Abația și primarul

From Wikicarpedia
(Redirected from Abația și primarul)
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Abbey & Mayor and the translation is 100% complete.
Other languages:
Abbey And Mayor C2 Tile A.jpg Citești regulile pentru acest design al cartonașelor.
Abbey And Mayor C1 Tile Abbey.jpgDeschide următoarele reguli dacă cartonașele tale arată precum acest cartonaș.
Abația și primarul Abația și primarul
Dacă cartonașele tale au un design diferit, atunci alege jocul din Spin-off-uri.Rule selection by design Spin-offs.png


Informații generale și comentarii

Simbolul extensiei

Extensia Abația și primarul a fost lansată în ediția nouă în 2016 de Hans im Glück. A fost lansată original pentru prima ediție (Extensia majoră #5) în 2007. A fost lansată de Lineart cu reguli traduse în limba română.

Această extensie introduce noi cartonașe de teren incluzând cartonașele speciale cu abație, care lasă jucătorii să umple găuri de din tabla de joc. De asemenea, introduce noi pioni cu caracteristici speciale:

  • Primarul, un meeple care poate fi plasat numai în orașe și care are putere variabilă
  • Căruța, un meeple care se poate muta pe alt teritoriu după evaluare
  • Moșia, un pion special care declanșează evaluarea câmpului în timpul jocului

Conținut

  • 12 cartonase de teren noi
  • 6 cartonase cu abație
Abbey And Mayor C2 Feature Abbey Tile.png
  • 6 primari
Figure Mayors C2.png
  • 6 căruțe
Figure Wagons C2.png
  • 6 moșii
Figure Barns C2.png

Noile cartonașe de teren

Noile cartonașe de teren sunt jucate la fel ca cele din jocul de bază.

Lasă-ne să îți explicăm câteva dintre noile cartonașe pe care le vei găsi în această extensie:

Abbey And Mayor C2 Feature Tile 01.png
Pe acest cartonaș există două orașe separate. Orașul cu blazoane se termină după podul din câmpul inferior. Acest lucru este important la evaluarea câmpului.
Abbey And Mayor C2 Feature Tile 02.png
Pe acest cartonaș există două orașe separate.
Abbey And Mayor C2 Feature Tile 03.png
Drumul de pe cartonaș este neîntrerupt. Partea de sus a drumului separă două câmpuri, partea de jos nu. Acest lucru este important la evaluarea câmpurilor.[1]
Abbey And Mayor C2 Feature Tile 04.png
Acest drum se sfârșește în câmp.
Abbey And Mayor C2 Feature Tile 05A 05B.png
Drumul de pe fiecare dintre aceste cartonașe atinge orașul, creând 3 câmpuri separate.
Abbey And Mayor C2 Feature Tile 06.png
Drumul nu se sfârșește pe acest cartonaș. În schimb, se ramifică în 3 direcții.[2]

Reguli

Pregătire

Fiecare jucător primește câte 1 cartonaș cu abație. Dacă joci cu mai puțin de 6 jucători, pune la loc în cutie cartonașele cu abație rămase în cutie.

Amestecă noile cartonașe de teren cu cele din jocul de bază (și orice altă extensie dorești să folosești). Plasează-le în mai multe teancuri, ca de obicei. Apoi dă-i fiecărui jucător următorii 3 pionii în culoarea sa: 1 primar, 1 căruță și 1 moșie. Fiecare jucător adaugă acești pioni rezervei sale obișnuite de meepleși.[3]

Abația

Abbey And Mayor C2 Feature Abbey Tile.png
1. Atașarea unui cartonaș de teren

Dacă dorești să plasezi o abație, nu trage un cartonaș de teren la începutul turei tale. În loc de a trage și plasa un cartonaș de teren, plasează-ți cartonașul cu abație. O abație poate fi plasată numai într-un spațiu gol înconjurat pe cele 4 laturi adiacente ortogonal. Cu alte cuvinte, abația poate fi utilizată numai pentru a umple o gaură. Nu contează ce este ilustrat pe cele 4 cartonașe adiacente (câmpuri, drumuri, orașe); abația se potrivește întotdeauna. Dacă nu există o astfel de gaură, nu îți poți plasa abația.

Exemplul 1: Din moment ce cu acest spațiu gol sunt deja adiacente 4 cartonașe, ai posibilitatea să plasezi aici cartonașul tău cu abație.

Notă: Dacă unul sau mai mulți jucători nu și-au plasat abația sa atunci când ultimul cartonaș de teren este tras și plasat, jucătorii nu vor putea să le plaseze.[4]

2. Plasarea unui meeple

Abația se comportă ca o mănăstire. Ai posibilitatea de a alege să plasezi pe abația ta un meeple drept călugăr.[5]

3. Declanșarea unei evaluări

Abația finalizează latura fiecărui cartonaș direct adiacent cu ea. Odată ce ți-ai plasat abația (și ales dacă să plasezi sau nu aici un călugăr), evaluează orice teritorii finalizate prin plasarea sa.[6]

Exemplul 2: Plasezi un meeple drept călugăr. Drumul cu meepleul albastru este finalizat. Jucătorul albastru încasează 3 puncte.

Evaluarea abației însăși, atât în timpul jocului, cât și la sfârșitul jocului, este identică cu evaluarea unei mănăstiri.

