Magicianul și vrăjitoarea

From Wikicarpedia
(Redirected from Magicianul și vrăjitoarea)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Mage and Witch and the translation is 100% complete.
Other languages:
Mage And Witch C3 Tile F.png Citești regulile pentru acest design al cartonașelor. Mage Witch C2 Tile F.jpg
MageWitch C1-06.pngDeschide următoarele reguli dacă cartonașele tale arată precum acest cartonaș.
Magicianul și vrăjitoarea Magicianul și vrăjitoarea
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege jocul din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Magicieni puternici vizitează ținutul Carcassonne. Prezența magicianului inspiră cetățenii, dar vrăjitoarea aruncă o mantie sinistră peste tot ce atinge.

Informații generale și comentarii

Logoul magic
Simbolul extensiei

Extensia Magicianul și vrăjitoarea[1] (Mini #5) a fost lansată de HiG pentru a doua ediție, cunoscută pe scurt ca C2, în 2017, inclusă ca parte a Big Box 6. O a treia ediție, cunoscută pe scurt ca C3, a fost lansată în 2021 incluzând grafică mai detaliată, orașe cu clădiri tăiate și unele modificări minore asupra formulării. Versiunea C3 a acestei extensii este disponibilă numai ca parte a Big Box 7.

Big Box 6 și Big Box 7 au fost lansate de Lineart cu reguli traduse în limba română.

Această extensie a fost original lansată pentru prima ediție, cunoscută pe scurt ca C1, în 2012.

Conținut

  • 8 cartonașe de teren cu logouri magice
Cartonaș cu simbolul magic
  • 1 pion magician[2] mov
Figure Mage.png
  • 1 pion vrăjitoare portocalie
Figure Witch.png

Reguli

Pregătire

Amestecă noile cartonașe de teren cu cele din jocul de bază și stivuiește-le ca în mod normal. Plasează pionii magician și vrăjitoare (numiți colectiv „pionii magici”) la îndemâna tuturor jucătorilor.

Desfășurarea jocului

Logo MageWitch C2.png
1. Atașarea unui cartonaș de teren

Dacă în tura ta tragi un cartonaș cu simbolul magic pe el, plasează-l în așa fel încât să se potrivească. Totuși, înainte de a trece la 2. Plasarea unui meeple, trebuie mai întâi să plasezi unul dintre pionii magici. Pionii magici pot fi plasați numai pe drumuri sau orașe nefinalizate[3][4] și nu pot ocupa niciodată fiecare același teritoriu (magicianul nu poate fi niciodată pe același teritoriu cu vrăjitoarea, și invers). Dacă ambii pioni magici sunt deja plasați, atunci unul dintre ei trebuie mutat, urmând aceleași reguli ca cele pentru plasarea lor. Pionii magici nu trebuie neapărat să fie plasați sau mutați pe cartonașul pe care tocmai ce l-ai plasat.[5][6]

Dacă nu poți plasa sau muta niciunul dintre pionii magici (pentru că nu există nicio locație eligibilă), atunci trebuie să elimini unul dintre ei de pe un cartonaș și să îl pui deoparte. Următoarea dată când este plasat un alt cartonaș cu simbolul magic, acest pion poate fi plasat din nou.

Dacă faci ca ambii pioni magici să ocupe același teritoriu, trebuie să muți imediat unul dintre pionii magici.[7] Dacă această plasare a unui cartonaș provoacă și evaluarea unui teritoriu, trebuie să muți pionul magic înainte de a evalua teritoriul.[8]

2. Plasarea unui meeple

După plasarea unui cartonaș cu simbolul magic, încă ai posibilitatea de a plasa un meeple în concordanță cu regulile normale.

3. Declanșarea unei evaluări

De fiecare dată când finalizezi un teritoriu ocupat de un pion magic, acesta modifică scorul:

  • Magicianul aduce câte 1 punct pentru fiecare cartonaș din teritoriul evaluat.
  • Vrăjitoarea înjumătățește punctele teritoriului evaluat (cu rotunjire în sus).

După modificarea unui teritoriu evaluat, pionul magic este eliminat de pe cartonaș și pus deoparte. Următoarea dată când este plasat alt cartonaș cu simbolul magic, acest pion poate fi plasat din nou.

Exemplul 1: Finalizezi orașul. În mod normal, acest oraș ar valora 20 de puncte (8 cartonașe + 2 blazoane) x 2 = 20. Totuși, datorită magicianului, tu și jucătorul albastru încasați fiecare 28 de puncte.
Exemplul 2: Finalizezi două drumuri. Drumul din dreapta are cinci cartonașe, dar jucătorul albastru va încasa doar 3 puncte pentru acesta din cauza vrăjitoarei (jumătate din 5, cu rotunjire în sus, este 3). Drumul din stânga are doar 3 cartonașe, dar îți va aduce 6 puncte datorită magicianului.
Evaluarea finală

În timpul evaluării finale, pionii magici modifică valoarea teritoriilor pe care le ocupă, așa cum au făcut și în timpul jocului.

