Oslava 15

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page The Festival and the translation is 100% complete.
Hlavní strana > Minirozšíření druhé edice
Slavnost

Úvod

Symbol rozšíření
Více informací o samotném rozšíření naleznete v Carcapedii Carcassonne CZ fóra.
Proč by neměli obyvatelé Carcassonne také oslavovat? A jak je to u většiny oslav běžné, často se zaběhlá pravidla změní...

Rozšíření nelze použít samostatně, pouze dohromady se základní verzí hry CARCASSONNE. V platnosti zůstávají všechna pravidla základní verze! Je také možné i libovolné propojení tohoto rozšíření s dalšími rozšířeními.

Herní materiál

  • 10 nových kartiček krajiny s oslavou (označených symbolem 15)

  • 2 speciální kartičky s pravidly v němčině a angličtině (při hře se nepoužijí)

Pravidla

Příprava hry  

Kartičky s oslavou zamíchejte mezi ostatní kartičky hry.

Pravidla hry  

1. Přiložení kartičky

Vytáhnete-li si kartičku s oslavou, přiložíte ji do krajiny podle obvyklých pravidel.

2. Umístění družiníka

Po přiložení kartičky můžete...

  • umístit jednu svoji figurku [1] podle běžných pravidel
NEBO
  • vrátit jednu svoji figurku [2] [3] [4] umístěného na kartičkách hrací plochy [5] zpět do své zásoby.[6] [7]

Můžete se také rozhodnout že žádnou z výše uvedených akcí neprovedete. Na samotný symbol oslavy družiníka umístit nelze.

Uvězněné družiníky (Hrajete-li se 4. Rozšířením Věž), si nelze tímto způsobem vzít zpět do své zásoby. [8]

3. Započítání bodů

Když dokončíte jedno nebo více území (např. cestu, město nebo klášter) přiložením kartičky s oslavou, získáte body podle obvyklých pravidel.

Závěrečné vyhodnocení

Na konci hry kartičky s oslavou žádné další body nepřináší.

Seznam kartiček

Celkem kartiček: 10

Festival15-01.png 1x
Festival15-02.png 1x
Festival15-03.png 1x
Festival15-04.png 1x
Festival15-05.png 1x
Festival15-06.png 1x
Festival15-07.png 1x
Festival15-08.png 1x
Festival15-09.png 1x
Festival15-10.png 1x

Kartičky s pravidly: 2

Festival15-11 Front.pngFestival15-11 Back.png 1x
 Přední a zadní strana kartičky  s německými pravidly
Festival15-12 Front.pngFestival15-12 Back.png 1x
 Přední a zadní strana kartičky  s anglickými pravidly

Poznámky pod čarou

Vysvětlení ikonek naleznete na této stránce.

  1. Icon Double Arrow Black.png Pravidla vydaná CundCo používají slovo „družiník“, a pravidla od HiG odkazují na „figurku“. Zde se řídíme pravidly HiG a podle toho upravujeme znění.
  2. Icon Open Book.png Tato akce platí pro všechny družiníky a speciální figurky, včetně normálního družiníka, velkého družiníka, vozu, starosty, stavitele, selátka, statku, pastýře, fantoma, opata a ředitele. (5/2015; aktualizováno 12/2018)
  3. Icon World Black.png Za žádného družiníka ani speciální figurku nedostanete při odebrání z jakéhokoliv území žádné body. Včetně opata a pastýře ale uvědomte si že:
    • Bylo by divné použít toto rozšíření k odebrání opata, protože má svůj vlastní mechanismus, umožňující hodnocení při odebrání.
    • Pokud byste odebraly pastýře, nebude vyvoláno žádné „zahnání ovcí do ovčince“ a nebude provedeno vyhodnocení stáda. Oficiální objasnění toho, co se v tomto případě děje se stádem, neexistuje. Ovce ale je rozumné nechat na herním plánu. Pokud s odstraněným pastýřem sdílejí stádo další pastýři, nebudou touto akcí ovlivněni; v opačném případě by stádo mohlo být přivlastněno novým pastýřem. Byl by to podobný případ jako s ovcemi nacházejícími se na kartičkách rozšíření Řeka III nebo Půlky.
  4. Icon Open Book.png Hráč nemůže odebrat figurku jiného hráče. A nemůže vrátit neutrální figurky (například vílu nebo draka).
  5. Icon Open Book.png Protože město Carcassonne z rozšíření 6 - Král, hrabě a řeka je také součástí hrací plochy, je možné odtud také odebrat družiníka (i když je hrabě ve stejné oblasti). Totéž platí pro město Lipsko (Trhy v Lipsku), lázeňské domy (Lázně) a z první edice Kolo osudu (z políček s korunami). (aktualizováno 12/2018)
  6. Icon Open Book.png Pokud je oslava použita k odebrání družiníka, nelze přesunout vílu, protože akce byla provedena ve fázi 2. Umístění figurky.(5/2014)
  7. Icon Open Book.png Pokud je oslava použita k odebraní družiníka, může být stále v tomto tahu umístěn fantom. (11/2013)
  8. Icon Double Arrow Black.png V pravidlech k 10. výročí od Mindoku je uvedeno že nelze tímto způsobem vrátit figurky na věžích. Toto pravidlo dnes již neplatí, figurky na věžích lze pomocí oslavy vrátit zpět do zásoby hráče.