Primarul

Figure Mayor red.png
2. Plasarea unui primar

Îți poți plasa primarul tău pe cartonașul pe care tocmai ce l-ai plasat în loc de a plasa orice alt meeple.[7] Un primar poate fi plasat numai într-un oraș care nu conține niciun alt cavaler, inclusiv primari.[8][9][10] Toate celelalte reguli care se aplică meepleșilor se aplică și primarilor.

3. Declanșarea unei evaluări

Puterea primarului este egală cu numărul de blazoane din orașul pe care îl ocupă. Dacă doi sau mai mulți jucători au meepleși în același oraș, acesta este evaluat după cum urmează:

  • Fiecare meeple normal are puterea 1.[11]
  • Fiecare meeple mare[12] are puterea 2.
  • Fiecare primar are puterea egală cu numărul de blazoane din oraș. Dacă nu există blazoane, primarul are puterea 0.

Când se evaluează un oraș, fiecare jucător adună puterea meepleșilor lor din oraș. Jucătorul cu cea mai mare putere încasează punctele pentru acel oraș. În cazul unei situații de egalitate, toți jucătorii situați la egalitate încasează numărul integral de puncte.

Valoarea unui oraș nu este afectată de un primar.

Atunci când este finalizat un oraș, toți primarii din acel oraș se întorc în rezervele respective lor.

Exemplul 1: Primarul tău are puterea 3 (3 blazoane). Cei 2 meepleși albaștri însumează până la puterea 2. Tu încasezi de unul singur 20 de puncte.

Dacă este finalizat un oraș ce conține numai primari, însă fără niciun blazon, fiecare primar are puterea 0 și nu încasează niciun punct pentru oraș.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Jucătorul albastru are un primar într-un oraș fără blazoane. Orașul este considerat ocupat? Și dacă da, atunci când orașul va fi evaluat, va primi puncte?

Răspuns: Orașul este ocupat. Primarul nu are „putere,” așa că are valoarea a zero meepleși și nu primește niciun punct (asta în cazul în care la evaluare încă se află doar primarul albastru).

Moșia

Figure Barn red.png
2. Plasarea unei moșii

Ai posibilitatea de a plasa o moșie în loc de a plasa un meeple.[13] Dacă plasezi un cartonaș care creează o joncțiune unde se intersectează 4 cartonașe pentru a crea un câmp deschis, ai posibilitatea de a îți plasa moșia ta pe acea joncțiune. Cu alte cuvinte, colțul fiecărui cartonaș ce formează această joncțiune trebuie să ilustreze numai un câmp pentru ca o moșie să fie plasată aici.

Ai posibilitatea de a îți plasa moșia pe un câmp deja ocupat de țărani. Nu ai posibilitatea, în schimb, de a îți plasa moșia pe un câmp deja ocupat de altă moșie.[14] Odată plasată, o moșie rămâne în joc până la sfârșitul jocului.[15]

Exemplul 1 - Colțul fiecărui cartonaș este un câmp: ai posibilitatea de a plasa aici o moșie.
Exemplul 2 - Colțurile amânduror cartonașe de jos au segmente de oraș: nu ai posibilitatea de a plasa aici o moșie.
3. Declanșarea unei evaluări

EVALUAREA ŢĂRANILOR DUPĂ PLASAREA UNEI MOŞII
Dacă există țărani pe câmpul unde îți plasezi moșia, acel câmp este evaluat imediat,[16] exact așa cum ar fi la sfârșitul jocului. Prin urmare, jucătorul cu cei mai mulți țărani pe acel câmp încasează câte 3 puncte pentru fiecare oraș finalizat de pe acel câmp. Nu contează care jucător a plasat moșia care a inițiat această evaluare.

După aceea, toți țăranii ce ocupă acel câmp se întorc în rezervele respective lor.

Exemplul 3: Plasezi o moșie. Jucătorul albastru încasează 6 puncte pentru cele 2 orașe finalizate din același câmp și își ia țăranul înapoi în rezerva sa.

EVALUAREA ŢĂRANILOR LA CONECTAREA CÂMPURILOR
Un câmp ocupat de o moșie NU poate fi ocupat de țărani. Dacă plasezi un cartonaș care conectează un câmp ocupat de unul sau mai mulți țărani de un câmp ocupat de o moșie, câmpul conectat este evaluat în timpul fazei de evaluare a acelei ture (după 2. Plasarea unui meeple). Jucătorul cu cei mai mulți țărani pe acel câmp încasează numai câte 1 punct pentru fiecare oraș finalizat.

După aceea, toți țăranii ocupând acel câmp se întorc în rezervele respective lor.

Exemplul 4: Cartonașul plasat în această tură conectează ambii meepleși cu câmpul moșiei. Tu și jucătorul albastru primiți fiecare câte 2 puncte pentru cele 2 orașe finalizate de pe acest câmp și vă luați țăranii înapoi la voi în rezerve.
Evaluarea finală

La sfârșitul jocului, încasezi câte 4 puncte pentru fiecare oraș finalizat din câmpul pe care îl ocupă moșia ta. Dacă mai multe moșii ocupă același câmp, toți jucătorii vizați încasează numărul integral de puncte.

Căruța

Figure Wagon red.png
2. Plasarea unei căruțe

Ai posibilitatea de a îți plasa căruța ta pe cartonașul tocmai plasat în loc de a plasa un meeple.[17] O căruță poate fi plasată în majoritatea locurilor în care poate fi plasat în mod normal un meeple (drum, oraș, mănăstire, abație),[18] însă nu poate fi plasată pe un câmp.

