Turnurile de veghe
![]() |
Citești regulile pentru acest design al cartonașelor. | ![]() |
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege un joc din Spin-off-uri. | ![]() |

Miniextensia Turnurile de veghe conține 12 cartonașe ce prezintă turnuri de veghe pe care le poți construi în și în jurul ținutului Carcassonne. Fiecare turn veghează peste lucruri diferite și este mai valoros cu cât veghează peste mai multe.
Această miniextensie prezintă turnuri de veghe pe care le poți construi în și în jurul ținutului Carcassonne. Fiecare turn veghează peste lucruri diferite și este mai valoros cu cât veghează peste mai multe.
Informații generale și comentarii
Extensia Turnurile de veghe a fost lansată în C2 (a doua ediție) de Hans im Glück în 2016. O versiune C3 (a treia ediție) a fost lansată în 2024, care are orașe cu clădiri tăiate. Această extensie nu a fost niciodată lansată oficial pentru C1 (prima ediție).
Conținut
- 12 cartonașe de teren noi prezentând turnuri de veghe
Reguli
Pregătire
Amestecă cele 12 cartonașe de teren care prezintă turnuri de veghe cu cele din jocul de bază (și alte extensii, dacă este cazul).
Desfășurarea jocului
1. Atașarea unui cartonaș de teren
Când tragi un cartonaș care prezintă un turn de veghe, plasează-l în conformitate cu regulile cunoscute.
2. Plasarea unui meeple
După plasarea unui cartonaș de teren care prezintă un turn de veghe, ai posibilitatea de a plasa unul dintre meepleșii tăi în conformitate cu regulile normale. Ai posibilitatea de a îl plasa într-un oraș sau pe un drum, sau pe un câmp ca țăran. Nu ai posibilitatea de a îl plasa pe turnul de veghe însuși.
3. Declanșarea unei evaluări de puncte
Când un drum sau un oraș finalizat conține un cartonaș care prezintă un turn de veghe și există un meeple pe teritoriu (oraș, drum) pe acel cartonaș, turnul de veghe este evaluat prima oară. Drumul finalizat sau orașul finalizat este evaluat după aceea.[1][2]
Acest lucru nu se aplică țăranilor. Țăranii nu declanșează evaluarea pentru turnuri de veghe.[3]
Pentru evaluarea turnurilor de veghe sunt luate în considerare cele 8 cartonașe adiacente direct și cartonașul cu turnul de veghe însuși, ca la o evaluare de mănăstire. Poți vedea pe fiecare turn de veghe ce anume îți aduce puncte:
Următoarele exemple arată cum sunt evaluate turnurile de veghe:
Evaluarea finală
Turnurile de veghe nu furnizează puncte după joc.[4]
Alte extensii
Această secțiune conține informații adiționale despre interacțiunile cu alte extensii Carcassonne.
Primirea bonusului de turn de veghe

Majoritatea nu se aplică evaluării turnurilor de veghe. Dacă mai mulți meepleși sunt plasați pe teritorii finalizate pe un cartonaș cu turn de veghe, fiecare meeple va încasa puncte pentru turnul de veghe.
Întrebare: Mai mulți meepleși din exemplul următor sunt plasați pe drumuri de pe cartonașul cu turn de veghe. Fiecare meeple de pe acest cartonaș încasează 5 puncte pentru turnul de veghe?
Remarcă că:
- Mai mulți meepleși pot sfârși pe același cartonaș cu turn de veghe atunci când se joacă cu:
- Coridoare fermecate (
Ext. 3 - Prințesa și dragonul)
- Căruțe (
Ext. 5 - Abația și primarul)
- Contele din Carcassonne (
Ext. 6 - Contele, regele și vasalii)
- Aparate de zbor (
Mini #1 - Aparate de zbor)
- Cercuri în lan (
Mini #7 - Cercuri în lan)
- Acțiunile „Adaugă meeple” și „Plasează meeple” (
Extensia pentru a 20-a aniversare)
- Poduri rabatabile (
Podurile rabatabile)
- Statui (
Primăvara,
Vara,
Toamna)
- Fantome (
Fantoma)
- Ciuma, atunci când se fuge de ea (
Ciuma)
- Coridoare fermecate (
- Cartonașele cu turn de veghe pot să aibă mai multe segmente conectate de același teritoriu finalizat. Așa că un drum sau oraș finalizat poate să conțină un cartonaș care să contribuie cu mai multe segmente la același teritoriu, fiecare dintre ele cu zero, unul sau mai mulți meepleși.


