Ghicitorul

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Fortune Teller and the translation is 100% complete.

Ghicitorul permite jucătorilor să tragă mai multe cartonașe din teanc și să aleagă unul care să fie folosit în tura jucătorului respectiv. Cartonașele nefolosite se reîntorc în teanc. Plasează-ți meepleul pe un cort de ghicitor pentru a putea prezice viitorul.

FortuneTeller C2 Tile 01.png Citești regulile pentru acest design al cartonașelor. FortuneTeller C1 Tile 01.png
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege un joc din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Symbol FortuneTeller C1C2.png

Ghicitorul permite jucătorilor să tragă mai multe cartonașe din teanc și să aleagă unul care să fie folosit în tura jucătorului respectiv. Cartonașele nefolosite se reîntorc în teanc. Plasează-ți meepleul pe un cort de ghicitor pentru a putea prezice viitorul.

Ghicitori misterioși au început să apară prin ținutul Carcassonne, deținând abilitatea de a vedea ce se află înainte. Această profesie rară poate aduce un avantaj celor care doresc să arunce o privire în viitor…

Informații generale și comentarii

Foaia cartonașelor
Simbolul extensiei

Extensia Ghicitorul a fost lansată în 2016 de HiG. A fost a treia extensie PnP („Printează și Joacă”) oficială pentru ediția C1 și în același timp prima extensie PnP oficială pentru ediția C2. Design original de Jeffrey Putnam (CarcC).

Fișierele regulilor și cartonașelor HiG sunt disponibile aici:

  • Versiunea în germană și traducerea în engleză pe Carcassonne Central (te rugăm să te înregistrezi pentru a accesa):
http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?action=downloads;sa=view;down=474


Fișierele interfeței originale veche pot fi găsite aici:

  • Versiune în engleză (reguli și 9 cartonașe) pe Carcassonne Central (te rugăm să te înregistrezi pentru a accesa):
http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?action=downloads;sa=view;down=151
  • Versiune în engleză (reguli și 8 cartonașe) și traducere în germană pe Carcassonne Forum (te rugăm să te înregistrezi pentru a accesa):
https://www.carcassonne-forum.de/viewtopic.php?f=112&t=1159

Conținut

  • 8 cartonașe noi de ghicitor (ediția C1)
  • 8 cartonașe noi de ghicitor (ediția C2)
Ghicitorul


Reguli

Pregătire

La începutul jocului, amestecă cartonașele de ghicitor cu restul cartonașelor. Este recomandată pentru această extensie ca cartonașele să fie trase afară dintr-un săculeț (de ex. din a doua extensie).

Desfășurarea jocului

Feature Fortuneteller.png
1. Atașarea unui cartonaș de teren

Cartonașele de ghicitor sunt plasate în conformitate cu regulile normale Carcassonne.

2. Plasarea unui meeple

Dacă un jucător joacă un cartonaș cu un ghicitor, are posibilitatea de a plasa un meeple drept ghicitor pe acel cort. Are și posibilitatea de a plasa în schimb un meeple pe un alt teritoriu de pe acel cartonaș, în conformitate cu regulile normale.
Fiecare jucător poate avea doar 2 meepleși pe un cort de ghicitor în același timp.

Beneficiul ghicitorului
Pentru fiecare meeple de pe un cort de ghicitor jucătorul poate trage afară din săculeț 1 cartonaș extra la începutul turei sale.
Acest lucru poate consta în maxim 3 cartonașe, dacă are 2 ghicitori după cum este permis.
Dintre cartonașele trase, jucătorul alege unul și îl plasează. Pune celălalt/celelalte cartonaș(e) înapoi în săculeț și îl/le amestecă.
Dacă un jucător pierde un ghicitor (vezi 3. Declanșarea unei evaluări de puncte) pierde de asemenea abilitatea de a trage un cartonaș extra.

Clarificări adiționale[1]

Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă tragi mai multe cartonașe și niciunul dintre ele nu poate fi plasat, trebuie să alegi un cartonaș care poate fi plasat. (1/2021)
Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă unul dintre cartonașele trase pot fi plasate legal, atunci jucătorul trebuie numai să tragă din nou un singur cartonaș până ce trage unul care poate fi plasat. (1/2021)
Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă nu sunt destule cartonașe rămase, jucătorul trebuie să tragă atât de multe cartonașe cât au rămas, chiar dacă ghicitorul ar permite mai multe.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Când sunt mai puține cartonașe decât cantitatea pe care ți-o permit(e) ghicitorul/ghicitorii tău/tăi să o tragi, ar trebui să tragi (i) doar unul (fără efect de ghicitor) sau (ii) cât de multe cartonașe este posibil? Presupun că răspunsul va fi opțiunea (ii), dar doar am vrut să verific de două ori cu dvs.