3. Declanșarea unei evaluări

Când se evaluează un teritoriu (drum, oraș, mănăstire etc.)[18] pe care îl ocupă o căruță, căruța este tratată ca un meeple normal.

După evaluare, poți lua căruța înapoi la tine în rezervă sau o poți muta pe un teritoriu nefinalizat, neocupat și adiacent direct (drum, oraș, mănăstire etc.).[18] Adiacent, în acest caz, înseamnă că teritoriul este pe același cartonaș sau un cartonaș adiacent ortogonal sau diagonal cu cartonașul de pe care se mută căruța.[19] Dacă nu există astfel de teritorii pe care să se mute căruța ta, aceasta trebuie să se întoarcă în rezerva ta.

Dacă într-o fază de evaluare sunt implicate mai multe căruțe, fiecare jucător vizat alege dacă să își ia înapoi sau mute căruța sa, în ordinea acelor de ceasornic începând cu jucătorul activ.

Exemplul 1: Încasezi 3 puncte pentru drum. Apoi ai posibilitatea de a îți muta căruța în mănăstirea din dreapta sau orașul de jos.
Exemplul 2: Încasezi 6 puncte pentru orașul finalizat și ai posibilitatea de a îți muta căruța în mănăstirea de sus sau pe drumul de jos. Nu ai posibilitatea de a îți muta căruța pe drumul finalizat de sus sau în orașul (ocupat de jucătorul albastru) din stânga.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Poți să plasezi o căruță într-un oraș, să o evaluezi și apoi să o muți pe alt teritoriu, totul într-o singură tură? Sau poți doar să muți căruța în loc să plasezi un meeple normal?

Răspuns: Căruța poate fi plasată în locul unui meeple normal. Dacă orașul este finalizat imediat atunci este evaluat (căruță sau meeple normal). După evaluare, căruța poate fi mutată. Toate acestea sunt posibile într-o singură tură. [Mutarea căruței nu înlocuiește plasarea.]

Exemple adiționale

Căruța se poate muta pe orice teritoriu cu excepția câmpurilor. Cu toate acestea, căruța poate trece un câmp pentru a ajunge pe un teritoriu neocupat nefinalizat pe același cartonaș unde căruța este plasată sau pe un cartonaș adiacent.

Mutarea căruței depinde de locația căruței dinăuntrul teritoriului finalizat și evaluat. Teritoriul țintă poate fi pe același cartonaș sau pe unul adiacent. Prin urmare, căruța se poate muta cel mult un cartonaș.

Următoarele exemple ilustrează mutarea căruței în scenarii variate.

Exemplul 1. Mutarea dintr-un oraș finalizat

După ce orașul este finalizat și evaluat, căruța se mută pe un teritoriu adiacent finalizat care trebuie să fie nefinalizat și neocupat.

În acest caz, „adiacent” înseamnă un teritoriu pe același cartonaș ca și căruța sau pe un cartonaș ortogonal sau diagonal adiacent cu el.

Asta înseamnă că aria de acțiune a căruței este limitat pentru că se poate muta numai pe același cartonaș sau pe oricare dintre cele 8 spații care îl înconjoară.

Exemplul C2-1. Cadrul galben arată cartonașele aflate în aria căruței.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste segmente de drum de pe cartonașele dinăuntrul ariei sale pentru că aparțin unor teritorii neocupate nefinalizate.
  • 2 Căruța nu se poate muta pe aceste segmente de drum de pe cartonașele dinăuntrul ariei sale chiar dacă aparțin unor teritorii neocupate nefinalizate.
  • 3 Căruța se poate muta pe această abație neocupată nefinalizată pentru că se află în aria sa.
  • 4 Căruța se poate muta pe această mănăstire neocupată nefinalizată dinăuntrul orașului pentru că se află în aria sa.
  • 5 Căruța nu se poate muta pe niciuna dintre aceste drumuri scurte.
  • 6 Căruța se poate muta în acest segment de oraș neocupat nefinalizat dinăuntrul ariei.
  • 7 Căruța nu se poate muta pe acest drum pentru că este finalizat și în afara ariei.
  • 8 Căruța nu se poate muta pe această mănăstire pentru că este în afara ariei chiar dacă este nefinalizată și neocupată.
Exemplul 2. Mutarea dintr-un oraș finalizat

După ce orașul este finalizat și evaluat, căruța se mută pe un teritoriu adiacent finalizat care trebuie să fie nefinalizat și neocupat.

În acest caz, „adiacent” înseamnă un teritoriu pe același cartonaș ca și căruța sau pe un cartonaș ortogonal sau diagonal adiacent cu el.

Asta înseamnă că aria de acțiune a căruței este limitat pentru că se poate muta numai pe același cartonaș sau pe oricare dintre cele 8 spații care îl înconjoară.

Exemplul C2-2. Cadrul galben arată cartonașele aflate în aria căruței.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste segmente de drum de pe cartonașele dinăuntrul ariei sale pentru că aparțin unor drumuri neocupate nefinalizate.
  • 2 Căruța nu se poate muta pe aceste segmente de drum dinafara ariei chiar dacă sunt nefinalizate și neocupate.
  • 3 Căruța nu se poate muta pe acest segment de drum de pe un cartonaș dinăuntrul ariei sale pentru că teritoriul este finalizat.
  • 4 Căruța nu se poate muta pe acest segment de drum de pe un cartonaș dinăuntrul ariei sale pentru că teritoriul este nefinalizat, dar ocupat.
  • 5 Căruța nu se poate muta pe acest segment de drum pentru că este în afara ariei și aparține unui teritoriu finalizat.
  • 6 Căruța nu se poate muta pe oricare dintre aceste mănăstiri pentru că sunt în afara ariei, deși sunt nefinalizate și neocupate.

