Regele și cavalerul brigand (prima ediție)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page King and Robber Baron (1st edition) and the translation is 100% complete.
Other languages:
Exclamation2.png

Această pagină este
în curs de traducere.

Informații generale și comentarii

Extensia Regele și cavalerul brigand[1] a fost lansată original de Hans im Glück în 2003 (ca parte din Regele și iscoada, care a prezentat de asemenea 5 cartonașe pentru Vânători și culegători).

În 2007 a fost lansată ca parte din Contele, regele și vasalii.

Conținut


  • 5 cartonașe de teren noi
  • 1 cartonaș cu regele
  • 1 cartonaș cu cavalerul brigand


Reguli


Pregătire

Cele 5 noi cartonașe de teren ar trebui amestecate cu restul cartonașelor. Această extensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne și poate fi utilizată cu oricare sau toate dintre celelalte extensii.

Cartonașele cu regele și cavalerul brigand ar trebui puse deoparte la marginea suprafeței de joc, căci vor fi utilizate mai târziu.

Atașarea unui cartonaș

Atunci când tragi unul dintre cartonașele de teren din Regele și cavalerul brigand, plasează-l în concordanță cu regulile normale.

Count King C1-01.png
Notă: Acest cartonaș are două segmente separate de oraș.
În timpul cursului jocului pot însă să devină conectate, iar apoi să se socotească drept numai un singur segment.

Plasarea unui supus

Atunci când plasezi unul dintre cartonașele de teren din Regele și cavalerul brigand, ai posibilitatea de a plasa un meeple în concordanță cu regulile normale.

Evaluare

Când finalizezi unul sau mai multe teritorii (de ex. o mănăstire, un drum etc.) plasând un cartonaș de teren din Regele și cavalerul brigand, acestea sunt evaluate în concordanță cu regulile normale.

Un oraș finalizat

Regele

Imediat ce un jucător finalizează primul oraș (din joc), el sau ea ar trebui să ia cartonașul cu regele.

Dacă, în timpul cursului jocului, alt jucător finalizează un oraș mai mare[2] — ceea ce înseamnă că el sau ea plasează cartonașul final al acestui oraș — atunci el sau ea primește regele.[3]

Un drum finalizat

Cavalerul brigand

Cavalerul brigand funcționează în același fel ca regele.

Imediat ce un jucător finalizează primul drum, el sau ea ar trebui să ia cartonașul cu cavalerul brigand. Dacă, în timpul cursului jocului, alt jucător finalizează un drum mai lung, el sau ea primește cartonașul cu cavalerul brigand.

Evaluarea finală

La sfârșitul jocului, jucătorul în posesia regelui încasează câte 1 punct pentru fiecare oraș finalizat.[4][5][6]

La sfârșitul jocului, jucătorul în posesia cavalerului brigand încasează câte 1 punct pentru fiecare drum finalizat.[7][8]


Reguli ale casei

Regulă sau variantă comună a casei La sfârșitul jocului, folosește o mulțime de zaruri și așază-le pe tablă pe măsură ce se găsesc teritoriile finalizate. Apoi colectează-le, numărând câte sunt. (Mulțumiri lui viberunner)

Regulă sau variantă comună a casei Plasează piese nefolosite (sau alte obiecte) pe tabla de scor pentru a reprezenta mărimea celui mai mare drum și celui mai lung drum. (Mulțumiri lui RationalLemming)

Regulă sau variantă comună a casei Jucătorul care deține la sfârșitul jocului regele sau cavalerul brigand primește direct 10 puncte pentru fiecare dintre aceste cartonașe. Acest lucru se potrivește cu punctele pentru jetoanele cu mărfuri, și evită numărarea numărului de drumuri și orașe finalizate. (Mulțumiri lui Joff)

Regulă sau variantă comună a casei Jucătorul care deține la sfârșitul jocului regele sau cavalerul brigand primește direct 15 puncte pentru fiecare card sau 40 de puncte dacă ambele carduri sunt deținute de un singur jucător. (Mulțumiri lui PreGy)

Regulă sau variantă comună a casei Jucătorul care finalizează primul drum primește cavalerul brigand pe care îl păstrează până ce un alt jucător finalizează un drum mai mare. Până atunci, acel jucător primește 1 punct de fiecare dată când este terminat un drum. Aceleași reguli se aplică regelui și orașelor. (Mulțumiri lui dustyu)

Ansamblul cartonașelor


Cartonașe totale: 5
Count King C1-01.png ×1
Count King C1-02.png ×1
Count King C1-04.png ×1
Count King C1-05.png ×1
Cartonașe speciale totale: 2
Count King C1.png ×1


Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității În reguli digitale de Lineart, acest nume este tradus și ca Rege & cavaleri briganzi.
  2. Clarificare oficială din partea publicatorului Jucătorul care finalizează în timpul jocului cel mai mare oraș, adică orașul care constă în cele mai multe cartonașe de teren, primește cartonașul cu regele. Totuși, se poate ca orașul cu cel mai mare punctaj să nu câștige întotdeauna regele, precum în cazul unui oraș mai mic care câștigă mai multe puncte prin blazoane sau catedrale. Același lucru este adevărat în cazul drumurilor și cavalerului brigand.
  3. Regulă sau variantă comună a casei Este adesea dificil în timpul cursului jocului să ții minte mărimea orașului sau drumului care este actualmente cel mai mare. Pentru a evita să trebuiască să resocotești constant, ai putea marca mărimea celui mai mare oraș și drum pe tabla de scor utilizând un pion neutru pentru rege și unul diferit pentru cavalerul brigand.
  4. Clarificare oficială din partea publicatorului Cetățile (din Poduri, cetăți și bazaruri) nu se socotesc drept orașe în ceea ce privește evaluarea pentru rege.
  5. Clarificare oficială din partea publicatorului Orașul Carcassonne (din Contele din Carcassonne) se socotește drept oraș atunci când se încasează puncte pentru rege. (11/2013)
  6. Interpretare din partea comunității Orașul Leipzig (din Piețele din Leipzig) ar trebui socotit drept oraș atunci când se încasează puncte pentru cartonașul cu regele, urmând exemplul dat de orașul Carcassonne.
  7. Interpretare din partea comunității Drumurile scurte precum cele de pe unele cartonașe „ODOD” nu ar trebui considerate pentru bonusul cavalerului brigand, căci nu pot fi ocupate sau evaluate.
    Cartonaș „ODOD” cu drumuri scurte din Hanuri și catedrale (versiunea veche a joncțiunii)
    Cartonaș „ODOD” cu drumuri scurte din Hanuri și catedrale (versiunea nouă a joncțiunii)
    Cartonaș „ODOD” cu drumuri scurte din Festivalul
  8. Clarificare oficială din partea publicatorului Cu cartonașul cu trei direcții din Abația și primarul, lungimea drumului este numărul total de cartonașe din drum, nu pur și simplu cea mai lungă distanță dintre două capete. Drumul are trei capete care trebuie să fie închise, dar rezultatul este că probabil va fi mai mare.