Alte extensii

Dacă se joacă cu alte extensii, te rugăm să iei în considerare următoarele note:

Ext. 1 - Hanuri și catedraleExt. 1 - Hanuri și catedrale

Interpretare din partea comunității Când se evaluează un drum cu un han sau un oraș cu o catedrală care are și vrăjitoarea, punctele teritoriului sunt calculate luând în considerare hanul sau catedrala și apoi se împarte la jumătate.[9]
Interpretare din partea comunității Un drum nefinalizat atât cu un han, cât și cu magicianul pe acesta valorează câte 1 punct pentru fiecare cartonaș (hanul nefinalizat scade valoarea fiecărui cartonaș la 0 puncte, dar magicianul încă oferă 1 punct pentru fiecare cartonaș dintr-un teritoriul evaluat pe care îl ocupă).
Interpretare din partea comunității În mod similar, un oraș nefinalizat atât cu o catedrală, cât și cu magicianul în acesta va valora, de asemenea, câte 1 punct pentru fiecare cartonaș. Observă că magicianul nu oferă puncte bonus pentru blazoane.

Ansamblul cartonașelor

Ediția C3

Cartonașe totale: 8
Mage And Witch C3 Tile A.png ×1
Mage And Witch C3 Tile B.png ×1
Mage And Witch C3 Tile C.png ×1
(T)
Mage And Witch C3 Tile D.png ×1
Mage And Witch C3 Tile E.png ×1
(G)
Mage And Witch C3 Tile F.png ×1
Mage And Witch C3 Tile G.png ×1
Mage And Witch C3 Tile H.png ×1
(B)
Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Ediția C2

Cartonașe totale: 8
Mage Witch C2 Tile A.jpg ×1
Mage Witch C2 Tile B.jpg ×1
Mage Witch C2 Tile C.jpg ×1
(T)
Mage Witch C2 Tile D.jpg ×1
Mage Witch C2 Tile E.jpg ×1
(G)
Mage Witch C2 Tile F.jpg ×1
Mage Witch C2 Tile G.jpg ×1
Mage Witch C2 Tile H.jpg ×1
(B)
Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității Lineart a tradus numele extensiei ca „Magicianul și vrăjitoarea”, dar ar fi putut fi tradus și ca „Magul și vrăjitoarea”.
  2. Interpretare din partea comunității Lineart a tradus acest concept ca „magician”, dar ar fi putut fi tradus și ca „mag”.
  3. Interpretare din partea comunității Asta înseamnă că dacă finalizezi un oraș sau drum cu un cartonaș care prezintă simbolul magic, nu poți plasa un pion magic în acel oraș sau pe acel drum, din moment ce nu mai este nefinalizat. Plasarea cartonașului a finalizat teritoriul înainte ca un pion magic să poată fi plasat pe acesta.
  4. Interpretare din partea comunității Pionii magici pot fi plasați pe oricare dintre cartonașele din suprafața de joc, incluzând cartonașul tocmai plasat, atâta timp cât sunt respectate restricțiile din reguli.
  5. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă magicianul sau vrăjitoarea este deja pe un cartonaș și este mutat din cauza plasării unui cartonaș cu simbolul magic, pionul magic trebuie mutat pe un teritoriu diferit. (5/2014)
  6. Clarificare oficială din partea publicatorului Prin urmare: 1) Dacă niciunul dintre pionii magici nu este în joc, aduci unul în joc. 2) Dacă ambii pioni magici sunt în joc, muți unul dintre ei pe un teritoriu diferit. 3) Dacă doar un pion magic este în joc, alegi să muți unul sau altul – poți muta fie pionul magic care este deja în joc, fie pionul magic care a început tura în afara suprafeței de joc. În toate aceste situații, poți alege să muți fie magicianul, fie vrăjitoarea. (actualizat la 5/2014; corectat la 3/2020)
  7. Interpretare din partea comunității Pionul magic ales trebuie mutat pe alt drum sau oraș nefinalizat pe oricare cartonaș de pe suprafața de joc (poate fi chiar și același cartonaș unde era plasat pionul, dar pe un teritoriu diferit). Dacă mutarea nu este posibilă, pionul magic este pus deoparte pentru folosire ulterioară.
  8. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această ultimă propoziție a fost eliminată în Big Box 7. Formularea sa poate duce la înțelegerea greșită a secvenței turei. Unii cititori ar putea interpreta că mutarea unui singur pion magic atunci când ambii sfârșesc pe același teritoriu poate fi întârziată până exact înaintea 3. Declanșarea unei evaluări. Această acțiune ar trebui de asemenea să aibă loc în 1. Atașarea unui cartonaș de teren.
  9. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Această clarificare a regulilor adițională este din edițiile Big Box 4 și Big Box 7 (Big Box v3.0) ale regulilor. A fost inclusă în textul principal în ediția Big Box 6 a regulilor.