Bacuri

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Ferries and the translation is 100% complete.
Other languages:
Ferries C3 Tile 03.png Citești regulile pentru acest design al cartonașelor. Ferries C2 Tile 03.jpg
Ferries C1-03.pngCitește următoarele reguli dacă cartonașele tale arată astfel.
Bacurile Bacurile
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege un joc din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


O mare varietate de drumuri înconjoară tărâmurile Carcassonne. Noile bacuri împreună cu aceste drumuri modifică căile, oferind oportunități noi oricărui hoț întreprinzător de-al tău.

Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Extensia Bacuri[1] (Mini #3) a fost lansată de HiG pentru a doua ediție, cunoscută pe scurt ca C2, în 2017, inclusă ca parte a Big Box 6 Big Box 6. O a treia ediție, cunoscută pe scurt ca C3, a fost lansată în 2021 incluzând grafică mai detaliată, orașe cu clădiri tăiate și unele modificări minore asupra formulării. Versiunea C3 a acestei extensii este disponibilă numai ca parte a Big Box 7 Big Box 7.

Big Box 6 și Big Box 7 au fost lansate de Lineart cu reguli traduse în limba română.

Această extensie a fost original lansată pentru prima ediție, cunoscută pe scurt ca C1, în 2012.

Conținut

  • 8 cartonașe de teren cu un lac
Cartonaș cu un lac
  • 8 bacuri de lemn
Figure Ferry.png

Reguli

Pregătire

Amestecă noile cartonașe de teren cu cele din jocul de bază și stivuiește-le ca în mod normal. Plasează bacurile la îndemâna tuturor jucătorilor.

Desfășurarea jocului

Figure Ferry.png
1. Atașarea unui cartonaș de teren

Atunci când un jucător trage un cartonaș cu un lac, îl plasează în concordanță cu regulile normale.

2. Plasarea unui meeple și a unui bac[2]

Acum ai posibilitatea de a plasa un meeple pe cartonașul cu lac în conformitate cu regulile obișnuite. Dacă alegi să o faci pe un drum, trebuie să plasezi meepleul pe unul dintre cele 3 sau 4 capete de drum de pe cartonașul cu lac. Apoi ia un bac de lemn din rezervă și plasează-l pe lac în așa fel încât să pornească de la un ponton de la un drum și să se termine la altul.[3][4] Acum, bacul va conecta capetele drumului prin intermediul celor două pontoane, formând un drum continuu. Un ponton fără bac termină un drum.

Exemplul 1:Plasezi cartonașul cu un lac și meepleul tău drept tâlhar.
Plasezi bacul în așa fel încât acum drumul tău se conectează cu cel cu tâlharul albastru pe el.
3. Declanșarea unei evaluări de puncte

Când plasezi un cartonaș cu un lac pe el, dacă finalizezi unul sau mai multe teritorii, aceste teritorii sunt evaluate ca în mod normal.

Exemplul 2: ❶ Plasezi cartonașul cu un lac, plasezi un meeple, iar
❷ apoi plasezi un bac, finalizând și drumul din stânga, și orașul.
❸ Jucătorul albastru obține 3 puncte, iar tu încasezi 8 puncte, iar ambii jucători își iau meepleșii înapoi în rezervele respective lor.
Evaluarea finală

La sfârșitul jocului, se aplică evaluarea normală pentru teritorii nefinalizate.

După ce un bac este plasat, poziția sa pe lacul său se poate schimba în timpul jocului:

1. Extinderea unui drum cu un bac pe el[5]

Extinderea unui drum cu bacuri și repoziționarea bacurilor

Dacă folosești un cartonaș pentru a extinde un drum deschis care duce la un bac, ai acum posibilitatea (dacă este necesar, după plasarea unui meeple) să repoziționezi acest bac pe cartonașul său.[6] Trebuie din nou să conectezi două capete de drum (ce se sfârșesc la un ponton). De asemenea, poți muta bacul în așa fel încât să nu mai aibă nicio conexiune cu drumul pe care numai ce l-ai extins. Începând de la cartonașul pe care l-ai plasat, ai posibilitatea de a muta doar primul bac de pe parcursul drumului.[7]

Caz special: Dacă cartonașul tocmai plasat extinde mai multe drumuri care duc la un bac, ai posibilitatea de a repoziționa primul bac de pe fiecare dintre aceste drumuri.