Turnurile de veghe ce punctează pentru drumuri, orașe și mănăstiri

- Cartonașele de mărime dublă: fiecare jumătate de cartonaș este socotită separat:
- Cartonașele cu castel german (
Castele din Germania)
- Cartonașele cu Leipzig (
Piețele din Leipzig)
- Segmentele lungi de drum se socotesc drept două pătrate.
- Sferturile orașului Leipzig se socotesc drept segmente de oraș.
- Izvorul de mărime dublă (
Râul pentru a 20-a aniversare)
- Cartonașele cu castel german (
- Cartonașele cu minune: fiecare pătrat este socotit separat (
Minunile umanității)
- Cartonașele 2x2: fiecare pătrat este socotit separat (
Ext. 11 - Spirite, castele și cimitire)
Întrebare: Turnurile de veghe ce punctează pentru drumuri sau orașe consideră separat fiecare jumătate a unui cartonaș de mărime dublă adiacent? Dacă este așa, meepleul roșu din următoarele exemple ar încasa câte 4 puncte pentru fiecare turn de veghe.
Răspuns: Da, fiecare jumătate este socotită separat. (4/2025)
Turnul de veghe ce punctează pentru mănăstiri va lua în considerare toate construcțiile mănăstirești:
- Mănăstiri
- Abații (
Ext. 5 - Abația și primarul)
- Lăcașuri de cult (
Ext. 6 - Contele, regele și vasalii)
- Mănăstiri speciale, unde poziția meepleului este irelevantă (drept călugăr sau drept abate/prior claustral):
- Mănăstiri germane (
Mănăstiri din Germania)
- Mănăstiri neerlandeze și belgiene (
Mănăstiri din Țările de Jos și Belgia)
- Construcții japoneze (
Construcții japoneze)
- Mănăstiri germane (
- Biserici Darmstadt (
Promo-ul Darmstadt)
Turnul de veghe ce punctează pentru mănăstiri nu va lua în considerare:
- Grădini (Jocul de bază -
Abatele)
- Catedrale germane (
Catedrale din Germania)


Podurile de lemn ar trebui luate în considerare pentru turnul de veghe ce punctează pentru drumuri, din moment ce podurile de lemn sunt considerate același lucru cu segmentele de drum tipărite.

Turnurile de veghe ce punctează pentru meepleși

- Meeple normal (
Jocul de bază)
- Abate (Jocul de bază -
Abatele)
- Meeple mare (
Ext. 1 - Hanuri și catedrale)
- Meeple pe un turn (
Ext. 4 - Turnul)
- Căruță (
Ext. 5 - Abația și primarul)
- Primar (
Ext. 5 - Abația și primarul)
- Meeple pe un pod (
Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri)
- Director de circ (
Ext. 10 - În arena circului)
- Meeple de veghe (
Ext. 11 - Spirite, castele și cimitire)
- Fantomă (
Fantoma)
Un turn de veghe ce punctează pentru meepleși nu va lua în considerare niciun pion special sau neutru:
- Pioni speciali:
- Pioni neutri:
- Zână (
Ext. 3 - Prințesa și dragonul)
- Dragon (
Ext. 3 - Prințesa și dragonul)
- Conte (
Ext. 6 - Contele, regele și vasalii)
- Pod (
Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri)
- Cort de circ (
Ext. 10 - În arena circului)
- Spirit (
Ext. 11 - Spirite, castele și cimitire)
- Porc roz mare (
Roata Destinului)
- Bac (
Mini #3 - Bacuri)
- Lingou de aur (
Mini #4 - Minele de aur)
- Magician (
Mini #5 - Magicianul și vrăjitoarea)
- Vrăjitoare (
Mini #5 - Magicianul și vrăjitoarea)
- Profesor (
Școala)
- Zână (
Un turn de veghe ce punctează pentru meepleși va lua în considerare toți meepleșii de pe cartonașe de mărime dublă adiacente cu ele, chiar dacă una dintre jumătățile acestora nu este de fapt adiacentă:
- Cartonașe cu castel german (
Castele din Germania)
- Cartonașe cu Leipzig (
Piețele din Leipzig)
- Izvorul de mărime dublă pentru a 20-a aniversare (
Râul)
Întrebare: Dacă un turn de veghe ce punctează pentru este adiacent numai cu o singură jumătate a unui cartonaș de mărime dublă, turnul de veghe ia în considerare acei meepleși de pe jumătatea adiacentă cu turnul de veghe sau pe toți meepleșii de pe cartonaș?
Răspuns: Turnul de veghe va lua în considerare toți meepleșii de pe cartonașul de mărime dublă. (10/2022)