În funcție de poziția căruței în oraș, aria de acțiune se schimb, după cum este arătat mai jos.

Exemplul C2-2.1. (La fel ca exemplul anterior)
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste segmente de drum de pe cartonașe dinăuntrul ariei pentru că aparțin unor teritorii neocupate nefinalizate.
  • 2 Căruța nu se poate muta pe segmente de drum dinăuntrul ariei pe aceste drumuri pentru că aparțin unor teritorii ocupate sau finalizate.
Exemplul C2-2.2.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste segmente de drum de pe cartonașe dinăuntrul ariei pentru că aparțin unor teritorii neocupate nefinalizate.
  • 2 Căruța nu se poate muta pe segmente de drum dinăuntrul ariei pe aceste drumuri pentru că aparțin unor teritorii ocupate sau finalizate.
Exemplul C2-2.3.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste segmente de drum de pe cartonașe dinăuntrul ariei pentru că aparțin unor teritorii neocupate nefinalizate.
  • 2 Căruța nu se poate muta pe segmente de drum dinăuntrul ariei pe aceste drumuri pentru că aparțin unor teritorii ocupate sau finalizate.
Exemplul C2-2.4.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste segmente de drum de pe cartonașe dinăuntrul ariei pentru că aparțin unor teritorii neocupate nefinalizate.
  • 2 Căruța nu se poate muta pe segmente de drum dinăuntrul ariei pe aceste drumuri pentru că aparțin unor teritorii ocupate sau finalizate.
Exemplul C2-2.5.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste segmente de drum de pe cartonașe dinăuntrul ariei pentru că aparțin unor teritorii neocupate nefinalizate.
  • 2 Căruța nu se poate muta pe segmente de drum dinăuntrul ariei pe aceste drumuri pentru că aparțin unor teritorii ocupate sau finalizate.
Exemplul C2-2.6.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste segmente de drum de pe cartonașe dinăuntrul ariei pentru că aparțin unor teritorii neocupate nefinalizate.
  • 2 Căruța nu se poate muta pe segmente de drum dinăuntrul ariei pe aceste drumuri pentru că aparțin unor teritorii ocupate sau finalizate.
Exemplul 3. Mutarea de pe un drum finalizat

După ce drumul este finalizat și evaluat, căruța se mută pe un teritoriu adiacent finalizat care trebuie să fie nefinalizat și neocupat.

În acest caz, „adiacent” înseamnă un teritoriu pe același cartonaș ca și căruța sau pe un cartonaș ortogonal sau diagonal adiacent cu el.

Asta înseamnă că aria de acțiune a căruței este limitat pentru că se poate muta numai pe același cartonaș sau pe oricare dintre cele 8 spații care îl înconjoară.

Eeamplul C2-3. Cadrul galben arată cartonașele aflate în aria căruței.
  • 0 Cartonaș tocmai plasat.
  • 1 Căruța se poate muta pe oricare dintre aceste cartonașe dinăuntrul ariei sale pentru că aparțin unor drumuri neocupate nefinalizate; două dintre ele sunt conectate de aceleași răscruci ce închid drumul cu căruța, iar cealaltă este pe un cartonaș ortogonal separatat de un câmp.
  • 2 Căruța nu se poate muta în acest oraș neocupat nefinalizat ce închide drumul tocmai finalizat pentru că este în afara ariei.

Alte extensii

Această secțiune conține informații adiționale despre interacțiunile cu alte extensii Carcassonne.

Comentarii generale:

Interpretare din partea comunității Poți ocupa o abație cu următorii meepleși:

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori

Interpretare din partea comunității Dacă un jucător finalizează un teritoriu cu un cartonaș cu abație, iar constructorul său este pe teritoriu, teritoriul nu ajunge să fie „extins” de abație (căci abația este un teritoriu separat), așa că jucătorul nu primește alt cartonaș (adică nu are loc o tură dublă).

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă sunt finalizate orașe cu simboluri de mărfuri prin plasarea unui cartonaș cu abație, jetoanele cu mărfuri sunt acordate ca în mod obișnuit jucătorului care a plasat cartonașul cu abație?

Răspuns: Da, căci că jucătorul a finalizat orașul.

Interpretare din partea comunității Dacă un jucător încă are abația sa în rezervă, trage chiar ultimul cartonaș de teren și îl atașează într-un loc unde continuă un teritoriu pe care are plasat constructorul său, poate atașa abația în a doua parte a turei duble.

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii

Interpretare din partea comunității Regulile care interzic plasarea mănăstirilor lângă lăcașurile de cult deja plasate (și invers) interzic de asemenea și plasarea abațiilor.
Interpretare din partea comunității Un lăcaș de cult poate provoca o abație și invers deoarece abația este de asemenea o construcție mănăstirească.

Mini #3 - BacuriMini #3 - Bacuri

Interpretare din partea comunității Se poate ca plasarea unei abații să închidă un capăt de drum, dar nu și să îl extindă, în așa fel încât nu permite unui jucător să mute un bac.[20]

AsediatoriiAsediatorii / CatariiCatarii / AsediuAsediu

Interpretare din partea comunității Un cavaler (de ex. meeple) dintr-un oraș asediat poate evada prin intermediul unei abații, din moment ce aceasta este o construcție mănăstirească.