Răspuns: Dacă nu sunt destule cartonașe rămase pentru a face asta, trage cât de multe cartonașe îți permit ghicitor tăi, jucătorul ar trebui să tragă cât de multe este capabil (cât de multe au rămas). (1/2021)

3. Declanșarea unei evaluări de puncte

Cortul de ghicitor este finalizat
Când un cartonaș cu un ghicitor are cartonașe pe fiecare dintre cele 4 laturi, cortul a fost finalizat și ajunge evaluat. Jucătorul care a plasat ultimul dintre cele 4 cartonașe primește 3 puncte. Acesta poate fi de asemenea jucătorul care deține ghicitorul.
Proprietarul ia imediat înapoi ghicitorul în rezerva sa.
Abilitatea (tragerea unui cartonaș extra) a acestui ghicitor nu mai poate fi folosită.

Exemplu: Jucătorul roșu plasează cartonașul de sus și finalizează cortul ghicitorului. Jucătorul roșu primește 3 puncte. Jucătorul albastru își ia înapoi meepleul său.
Evaluarea finală

Un ghicitor care rămâne pe un cartonaș la sfârșitul jocului nu va primi niciun punct.

Alte extensii

Extensia Ghicitorul este concepută să funcționeze cu oricare și toate extensiile Carcassonne. Regulile specifice anumitor extensii funcționează în felurile următoare.

Comentarii generale:

Interpretare din partea comunității După ce tragi cartonașe extra pentru ghicitorii tăi, nu te poți răzgândi și să utilizezi un cartonaș din rezerva ta (abație, cartonaș triunghiular, castel german), chiar dacă nu poți plasa niciunul dintre cartonașele pe care le-ai tras. Trebuie să continui să tragi un cartonaș deodată până ce poate fi plasat.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Ai doi ghicitori. Dacă sfârșești prin a respinge toate dintre cartonașele tale pentru că nu pot fi plasate (sau nu vrei să utilizezi un pod pentru a plasa unul dintre ele), poți decide între a trage trei cartonașe noi sau plasa abația ta? Această situație se poate întâmpla în timpul unei ture duble:
- Tragi trei cartonașe, două dintre ele sunt cartonașe OOOO pe care nu le poți plasa.
- Plasezi cel de-al treilea cartonaș, care îți asigură o tură dublă.
- Pentru a doua parte a turei tale duble, poți decide între a trage 3 cartonașe noi sau plasa abația ta, corect?

Răspuns: Dacă niciunul dintre cartonașele trase nu poate fi plasat legal, atunci jucătorul ar trebui doar să tragă din nou un singur cartonaș până ce trage unul ce poate fi plasat.[1] (1/2021)

Interpretare din partea comunității Dacă tragi câteva cartonașe pentru ghicitorii tăi, trebuie să alegi unul dintre cartonașele ce pot fi plasate. Nu ai voie să alegi unul pe care nu îl poți plasa și să beneficiezi de pe urma unei acțiuni pe care o poate declanșa chiar dacă nu este plasat (Roata Destinului sau Revoltele țărănești).

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Ai doi ghicitori de noroc. Dacă tragi 3 cartonașe și unul dintre ele nu poate fi plasat, îl poți alege (imaginează-ți că este un cartonaș de Roata Destinului care îți aduce vreun beneficiu), apoi să îl respingi și în final să alegi alt cartonaș? Sau ești întotdeauna forțat(ă) să alegi un cartonaș pe care îl poți plasa?

Răspuns: Dacă tragi mai multe cartonașe și niciunul dintre ele nu poate fi plasat, trebuie să alegi apoi un cartonaș care poate fi plasat.[1] (1/2021)

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori

Interpretare din partea comunității Nici porcul, nici constructorul nu pot fi plasați drept ghicitori.

Interpretare din partea comunității Dacă tura unui jucător este extinsă prin intermediul unui constructor, jucătorul NU va trage din nou un cartonaș nou, dar în schimb va utiliza cel de-al doilea cartonaș care a fost tras la începutul turei sale. Dacă un jucător are mai multe cartonașe datorită faptului că are doi ghicitori, trebuie să aleagă care cartonaș să-l plaseze pentru tura sa dublă.