Clarificări pentru noile cartonașe de teren
Există câteva diferențe între C2 și C3 la configurația câmpurilor câtorva cartonașe. Turnurile de veghe din C3 sunt mai subțiri, iar tufișurile de lângă ele nu separă câmpuri -sunt doar decorațiuni. Această schimbare afectează 4 cartonașe:[5]
Ansamblul cartonașelor
Ediția C3
Ediția C2
Note de subsol
Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.
- ↑
Asta înseamnă că turnurile de veghe sunt evaluate independent de orașe sau drumuri, așa că scorul rezultat nu face parte din teritoriu. Prin urmare, turnurile de veghe sunt evaluate prima oară ca un eveniment declanșat de finalizarea unui oraș sau drum învecinat, dar este de fapt o evaluare asociată meepleului plasat pe cartonașul cu turn de veghe. Ia în vedere că meepleul de pe cartonașul cu turn de veghe poate aparține unui jucător care nu deține majoritatea teritoriului care urmează să fie evaluat, așa că:
- Jucătorul cu meepleul de pe cartonașul cu turn de veghe își va evalua prima oară meepleul.
- După aceea, jucătorul care deține majoritatea va evalua teritoriul.
- ↑
Regulile descriu cel mai simplu caz (un singur teritoriu finalizat cu un singur turn de veghe). Totuși, dacă sunt declanșate câteva turnuri de veghe de aceeași plasare a unui cartonaș, este necesar să se evalueze toate aceste turnuri de veghe înainte de a elimina oricare meeple din acele teritorii ce sunt pe cale de a fi evaluate. Asta este important mai ales atunci când evaluarea implică turnuri de veghe ce primesc puncte pentru meepleși învecinați. În acest fel, jucătorii vor evita evaluări ce duc la rezultate diferite în funcție de ordinea în care teritoriile (și turnurile lor de veghe) sunt evaluate și meepleșii lor îndepărtați.
- ↑
Nici călugării plasați pe mănăstiri finalizate pe cartonașe adiacente nu vor declanșa evaluarea turnurilor de veghe, după cum este indicat în regulile pentru conversia C1 a acestei extensii aprobate de HiG.
- ↑
Această afirmație, care nu este inclusă în regulile originale, este dedusă din reguli, din moment ce evaluarea de turnuri de veghe poate fi declanșată doar de drumuri finalizate sau orașe finalizate.
- ↑
Diferența la designul turnurilor de veghe prezentate în C2 și C3 nu este numai estetic. Afectează direct configurația a 4 cartonașe, unde se schimbă numărul de câmpuri. Turnurile de veghe mai subțiri din C3 au niște tufișuri lângă ele care nu separă câmpuri, așa că nu sunt echivalente complet cu corespondentele lor din C2.
Întrebare: Turnurile de veghe din C3 separă câmpurile în același fel ca predecesoarele lor din C2? În C3, turnurile sunt mai subțiri, dar au niște tufișuri lângă bazele lor care ar trebui să despartă câmpul pentru a furniza același efect. Este acest lucru corect? Există vreo excepție?
Răspuns: Există o schimbare intenționată deoarece turnurile de veghe anterioare separau câmpurile prea mult. Câmpurile sunt acum diferite pe 4 cartonașe, din moment ce tufișurile de lângă turnurile de veghe nu separată câmpuri. (7/2024)