Ext. 2 - Negustori și constructoriExt. 2 - Negustori și constructori

Interpretare din partea comunității Dacă deții majoritatea pe un câmp pe care se plasează moșia, primești 1 punct bonus pentru fiecare oraș completat (în total 4 puncte) dacă porcul tău se află pe acel câmp. De asemenea, dacă deții majoritatea pe un câmp care mai târziu se conectează cu moșia, primești 1 punct bonus pentru fiecare oraș completat (în total 2 puncte) dacă porcul tău se află pe acel câmp.
Interpretare din partea comunității Își poți plasa porcul pe un cartonaș care îți conectează țăranul tău cu o moșie. După ce ți se evaluează porcul, ia-l înapoi la tine în rezervă.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Porcul poate fi plasat pe un câmp care numai ce a fost conectat de un câmp cu o moșie, de ex. pe cartonașul tocmai plasat (imediat înainte de evaluare)?

Răspuns: Da, porcul poate fi plasat pe câmpuri deja ocupate [iar pasul 2. Plasarea unui meeple încă se întâmplă normal].

Ext. 3 - Prințesa și dragonulExt. 3 - Prințesa și dragonul

Interpretare din partea comunității O moșie nu poate fi mâncată de dragon.
Interpretare din partea comunității Un cartonaș cu vulcan poate face parte din cele 4 cartonașe care alcătuiesc intersecția pe care este plasată o moșie.
Interpretare din partea comunității Nu poți atribui zâna unei moșii, din moment ce moșia nu este un meeple.
Interpretare din partea comunității O moșie nu poate fi plasată utilizând un coridor fermecat.

Ext. 4 - TurnulExt. 4 - Turnul

Interpretare din partea comunității O moșie nu poate fi capturată de turn.
Interpretare din partea comunității Nu îți poți plasa moșia pe un turn.

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii

Interpretare din partea comunității Poți muta meepleși din cartierul catedrală pe o abație, din moment ce o abație are toate caracteristicile unei mănăstiri.
Interpretare din partea comunității Orașul Carcassonne se socotește ca o oraș când se evaluează o moșie.
Interpretare din partea comunității Moșia nu poate fi plasată în orașul Carcassonne.
Interpretare din partea comunității Dacă plasarea moșiei tale sau conectarea unui câmp declanșează o evaluare de câmp în care tu nu încasezi niciun punct, ai posibilitatea de plasa un meeple în Orașul Carcassonne.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Dacă plasez o moșie pe un câmp pe care alt jucător are țărani, făcând ca acesta să încaseze puncte pe când eu nu încasez nimic, îmi pot muta un meeple în Orașul Carcassonne?

Răspuns: Da, asta-i permis. Doar punctele încasate imediat contează. Nu contează că moșia va încasa cu siguranță puncte la sfârșitul jocului.

Interpretare din partea comunității Dacă plasarea unei moșii sau conectarea unui câmp declanșează evaluarea unui câmp, ai posibilitatea de a muta meepleși din piața din orașul Carcassonne pe acel câmp. Evaluează câmpul ca în mod normal, apoi înapoiază toți țăranii de pe acel câmp în rezervele respective lor. (Nu contează că moșia va încasa cu siguranță puncte la sfârșitul jocului.)

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Meepleșii din piață sunt folosiți doar la sfârșitul jocului?

Răspuns: Acest lucru nu mai este în întregime adevărat. Plasarea unei moșii și declanșarea unei evaluări a câmpului este socotită ca oportunitate de a îndepărta un meeple din orașul Carcassonne. Acum că acele câmpuri pot fi evaluate în dăți diferite de sfârșitul jocului, meepleșii din piață pot fi mutați pe câmpuri mai devreme în joc. Acest lucru are loc imediat după plasarea moșiei și înainte ca câmpurile să fie evaluate. [Alăturarea unui câmp ce conține un meeple unui câmp cu o moșie ar fi logic altă oportunitate – Chris O.]

Interpretare din partea comunității Poți muta meepleși din cartierul piață pe un câmp cu o moșie (și să-l evaluezi) dacă este declanșată o evaluare de câmp. (Asta se poate întâmpla la sfârșitul jocului sau la alăturarea unui câmp fără moșie unuia cu o moșie.)

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Poate fi mutat un meeple din orașul Carcassonne pe un câmp cu o moșie?

Răspuns: Da, țăranul va fi evaluat imediat și astfel încasează doar câte 1 punct pentru fiecare oraș și (important) nu este pe câmp în timpul evaluării finale propriu-zise. [Evident, plasarea unui meeple prin această metodă încă are nevoie de o declanșare conform regulilor fundamentale - acest lucru ar putea fi la sfârșitul jocului sau la alăturarea unui câmp fără moșie unuia cu o moșie – Chris O.]

Interpretare din partea comunității Turma de porci[21] (extensia Râul II) afectează doar evaluarea câmpului pentru țărani. Moșiile nu încasează puncte adiționale de la turma de porci.

Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruriExt. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri

Interpretare din partea comunității Când se evaluează câmpuri, atât pentru țărani cât și pentru moșii, cetățile valorează 1 punct în plus.

