Černý drak (Fanouškovské rozšíření)

From Wikicarpedia
Jump to navigation Jump to search
This page is a translated version of the page Black Dragon (Fan Expansion) and the translation is 100% complete.
Other languages:

Hlavní strana  > Carcassonne  > Fanouškovská rozšíření  > Černý drak (Fanouškovské rozšíření)


Exclamation2.png

Vezměte prosím na vědomí, že WikiCarpedia neodpovídá za obsah na uvedených odkazech. Uvedená rozšíření podléhají předpisům příslušných webových stránek.
Všeobecně platí: Použití fanouškovských rozšíření pro komerční účely je zakázáno. Fanouškovská rozšíření lze vyrábět pouze pro osobní potřebu a nesmí se nikdy prodávat. Toto omezení platí i v případě poskytnutí za výrobní náklady.

Úvod

Černý drak je fanouškovské rozšíření které lze hrát se základní hrou v kombinaci s libovolným oficiálním nebo fanouškovským rozšířením. Černého draka není nutné hrát s rozšířením 3 - Princezna a drak .

Černého draka vytvořil šmoula, člen z Carcassonne CZ fóra.

Soubory s pravidly najdete na následující stránce:

  • Carcassonne CZ fórum (pro přístup se prosím zaregistrujte):
https://www.carcassonneforum.cz/thread-1067.html

Herní materiál

  • 1 černý drak
Figure Black Dragon.png

Pravidla

Příprava hry  

Černého draka umístěte prozatím stranou - nepatří žádnému hráči.

Pravidla hry  

1. Přiložení kartičky

Kartičky krajiny se přikládají podle všech obvyklých pravidel.

2. Umístění družiníka

Družiníka můžete umístit podle běžných pravidel.

3. Započítání bodů

Černý drak vstupuje do hry až ve chvíli, kdy první hráč na počítadle bodů dosáhne nebo překročí 50 bodů. V tomto okamžiku, po získání bodů za dokončené území, pokračujte na Krok 3: Umístění Černého draka. Od tohoto okamžiku na začátku fáze 3. Započítání bodů musí hráč na tahu přesunout Černého draka, jakmile je dokončeno alespoň jedno území.

Krok 1: Pohyb černého draka
Pokud je Černý drak ve hře a přiložením kartičky bylo dokončeno jedno nebo více území, hráč na tahu posune Černého draka horizontálně, nebo vertikálně o 1 pole za každé dokončené území. Černý drak během tohoto tahu nesmí vstoupit na žádnou kartičku dvakrát. Černý drak sní každou figurku na kartičce, na kterou se přesunul. Figurky hráčů se vracejí do jejich zásoby, neutrální figurky se odkládají stranou.

Příklad 1: Žlutý přiloží kartičkou a dokončí 3 území. Žlutý posune černého draka o tři pole, červený a modrý družiník se vrátí do zásoby příslušnému hráči.

Krok 2: Hodnocení dokončených území
Nyní se vyhodnotí všechny dokončená území.

Příklad 2: Žlutý družiník přežil na dokončené cestě poté, co Černý drak dokončil přesun. Žlutý získá 2 body a vrací se do zásoby hráče.

Krok 3: Umístění černého draka
Pokud po započítání všech bodů v daném tahu překročíte na počítadle bodů 50ti bodové pole, vezměte černého draka a umístěte ho na poslední přiloženou kartičku. Černý drak sežere každou figurku na kartičce. Všechny body získané hráči po fázi 3. Započítání bodů nemají žádný vliv na umístění Černého draka a to ani v případě, že některý z hráčů dosáhl nebo překročil na počítadle bodů 50ti bodové pole.

Příklad 4a: Situace před započítáním bodů červeného.
Příklad 4b: Červený získal 3 body a posunul svého počítacího družiníka ze 47 bodů na 50 bodů. Černý drak je umístěn na kartičku, která byla přiložena během tohoto tahu.

Kombinace s dalšími rozšířeními  

Vyberte rozšíření se kterými hrajete, aby se vám zobrazovaly pouze kombinace, které se vás mohou týkat. Všechny ostatní kombinace zůstanou skryté.

Výber rozšírení vyžaduje mať zapnutý JavaScript.
Spouštění...
Jídelníček Černého draka

Základní orientační pravidlo zní: drak žere všechno z masa a kostí.

Tato tabulka je dynamická a obsahuje figurky podle vašeho výběru rozšíření.
Verze hryFigurka
Družiníci
Základní hraZákladní hra Normální družiník
Figure Meeple red.png
OpatOpat Opat
Figure Abbot red.png
Hostince a katedrályHostince a katedrály Velký družiník
Figure MeepleLarge red.png
Opatství a starostaOpatství a starosta Starosta
Figure Mayor red.png
Opatství a starostaOpatství a starosta Vůz
Figure Wagon red.png
CirkusCirkus Ředitel
Figure Ringmaster red.png
Duchové, zámky a hřbitovyDuchové, zámky a hřbitovy Strážní družiník
Figure Guard Meeple red.png
DružinaDružina Fantom
Figure Phantom red.png
Speciální figurky
Kupci a staviteléKupci a stavitelé Stavitel
Figure Builder red.png
Kupci a staviteléKupci a stavitelé Prasátko
Figure Pig red.png
Ovce a kopceOvce a kopce Pastýř (včetně ovcí u pastýře)
Figure Reference C2 Figure Shepherd And Sheep.png
Pan perníčekPan perníček Perníček (zimní krajina)
Win gbm gingerbreadMan.png
Neutrální figurky
Princezna a drakPrincezna a drak Červený drak
Figure Dragon.png
Princezna a drakPrincezna a drak Víla
Figure Fairy.png
Mág a čarodějniceMág a čarodějnice Mág
Figure Mage.png
Mág a čarodějniceMág a čarodějnice Čarodějnice
Figure Witch.png
ŠkolaŠkola Učitel
Figure Teacher purple.png
PoselPosel Posel
Figure Courier.png
Žetony
Ovce a kopceOvce a kopce Žetony ovcí
Token HillsSheep Sheep2 C2.png
Pan perníčekPan perníček Perníček (ruské vydání)
Symbol GingerbreadMan WE.png
Figurky na dřevěném dílku
VěžVěž Jakýkoli družiník na vrcholu věže, který může být sežrán černým drakem.
Figure Reference C2 Feature Tower Meeple.png
Mosty a hradyMosty a hrady Jakýkoli družiník na mostě, který může být sežrán černým drakem.
Figure Meeple red.png
Figure Bridge.png
2b. Ochrana před černým drakem

Figurky na následujících částech krajiny jsou před drakem v bezpečí.

Tato tabulka je dynamická a obsahuje části krajiny podle vašeho výběru rozšíření.
    Verze hry        Kartička    
Král, hrabě a řekaKrál, hrabě a řeka Vnitřek města Carcassonne
Count Of Carcassonne C2 Feature Tiles.png
Mosty a hradyMosty a hrady Hrad
Token Castle C2.png
Kolo osuduKolo osudu Vnitřek kola osudu
(včetně korunek)
WOF C1 Starting Tile 01.jpg
Trhy v LipskuTrhy v Lipsku Vnitřek města Lipska
Leipzig tiles.png

Poznámky pod čarou

Vysvětlení ikonek najdete na této stránce.