Fantoma (prima ediție)

This page is a translated version of the page The Phantom (1st edition) and the translation is 97% complete.
Outdated translations are marked like this.

Pagina principală  > Carcassonne  > Fantoma (prima ediție)


Informații generale și comentarii

Lansată original de Hans im Glück în 2011.[1]

Fantoma este singura extensie până în ziua de azi care este complet independentă de ediție, în faptul că poate fi folosită atât cu prima ediție a Carcassonne, cât și cu a doua (și a treia) ediție.

Această extensie a fost dezvoltată pentru jocul de bază Carcassonne. Toate regulile jocului de bază încă se aplică pe lângă regulile extensiei de mai jos.


Supus extra pentru fiecare jucător, care poate fi plasat în aceeași tură ca supusul tău obișnuit.


Conținut

  • 6 supuși translucizi noi în șase culori[2]
 

Reguli

Pregătire

Fiecare jucător primește fantoma de culoarea sa - fantoma violet aparține jucătorului gri (prima ediție) sau jucătorului roz (a doua și a treia ediție).

Atașează un cartonaș

Nu există niciun cartonaș încorporat cu această extensie.

Plasează un meeple

După plasarea unui cartonaș, jucătorul are posibilitatea de a plasa o fantomă pe el ca un al doilea supus (pe un al doilea teritoriu).[3] Prin urmare, într-o singură tură, jucătorul are posibilitatea de a plasa doi supuși pe două teritorii diferite de pe cartonașul pe care tocmai ce l-a plasat. Atunci când supusul fantomă se întoarce în rezerva jucătorului, poate fi plasat din nou în același mod într-o tură ulterioară.

La fel cum este cu un supus normal, fantoma poate fi plasată și ca singurul supus dintr-o tură, iar supusul fantomă valorează întotdeauna ca un supus normal.

Evaluează un teritoriu

Supusul fantomă este evaluat ca și cum ar fi un meeple normal.

Evaluarea finală

Supusul fantomă este evaluat ca și cum ar fi un meeple normal.

Alte extensii

  Comentarii generale

  A) Fantoma poate fi plasată ca un al doilea pion pentru un supus de lemn, un pion special, un pion neutru sau un jeton plasat în timpul fazei „Mută lemn”.

   Întrebare: Fantoma trebuie să fie a doua pentru un supus de lemn, sau poate fi plasată în adiție unei piese care nu este supus?

Răspuns: Fantoma poate fi de asemenea plasată ca o a doua piesă în adiție pentru constructor, porc, sau oricare piesă din „Mută lemn” precum mutarea zânei sau plasarea unei piese de turn.

  B) Fantoma poate fi plasată ca un al doilea pion și după eliminarea unui pion în timpul fazei „Mută lemn”.

 Ext. 2 - Negustori și constructori C1 /  Ext. 2 - Negustori și constructori C2 & C3

  Fantoma nu poate fi plasată, apoi urmată de un constructor sau porc pe același teritoriu în aceeași tură. Constructorul [sau porcul] trebuie plasat ca un al doilea pion dintr-un teritoriu [adică plasat după un supus], dar fantoma este întotdeauna ultima piesă plasată într-o tură. Dacă fantoma este prima piesă plasată într-o tură, atunci nu poate fi plasat alt pion. Prin urmare, dacă este plasată o fantomă [ca supusul primar] pe un teritoriu, constructorul ar putea cel mai devreme să fie plasat tura următoare.
  Fantoma poate fi plasată ca un al doilea pion pentru pioni speciali precum porcul și constructorul.

