cele 6 cartonașe.[10]

Ansamblul cartonașelor

Cartonașe totale: 9 (8 + 1 cerc în lan)
MageWitch C1-01.png ×1
MageWitch C1-02.png ×1
MageWitch C1-03.png ×1
MageWitch C1-04.png ×1
MageWitch C1-05.png ×1
MageWitch C1-06.png ×1
MageWitch C1-07.png ×1
MageWitch C1-08.png ×1

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității Hans im Glück a tradus numele extensiei ca „Magicianul și vrăjitoarea”, dar ar fi putut fi tradus și ca „Magul și vrăjitoarea”.
  2. Interpretare din partea comunității Hans im Glück a tradus acest concept ca „magician”, dar ar fi putut fi tradus și ca „mag”.
  3. Interpretare din partea comunității Asta înseamnă că dacă finalizezi un oraș sau drum cu un cartonaș care prezintă logoul magic, nu poți plasa pionul magician sau vrăjitoare în acel oraș sau pe acel drum, din moment ce acesta nu mai este nefinalizat. Plasarea cartonașului a finalizat teritoriul înainte ca unul dintre cei doi pioni să poată fi plasat pe acesta.
  4. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă magicianul sau vrăjitoarea este deja pe un cartonaș și este mutat(ă) din cauza plasării unui cartonaș cu simbolul magic, pionul trebuie mutat pe un teritoriu diferit. (5/2014)
  5. Clarificare oficială din partea publicatorului Prin urmare: 1) Dacă niciunul dintre pioni nu este în joc, jucătorul activ aduce unul în joc. 2) Dacă ambii pioni sunt în joc, jucătorul mută unul dintre pioni pe un teritoriu diferit. 3) Dacă doar un singur pion este în joc, jucătorul alege să mute unul sau altul – jucătorul poate muta fie pionul care este deja în joc, fie pionul care a început tura în afara câmpului de joc. În toate aceste situații, jucătorul poate alege să mute fie magicianul, fie vrăjitoarea. (actualizat la 5/2014; corectat la 3/2020)
  6. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Ultima parte a acestei propoziții este din ediția RGG a regulilor.
  7. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această propoziție este din ediția RGG a regulilor.
  8. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această propoziție nu este inclusă în ediția RGG a regulilor.
  9. 9.0 9.1 Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Clarificarea adițională de reguli este din ediția Big Box 4 Big Box 4 a regulilor.
  10. Interpretare din partea comunității Remarcă că cartonașele din Cercuri în lan incluse în miniextensii sunt diferite de cartonașele lansate în extensia inițială Cercuri în lan (denumită „Cercuri în lan I”).