Ext. 11 - Spirite, castele și cimitireExt. 11 - Spirite, castele și cimitire

Interpretare din partea comunității Moșia nu poate fi plasată la o intersecție cu nori de ceață, căci acestea separă câmpurile.

AsediatoriiAsediatorii / CatariiCatarii / AsediuAsediu

Interpretare din partea comunității Un oraș asediat valorează de două ori mai multe puncte pentru o moșie.

Piețele din LeipzigPiețele din Leipzig

Interpretare din partea comunității Orașul Leipzig este socotit drept oraș atunci când se evaluează o moșie.

FestivalulFestivalul

Interpretare din partea comunității Moșia poate fi îndepărtată de un cartonaș cu festival înainte de sfârșitul jocului. (12/2014)

Rezumat pentru evaluare

Evaluarea câmpurilor cu o moșie

EVALUAREA ÎN TIMPUL JOCULUI

1. Evaluarea unui câmp la plasarea unei moșii

În caz de majoritate la țărani –

  • 3 puncte pentru fiecare oraș finalizat adiacent cu câmpul
  • 4 puncte pentru fiecare cetate adiacent cu câmpul
  • (+1) punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu porc (apoi retrage porcul în rezerva corespunzătoare)
  • (+1) punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu cartonașul cu turmă de porci[21]
  • (x2) dacă orașul este asediat

2. Evaluarea unui câmp conectat

În caz de majoritate la țărani –

  • 1 punct pentru fiecare oraș finalizat adiacent cu câmpul
  • 2 puncte pentru fiecare cetate adiacentă cu câmpul
  • (+1) punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu porc (apoi retrage porcul în rezerva proprietarului său)
  • (+1) punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu cartonașul cu turmă de porci
  • (x2) dacă orașul este asediat
EVALUAREA DUPĂ JOC

Evaluarea moșiei

  • 4 puncte pentru fiecare oraș finalizat adiacent cu câmpul
  • 5 puncte pentru fiecare cetate adiacentă cu câmpul
  • (+0) punct pentru fiecare cetate sau oraș finalizat cu turmă de porci (turma de porci nu are niciun efect asupra moșiilor)
  • (x2) dacă orașul este asediat

Ext. 3 - Prințesa și dragonulExt. 3 - Prințesa și dragonul

Interpretare din partea comunității Ambii pioni pot fi plasați utilizând coridorul fermecat. Pot fi plasați doar pe teritorii pe care pot fi plasați în mod normal.
Interpretare din partea comunității Ambii pioni pot fi mâncați de dragon.
Interpretare din partea comunității Ambii pioni pot fi îndepărtați de o prințesă.

Ext. 4 - TurnulExt. 4 - Turnul

Interpretare din partea comunității Ambii pioni pot fi capturați de turn.
Interpretare din partea comunității Ambii pioni nu pot fi plasați pe un turn.

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii

Interpretare din partea comunității Ambii pioni pot fi plasați în orașul Carcassonne cu următoarele restricții:

  • Primarul poate fi plasat numai în castel.
  • Căruța poate fi plasată oriunde cu excepția pieței.
Interpretare din partea comunității După ce o căruță este mutată din orașul Carcassonne pe un teritoriu finalizat, aceasta poate fi după evaluare mutată ca de obicei pe un teritoriu adiacent neocupat și nefinalizat, dacă există unul disponibil.

Ext. 8 - Poduri, cetăți și bazaruriExt. 8 - Poduri, cetăți și bazaruri

Interpretare din partea comunității Ambii pioni pot ocupa o cetate. Totuși, primarul (acum lordul cetății) nu poate primi puncte pentru acea cetate, din moment ce cetatea nu are niciun blazon.
Interpretare din partea comunității O căruță plasată într-o cetate se poate muta într-un teritoriu valid din câmpul cetății după evaluare.

 Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: O căruță plasată într-o cetate poate să se mute într-un teritoriu neocupat învecinat după evaluare?

Răspuns: Da, căruța se poate muta într-un teritoriu neocupat învecinat după evaluare. (2/2021)

Mini #1 - Aparate de zborMini #1 - Aparate de zbor

Interpretare din partea comunității Primarul poate utiliza un aparat de zbor. Totuși, primarul poate ateriza numai pe un oraș nefinalizat. Dacă un oraș nefinalizat nu este disponibil pe cartonașul pe care aterizează primarul, primarul se întoarce în rezerva jucătorului. (2/2013)

AsediatoriiAsediatorii / CatariiCatarii / AsediuAsediu

Interpretare din partea comunității Ambii pioni pot evada prin intermediul unei construcții mănăstirești (mănăstire, abație, lăcaș de cult etc.) dacă sunt plasați într-un oraș (deși ar fi destul de amuzant dacă primarul ar rămâne, ca un căpitan care se scufundă cu nava).

Noile cartonașe

Ext. 6 - Contele, regele și vasaliiExt. 6 - Contele, regele și vasalii

Interpretare din partea comunității Lungimea unui drum cu cartonașul cu trei ramuri (de ex. pentru rolul cartonașului cu cavaler brigand) este numărul total de cartonașe al drumului, nu pur și simplu cea mai lungă distanță dintre două capete. Drumul are trei capete care trebuie închise, dar rezultatul este că probabil va fi mai mare.

Abbey And Mayor C2 Tile M.jpg

TunelulTunelul

Interpretare din partea comunității Drumul cu tunel este într-adevăr „întrerupt” dacă unul dintre tuneluri folosește extensia Tunelul, caz în care cartonașul conține două deschideri de tunel care deocamdată nu sunt conectate.