Repoziționând bacuri, este posibil ca un drum care a fost înainte finalizat și evaluat să fie acum nefinalizat.[8][9]

Mai multe reguli: Ai posibilitatea de a repoziționa un bac doar o singură dată pe tură. Dacă plasezi un cartonaș cu lac de un drum cu un bac, prima dată îți plasezi meepleul, apoi plasezi un nou bac de lemn, iar în cele din urmă poți de asemenea să repoziționezi 1 sau (posibil) mai multe bacuri de pe drumurile tocmai extinse, dacă există.

Exemplul 3: Plasezi un cartonaș, extinzând un drum cu un bac pe el. Muți bacul din poziția ❶ în poziția ❷. Tu și jucătorul galben nu mai aveți meepleși pe același drum.

Clarificări adiționale

Dacă niște drumuri de pe cartonașul de teren plasat extind în mai multe direcții, poate fi mutat primul bac din fiecare dintre aceste direcții. Prin urmare, ar putea fi mutate până la 4 bacuri.

Următoarele diagrame explică mutarea a mai multor bacuri după plasarea unui cartonaș. Figurile se bazează pe cele originale postate pe BGG de Christof Tisch.[10]

Exemplul 4: Dacă plasezi cartonașul, tu poți muta bacurile ❶ și ❷. Nu poți muta bacul ❸, din moment ce acesta nu este primul bac pornind de la cartonașul tocmai depus. Meepleul galben nu are niciun impact asupra bacurilor în acest exemplu.
Exemplul 5: Dacă plasezi cartonașul, plasezi un bac pe acesta. Apoi tu poți muta bacurile ❶ și ❷ și ❸ din moment ce toate sunt primele de pe drumurile care care au fost prelungite. Cum plasezi bacul pe cartonașul tocmai plasat nu influențează care bacuri pot fi mutate.

Rezumat al secvenței

Când se joacă cu extensia Bacuri, secvența turei este acum după cum urmează:

1. Atașarea unui cartonaș de teren
2. Plasarea unui meeple
3. Plasarea unui bac
4. Mutarea unui bac
5. Declanșarea unei evaluări de puncte

Alte extensii

Dacă se joacă cu alte extensii, ia în considerare următoarele note:

Ext. 1 - Hanuri și catedraleExt. 1 - Hanuri și catedrale

Clarificare oficială din partea publicatorului Lacurile din Hanuri și catedrale nu interacționează cu lacurile din Bacuri. Drumurile care au un bac, dar niciun han, încă valorează doar câte 1 punct pentru fiecare cartonaș.

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori

Clarificare oficială din partea publicatorului Repoziționarea unui bac pentru a extinde un drum pe care îl ocupă constructorul tău nu îți oferă o tură dublă; trebuie de fapt să plasezi un cartonaș nou pe acel drum pentru a primi tura dublă.[11]

Ext. 5 - Abația și primarulExt. 5 - Abația și primarul

Interpretare din partea comunității Se poate ca plasarea unei abații să închidă un capăt de drum, însă nu să îl extindă, așa că aceasta nu permite unui jucător să mute un bac.[12]

Ansamblul cartonașelor

Ediția C3

Cartonașe totale: 8

Lacurile individuale pot diferi între cartonașele cu aceeași dispunere de bază.

Notă: Ansamblul cartonașelor s-a schimbat în C3. Unul dintre fostele lacuri cu trei drumuri (un cartonaș de tipul „CDDD”) a devenit un al doilea lac cu 4 drumuri (un cartonaș de tipul „DDDD”).

Ediția C2

Cartonașe totale: 8

Lacurile individuale pot diferi între cartonașele cu aceeași dispunere de bază.

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității Lineart a tradus numele extensiei ca „Bacuri”, dar o traducere fidelă ar fi „Bacurile”.
  2. Interpretare din partea comunității S-a preferat includerea unei formulări bazate pe regulile germane din moment ce aceasta este mai clară și mai completă decât regulile engleze de ZMG. Versiunea actuală în engleză spune:

    Dacă plasezi un meeple ca tâlhar pe un cartonaș cu un lac pe care tocmai l-ai plasat, ia un bac din rezerva generală și plasează-l pe lac. Trebuie să plasezi bacul în așa fel încât să conecteze două dintre segmentele de drum de pe cartonaș, dar ai posibilitatea să alegi care să fie conectate. Oricare segment de drum rămas pe acest cartonaș se termină.




    If you place a meeple as a highwayman on a tile with a lake that you just placed, take one ferry from the supply and place it on the lake. You must place this ferry in such a way that it connects two of the road segments on that tile, but you may choose which two are connected. Any remaining road segments on this tile end.