 Ext. 3 - Prințesa și dragonul C1 /  Ext. 3 - Prințesa și dragonul C2

  Fantoma poate fi plasat ca un al doilea pion pentru un pion neutru precum zâna. (12/2014)
  Plasarea unui cartonaș cu prințesă cu îndepărtarea unui cavaler din oraș nu poate fi utilizată ca o primă „mișcare de supus” și să fie urmată de plasarea fantomei (adică în orașul acum pustiu). După cum spun regulile pentru prințesă, „dacă un cavaler este îndepărtat din oraș, jucătorul nu are posibilitatea de a plasa sau muta niciun alt pion.”. [Această combinație ar fi mult prea puternică în permiterea furtul de orașe – ed.]
  O fantomă poate utiliza un coridor fermecat. Totuși, atât un supus de lemn, cât ȘI fantoma nu pot merge prin coridorul fermecat – trebuie să îl alegi pe unul sau pe celălalt. Asta pentru că coridorul fermecat este tratat drept teritoriu, iar fantoma este efectiv un supus normal. Dacă primul supus este plasat pe coridorul fermecat, atunci revendică acel coridor (apoi este mutat pe un teritoriu de pe alt cartonaș). Fantoma nu poate fi plasată pe acel coridor deoarece este un teritoriu revendicat. (1/2013)
  Un supus și o fantomă pot fi plasați pe cartonașe diferite dacă unul dintre ei folosește un coridor fermecat.

   Întrebare: Atunci când este jucat un cartonaș cu un coridor fermecat, poate primul jucător să meargă pe cartonașul însuși, iar fantoma să meargă prin coridorul fermecat (sau vice versa)? Cu alte cuvinte, pot pionii să fie plasați pe 2 teritorii separate (unul pe un coridor și unul pe un teritoriu primar) și să sfârșească pe cartonașe diferite?

Răspuns: Da. Ai o a doua fază separată de plasare, independentă de prima fază de plasare, ce se desfășoară imediat după prima fază de plasare. Poți face orice poți face un supus. Poți alege o țintă/acțiune diferită, desigur.

 Ext. 4 - Turnul C1 /  Ext. 4 - Turnul C2

  Fantoma poate fi plasată ca un al doilea pion pentru pioni neutri precum o piesă de turn.
  O fantomă poate fi plasată de asemenea pe zone precum un turn – fantoma nu este restricționată la plasarea pe cartonașul care tocmai ce a fost plasat. (11/2013)
  Poți plasa un supus pe un turn deschis pentru a îl închide, iar apoi plasa fantoma într-o zonă care acum este sigură pentru că acum turnul este închis.

 Ext. 10 - În arena circului C2

  Chiar dacă fantomă este considerată drept meeple normal, încă este tot o fantomă. Regulile spun limpede că niciun alt meeple nu poate fi plasat într-o piramidă de artiști, fără nicio excepție. (6/2021)

 Roata Destinului C1

  O fantomă poate fi jucată pe zone precum Roata Destinului – fantoma nu este restricționată la plasarea pe cartonașul tocmai plasat. (11/2013)

 Mini #1 - Aparate de zbor C1 /  Mini #1 - Aparate de zbor C2 & C3

  O fantomă poate folosi un aparat de zbor. Totuși, dacă mai întâi folosești un supus normal pentru a zbura, atunci cel de-al doilea pion (fantoma) nu poate folosi aparatul de zbor. Aparatul de zbor este un teritoriu, așa că revendicarea aparatului de zbor cu primul pion oprește fantoma din a îl revendica și ea. Prin urmare, în această situație fantoma poate fi plasată numai pe un drum sau pe câmp.

 Festivalul C1 /  Festivalul C2 & C3

  Dacă festivalul este utilizat pentru a îndepărta un supus, fantoma poate fi încă plasată în acea tură. (11/2013)

Note de subsol

Pentru licențierea și semnificația pictogramelor vă rugăm să vizitați pagina pentru pictograme.

  1. Titlul original în limba germană pentru această extensie s-ar traduce ca „Anturajul”.
  2. Cei 6 meepleși fantomă sunt adunați laolaltă într-o cutie de plastic mare, translucidă și în formă de meeple, care este și ea disponibilă în șase culori diferite.
  3.   Exact ca un supus normal, fantoma poate fi plasată numai pe un teritoriu nefinalizat.