Abbey And Mayor C2 Tile L.jpg

Reguli ale casei

Regulă sau variantă comună a casei Căruța poate să se mute către următorul sau necontestatul și nefinalizatul teritoriu. Acest lucru îi permite să se mute de-a lungul suprafeței de joc către teritorii necontestate. (Mulțumiri lui viberunner)

Regulă sau variantă comună a casei Primarul nu poate fi capturat de turn. (Mulțumiri lui viberunner)

Regulă sau variantă comună a casei Căruța nu poate fi mâncată de dragon sau capturată de turn. (Mulțumiri lui viberunner)

Regulă sau variantă comună a casei Primarul este plasat în poziție culcată ca țăranii pentru a permite identificarea mai ușoară a orașelor care conțin primari. (Mulțumiri lui Joff)

Regulă sau variantă comună a casei Cartonașul cu turmă de porci[21] poate aduce un punct extra pentru fiecare oraș când este o moșie pe câmp.

Ansamblul cartonașelor

Cartonașe totale: 12
Abbey And Mayor C2 Tile D.jpg ×1
(T)
Abbey And Mayor C2 Tile F.jpg ×1
(K)
Abbey And Mayor C2 Tile G.jpg ×1
Abbey And Mayor C2 Tile H.jpg ×1
(G)
Abbey And Mayor C2 Tile I.jpg ×1
Abbey And Mayor C2 Tile J.jpg ×1
Abbey And Mayor C2 Tile K.jpg ×1
(W)
Abbey And Mayor C2 Tile M.jpg ×1
Unele cartonașe au o ilustrație mică pe acestea. Literele din paranteze arată care ilustrație este pe fiecare cartonaș:Notă: Ilustrațiile mici ale unor grajduri pentru vaci, grajduri pentru porci și grajduri pentru măgari sunt numite în comun grajduri.
Cartonașe speciale totale: 6
Abbey And Mayor C2 Tile A.jpg ×6

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor te rugăm să vizitezi Pagina pictogramelor.

  1. Interpretare din partea comunității Drumul cu un tunel este într-adevăr socotit ca fiind „întrerupt” dacă cineva folosește extensia Tunelul din prima ediție. Vezi Alte extensii pentru mai multe detalii.
  2. Clarificare oficială din partea publicatorului Toate ramurile trebuie completate pentru a finaliza și evalua drumul. Vezi Alte extensii pentru detalii despre interacțiunea cu cartonașul cu cavaler brigand din Contele, regele și vasalii.
  3. Clarificare oficială din partea publicatorului Statut oficial: Primarul și căruța sunt meepleși datorită regulilor de plasare și de afectare a majorității. Moșia este un pion special, nu un meeple.
  4. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Acest paragraf nu a fost inclus în regulile originale, dar a fost adăugat pentru claritate, din moment ce regulile s-au schimbat în această privință de la prima ediție.

     Clarificare oficială din partea publicatorului Întrebare: Regulile din Big Box 2 și Big Box 3, au inclus următoare acțiune privitoare la abațiile rămase la sfârșitul jocului:
    „Dacă unul sau mai mulți jucători nu și-au plasat abația până când ultimul cartonaș a fost tras și atașat, încă au posibilitatea de a o face, în ordinea acelor de ceasornic începând cu persoana care a atașat ultimul cartonaș de teren, atât timp cât este în conformitate cu regulile. Apoi jocul se termină.”
    („If one or more players have not yet placed their Abbey tiles when the last landscape tile is drawn and placed, they may now do so, if possible, in clockwise order starting from the left of the person who placed the last tile. Then, the game ends.”)
    Această tură extra cu cartonașele cu abație încă se aplică?

    Răspuns: Nu, această tură extra nu se mai aplică. (2/2021)

    Această regulă nu a făcut parte din formularea originală, dar a fost adăugată de Big Box 2 al HiG și RGG (și păstrată în Big Box 3), și de fapt a contrazis un FAQ de mai devreme (care a afirmat că cartonașele cu abație nu ar putea fi plasate odată ce ultimul cartonaș de teren a fost tras). Nu a fost inclusă totuși în regulile din ediția nouă, așa că a fost necesară o clarificare.
    Ca o notă marginală, când o abație era plasată în acest mod în prima ediție, un meeple ar fi putut i plasat pe abație ca în mod obișnuit. Dacă abația era complet înconjurată și prin urmare finalizată imediat, abația era evaluată ca în mod obișnuit. Apoi avea loc evaluarea finală. (5/2013)