  3. Clarificare oficială din partea publicatorului Acest pas (plasarea bacului) indiferent dacă a fost plasat sau nu un meeple. (5/2014)
  4. Interpretare din partea comunității Această ordine de jucat furnizează un mecanism pentru a adăuga un meeple pe un drum ocupat de alți meepleși, așa cum se vede în Exemplul 1.
  5. Interpretare din partea comunității S-a preferat includerea unei formulări bazate pe regulile germane din moment ce aceasta este mai clară și mai completă decât regulile engleze de ZMG. Versiunea actuală în engleză spune:

    Dacă ai prelungit un drum cu bac deja pe el prin plasarea unui cartonaș, poți repoziționa bacul pe cartonașul său. Bacul trebuie să conecteze întotdeauna două segmente de drum. Poți alege să repoziționezi bacul în așa fel încât să nu mai facă parte din drumul pe care l-ai prelungit când ți-ai plasat cartonașul tău. Dacă sunt mai multe bacuri pe drumul pe care l-ai prelungit, ai posibilitatea să muți doar bacul cel mai apropiat de cartonașul pe care numai ce l-ai plasat.

    Dacă prin plasarea unui cartonaș prelungești un drum în mai mult de o direcție (precum un cartonaș cu pod), ai posibilitatea să repoziționezi două cele mai apropiate bacuri de cartonașul pe care numai ce l-ai plasat. Ambele bacuri trebuie să fi făcut inițial parte din drumul pe care numai ce l-ai prelungit. [Acest paragraf este derutant în mod special]

    Prin repoziționarea de bacuri, este posibil ca un drum care a fost înainte finalizat și evaluat să fie acum nefinalizat.

    Fiecare bac poate fi repoziționat sau plasat doar o dată pe tură. Dacă continui un drum care are deja un bac pe el prin plasarea unui cartonaș cu un lac, trebuie prima dată se plasezi noul bac înainte de a avea posibilitatea să repoziționezi cel existent.




    If you extend a road with a ferry already on it by placing a tile, you may reposition that ferry on its tile. The ferry must always connect two road segments. You may choose to reposition the ferry in such a way that it is no longer part of the road that you extended when you placed your tile. If there are multiple ferries on the road you just extended, you may only move the ferry closest to the tile you just placed.

    If you continue the road in more than one direction by placing a tile (such as a tile with a bridge), you may reposition the two closest ferries to the tile you just placed. Both ferries must have initially been part of the road you just extended. [Acest paragraf este derutant în mod special]

    By repositioning ferries, it is possible for a road that was previously completed and scored to now be incomplete.

    Each ferry may only be repositioned or placed once per turn. If you continue a road that already had a ferry on it by placing a tile with a lake, you must first place the new ferry before you may reposition the existing one.

  6. Clarificare oficială din partea publicatorului Drumul trebuie să includă un bac de lemn pentru a permite mutarea acelui bac în această situație. Prin urmare, dacă adaugi la un drum care se sfârșește la un lac fără conexiunea cu un bac de lemn, bacul nu poate fi mutat. (2/2013)
    Exemplu: Acest bac nu poate fi mutat când se extinde drumul conectat la lac, deoarece bacul nu este conectat la el.
  7. Clarificare oficială din partea publicatorului Cu alte cuvinte, ai posibilitatea de a muta primul bac la care ajungi dacă urmezi un drum de la cartonașul tocmai plasat. Nu poți muta niciun bac care se află dincolo de primul bac așa cum se vede de la cartonaș. (1/2013)
  8. Interpretare din partea comunității Următorul exemplu ilustrează cum poate un drum finalizat deveni nefinalizat mutând un bac.
    Exemplu: Drumul a fost finalizat într-o tură anterioară. Jucătorul roșu extinde un drum cu bac pe același lac și decide se mute bacul de la ❶ la ❷. Drept consecință, această acțiune redeschide drumul anterior finalizat care acum devine drumul nefinalizat A'.
  9. Interpretare din partea comunității Adițional, un drum poate fi închis doar prin mutarea unui bac, fără a îl extinde, din moment ce un segment de drum fără un bac pe un lac este închis la acest capăt.
  10. Interpretare din partea comunității Postarea de pe BGG de Christof Tisch despre extinderea drumurilor și mutarea bacurilor poate fi găsită aici:

    https://boardgamegeek.com/image/1537687/carcassonne-ferries?size=medium (1/2013)
  11. Clarificare oficială din partea publicatorului Dacă mutarea unui bac cauzează ca un constructor să fie pe un drum separat de cel al meepleului jucătorului, constructorul este înapoiat proprietarului său. Este irelevant dacă meepleul încă este pe un drum. (5/2013)
  12. Interpretare din partea comunității Această clarificare urmează aceeași logică ca interacțiunea dintre abație și constructor.