Interpretare din partea comunității Dacă plasezi un cartonaș din rezerva ta (un castel german, un cartonaș triunghiular) care declanșează o tură dublă, îți va fi permis să tragi numărul maxim de cartonașe permis de ghicitorii tăi pentru a doua parte a turei tale. Ai posibilitatea de a decide să plasezi în schimb alt cartonaș din rezerva ta (un castel german, un cartonaș triunghiular, o abație).

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Ce se întâmplă dacă decizi să plasezi un cartonaș triunghiular sau un castel german și primești o tură dublă. Tragi 3 cartonașe dacă ai 2 ghicitori pentru tura ta dublă?

Răspuns: Dacă declanșezi o tură dublă drept rezultat al unui cartonaș triunghiular, castel german, etc. atunci vei trage mereu numărul maxim de cartonașe pe care care îl permit ghicitorii și să alegi dintre ele.[1] (1/2021)

Interpretare din partea comunității După ce tragi cartonașe extra pentru ghicitorii tăi, dacă primești o tură dublă, nu poți plasa un cartonaș din rezerva ta (un castel german, un cartonaș triunghiular, o abație) în a doua parte a turei tale, chiar dacă niciunul dintre cartonașe nu poate fi plasat. În acest caz, va trebui să tragi un cartonaș deodată până ce poate fi plasat.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă tragi trei cartonașe, iar plasarea primului tău cartonaș îți asigură o tură dublă, poți respinge restul și să plasezi o abație, de exemplu? Dacă este posibil, când ai putea decide asta?

Răspuns: Nu ți-ar fi permis să plasezi o abație sau oricare alt cartonaș special. Aceea decizie trebuie să fie făcută înainte de a îți declanșa ghicitorul tău și să tragi cartonașe extra.[1] (1/2021)

Ext. 3 - Prințesa și dragonulExt. 3 - Prințesa și dragonul

Interpretare din partea comunității Un meeple care este utilizat drept ghicitor este supus acelorași reguli ca un meeple normal în această extensie:

  • Un ghicitor este vulnerabil în fața dragonului, atât timp cât nu este protejat de zână.
  • Zâna va asigura 1 punct bonus unui jucător dacă rămâne asociată unui ghicitor de-al acelui jucător la începutul turei sale.
  • Dacă un cort de ghicitor este finalizat, zâna va asigura 3 puncte bonus jucătorului cu meepleul plasat alături de zână pe acel cort, indiferent de care jucător îl finalizează.

De asemenea, un coridor fermecat poate fi utilizat pentru a teleporta oricare meeple pe oricare cort de ghicitor nefinalizat și neocupat.

Ext. 4 - TurnulExt. 4 - Turnul

Interpretare din partea comunității Un ghicitor poate fi capturat de un turn în conformitate cu regulile obișnuite pentru capturarea specifică turnurilor.

Ext. 5 - Abația și primarulExt. 5 - Abația și primarul

Interpretare din partea comunității Primarul nu poate fi plasat drept ghicitor. Căruța poate fi plasată ca atare. De asemenea, căruța poate fi plasată pe și mutată de pe un cort de ghicitor în funcția sa obișnuită de căruță.

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii

Interpretare din partea comunității Un meeple nu poate fi mutat din Orașul Carcassonne pe un cort de ghicitor.

Ext. 7 - CatapultaExt. 7 - Catapulta

Interpretare din partea comunității Un ghicitor este eligibil să fie atât dat afară, cât și sedus de jetoanele respective.

Ansamblul cartonașelor

A doua ediție C2

Cartonașe totale: 8
FortuneTeller C2 Tile 01.png ×1
FortuneTeller C2 Tile 02.png ×1
(T)
FortuneTeller C2 Tile 03.png ×1
FortuneTeller C2 Tile 04.png ×1
(B)
FortuneTeller C2 Tile 05.png ×1
(G)
FortuneTeller C2 Tile 06.png ×1
FortuneTeller C2 Tile 07.png ×1
FortuneTeller C2 Tile 08.png ×1
Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:

Prima ediție C1

Cartonașe totale: 8
FortuneTeller C1 Tile 01.png ×1
FortuneTeller C1 Tile 02.png ×1
FortuneTeller C1 Tile 03.png ×1
FortuneTeller C1 Tile 04.png ×1
FortuneTeller C1 Tile 05.png ×1
FortuneTeller C1 Tile 06.png ×1
FortuneTeller C1 Tile 07.png ×1
FortuneTeller C1 Tile 08.png ×1

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 Interpretare din partea comunității Clarificări oferite de Jputt927.