  5. Clarificare oficială din partea publicatorului Când este plasat un cartonaș cu abație, un meeple nu poate fi plasat lângă abație (de exemplu, ca cavaler), din moment ce abația ocupă întregul cartonaș. Abația de pe cartonaș nu este înconjurată de oraș. Prin urmare, un meeple de pe acest cartonaș este un călugăr.
  6. Interpretare din partea comunității Abațiile pot închide orașe și drumuri dar nu fac parte din ele însele. Reține acest lucru când evaluezi drumuri, orașe și, de asemenea, câmpuri.
    De exemplu: Să zicem că există un oraș finalizat de către abație și un câmp care are doar o latură comună cu cartonașul cu abație. În acest caz, un țăran care deține majoritatea aflat pe acest câmp nu va primi niciun punct pentru acel oraș, din moment ce nu este conectat direct cu orașul.
  7. Interpretare din partea comunității Reține că și primarul este un meeple. Regulile originale folosesc cuvântul „meeple”, însă cu înțelesul „meeple normal”, ca și cum ar considera că extensia este jucată de una singură cu jocul de bază. Această propoziție a fost actualizată corespunzător pentru a lărgi area referinței la orice alți meepleși.
  8. Clarificare oficială din partea publicatorului Orice meeple, incluzând primarul, care este plasat într-un oraș este considerat a fi un cavaler.
  9. Interpretare din partea comunității Această propoziție a fost actualizată. Formularea originală poate duce la concluzia că primarii plasați într-un oraș nu sunt primari: „A mayor may only be placed in a city containing no knights or mayors.” („Un primar poate fi plasat numai într-un oraș care nu conține niciun cavaler și niciun primar.”).
  10. Clarificare oficială din partea publicatorului Primarul nu poate fi plasat într-un oraș care conține deja o căruță. Ambii sunt meepleși (potrivit definiției din reguli), așa că orașul este deja ocupat de căruță.
  11. Interpretare din partea comunității În afara meepleului mare și primarului, toți ceilalți meepleși care nu sunt menționați aici au mereu puterea 1, aceeași ca un meeple normal: căruța, directorul de circ (Ext. 10 - În arena circului), meepleul de veghe (Ext. 11 - Spirite, castele și cimitire) și fantoma (Fantoma).
  12. Clarificare oficială din partea publicatorului Un meeple introdus în Hanuri și catedrale.
  13. Clarificare oficială din partea publicatorului Moșia nu este un meeple.
  14. Interpretare din partea comunității Câmpurile cu moșie pot fi unite într-un singur câmp cu mai multe moșii.
  15. Clarificare oficială din partea publicatorului Moșia poate fi, totuși, retrasă cu un cartonaș cu festival. Vezi Alte extensii pentru mai multe detalii.
  16. Clarificare oficială din partea publicatorului Cuvântul „imediat” înseamnă aici că țăranii sunt evaluați și retrași în timpul fazei normale de evaluare a acestei ture (acest lucru se opune statului țăranilor pe câmp până la sfârșitul jocului). Plasarea unei moșii nu oprește jucarea unei faze separate de evaluare. De astfel, porțiunea normală „mută lemn” a turei are loc înainte ca țăranii să fie evaluați. (10/2012)
  17. Interpretare din partea comunității Reține că și căruța este un meeple. Regulile folosesc cuvântul „meeple”, însă cu înțelesul „meeple obișnuit”, ca și cum ar considera că extensia este jucată de una singură cu jocul de bază.
  18. 18.0 18.1 18.2 Interpretare din partea comunității Această listă ar trebui să fie extinsă pentru a cuprinde toate teritoriile care pot fi ocupate, exceptând câmpurile și grădinile (valabile doar pentru meepleșii abați):
    • Drumuri
    • Orașe
    • Construcții mănăstirești:
      • Mănăstire
      • Abație
      • Lăcaș de cult
      • Mănăstire germană (plasată drept călugăr sau drept abate)
      • Mănăstire olandeză/belgiană (plasată drept călugăr sau drept abate)
      • Construcție japoneză (plasată drept călugăr sau drept abate)
      • Biserică Darmstadt
    • Cimitire
    • Castele
    • Coliba Babei Yaga
    • Castel german
    • Catedrală germană
  19. Diferențe notorii la reguli între ediții sau publicatori Regulile căruței din Abația și primarul (prima ediție) erau diferite în următoarele aspecte:
    1. Adiacență: Căruța se poate muta doar pe un teritoriu neocupat, nefinalizat și conectat de către un drum sau care împărtășește o suprafață/margine/zid:
      • Cazuri permise:
        • Drum către drum printr-o intersecție
        • Drum către oricare teritoriu care poate fi ocupat și invers: oraș (printr-o poartă), mănăstire (sau un teritoriu echivalent precum o abație) etc.
        • Un oraș către o abație adiacentă și invers
        • Un oraș către o mănăstire din interiorul său și invers
      • Cazuri nepermise:
        • Două orașe cu ziduri care se ating sau vârfuri situate pe același cartonaș sau cartonașe diferite
        • Două orașe conectate de „drumuri mici” unde nu pot fi plasați meepleși
        • Două orașe intersectându-se prin poduri dar neconectate prin drumuri
        • Două drumuri separate de un teritoriu (oricare lucru pe care poate fi plasat un meeple sau care declanșează o acțiune)
        • Un drum care atinge un zid de oraș fără poartă
        • Un drum care trece printr-un oraș prin intermediul unui tunel sau pod
    2. Plasare: căruța poate fi plasată pe oricare cartonaș al teritoriului ales care este neocupat și nefinalizat.
    Poți găsi unele exemple ilustrând schimbarea regulii aici.
  20. Interpretare din partea comunității Această clarificare urmează aceeași logică ca interacțiunea dintre abație și constructor.
  21. 21.0 21.1 21.2 Interpretare din partea comunității Regulile în engleză au numit acest concept „pigsty” („grajd pentru porci”). S-a folosit (în versiuna în engleză a WikiCarpediei) în acord cu Carcassonne I și, de asemenea, pentru a evita confuzia cu conceptul grajd pentru porci introdus în Carcassonne II, evaluat de unele extensii precum Piețele din Leipzig sau Vameșii.
    Turmă de porci în Râul II
    Conceptul turmă de porci